handdator

Visa fullständig version : Studentlye frågor i Stockholm


Tomas W
2006-07-10, 21:10
Är så att jag har kommit in på Naprapat högskolan i stockholm och ska börja där till hösten *flex*! Trodde att komma in skulle vara det svåra men det visar sig att hitta boende också är en liten pers,

Har blivit medlem på Stiftelsen Stockholms Studentbostäder, men undrar om nån har koll på va det tar med tunnelbanan o så vidare. Har sett ut att det finns lite student rum lediga i ett område som heter "Lappkärrsberget", ligger vid Stockholms Universitet. Någon som har en aning om hur snabbt man kan komma ner till Vasa-stan och om det går regelbunden trafik ner?

Alla tips på bra boende är välkommna också!

vh tomas

BigForre
2006-07-10, 21:31
Gå in på SL (http://www.sl.se/) och kolla resväg...möjligt att du får ta tunnelbana till tekniska och sedan 4an till odenplan. Men skulle tippa att det går fortare om du börjar cykla...

Ps. Det här kommer att kosta dig några gratisbehandlinar om några år...Lycka till btw...

Cilia
2006-07-11, 09:56
Gå in på SL (http://www.sl.se/) och kolla resväg...möjligt att du får ta tunnelbana till tekniska och sedan 4an till odenplan. Men skulle tippa att det går fortare om du börjar cykla...

Ps. Det här kommer att kosta dig några gratisbehandlinar om några år...Lycka till btw...
Eller ta buss 40 direkt från Lappis till Odenplan och gå 2 kvarter!

Tar du alltid betalt för dåliga råd?

BigForre
2006-07-14, 17:15
Gå in på SL och kolla resväg...möjligt att du får ta tunnelbana till tekniska och sedan 4an till odenplan

Cilia
2006-07-14, 19:04
Gå in på SL och kolla resväg...möjligt att du får ta tunnelbana till tekniska och sedan 4an till odenplan
Vi ska nog vara glada för att du inte jobbar på SL iaf för sämre restips får man leta efter och två gånger på raken med.

petersson
2006-07-14, 19:09
Man går typ över en äng/åker och sen är man vid universitetet och där finns det tunnelbanestation. Eller så åker man buss till universitetet om man är lat.

Pez
2006-07-14, 19:11
Man går typ över en äng/åker och sen är man vid universitetet och där finns det tunnelbanestation. Eller så åker man buss till universitetet om man är lat.
Om man nu ska åka buss så varför inte åka hela vägen in till Odenplan?
Som sillen skrev - 40an går hela vägen. Enklare blir det fan inte.

petersson
2006-07-14, 19:13
Om man nu ska åka buss så varför inte åka hela vägen in till Odenplan?
Som sillen skrev - 40an går hela vägen. Enklare blir det fan inte.

Tänkte att tunnelbanan går fortare än bussen. Men jag har aldrig ens tänkt på bussen. Har bara hälsat på min bror.

Pez
2006-07-14, 19:14
Tänkte att tunnelbanan går fortare än bussen. Men jag har aldrig ens tänkt på bussen. Har bara hälsat på min bror.
Buss - tuben - buss är fan psykiskt påfrestande. 2 byten? Omgzorzzz! :D

petersson
2006-07-14, 19:19
Buss - tuben - buss är fan psykiskt påfrestande. 2 byten? Omgzorzzz! :D

Ursäkta jag läste inte frågan ordentligt! :) Antog bara att han skulle till KTH dit min bror åker. Jo två byten är nog ett för mycket :)

BigForre
2006-07-14, 20:11
Vi ska nog vara glada för att du inte jobbar på SL iaf för sämre restips får man leta efter och två gånger på raken med.

Jag är glad att jag inte är lika...

Det var därför jag inleder mitt svar med att han ska gå in och använda SL för att ta reda på resväg, detta eftersom jag inte vet, varför jag sedan använder ordet möjligt, vilket innebär ungefär samma sak som kanske. Något mer du vill ha hjälp med att läsa?

Pez
2006-07-14, 20:16
Jag är glad att jag inte är lika...

Det var därför jag inleder mitt svar med att han ska gå in och använda SL för att ta reda på resväg, detta eftersom jag inte vet, varför jag sedan använder ordet möjligt, vilket innebär ungefär samma sak som kanske. Något mer du vill ha hjälp med att läsa?
Jag tror Sillen är ute efter denna mentala tarmsköljning -"Oj, jag kan inte svaret.. jag kanske inte borde svara?".

Men det är ju bara en gissning från min sida. :)

BigForre
2006-07-14, 20:19
Jag tror Sillen är ute efter denna mentala tarmsköljning -"Oj, jag kan inte svaret.. jag kanske inte borde svara?".

Men det är ju bara en gissning från min sida. :)

Och därför tycker jag en länk till sl.se inte är särskilt dumt, eftersom man lätt tar reda på svaret där.

Tomas W
2006-07-14, 23:17
Jepp, SL.se verkar va en bra sida för att komma fram till hur långt det är mellan dem olika ställena..men verkar inte som jag kommer få något studentrum där jag vill :(. Verkar inte finnas någon förtur om man kommer långt ifrån eller liknaden.

Någon som har ett tips på bra ställen att hitta bostad i 08 förutom sssb.se, studentlya.nu och blocket?

vh tomas