handdator

Visa fullständig version : Framskuten nacke


Kinjo
2006-07-10, 21:29
Såg några trådar angående utåtbuktande mage+rumpa, fann tråden intressant då jag har samma problem, ett annat problem jag har är att mitt huvud är framskutet, typ som en 45graders förskutning framåt. Någon som vet om det finns en stretching eller nått liknande för att fixa detta problem??

Kabuto
2006-07-10, 21:59
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11249

En bit ner i tråden..

Liten Men Fet
2006-07-10, 22:01
Såg några trådar angående utåtbuktande mage+rumpa, fann tråden intressant då jag har samma problem, ett annat problem jag har är att mitt huvud är framskutet, typ som en 45graders förskutning framåt. Någon som vet om det finns en stretching eller nått liknande för att fixa detta problem??

Jag har åxå gamnacke, lång hals i kombination med hängande axlar är inte bra. Om man sträcker på sig, ut med bröstkorgen, upp och bak med axlarna och framför allt lyft blicken så blir det MYCKET bättre. Gå runt och titta i skyn.

En hållningsgrej till 90 %. (Tror jag)

Liten Men Fet
2006-07-10, 22:04
Kom på nu att det kanske finns ett samband med att vara lång och att ha lite sämre hållning. Eftersom man går och tittar neråt på dom andra människorna, likaså borde korta individer ha bättre hållning eftersom dom går och sträcker på sig och tittar uppåt..

Kinjo
2006-07-10, 23:39
Kom på nu att det kanske finns ett samband med att vara lång och att ha lite sämre hållning. Eftersom man går och tittar neråt på dom andra människorna, likaså borde korta individer ha bättre hållning eftersom dom går och sträcker på sig och tittar uppåt..


Hahaha, tydligen inte, jag är 170cm

Frustrator
2006-07-11, 13:34
Hahaha, tydligen inte, jag är 170cm

Du kanske känner dig liten och kryper därför ihop och hoppas på att ingen av de större personerna ska se dig? :angel: