handdator

Visa fullständig version : Några frågor angående om träning och proteiner.


Yau
2006-07-09, 15:31
Hejsan jag är en nybörjare inom styrketräning har aldrig riktigt varit inne på att skaffa mig muskler tills nu då, för tillfället så har jag nu styrkettränat ungefär 2 månader. Men innan dess så har jag motionerat riktigt riktigt hårt och gått ner 6 kilo(väger nu 79kg). problemen var nog inte att jag brände alltför mycket fet utan att jag tränade för hårt och min kropp började käka min muskler istället så teoretisk så blev jag smallare än jag brukar vara, Så det var lite dumt av mig.

Men hur som helst med hjälp av Sniggels tips så har han rekommenderat mig att köpa Phure Whey här i KoloZzeum, så jag införskaffat mig 4kg som det borde räcka länge.
Men innan jag börjar ställa frågor så kan jag skriva ner min dagliga träninglista som jag alltid kör med.
4-7 träningspass i veckan. Varje träningspass är 2-2.5 timmar lång.

(börjar alltid först med att springa på rullband)
20-30min på rullband (8-20km/h) brukar variera farten men jag försöker helst springa 5 km under 25 min. ska försöka slå 5km inom 20min någon dag.

5 till 6 set på bicept, tricept, axlar och bröst, variera både tung och hård träning.

100 situps och 50 ryggsitups(eller vad det nu hette) med hjälp av min kroppsvikt.(har ryggskada så jag tar det lugnt innan jag börjar använda vikter).

och slutligen resterade av tiden så slår jag så mycket jag orkar(tills jag nästan spyr) på slagpåsen.

Så nu kommer några frågar är det bra eller dåligt att få för mycket proteiner i sig?.

Innan träningen så äter jag alltid och dra i mig 30-35 g protein medel(även om sniggel rek 50g så tar jag lite försiktigt eftersom jag är fortfarande osäker).

Men sen även efter träningen ska jag ta mer protein medel eller räcker det?.

Sen även tar jag väldigt höga doser av läsk(1-2 liter) på grund av att kunna orka ens varje dag,(tror nog att all motion och slagpåsen tar all energi ifrån min kropp alltför mycket).