handdator

Visa fullständig version : År 3000?


Achryl
2006-07-09, 23:16
Jag har blivit grymt intresserad av "framtiden", det vill säga hur världen kommer att se ut om kanske 500 eller 1000 år. Kanske kommer resistenta bakterier utrota oss, eller så blir det något slags krig där alla dör, men man tycker ju att ett tusental alltid borde klara sig och föra civilisationen vidare. Har någon gjort en seriös sammanställning, film eller avhandling om hur livet skulle kunna se ut låt os säga år 3000? Jag är ju medveten att det kan bli i princip hur som helst, men utvecklingen brukar ju vara någorlunda konstant, vore kul att se om någon on teh net skissat på det.

Tricklev
2006-07-09, 23:19
Jag har inga förväntningar alls för hur framtiden kan se ut, trodde vi skulle ha hoverboots år 2000, men tji fick jag.

Achryl
2006-07-09, 23:25
Jag har inga förväntningar alls för hur framtiden kan se ut, trodde vi skulle ha hoverboots år 2000, men tji fick jag.
Jo så sent som på 80-talet trodde de väl att alla skulle ha var sin helikopter, men klart är ju att tekniken går framåt hela tiden, så länge civilisationer fungerar

rolf
2006-07-10, 00:24
Nja, det som verkligen är intressant är hur världen ser ut om 10.000, 100.000 eller 1.000.000 år. *screwy*

Rataxes
2006-07-10, 00:37
Nja, det som verkligen är intressant är hur världen ser ut om 10.000, 100.000 eller 1.000.000 år. *screwy*
Som det här?
Cosmic timeline (http://www.magicdragon.com/UltimateSF/timelineCF.html)

mangemani
2006-07-10, 01:10
1000 år?då är det la mer intressant att veta hur världen ser ut om 10000000000000000000000000000000000000000000000000 000000 år....finns världen ens då?kommer universum att förintas utav nån anledning och sen uppstå en ny big bang och allt börjar om på ruta 1 igen?eller kommer världen att vara hyper avancerad?kommer den bli så avancerad så att krigen som nu utspelar sej på jorden,utspelar sej i rymden samt andra planeter(typ som star wars)?

ja,frågor frågor,men tyvär kommer ingen att få veta.

polaren
2006-07-10, 01:11
Vi bodde ju på mars förr, men flyttade hit till jorden och blev uppätna av dinosaurier. Det vara bara 2st som överlevde och dom hette Adam och Eva! På grund av all inavel så blev vi tillslut apor, men efter några miljoner år så vände det, och evolutionen skapade människan igen.

Så om 1000 år bor vi på Venus, och då blir det samma visa en gång till!

rolf
2006-07-10, 01:13
Som det här?
Cosmic timeline (http://www.magicdragon.com/UltimateSF/timelineCF.html)

Precis vad jag tänkte på, kunde inte hitta länken. Jävligt intressant!

grisbil3n
2006-07-10, 01:31
Det får helt enkelt visa sig.

Bronkitkorv
2006-07-10, 08:12
Det kommer nog inte se ut som nu. Jag tror människan finns kvar. Kanske har vi börjat befolka andra planeter.:confused:
Svårt som fan att sia om men om befolkningen fortsätter att öka så blir vi tvugna att göra nåt drastiskt. Förmodligan så dör vi av fågelinfluensan.

Gandalf
2006-07-10, 08:21
2011 så blir det ett ras i ekonomin i USA och världen dras ner i en gigantisk börskrach och sedan 2012 följer ett världskrig om tillgångarna i världen, detta världskrig kommer att vara ett atombombskrig där alla som har atombomber kommer att andvända dom.
Så år 3000 så är vi tillbaka på ruta ett och berättar sagor i skenet av eldarna om när gudarna blev arga på varandra och slängde eld och död över hela mänskligheten och att vi måste hedra gudarna varje dag så att det inte händer igen.
Mayafolket har förutspått att vår värld går under 2012.

Nitrometan
2006-07-10, 09:34
Mayafolket har förutspått att vår värld går under 2012.
Det var en jesuitmunk på 1600-talet som frågade en av de indianpräster som fortfarande kunde läsa de gamla maya-kalendrarna om framtiden och varför kalendrarna inte gick längre än till 2012. "Då tar det slut. Efter det behövs ingen kalender" fick han till svar. :D

pwned *slap*

skaparn
2006-07-10, 09:34
År 3000 kan botniabanan vara färdigbyggd med lite tur.

sunkan
2006-07-10, 10:55
År 3000 kan botniabanan vara färdigbyggd med lite tur.
har vi tur så:laugh:

userfriendly
2006-07-10, 10:58
Jag tror att människan tar död på sig själv, vår egen dumhet är vårt fall.

Langster
2006-07-10, 11:01
Jag tror att människan tar död på sig själv, vår egen dumhet är vårt fall.
Tror du vi hunnit bli jämställda innan dess?

Dissector
2006-07-10, 11:24
Mayafolket har förutspått att vår värld går under 2012.

På sätt och vis hittar man sådana antydningar i många skrifter. Bibeln talar om en sista tid full av krig och destruktivitet, och bara på 1900-talet har ju krigen varit i större och värre skala än tidigare, med massiva utrotningsläger lite här och var i världen.

Bibeln talar väl också om en komet eller asteroid vid namn Malört som skulle förpesta vatten och luft någonstans på jorden, och om jag minns rätt så kan Malört översättas till det ryska ordet...Tjernobyl :P

Nostradamus som förutspådde b.l.a Hitler, ABBA, Kennedymordet m.fl har väl också spått undergången till någongång i början på 2000-talet?

Kom bara att tänka på lite olika sånadära som förutspått undergången till början av 2000-talet.
Så något 3000 bli det nog aldrig :D

sunkan
2006-07-10, 11:27
var det inte nån som förutspådde nått i stil med att när tvillingtornen (WTC) rasar så börjar jordens undergång? Rätt läskigt

Achryl
2006-07-10, 11:38
Sen förutspås det grymt mycket, Nostradamus hade tankar om det mesta men det är ju bara det som slår in som uppmärksammas (såklart).
Jag tror det blir svårt att helt utrota människorna. Vi borde ju kunna se oss som "säkrade" den dagen vi kan ta över andra planeter, och även om jorden blir ganska sabbad finns det väl alltid några som sitter osh trycker i ett bergrum.
En tanke jag har är att man med datorkfraften om några år borde kunna simulera olika utopier, snabbspola dom i ett datorprogram där alla faktorer i ett samhälle finns, och se vilket som funkar. Det blir ju en del faktorer men om några forskarteam håller på i säg 50 år med en dator många gånger snabbare än dagens borde man ju så att säga få ut ett "perfekt" samhälle. I dag håller man på ungefär likadant med golfströmmar, problemet är att det finns för många faktorer bara där.

rolf
2006-07-10, 12:44
Jag tror inte man ska ta Nostradamus förutsägelser på fullt allvar, eftersom de alla är väldigt flummiga och går att applicera på de flesta händelser. Han var aldrig speciellt exakt med sina spådomar.

skaparn
2006-07-10, 12:51
Jag tänker ibland att det är ett privilegium att få leva i femtio år till som jag med lite tur kan få göra (medelåldern är väl någonstans strax under 80 år för män?). Tanken på att jag på min ålders höst ska spela TV-spel som genomgått 50 år av utveckling i samma takt som vi sett de senaste fem åren, det kommer att vara ganska snygga spel tror jag.

Ser verkligen ljust på framtiden, i alla fall min egen. Träna stenhårt så länge det går, sen umgås lite med barnbarn och sånt, sen bara avsluta sina dagar med TV-spel och nya skräddarsydda framtidsdroger för att dämpa smärtan från alla skador man ådragit sig under idrottandet.

Bronkitkorv
2006-07-10, 13:26
Att jorden går under 2012 tror jag inte ett skit på, hur många gånger skulle jorden gått under hittilss... säkert500ggr enligt alla jävla dumma spåmän, sist var det ju jävuls dagen 060606 och innan dess millenium skiftet. Jag tror inte heller på kärnvapenkrig om inte den där dumma jävla idioten Bush sätter igång och bombar Iran som han haft planer på.

Deceiver85
2006-07-10, 13:35
Jag tror inte heller på kärnvapenkrig om inte den där dumma jävla idioten Bush sätter igång och bombar Iran som han haft planer på.

Om Bush bombar Iran så lär inte Iran ha mycket kvar att svara med *slap* Annat är det med nordkoreanerna och Kim Jong Il som runkar sig till sömns med tankar om kärnvapen och world domination...

Bronkitkorv
2006-07-10, 13:47
Om Bush bombar Iran så lär inte Iran ha mycket kvar att svara med *slap* Annat är det med nordkoreanerna och Kim Jong Il som runkar sig till sömns med tankar om kärnvapen och world domination...
Men om Bush använder kärnvapen så kan det inspirera andra länder. Inte bra för framtiden, mycket hänger nog på att ingen är först med kärnvapen. Anta att iran redan har kärnvapen som vi inte vet om ! Jag tror inte att Nordkorea har tillräckligt med kärnvapen för att spränga jorden men det har Bush.

mathor
2006-07-10, 15:42
Oj, jag trodde inte att så mycket folk på det här forumet trodde på spökhistorier fortfarande. Vad naiv jag var. Nostradamus, mayaspådomar, botniabanan... skrattretande.

Kwon
2006-07-10, 15:44
Och jag som tyckte samhället blev lite som BladeRunner när det infördes inomhusgallerior.

En gång i tiden så var det ett centrum med ett gäng hus.

Sedan efter ett antar år så byggdes allt ihop med ett stort tak över alla hus.

Det kändes lite Blade Runner o space när jag såg det fenomenet första gången (som ung).

Pudzianovski
2006-07-10, 15:45
Tror du vi hunnit bli jämställda innan dess?

:D :thumbup:

Sonny
2006-07-10, 15:47
vi har tagit livet av allt och alla långt innan dess..

Kwon
2006-07-10, 15:50
Han den där Mr Notre Dame (Nostradamus) förutspådde ju ett tredje världskrig.

Har vi tolkat hans spådom fel med årtalet eller gjorde han en grofv miss?

Var han på lyset?

Intressant om människan lever ända tills år 3000 med tanke på allt elände här i världen.

Om vi lever ser jag gärna Månbas Alpha och undervattensbaser då ytan blivit bortsprängd.

Kanske en koloni eller rymdstation längs saturnus ringar...

Hoppas bara jag fryst ner mig innan jag kolat, så jag kan uppleva det! :thumbup:

De religiösa tror ju dock på Armageddon och Paradiset etc, när skulle det hända?

Kommer Lucifer stiga upp på ytan (glida runt längs Spybar) eller är Satan redan ibland oss?

När skulle hiummelriket dyka ner och när skulle alla bli dömda?

Kanske blir som Buck Rogers år 3000?

Pax för Prinsessan!

Diana
2006-07-10, 16:04
Skumt.. jag tror på (och är livrädd för :D )spöken men har väldigt svårt för framtids spådoms-tjaffs.. :confused:

Är helsäker på att kometen, the biiiiig wöne, kommit innan vi ens är i närheten av att nosa på år 3000.. *popcorn*
får jag tillbringa de sista sekundrarna i livet med en fet tårtfan i käften så är jag nöjd.

Kwon
2006-07-10, 16:06
Skumt.. jag tror på (och är livrädd för :D )spöken men har väldigt svårt för framtids spådoms-tjaffs.. :confused:

Är helsäker på att kometen, the biiiiig wöne, kommit innan vi ens är i närheten av att nosa på år 3000.. *popcorn*
får jag tillbringa de sista sekundrarna i livet med en fet tårtfan i käften så är jag nöjd.

Du tänker på Apophis? Jag tror dock vi kommit på ett sätt att få Apophis ur kurs dock.

Var det 2036 som prognosen sa?

Vi har ett par år på oss att utveckla en meteorputtare av rang.

Gandalf
2006-07-10, 16:29
Det var på någon TV-kanal för ett tag sen om en snubbe som skrivit böcker om dom gånger han träffat utomjordingar och han sa att 2011 den 23 december så skulle allt förändras för mänskligheten för då skulle DOM komma.
Så dan före julafton 2011 så kommer dom så därför behöver man inte köpa några julklappar det året och man får väl hoppas att dom inte är som i världarnas krig för då är det kört för mänskligheten och det är kanske därför Maya indianerna sa att det tog slut 2012.:laugh:

Diana
2006-07-10, 16:32
Du tänker på Apophis? Jag tror dock vi kommit på ett sätt att få Apophis ur kurs dock.

Var det 2036 som prognosen sa?

Vi har ett par år på oss att utveckla en meteorputtare av rang.
Hehe faktiskt är jag helt oinsatt i om vi ens är hotade av nån komet..? =) men, har en far med förkärlek till norrlands guld och tillhörande fyllebabbel som ALLTID inkluderar 'schnaaaart kommer kometen..' ..har hört det sen ja va liten och det har fastnat rejält by now :laugh:

Men jag hoppas du har rätt med årtalet *popcorn* då hinner man väl med nästa släktträff iaf :D :thumbup:

Diana
2006-07-10, 16:34
Det var på någon TV-kanal för ett tag sen om en snubbe som skrivit böcker om dom gånger han träffat utomjordingar och han sa att 2011 den 23 december så skulle allt förändras för mänskligheten för då skulle DOM komma.
Så dan före julafton 2011 så kommer dom så därför behöver man inte köpa några julklappar det året:
:laugh: :D

sehnpaa
2006-07-10, 17:23
År 3000 blir det första året som blir bättre än 2999. :)