handdator

Visa fullständig version : Skyltar ni med att ni är byggare?


Slartibartfast
2006-07-10, 16:08
Jag skulle aldrig gå med en Gold's Gym eller Muscle Headz-t-shirt, för jag vill inte bli stämplad som "bodybuilder" eller ännu värre, någon som "vill vara" stor och grov.

Går ni med magväska, XXXL-eller "shut up and squat"-tröjor och dylikt? Går ni på stan och dricker ur en shaker eller bär omkring på magnesium om det skulle behövas?

Gillar ni att visa att ni är byggare?

Halldin
2006-07-10, 16:09
Nej.

daja
2006-07-10, 16:10
Nej!

Modde
2006-07-10, 16:10
nej, men det är för att det inte syns att jag tränar

mangemani
2006-07-10, 16:11
tror nog att omgivningen kan se att jag är en byggare,så även om jag nu hade känt behovet av att skylta med det,så hade jag inte behövt.

Cerberus
2006-07-10, 16:11
ne, bara om någon skulle fråga då. Dock älskar jag att gå runt i skinntajta linnen :D

reinholdsson
2006-07-10, 16:11
Hehe, nej absolut inte. Folk skulle bara skratta.

Jay-Z
2006-07-10, 16:13
Hehe, nej absolut inte. Folk skulle bara skratta.

+1. :D

jwzrd
2006-07-10, 16:14
Både och. Jag trivs med att vara grov, men inte med att jag inte kan gå utan att se ut som en jävla apa.

bluelight
2006-07-10, 16:17
Jaop, magväska med magnesium och prottepulver. Har beställt en XXXXL-tröja i medium också.

Nitrometan
2006-07-10, 16:19
Både och. Jag trivs med att vara grov, men inte med att jag inte kan gå utan att se ut som en jävla apa.
Vad har det ena med det andra att göra? :)

http://www.jonasweb.nu/sidor/programkunskap/netscape/apa.jpg

Bronkitkorv
2006-07-10, 16:20
Nej och jag ser inte ut som en heller... Men jag ser gärna ut som en springare..

Jorgen
2006-07-10, 16:20
Nej, jag är ingen byggare. Dock kan jag gå omkring i gasp tröjor/jackor/whatever för det.

Pez
2006-07-10, 16:31
Pirreeeeee? :D

Mass-Tech
2006-07-10, 16:33
jag bär liknande kläder ibland, men eftersom de flesta inte vet vad "squat to you dropp" betyder så är det skitsamma.

hobbitar
2006-07-10, 16:38
Nej jag är verkligen ingen "hardcorebyggare". Tajta t-shirts glider väl på ibland men det är inga "byggarkläder".

Om någon frågar om jag tränar svarar jag oftast: "Nja ibland" "Ja jag försöker väl hålla igång iaf" "Nej bara lite styrketräning när jag hinner" osv....:)

Ninjasmurf
2006-07-10, 16:38
Nix, tror inte folk uppfattar mig som byggare heller... skulle behöva en 10-15kg till för det

Officer
2006-07-10, 16:41
Usch nej. Använder dock Twinlab-shorts resp. långbrallor och budo-fitness-dojor på gymet. Men inte utanför :Virro

Jeans och pique :hbang:

AFanatic
2006-07-10, 16:43
Det är tydligen en hårfin gräns mellan att tror att man är "bodybuilder" och att verkligen vara det.

Byggare i Svedala känner man annars igen på den svarta GASP-overallen, rakad skalle, ett osynligt järnrör i röven samt två kuddar under armhålorna.

OggeP
2006-07-10, 16:44
Nej. Jag skyltar inte med att jag tränar på gym.

Langster
2006-07-10, 16:45
Jag skulle vilja gå runt i karatedräkt om det var socialt accepterat.

formula4shape
2006-07-10, 16:45
Man ska vara stolt över vad man är och sysslar med.

Langster
2006-07-10, 16:50
Man ska vara stolt över vad man är och sysslar med.
Även om man är pyroman och äter små barn?

Fettecke
2006-07-10, 16:50
Det är tydligen en hårfin gräns mellan att tror att man är "bodybuilder" och att verkligen vara det.

Byggare i Svedala känner man annars igen på den svarta GASP-overallen, rakad skalle, ett osynligt järnrör i röven samt två kuddar under armhålorna.
hahahahaha, så jävla klockrent (fast jag vet inte hur dom ser ut i Svedala)...

men det är nog så på många platser i landet :D

Inzza
2006-07-10, 16:54
Jag skulle aldrig gå med en Gold's Gym eller Muscle Headz-t-shirt, för jag vill inte bli stämplad som "bodybuilder" eller ännu värre, någon som "vill vara" stor och grov.

Går ni med magväska, XXXL-eller "shut up and squat"-tröjor och dylikt? Går ni på stan och dricker ur en shaker eller bär omkring på magnesium om det skulle behövas?

Gillar ni att visa att ni är byggare?

Precis beställt en :)

Kaboffastar
2006-07-10, 16:57
inte nu men.. i framtiden kommer ja inte kunna rå för när mina enorma pecs skyltar åt mig *rolleyes*

Jay-Z
2006-07-10, 17:00
fast jag vet inte hur dom ser ut i Svedala)...

men det är nog så på många platser i landet :D

:D

AFanatic
2006-07-10, 17:02
:D

:D :D

jwzrd
2006-07-10, 17:06
Vad har det ena med det andra att göra? :)

http://www.jonasweb.nu/sidor/programkunskap/netscape/apa.jpg

Haha, kan jag inte få beklaga mig över båda omständigheterna? :)

rQx
2006-07-10, 17:07
Skulle man varit stor så... Nä, det skulle jag aldrig göra ;)

skaparn
2006-07-10, 17:15
Tja, jag kan ju inte direkt dölja det, så jag står för min bodybuilding.

Allan
2006-07-10, 17:16
Tja, jag kan ju inte direkt dölja det, så jag står för min bodybuilding.

Bra där!
:thumbup:


allan

Mr. Moose
2006-07-10, 17:18
Man skyltar väl inte direkt men det är svårt att dölja att man lyft lite skrot i sina dar.

109 Kg på 179 cm är väl inte så stort men lite större än "normalt".

Claes

Ps. Använder fortfarande midjeväska. :em: För det är praktiskt.

Fartman
2006-07-10, 17:21
Ja, och jag går med konstant ILS :thumbup:



Eller så klär jag mig normalt.

King Grub
2006-07-10, 17:24
Det spelar ingen roll hur jag åbäkar mig - ingen skulle missta mig för en byggare i alla fall.

raZmus
2006-07-10, 17:28
Jag har ett par GASP-byxor på gymmet. Annars är jag nog ganska lugn :)

formula4shape
2006-07-10, 17:32
Även om man är pyroman och äter små barn?

Kan man inte vara stolt över det man gör så ska man nog tänka efter.

Larsson
2006-07-10, 17:59
Nej det kan jag inte påstå att jag gör. Dels är jag inte så grov, sen så äger jag inga byggarkläder.

hattfan
2006-07-10, 18:07
När jag vägandes 67kg på mina 175cm går runt och dricker vatten ur min fairing-flaska tror nog folk snarare att jag snott den där jävla shakern...

blekfet2
2006-07-10, 18:26
dricker min shaker påväg hem från gymmet, inte alls för att "skylta" att man gillar att träna utan för det är behändigt.

rolf
2006-07-10, 18:38
Skulle man varit stor så... Nä, det skulle jag aldrig göra ;)

Håller nog med här. Skulle jag ha varit grov hade det kanske funnits en chans att jag skulle göra det.

dynamo
2006-07-10, 18:39
Det känns lite olustigt att ta fram protte-shakern på jobbet, men inte så jag försöker smussla väldigt mycket. Jag går till kran inne på dass för att hämtar vattnet, sen dricker jag den lite enskilt. Ids inte ta med den in i fikarummet då folk kanske skulle bli nyfikna och jag ids inte prata om det.

Har inga byggar-märkeskläder att skylta med. Jag vet inte riktigt heller hur jag ska klassa mig själv. Jag tränar för att jag ska se bättre ut, med mer muskler och mindre fett. Har inga planer på att tävla inom bodybuilding el dyl.

Jag tycker att det är kul att få kommentarer från okända och bekanta man inte sett på länge att man blivit grövre eller ser bättre ut. Jag klär mig oftast i något slimmade kläder för att framhäva resultatet (om än det är långt kvar till jag är helt nöjd).

Jag vill bli större och grövre, dock vet jag inte om jag vill bli lika grov som vissa verkar ha som målsättning. Jag vill att min kropp ska kunna uppfattas som snygg av både mig och andra. Vet inte riktigt varför Slarit satte "vill vara" stor och grov inom citat. Jag är absolut ingen poser, om det är det som är frågan.

Börje H
2006-07-10, 18:42
Kul frågeställning. Den understryker att bodybuilding inte är annat än en klädstil:D

polaren
2006-07-10, 18:46
Jag hade på mig min klubb tshirt på sommarjobbet, och då blev jag frågad om jag kunde hjälpa till att flytta på ett plåtskåp. "Det är jävligt tungt, men det ska inte vara några problem för dig som tränar på SAK" :D

Kändes lite ghey, men jag klarade av att lyfta skåpet, så jag svärtade inte ner SAK's namn iaf :P

mini
2006-07-10, 18:47
Jag kallar mig nog inte byggare direkt men döljer inte att jag tränar heller. Om jag behöver dricka mitt protein på tåget gör jag det. På jobbet är de vana. Där gillar de att klämma på mina armar. :D :em:

mini
2006-07-10, 18:47
Tja, jag kan ju inte direkt dölja det, så jag står för min bodybuilding.
Livet är hårt när man har en så freakig fysik.

Clyde
2006-07-10, 18:54
Ju grövre man blir desto mindre tar man av sig.

*innocent*

Piranha
2006-07-10, 18:58
Jag använder flitigt min fitness-keps för att tvätta bort den smutsiga byggarstämpeln :thumbup: .

ManuelIT
2006-07-10, 18:59
hade jag varit stor nog hade jag lätt kört byggar-stilen

rain
2006-07-10, 18:59
Där sa du något clyde, man har mer komplex nu än när man började träna.

Fatalist
2006-07-10, 18:59
Inte på något vis. Kör enbart loafers + t-shirt/piké + trekvartingbrallor hela sommaren. Mer neutralt än så blir det ej :)

userfriendly
2006-07-10, 19:01
om jag var en tävlande duktig byggare tror jag att det skulle va rätt lätt att det internaliserades i min personlighet, men nu är jag ju inte det :D

Tenzu
2006-07-10, 19:03
Nej, är inte stor men nöjd med min storlek, syns väl kanske att jag tränar men inget jag tar upp som samtalsämne. Att diskutera träning med icke-tränande, oinsatta personer helt olidligt. :Virro

Dav0d
2006-07-10, 19:04
Som en sa, tror inte folk fattar Squat tröjorna. Men när man når en nivå i storlek tror ju alla man är byggare ändå. Oavsett vad man har för kläder.

Baha
2006-07-10, 19:07
brukar ibland ha en fairing gym t-shirt på mig, som en wannabee byggare

Ulf A Big
2006-07-10, 19:08
Nej, det räcker med att man redan avviker från mängden och med lite normala kläder gör att folk tror att man nästan är normal.

Herkulez
2006-07-10, 19:08
ja, men enbart genom mina enorma biceps.

bubbe
2006-07-10, 19:09
Är ingen byggare, så nej helt omöjligt att skylta med. Har dock övervägt ett par stöddiga gasp brallor med gott om utrymme.

mystic[-_-]
2006-07-10, 19:13
Klär mig inte i sånna kläder utanför gymmet (inte på gymmet heller längre). Skulle inte göra det även om jag var större än medelsvensson :)

Dissector
2006-07-10, 19:15
Nej det skulle jag inte vilja påstå. Om jag blir riktigt maffig i framtiden dock, så kanske :) Det är ju en rätt fräsig stil, sålänge det är rätt kropp i kläderna.

Jag klassar mig dessutom inte som byggare än.

CoKEmaN
2006-07-10, 19:15
Nej, är inte stor men nöjd med min storlek, syns väl kanske att jag tränar men inget jag tar upp som samtalsämne. Att diskutera träning med icke-tränande, oinsatta personer helt olidligt. :Virro

haha det finns väl inget roligare än att diskutera om de gudomliga proteinernas verkan och de överflödiga kolhydraternas skada (när man deffar) med de icke insatta personerna? :)

Arf Pingvin
2006-07-10, 19:23
Nej. Kör samma kläder och "stil" som alltid(dvs ingen stil), bara att tröjorna är mindre nu.

Tenzu
2006-07-10, 19:24
haha det finns väl inget roligare än att diskutera om de gudomliga proteinernas verkan och de överflödiga kolhydraternas skada (när man deffar) med de icke insatta personerna? :)
Ser mig själv som ganska okunnig men när någon vill ha motivering till varför 10kg viktnedgång på 5v inte är så rimligt så försöker jag inte ge mig in i nån djupare diskussion. :D
Sen frågan "hur mkt tar du i bänkpress?!" är man skapligt less på.

Diggler
2006-07-10, 19:46
Nej. Alldeles för klen för det.

Cerberus
2006-07-10, 20:07
När jag blir stor och grov så ska jag börja skryta, tills dess(MÅNGA år) så tänker jag klä mig hyfsat normalt.

Inzza
2006-07-10, 20:24
Som en sa, tror inte folk fattar Squat tröjorna. Men när man når en nivå i storlek tror ju alla man är byggare ändå. Oavsett vad man har för kläder.

squat tröjor och liknande har folk väl mest på gymmet isådana fall, jag kommer iaf ha min när det är ben-dagen :)

Liten Men Fet
2006-07-10, 20:29
Jag är ju inte tillräckligt stor för att jag ska klassas som byggare även om jag rent tekniskt är det. Om jag var så stor som jag skulle vilja vara så skulle det synas att jag lyfte skrot men jag skulle nog inte ha några speciella kläder eller attiraljer för att visa att jag var byggare.
Inte för att jag skulle vilja dölja det utan för att jag kanske inte tycker det är så smakfullt. Proteinshake och sånt dricker jag bland folk utan att fundera på det, det är ju inget att dölja / skämmas för.

När jag blir stor (:D ) så kommer jag självklart ha kläder som framhäver min enorma axelbredd och allmänt stor grova kropp.

Skulle jag få frågan om jag går på gym så skulle jag självklart inte dölja det, jag är stolt över att jag försöker ta hand om min kropp.

cam
2006-07-10, 20:30
Nej, är inte stor men nöjd med min storlek, syns väl kanske att jag tränar men inget jag tar upp som samtalsämne. Att diskutera träning med icke-tränande, oinsatta personer helt olidligt. :Virro

Hehe, särskilt när de själva på fullt allvar börjar citera Aftonblaskan, eller med allvarlig min förkunna sina vid köksbordet påhittade teorier om hur kroppen fungerar och låta som om de forskat i 10 år på det *screwy* *spy* .

MasterChief
2006-07-10, 20:36
...if clothes are properly cut and fitted, then even the largest bodybuilder can pass through a crowd unnoticed; fairly recently, in New York, my son was waiting in the lobby of a well lighted building when one of the heaviest developed individuals in the history of the world walked by him at a distance of five feet, completely unnoticed -- even though my son knew the man, was expecting him, and was looking for him. In well fitted clothing he simply did not stand out, in spite of his literally enormous size.

Then, a few minutes later, another -- but much smaller -- bodybuilder entered the same lobby, and all eyes were immediately turned in his direction; he appeared enormous -- and he also appeared to have escaped from the set of a Frankenstein movie, still in costume as the monster. All he really required in that direction was a bolt through his neck -- he already had on a hair coat. Yet such an outrageous appearance was a total creation of his selected costume; and this was clearly proven by the fact that the other, actually much larger, bodybuilder passed unnoticed.

If it appears that the author looks with disfavor upon the antics of such people as the Frankenstein-like character mentioned above, then the reader has gained the proper impression; but while the opinions of the author are of very little importance to anyone apart from himself, the actions of such characters are of great -- if totally negative -- importance. Because many people judge the entire field of weight-training by such individuals.

- Arthur Jones

Zlin
2006-07-10, 20:46
Det känns lite olustigt att ta fram protte-shakern på jobbet, men inte så jag försöker smussla väldigt mycket. Jag går till kran inne på dass för att hämtar vattnet, sen dricker jag den lite enskilt. Ids inte ta med den in i fikarummet då folk kanske skulle bli nyfikna och jag ids inte prata om det.

Samma här. Jag äger en Gold's t-shirt, men jag skäms nästan för att använda den. Kunde inte låta bli att inhandla när jag var där och tränade, dock. Det är väl den förbenade jante-lagen igen.

Liten Men Fet
2006-07-10, 20:54
Samma här. Jag äger en Gold's t-shirt, men jag skäms nästan för att använda den. Kunde inte låta bli att inhandla när jag var där och tränade, dock. Det är väl den förbenade jante-lagen igen.

Om inte kan du väl ha den på gymmet? Eller är den för fin?

Empe
2006-07-10, 20:58
Sen frågan "hur mkt tar du i bänkpress?!" är man skapligt less på.

+111111111111111111111

pragmatist
2006-07-10, 21:08
Jag gör snarare allt för att dölja att jag lyfter skrot. Jag är redan mycket biffigare än alla mina arbetskamrater (vilket väl säger mer om dem än om mig, ärligt talat) och har ingen större lust att bli uppmärksammad för det.

Liten Men Fet
2006-07-10, 22:20
Jag gör snarare allt för att dölja att jag lyfter skrot. Jag är redan mycket biffigare än alla mina arbetskamrater (vilket väl säger mer om dem än om mig, ärligt talat) och har ingen större lust att bli uppmärksammad för det.

Varför skäms du för att vara större och starkare än dina arbetskamrater?
Jag vill inte vara dryg är bara intresserad.

paddanboy
2006-07-10, 22:33
Det lär inte vara många på kollozeum som verkligen skulle ge sken av att vara "bodybuilder" om man satte på sig en vanlig tröja på stan.

Jag tror inte alla har detta som vision heller. Men vissa verkar ju vara lite snabba med och sätta på sig dessa gymorienterade kläder såsom GASP. Jag tycker de flesta ser riktigt sunkiga ut.

Annars tänker väll folk i ren allmänhet "oj vad stor och muskulös han var", att han sedan håller på med en hobby/sport som tar otroligt mycket tid och energi tänker inte folk på.

Men detta har ju "BB-scenen" sig själva och skylla på främst.

bear.flowertwig
2006-07-10, 23:16
Gränsen går nånstans vid Better Bodies kläder, kan vara ok om det inte är för mkt tryck/skräp på dem. Kommer aldrig siktas i GASP...

tights däremot! :D

Herkulez
2006-07-10, 23:19
better bodies gör ju svinfula killkläder, gasp däremot har ju en hel del jävligt snygga kläder smo är rätt diskreta med.

bear.flowertwig
2006-07-10, 23:23
better bodies gör ju svinfula killkläder, gasp däremot har ju en hel del jävligt snygga kläder smo är rätt diskreta med.

Mjao, jag sa inte att jag körde better bodies från topp till tå, bara att gränsen för hur mycket "byggarmärke" jag vill spotta går där. :)
Tror bara jag har några byxor sen är det nog Nike mm.

OggeP
2006-07-11, 09:31
better bodies gör ju svinfula killkläder, gasp däremot har ju en hel del jävligt snygga kläder smo är rätt diskreta med.

Ja speciellt de med "Size does matter"-tryck på bröstet. *spy*

Longshot
2006-07-11, 09:40
Love is in the air *popcorn*

Pudzianovski
2006-07-11, 10:52
Lets get it on!

Kolo är lite underligt idag *popcorn*

Cilia
2006-07-11, 10:54
Lets get it on!

Kolo är lite underligt idag *popcorn*
det är vädret!
Är nästan säker på det

Piranha
2006-07-11, 10:55
Lets get it on!

Kolo är lite underligt idag *popcorn*


Faktiskt.

Piranha
2006-07-11, 11:33
Så rensat

Kramas nu å var glada !

Domi
2006-07-11, 11:36
Så rensat

Kramas nu å var glada !

Ligga?:naughty:

GT_Razor
2006-07-11, 12:12
Så rensat

Kramas nu å var glada !

Åååå fröööjd! Krama mig också!

kneger
2006-07-11, 13:18
folk tror mig inte när jag säger att jag är byggare *grr*

Hades
2006-07-11, 13:50
"Nu ska jag träna", säger jag.
"Jaha, vad tränar du?", säger de.

GT_Razor
2006-07-11, 13:57
"Nu ska jag gå och träna" säger jag

"Oh my GOD! Herregud du är ju redan så sjukt overkligt grov! En riktig BADDIBILDAH'!!!, hur mkt tar du i bänk? 230? Shit alltså! Hur blir man som du?!!!" säger de

Officer
2006-07-11, 13:58
"Nu ska jag gå och träna" säger jag

"Oh my GOD! Herregud du är ju redan så sjukt overkligt grov! En riktig BADDIBILDAH'!!!, hur mkt tar du i bänk? 230? Shit alltså! Hur blir man som du?!!!" säger de


Ja fan, jag fick sätta en gräns för min träningsfrekvens då jag nådde 265 i bänk faktiskt, fick nästan förbud att göra entré på min gymnasieskola då för de inte ville ha "bolabyggare". Idag tränar jag endast för motionens skull.

Piranha
2006-07-11, 14:00
Anabolic å GT ombeds lämna tråden omedelbums !:furious:

Ryska_raketen
2006-07-11, 14:00
"Nu ska jag gå och träna" säger jag

"Oh my GOD! Herregud du är ju redan så sjukt overkligt grov! En riktig BADDIBILDAH'!!!, hur mkt tar du i bänk? 230? Shit alltså! Hur blir man som du?!!!" säger de



*suck* ska vi behöva ta fram bilderna igen :(

GT_Razor
2006-07-11, 14:21
Ja fan, jag fick sätta en gräns för min träningsfrekvens då jag nådde 265 i bänk faktiskt, fick nästan förbud att göra entré på min gymnasieskola då för de inte ville ha "bolabyggare". Idag tränar jag endast för motionens skull.


Precis...samma här...låg på runt 240 så blev jag inte insläppt mer på skolgymmet för att jag var för extrem jämfört med alla andra *suck* så därifrån gick det utför...tränar mest bara för att uppehålla nu...

CoKEmaN
2010-06-24, 22:42
Jag skulle aldrig gå med en Gold's Gym eller Muscle Headz-t-shirt, för jag vill inte bli stämplad som "bodybuilder" eller ännu värre, någon som "vill vara" stor och grov.

Går ni med magväska, XXXL-eller "shut up and squat"-tröjor och dylikt? Går ni på stan och dricker ur en shaker eller bär omkring på magnesium om det skulle behövas?

Gillar ni att visa att ni är byggare?



BUMP!

Personligen händer det bara att jag går i träningskläder till och från bilen som går till och från gymmet, en shaker kan finnas i handen på vägen från bilen till gymmet också.. Träningskläderna är dessutom rätt neutrala.

TehSaxo
2010-06-25, 01:13
Nej, av någon konstig anledning stör jag mig på folk som går runt utanför gymmet med sin shaker! :|

Ashenshugar777
2010-06-25, 04:17
Man går väl i linnen som visar att armarna är större spetor än medelsvensson spetor. Inte mer än så.

Och så har en mjukisbyxor-fetish. går alltid i mjukisbyxor:angel:

jaaaaag
2010-06-25, 07:39
Det händer att jag gör sådana saker utanför gymmet. Har två par gaspbyxor som jag älskar och kan dricka ur shakers på stan. Vem bryr sig? Ser ändå nästan alltid ut som om jag mer eller mindre ska gymma/har gymmat, klär sällan upp mig.

Lychgate
2010-06-25, 07:50
Har tappat så mycket vikt att träningskläderna är det enda som någorlunda passar utan att se ut som en påse skit. Så blir att man har dom i vardagen med. :smash:

Lepras
2010-06-25, 08:22
Går till och från Gym med XxxL tröjor,Gasp,kosttillskotts/träningsbutiker T-shirts osv. Även vid promenader/"powerwalks".
Har Gaspjacka och XxxL-Fleece på vinter/höst.
Använder Bettetbodies Tjocktröjor och har ett par gasp jeans.. Så Ja,utmärker mig.

Piranha
2010-06-25, 08:30
Nope ingen kan se jag är en byggare utanför gymet :thumbup:

skaparn
2010-06-25, 08:36
Nope ingen kan se jag är en byggare utanför gymet :thumbup:

http://www.filmreference.com/images/sjff_03_img1385.jpg

Lellan
2010-06-25, 09:08
Nu är jag en lagom tjock småbarnsmamma så jag tror inte tanken skulle föresväva någon hur mkt byggar-bling jag än hängde på mig.. :D

Men gömmer shakern väl, bara den som besöker min diskbänk el tittar ner i min väska ser den. Tar inte fram den på gymet, el i omklädningsrummet, på sin höjd på toan på gymet.. *rolleyes*

Sen skulle jag gärna använda typ dragremmar el handskar men skulle känna mig löjlig, jag är med andra ord snarare en fjant än ngn som står för sitt intresse (ens på gymmet, då är det rätt illa va? :D :em:).

mikaelj
2010-06-25, 09:20
Neh.

Jag ser bra mycket hellre helt normal ut och är stark ändå.

Som en ninja! Crouching mikaelj, hidden lyftare.

Eddie Vedder
2010-06-25, 09:24
Jag döljer det bra genom min fysik. :D

Piranha
2010-06-25, 09:28
Nu är jag en lagom tjock småbarnsmamma så jag tror inte tanken skulle föresväva någon hur mkt byggar-bling jag än hängde på mig.. :D

Men gömmer shakern väl, bara den som besöker min diskbänk el tittar ner i min väska ser den. Tar inte fram den på gymet, el i omklädningsrummet, på sin höjd på toan på gymet.. *rolleyes*

Sen skulle jag gärna använda typ dragremmar el handskar men skulle känna mig löjlig, jag är med andra ord snarare en fjant än ngn som står för sitt intresse (ens på gymmet, då är det rätt illa va? :D :em:).

3000+ inlägg på kolo gör dig dock till en harcorebyggare !!

Folke50
2010-06-25, 09:44
Går med blåbyxor och hängslen till och från jobbet. Hammare och kniv i fickorna. Hjälmen på sne. Så ja, jag skyltar med det

Grotesk
2010-06-25, 09:55
Går med blåbyxor och hängslen till och från jobbet. Hammare och kniv i fickorna. Hjälmen på sne. Så ja, jag skyltar med det

Där satt den!

Nelson81
2010-06-25, 09:57
Går med blåbyxor och hängslen till och från jobbet. Hammare och kniv i fickorna. Hjälmen på sne. Så ja, jag skyltar med det

haha kasst

Folke50
2010-06-25, 09:57
Som ett vem fakking +50 vare som välte kundvagnen *bling bling* !111

Nelson81
2010-06-25, 10:06
Som ett vem fakking +50 vare som välte kundvagnen *bling bling* !111
håll dig till ämnet



tråd låst//
allan

skaparn
2010-06-25, 10:09
Lyckligtvis finns det sätt att skylta med att man är byggare utan att välja bort snygga jeansbyxor eller bära jackor med XXXXL Mayhem!!11-tryck

mangemani
2010-06-25, 10:22
nej,det gör jag inte.
försöker däremot dölja det genom att ha på mej lösare kläder när jag tex är ute.
man blir ju lite le på alla avundsjuka blickar,så man försöker ju inte att skylta med det.

Folke50
2010-06-25, 10:23
Nån mer än jag som är avis på mangemani och vill vara han?

Kraftwerk
2010-06-25, 10:26
Är lite mer tyngdlyftare, men klart att man skyltar med det, det kan vara ganska användningsbart ibland också, för att inte tala om att skrämma räkor och tanter alltid är roligt.

mikaelj
2010-06-25, 10:28
Nån mer än jag som är avis på mangemani och vill vara han?

Så högt kan inte jag sikta. Jag är avundsjuk på dig istället.

Oxe
2010-06-25, 11:01
Man har väl en gammal uppsättning XXXL-kläder. dom är fan inte snygga men sköna, och beroende på humör/område så kan jag använda byggar mundering.

Undviker GASP loggan maximalt, skulle jag hitta ett par snygga byxor fast med den loggan hade jag valt att inte köpa dom.

Sitter jag och hänger med mina gamla kompisar, klart som fan jag kan ha xxxl kläder
Samma sak ifall jag skall hasa ner till affären

Jag skulle ha jävligt svårt med att gå med samma mundering på gymmet.

Vill klargöra att jag är en tjockis och målet är att bli lite större discotränande på sin höjd.

Är fåfängd lite vill inte se ut som nån bögig jävla byggare

BTW körde hårt på perfettos gamla karatebyxor, men har inte sett dom i någon butik senaste åren vet någon nån butik för dom.

feyin
2010-06-25, 11:03
Är en kille där jag tränar som använder GASP kläder när han tränar, jobbar, sover, på fritiden och... när han festar!!! Det är fan för mycket tycker jag.

Själv varken skyltar eller skyltar inte. Jag är mig själv. Fattar inte vad ni menar :D

Lasse Kongo
2010-06-25, 11:04
Eftersom jag lever ett rikt inre liv kan jag klä mig och skylta hur jag vill.

Oxe
2010-06-25, 11:10
Eftersom jag lever ett rikt inre liv kan jag klä mig och skylta hur jag vill.

Efter som jag är en liten osäker pojke har jag inte samma möjligheter tyvärr...

Men man har ju en större insida än byggarna iaf , inte mycket till jämnförelse dock *gah!*

Madame
2010-06-25, 11:28
Efter som jag är en liten osäker pojke har jag inte samma möjligheter tyvärr...

Men man har ju en större insida än byggarna iaf , inte mycket till jämnförelse dock *gah!*

Säker på det? :MrT: :confused:

Oxe
2010-06-25, 11:33
Säker på det? :MrT: :confused:

Tyvärr så ja, finns säkert nåt enstaka undantag som bekräftar regeln.

oxe> *slap* <madame

Kaew
2010-06-25, 11:33
nej,det gör jag inte.
försöker däremot dölja det genom att ha på mej lösare kläder när jag tex är ute.
man blir ju lite le på alla avundsjuka blickar,så man försöker ju inte att skylta med det.

:laugh:

Madame
2010-06-25, 11:38
Tyvärr så ja, finns säkert nåt enstaka undantag som bekräftar regeln.

oxe> *slap* <madame

Så du menar att du har större insida än "byggarna" (TM) för att "de" går runt i gasp?

:confused:
Förlåt men jag kopplar nog inte helt hur du menar där, du får gärna förklara lite tydligare för mig :)

Oxe
2010-06-25, 11:46
Så du menar att du har större insida än "byggarna" (TM) för att "de" går runt i gasp?

:confused:
Förlåt men jag kopplar nog inte helt hur du menar där, du får gärna förklara lite tydligare för mig :)

Nej nej gasp har inte med det att göra det är hur små byggarna är på insidan, väldigt roligt fenomen.

Trångsyntheten som infinner sig hos dom , den begränande livstilen, utanförskapet, och favoriten den lilla mobbade killen som bor inne i hyddan av muskler för att vara skyddad.

Det är dock en symbol i mina ögon för "byggarna"

Det finns ju vissa maner som man känner igen ofta försöker dessa se stora och häftiga ut, (finns undantag) men insidorna är så små man
överkompenserar kroppen får det lilla som finns på insidan.

(vet ifan hur bra förklaring det blev men men)

Baan
2010-06-25, 11:51
Nej nej gasp har inte med det att göra det är hur små byggarna är på insidan, väldigt roligt fenomen.

Trångsyntheten som infinner sig hos dom , den begränande livstilen, utanförskapet, och favoriten den lilla mobbade killen som bor inne i hyddan av muskler för att vara skyddad.

Det är dock en symbol i mina ögon för "byggarna"

Det finns ju vissa maner som man känner igen ofta försöker dessa se stora och häftiga ut, (finns undantag) men insidorna är så små man
överkompenserar kroppen får det lilla som finns på insidan.

(vet ifan hur bra förklaring det blev men men)

Med tanke på din profilbild, ska detta vara självdissar?

Madame
2010-06-25, 11:55
Nej nej gasp har inte med det att göra det är hur små byggarna är på insidan, väldigt roligt fenomen.

Trångsyntheten som infinner sig hos dom , den begränande livstilen, utanförskapet, och favoriten den lilla mobbade killen som bor inne i hyddan av muskler för att vara skyddad.

Det är dock en symbol i mina ögon för "byggarna"

Det finns ju vissa maner som man känner igen ofta försöker dessa se stora och häftiga ut, (finns undantag) men insidorna är så små man
överkompenserar kroppen får det lilla som finns på insidan.

(vet ifan hur bra förklaring det blev men men)

Jag tolkar detta som att du anser att byggare (TM) är trångsynta, att mobbade eller personer som är utanför inte har någon insida, och att detta sammantaget är ett fenomen som du tycker är väldigt roligt.
Okej. Good to know.

Oxe
2010-06-25, 11:57
Jag är ingen byggare och jag vill heller inte bli förknippad med dom... visst hade jag min osäkra ungdom runt 20 då man faktsikt var med lite i matchen, och det var då man på träffade dessa olika fenomen.

Den lilla gruppen av inbördes beundran, hur hela livet kretsar runt just dessa människor utan hänsyn till dom som lever (nära) runt omkring dom.

Tycker det är så kul när en 120 kgs kille blir skit rädd för en 70 kg kille som skäller på honom för att 120kgs killen har spelat mangas.

Wille005
2010-06-25, 12:00
Det gäller att bete sig som en idiot så väger det upp att man ser ut som en grekiskt anatomiklenod.

spange
2010-06-25, 12:05
tänker inte ens ge mig in i diskussionen, men är det några som är trångsynta så är det väl de som inte begriper att styrketräning är en hobby som vilken som helst, och utövarna - stora som små skiljer sig åt lika mycket som folk i allmänhet, just för att det är precis vad de är..folk i allmänhet.

Oxe
2010-06-25, 12:07
Det gäller att bete sig som en idiot så väger det upp att man ser ut som en grekiskt anatomiklenod.

Men det gäller också att ha det som krävs för att backa upp sitt ego...

Oxe
2010-06-25, 12:08
tänker inte ens ge mig in i diskussionen, men är det några som är trångsynta så är det väl de som inte begriper att styrketräning är en hobby som vilken som helst, och utövarna - stora som små skiljer sig åt lika mycket som folk i allmänhet, just för att det är precis vad de är..folk i allmänhet.

Styrketräning som hobby är en helt annan sak.

Wille005
2010-06-25, 12:42
men det gäller också att ha det som krävs för att backa upp sitt ego...
*bam*

tjabon
2010-06-25, 12:49
På badstranden går det ju inte att undvika. Det syns att man tränar ...:)

Däremot går jag inte i linne i affärer o.dyl. p.g.a. den ansenliga mängd
människor som då helt plötsligt käkat glosoppa ..*rolleyes*

Breadboy
2010-06-25, 13:31
Jag tolkar detta som att du anser att byggare (TM) är trångsynta, att mobbade eller personer som är utanför inte har någon insida, och att detta sammantaget är ett fenomen som du tycker är väldigt roligt.
Okej. Good to know.

Det var ju en intressant tolkning. Jag tolkar det snarare som att insidan hos byggare reflekterar utsidans motsats, d.v.s. att det respektgivande och väldiga yttre är ett pretentiöst fenomen som inte genomsyrar personligheten, alltså snarare tvärt om enligt Oxes resonemang, vilket kan vara enkelt att verifiera genom att lära känna personen eller titta på personens bakgrund t.ex.

Det handlar alltså inte om att byggare inte har någon insida, det har de naturligtvis, skilj därför "små på insidan" från "att inte ha någon insida".

Kek
2010-06-25, 13:37
Ganska svårt att inte skylta med när facking skjortan och byxorna spricker som om att jag vore hulken så fort jag råkar spänna mig lite.

Kwon
2010-06-25, 13:47
Jag tolkar detta som att du anser att byggare (TM) är trångsynta, att mobbade eller personer som är utanför inte har någon insida, och att detta sammantaget är ett fenomen som du tycker är väldigt roligt.
Okej. Good to know.

När Oxe var ung var han en riktig bra byggare (han var med i matchen imo), så jag antar att alla byggare han umgåtts med på den tiden gav dessa bilder.

Jag tror inte han tycker det är speciellt roligt utan han gav bara en inblick i vad han upplevt.

Det var säkerligen många som var små inuti när man väl lärde känna dom.

Nelson81
2010-06-25, 14:24
kwon : skyltar du ute på stan med att du är kung fu expert?

Kwon
2010-06-25, 14:35
kwon : skyltar du ute på stan med att du är kung fu expert?

Jag skyltar aldrig med någonting, förutom att nuförtiden skylta med att jag är en non-trainer och en lover of all things sugar and fat.

Haha apropå det, folk tror nog det ändå.

Sjukaste var nog på dansgolvet på något ställe (berns, spybar eller liknande, minns ej) då plötsligt en tjej drar mig i nacken och säger något i örat på mig.

Jag hör inte vad du säger! ropar jag (hög musik)

Vad är det du tränar för någonting? undrar hon. Du tränar någonting!

Det sjuka är att jag aldrig sett henne förr, aldrig pratat med henne och plötsligt så blir man anfallen sådär på dansgolvet!

På privatfester när man träffar nytt folk trodde folk alltid jag tränade Karate eller liknande.

Snacka stereotypt! :D

Eddie Vedder
2010-06-25, 14:58
för att inte tala om att skrämma räkor och tanter alltid är roligt.

Tvärtom. Det är män som du som gör att räkor som jag och gamla kärringar känner oss trygga. :D

Scratch89
2010-06-25, 15:01
Jag handlade i linne idag. Många tittade, jag kände mig grov som fan. Frågade två sillmjölkar om jag fick få före i kön och de bah "JA JÖÖÖRE!!1". Tror det var p.g.a min grovhet.

PS. Jag köpte tre kilo kött. DS.

Kwon
2010-06-25, 15:03
Och åker du på utomlandssemester till varmare trakter så går du i linne eller i bar överkropp konstant, oavsett var du är/vad du gör, shoppar, dricker, dansar etc

Där skiter folk i om du är bryggare eller inte

Herr Oberst
2010-06-25, 16:24
Seglare klär sig som seglare, golfare som golfare, bikers som bikers, professorer som professorer och byggare som byggare.
Inget konstigt alls

Lepras
2010-06-25, 16:31
Går till och från Gym med XxxL tröjor,Gasp,kosttillskotts/träningsbutiker T-shirts osv. Även vid promenader/"powerwalks".
Har Gaspjacka och XxxL-Fleece på vinter/höst.
Använder Bettetbodies Tjocktröjor och har ett par gasp jeans.. Så Ja,utmärker mig.

Iof behøver ja inte skylta--Får kommentarer om min kropp och träning varje dag,när ja har jobbkläder eller vanliga fritidskälder. Men det är en konstig känsla när en helt främmande människa ger en kommentar eller en "tummen upp" på stan :P

Scratch89
2010-06-25, 17:13
Iof behøver ja inte skylta--Får kommentarer om min kropp och träning varje dag,när ja har jobbkläder eller vanliga fritidskälder. Men det är en konstig känsla när en helt främmande människa ger en kommentar eller en "tummen upp" på stan :P

Du är så sjukt bredaxlad också! Jag kommer ihåg när jag träffade dig, det var sinnes. Du fick ju gå på bredden in genom spårvagnsdörrarna, ätandes banan. :D

Lepras
2010-06-25, 17:41
Du är så sjukt bredaxlad också! Jag kommer ihåg när jag träffade dig, det var sinnes. Du fick ju gå på bredden in genom spårvagnsdörrarna, ätandes banan. :D

Ironi?
:Virro

Nelson81
2010-06-25, 17:53
Jag handlade i linne idag. Många tittade, jag kände mig grov som fan. Frågade två sillmjölkar om jag fick få före i kön och de bah "JA JÖÖÖRE!!1". Tror det var p.g.a min grovhet.

PS. Jag köpte tre kilo kött. DS.

lol :D

Mantus
2010-06-25, 20:26
Nej, jag kär mig som en slacker/strandraggare då jag är mer slacker/strandraggare än byggare. :D

rbs
2010-06-25, 20:27
Nä. Kan dock dricka en proteinshake efter gymmet även om jag skulle sitta på bussen eller handla på ICA just då jag tänkt dricka den.

Gurra med O
2010-06-25, 20:51
syns väl på en även om man inte direkt skyltar med det jämt.

har sällan jeans ( är ju gå bort kläder ;) ) har alltid ändå gått i typ gymbyxor/linne eller t-shirt till. shakern hänger med ofta till o med på jobbet är ju perfekt en varm dag att ha vatten i bla. dock är jag ingen märkes mäniska tycker 600kr för ett par gasp brallor är sjukt dyrt och man blir ju inte större o starkare bara för att man bär dom. kan dock handla ett par om de är på rea ;) för att de är satans snygga annars så finns det gott om liknande gymkläder för bra mycket bättre pris (åk till ullared). har iofs en långärmad GG tröja som jag ofta har till o från gymmet. så ja man skyltar väl lite då ;)

Kwon
2010-06-25, 20:57
Att jag känner Nelson81 skyltar jag dock med!

Scratch89
2010-06-25, 22:27
Ironi?
:Virro
Ingen ironi. Du ÄR ju axelbred.

lol :D

:cool:

Lepras
2010-06-25, 22:37
Ingen ironi. Du ÄR ju axelbred.



:cool:

Lite kanske :P
Men att ja åt banan på trikken...hmm-det har ja förträngt!

Joakim pettersen
2010-06-25, 22:44
Ja jag utmärker mig. Jag brukar gå med mina träningskläder i skolan och på stan. Har linne när jag är hemma

Kwon
2010-06-25, 22:51
Jag skyltade dock med en sak runt gymnasie-tidens era.

Hade ponytail och såna här skor.
http://www.hayashiuk.co.uk/898cp/products/x_imgs/xub_312_406_.jpg

Jag hade tillochmed pannband på mig i ettan!

Självklart undrade mattanterna varför jag hade pannband på mig.

Jag körde med detta innan GSP tror jag.
https://www.minifies.co.nz/images2/zh014.jpg

Min "sjukaste" grej var nog att jag kom iklädd full Ninja-dräkt när vi skulle spela biljard på Söderhallen.

Om inte det är att skylta så vettjante! ;)

Fritösen
2010-06-25, 23:36
Nopp, dels för jag inte är det dels för jag är för liten:(

Mats J
2010-06-26, 08:32
Gör det mesta för att dölja att jag är så extremt som jag är. På gymmet brukar jag dock köra med linne och GASP kläder. I övrigt "vanliga" kläder och vill få omgivningen att tro att jag äter frukost, lunch och middag och motiontränar lite, dock brukar de flesta se att jag tränar och undra om jag tävlar eller nått. Gissar att det är sådana som mig som gör att folk tror att du kommer få superresultat endast med lite motionsträning 2 ggr veckan.

Nelson81
2010-06-26, 09:59
lol åt kwon. du är bra för söt. som en anka utan simkunskaper

Grotesk
2010-06-26, 11:05
Styrkebälte och handledslindor är vanliga accessoar när jag ska handla flakvis med Kvarg på Lidl. Händer även att jag kör dragremmar då jag ska bära hem några hundra kilo kyckling och ex antal Fun Light dunkar, mixat grepp.
EAA, 10g, före och efter sexuella relationer (kör aldrig till failure, oftast lågreps.)

Så nä, jag är ingen som skyltar med att jag är byggare.

Luca Brasi
2010-06-26, 12:26
Jag är inte byggare.Jag är inte särskilt grov eller bred men det är rätt svårt att hitta kläder som sitter bra och är sköna i normala affärer så ett och annat Gasp plagg har väl infiltrerat min garderob.

Jag måste också erkänna att jag får ångest om jag faktiskt hittar kläder i tex XL storlek i en vanlig affär som passar,för då känner jag mig som en anorektisk dvärg.Tex så köpte jag en skjorta på Dressman som passade ganska bra tills det att jag tvättade den.Nu måste jag gå till garderoben och prova lite får små kläder så att jag kommer i psykisk balans.

Joakim pettersen
2010-06-26, 12:35
Styrkebälte och handledslindor är vanliga accessoar när jag ska handla flakvis med Kvarg på Lidl. Händer även att jag kör dragremmar då jag ska bära hem några hundra kilo kyckling och ex antal Fun Light dunkar, mixat grepp.
EAA, 10g, före och efter sexuella relationer (kör aldrig till failure, oftast lågreps.)

Så nä, jag är ingen som skyltar med att jag är byggare.

That's how we do it!

Matsa
2010-06-26, 17:13
Jag går ofta runt i träningsbyxor för att det är skönt, dock inga byggartröjor utan det brukar bli någon kortärmad hårdrockströja. Dock står det Gasp på många av byxorna eftersom de säljer mycket sådana där jag tränar, men jag ser nog ändå mer ut som en slöhög med sunkiga mjukbrallor än en byggare.

oTure
2010-06-26, 18:17
Gasp byxor är mysigt... slipper man svettas så mycket med.

bear.flowertwig
2010-06-26, 19:14
Styrkebälte och handledslindor är vanliga accessoar när jag ska handla flakvis med Kvarg på Lidl. Händer även att jag kör dragremmar då jag ska bära hem några hundra kilo kyckling och ex antal Fun Light dunkar, mixat grepp.
EAA, 10g, före och efter sexuella relationer (kör aldrig till failure, oftast lågreps.)

Så nä, jag är ingen som skyltar med att jag är byggare.

Hehe: Low key :thumbup: