handdator

Visa fullständig version : Äta ofta = svårt


roge
2006-07-09, 02:02
Tja!

Hur viktigt är det med 3 timmars regeln egentligen?? Jag brukar klara hålla 2-3 timmar mellan måltiderna oftast men ibland blir det närmare 4 timmar, som nu åt jag senast 11.20...

Säg att man överskrider det här me 3 timmar o väntar 4 timmar en gång per dag, vad har det för inverkan på träningen overall??
Om man käkar ett större mål på typ 800kcal är det mer "ok" att vänta 4 timmar då??

Tycker att det är så himla svårt att leva som en normal människa och samtidigt leva upp till dessa mattider.

King Grub
2006-07-09, 05:18
Det spelar ingen roll alls.

YTS
2006-07-09, 07:12
Tja!

Hur viktigt är det med 3 timmars regeln egentligen?? Jag brukar klara hålla 2-3 timmar mellan måltiderna oftast men ibland blir det närmare 4 timmar, som nu åt jag senast 11.20...

Säg att man överskrider det här me 3 timmar o väntar 4 timmar en gång per dag, vad har det för inverkan på träningen overall??
Om man käkar ett större mål på typ 800kcal är det mer "ok" att vänta 4 timmar då??

Tycker att det är så himla svårt att leva som en normal människa och samtidigt leva upp till dessa mattider.

Som King Grub sa, det har ingen betydelse. Vad jag däremot har märkt är att om jag alltid äter med 4 timmars mellanrum, så tenderar jag att lägga på mig fett. Men en lite större måltid per dag med 4 timmars vila innan nästa mål är helt okey. Du frågar om det är mer okey att vänta 4 timmar vid ett 800 kcal mål! Ja det är en förutsättning om du inte skall lägga på dig för mycket fett.

YNGVE

bullis
2006-07-09, 07:22
Handlar om diciplin och prioriteringar = sant.

snelhest
2006-07-09, 07:44
Tycker att det är så himla svårt att leva som en normal människa och samtidigt leva upp till dessa mattider.
Vad är normalt? För mig är det normalt att tänka byggning alla dygnets timmar. Skulle aldrig få för mig att senarelägga en måltid...! För mig är det INTE normalt att lämna lägenheten om jag inte ska träna eller handla mat. Det är alltså INTE svårt för mig att leva som en normal människa och leva upp till dessa mattider.

:furious:

pilt77
2006-07-09, 07:45
Vad är normalt? För mig är det normalt att tänka byggning alla dygnets timmar. Skulle aldrig få för mig att senarelägga en måltid...! För mig är det INTE normalt att lämna lägenheten om jag inte ska träna eller handla mat. Det är alltså INTE svårt för mig att leva som en normal människa och leva upp till dessa mattider.

:furious:

låter som ett kul liv*whatever*

snelhest
2006-07-09, 07:56
låter som ett kul liv*whatever*
vad är det som är så kul med ditt liv då? *rolleyes*

bullis
2006-07-09, 08:02
låter som ett kul liv*whatever*

Det blir väl vad man gör det till.

Baha
2006-07-09, 08:24
Tycker själv det är det jobbigaste med ätandet, just det där att äta så ofta. Men man behöver ju bara äta 3-4 ggr per dag för bra resultat så man kan ju göra det med, kanske inte like optimalt som fler dock, men kör på det nu så blir dte lättareoch roligare för mig och träningen går bra med så:)

tipset är, ät större o färre måltider

Ryska_raketen
2006-07-09, 08:32
Vad är normalt? För mig är det normalt att tänka byggning alla dygnets timmar. Skulle aldrig få för mig att senarelägga en måltid...! För mig är det INTE normalt att lämna lägenheten om jag inte ska träna eller handla mat. Det är alltså INTE svårt för mig att leva som en normal människa och leva upp till dessa mattider.

:furious:

:hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Cerberus
2006-07-09, 08:43
Vad är normalt? För mig är det normalt att tänka byggning alla dygnets timmar. Skulle aldrig få för mig att senarelägga en måltid...! För mig är det INTE normalt att lämna lägenheten om jag inte ska träna eller handla mat. Det är alltså INTE svårt för mig att leva som en normal människa och leva upp till dessa mattider.

:furious:

Låter som en sund livsstil*bs*.

snelhest
2006-07-09, 09:48
Låter som en sund livsstil*bs*.
ja varför skulle det inte vara sunt? Dessutom är syftet att bli grov.

pragmatist
2006-07-09, 10:14
3-timmarsregeln är egentligen inte alls någon bra regel, för det kan mycket väl hända att magsäcken töms fortare eller långsammare än så beroende på vad och hur mycket man äter. Käkar du en monsterkebabtallrik med 1500 kcal så behöver du garanterat inte äta igen efter bara 3 timmar, och om du bara drar i dig lite vassleprotein så kommer magen vara ganska tom redan efter 2.

Diamond
2006-07-09, 10:24
Det finns inga genvägar eller ursäkter för att slippa äta frekvent om du vill lyckas inom sporten.

Muskler byggs inte på gymet utan i köket under vilan.

Cerberus
2006-07-09, 10:45
ja varför skulle det inte vara sunt? Dessutom är syftet att bli grov.

Jag förstår hur du menar men jag anser bara att man bör sträva efter balans i allt i livet. För mycket av vad som helst är destruktivt..

Nu menar jag inte att jag själv har balans men det är något jag strävar efter.

ramagoen
2006-07-09, 10:48
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1025241

kan säkert hjälpa trådskaparen lite iaf. :)

Jag brukar äta var 3e timma för att jag är hungrig väldigt ofta, sen om jag inte är hemma var 3e timme å äter så tar man väl med sig lite jordnötter till beachen + torkat kött, fast sen har jag inte särskilt långt hem från nånting där jag bor, rätt liten stad.. (15k invånare)

Grandi
2006-07-09, 10:52
För mig är det INTE normalt att lämna lägenheten om jag inte ska träna eller handla mat. Det är alltså INTE svårt för mig att leva som en normal människa och leva upp till dessa mattider.

:furious:


Detta är inte menat som en spydig kommentar eller något, men varför är du så aggressiv i tonen? Om du tittar runtomkring dig så kanske du märker att 95% av befolkningen vill eller måste gå ut genom ytterdörren oftare än i de fall du nämner...

Till trådskaparen.
Jag har lärt mig hur jag ska gå tillväga för att kunna äta 5-6 måltider per dag, har blivit automatiskt för mig. Planering kvällen innan räcker oftast långt. Färdigt smaksatt tonfisk (ex. i thaisås etc.) + frukt/grönsaker och eventuellt nötter, proteinshake + frukt/grönsaker + eventuellt nötter, ägg + frukt/grönsaker (i denna värme är det inte smart att ha mackor med sig alltför länge om man vill hållas frisk..) kan man alltid ha med sig utan att behöva ha tillgång till kylskåp, och är man på språng hela dagen så går det at käka sallader eller andra hälsosamma alternativ till lunch på de flesta ställen idag bara man vet vad man är ute efter (tom. Mcdonalds har u fullgoda alternativ idag).

Och så som nämnts tidigare i tråden, 4 måltider per dag kommer du långt med också. Viktigast är att det passar och funkar för dig, dina mål och livsstil :thumbup:

roge
2006-07-09, 17:59
Okej schysst att ni skrev så utförliga svar:thumbup: ...
Känns lite enklare nu... Men nog är det bäst att försöka lägga måltiderna så tätt som möjligt om man har möjlighet..

Snelhest om du bara går ut och köper mat eller tränar måste du ju få sämre resultat av att du sitter inne hela dagarna...
Min egen erfarenhet är att man får mycket bättre resultat av träningen med kompletterande "vardagsmotion".. Alltså att man jobbar lite i trädgården eller lirar lite boll eller bara gör lite istället för att sitta stilla hela tiden...

LuThe
2006-07-09, 22:18
Tja!

Hur viktigt är det med 3 timmars regeln egentligen?? Jag brukar klara hålla 2-3 timmar mellan måltiderna oftast men ibland blir det närmare 4 timmar, som nu åt jag senast 11.20...

Säg att man överskrider det här me 3 timmar o väntar 4 timmar en gång per dag, vad har det för inverkan på träningen overall??
Om man käkar ett större mål på typ 800kcal är det mer "ok" att vänta 4 timmar då??

Tycker att det är så himla svårt att leva som en normal människa och samtidigt leva upp till dessa mattider.

varför tror du kosttillskotten finns egentligen?

krilleh
2006-07-09, 22:27
Jag förstår hur du menar men jag anser bara att man bör sträva efter balans i allt i livet. För mycket av vad som helst är destruktivt..

Nu menar jag inte att jag själv har balans men det är något jag strävar efter.

vadå balans? balans mellan vad? herregud. Om personen i fråga endast styrketränar kan man ju inte säga att det inte är kul. Har ni testat? + att det är från person till person. Det du hatar kan någon annan älska.

Beast
2006-07-09, 22:29
varför tror du kosttillskotten finns egentligen?

för att vara just ett TILLSKOTT och inte ersätta mål.

LuThe
2006-07-09, 23:02
för att vara just ett TILLSKOTT och inte ersätta mål.


LOL kosttillskott är även kompliment! vem fan orkar äta 6 stora portioner om dagen?*screwy* bland annat därför man äter kosttillskott


:devil:

Cerberus
2006-07-09, 23:05
vadå balans? balans mellan vad? herregud. Om personen i fråga endast styrketränar kan man ju inte säga att det inte är kul. Har ni testat? + att det är från person till person. Det du hatar kan någon annan älska.

jag hatar det inte men jag tycker det inte låter vidare vettigt att enbart leva för byggning om man nu inte är proffsbyggare och tjänar pengar på det. Finns ju en hel del annat o göra också men som sagt så gör alla som dom vill.

Jag bestämmer inte över någon, bara uttrycker mina åsikter om saker och ting.

robert86
2006-07-09, 23:57
Vad är normalt? För mig är det normalt att tänka byggning alla dygnets timmar. Skulle aldrig få för mig att senarelägga en måltid...! För mig är det INTE normalt att lämna lägenheten om jag inte ska träna eller handla mat. Det är alltså INTE svårt för mig att leva som en normal människa och leva upp till dessa mattider.

:furious:

hm, inte för att vara spydig men det låter nästan som du är beroende av byggning om du lever på det viset. Och ja, beroende är en sjukdom och inte något nöje.

Ett exempel: Jag hade en polare för många år sedan. Han fick spelet CS och sedan dess kretsade allt hans liv kring CS. Struntade helt i skolan och allt vad umgänge heter. Idag spelar han inte längre, efter 4 år tröttnade han tillslut på spelet. Synd bara att han började spela i 8:an och slutade i 3:an på gymnasiet. Smart kille som lätt skulle kunna utbilda sig till vad han ville, nu fick han istället hälften underkänt och hälften godkänt och klarade just och just sin restaurang linje på gymnasiet. Tro mig, han ångrar sig djupt att han kasta bort 4 värdefulla år nu när han står och vänder hamburgare på donken.

LarsK
2006-07-10, 00:32
(tom. Mcdonalds har u fullgoda alternativ idag).
Kan du ge exempel på McDonalds fullgoda alternativ? Vi har inte samma meny i Japan.

Spannmål
2006-07-10, 00:51
LOL kosttillskott är även kompliment! vem fan orkar äta 6 stora portioner om dagen?*screwy* bland annat därför man äter kosttillskott


:devil:

Nej.

Longshot
2006-07-10, 10:08
Nej.

Jodå!
Om man är lite lat (som jag är) så är proteindrinkar tillsammans med en frukt eller havregryn kanon! Smidigt och fint :thumbup:

goggen
2006-07-10, 11:46
man skal spise når man er sulten,å spise hver 3 time synes jeg er unødvendig. sulten styres jo av aktivitetsnivå, størrelsen på måltidene hva man har spist i forrige måltid o.s.v. dessuten er det unaturlig å spise etter klokka.

snelhest
2006-07-10, 15:12
jag hatar det inte men jag tycker det inte låter vidare vettigt att enbart leva för byggning om man nu inte är proffsbyggare och tjänar pengar på det. Finns ju en hel del annat o göra också men som sagt så gör alla som dom vill.

Jag bestämmer inte över någon, bara uttrycker mina åsikter om saker och ting.
ja vad mer finns det att göra? Jobba tills man är 65 gå i pension o dö i cancer? Själv väljer jag att uträtta nånting i livet inte bara gå till ett kneg som jag hatar i 45 år. Fyfan för ett sånt skitliv. Jag skulle inte ens vilja kalla det liv utan bara som en jävla kuvös. Tänker inte lyfta ett handtag i hela mitt liv. Soc ftw.

Ryska_raketen
2006-07-10, 15:13
LOL kosttillskott är även kompliment! vem fan orkar äta 6 stora portioner om dagen?*screwy* bland annat därför man äter kosttillskott





hemligheten bakom låren?

snelhest
2006-07-10, 15:15
hm, inte för att vara spydig men det låter nästan som du är beroende av byggning om du lever på det viset. Och ja, beroende är en sjukdom och inte något nöje.

Ett exempel: Jag hade en polare för många år sedan. Han fick spelet CS och sedan dess kretsade allt hans liv kring CS. Struntade helt i skolan och allt vad umgänge heter. Idag spelar han inte längre, efter 4 år tröttnade han tillslut på spelet. Synd bara att han började spela i 8:an och slutade i 3:an på gymnasiet. Smart kille som lätt skulle kunna utbilda sig till vad han ville, nu fick han istället hälften underkänt och hälften godkänt och klarade just och just sin restaurang linje på gymnasiet. Tro mig, han ångrar sig djupt att han kasta bort 4 värdefulla år nu när han står och vänder hamburgare på donken.
Klart att jag är beroende av byggning... utan den skulle jag inte kunna bli grov? De flesta är beroende av arbete utan det skulle de inte kunna få ut sina extra 2 tusenlappar mot att gå på bidrag? Jag är hellre beroende av byggning än lever i ett ekorrhjul. Mcdonalds är som vilket skitjobb som helst och ja ALLA jobb är skit.

ramagoen
2006-07-10, 15:23
ja vad mer finns det att göra? Jobba tills man är 65 gå i pension o dö i cancer? Själv väljer jag att uträtta nånting i livet inte bara gå till ett kneg som jag hatar i 45 år. Fyfan för ett sånt skitliv. Jag skulle inte ens vilja kalla det liv utan bara som en jävla kuvös. Tänker inte lyfta ett handtag i hela mitt liv. Soc ftw.

herregud. det finns så mycket att göra. det är som att bara ha en kompis i hela livet när man kan lära känna hur mycket annat folk som helst. trångsynt.

Ryska_raketen
2006-07-10, 15:25
herregud. det finns så mycket att göra. det är som att bara ha en kompis i hela livet när man kan lära känna hur mycket annat folk som helst. trångsynt.


bra jämförelse :Virro

snelhest
2006-07-10, 16:24
herregud. det finns så mycket att göra. det är som att bara ha en kompis i hela livet när man kan lära känna hur mycket annat folk som helst. trångsynt.
jag vill inte ha några "kompisar". Bara svikande, idioter hela högen. Våldtäktsmän, mördare, pervon etcetra. Den enda man kan lita på är sig själv för man kan inte läsa andras tankar och veta VAD DE EGENtlIGEN tycker. Det är också en fördel med byggning man behöver inte luta sig mot någon annan det enda jobbiga är om andra tränar på gymmet samtidigt men det kan ju ett hemgym effektivt avhjälpa.

Grandi
2006-07-10, 16:27
Kan du ge exempel på McDonalds fullgoda alternativ? Vi har inte samma meny i Japan.

Här i Finland (många länder innblandade nu :D ) går det bl.a. att käka olika sallader (bl.a. kyckling, tonfisk och räk-varianter finns..) på Mcdonlands med husets lätta dressing och semla, en kanonmåltid.

Är man sugen på kött så är 2 macmåltider med helt vanliga hamburgare + tillbehör (dvs. välj mellan minimorötter, minisallad och pommes, välj med fördel ett av de två förstnämnda) + dryck (vatten eller lightcola..) ett bra alternativ, vill man akta kolisintaget så kan man lämna en eller två bröskivor av hamburgarna.

Ungefär så brukar det bli då jag käkar på Mcdonalds, blir ca.4-5 ggr i månaden. Hoppas dom har något som liknar detta i Japan. :)

Grandi
2006-07-10, 16:32
jag vill inte ha några "kompisar". Bara svikande, idioter hela högen. Våldtäktsmän, mördare, pervon etcetra. Den enda man kan lita på är sig själv för man kan inte läsa andras tankar och veta VAD DE EGENtlIGEN tycker. Det är också en fördel med byggning man behöver inte luta sig mot någon annan det enda jobbiga är om andra tränar på gymmet samtidigt men det kan ju ett hemgym effektivt avhjälpa.

Var lite osäker tidigare, men nu är jag övertygad om att du är ute efter att provocera. Tyvärr grabben, är van med min farsa och hans sarkasm, han är 100ggr skickligare på den konsten så du får öva upp dig lite och återkomma :laugh:

snelhest
2006-07-10, 16:38
Var lite osäker tidigare, men nu är jag övertygad om att du är ute efter att provocera. Tyvärr grabben, är van med min farsa och hans sarkasm, han är 100ggr skickligare på den konsten så du får öva upp dig lite och återkomma :laugh:
säger snarare hur inskränkt du är som inte kan tänka dig att alla inte behöver "kompisar" som du inte kan leva utan.

Cerberus
2006-07-10, 17:14
hm, inte för att vara spydig men det låter nästan som du är beroende av byggning om du lever på det viset. Och ja, beroende är en sjukdom och inte något nöje.

Ett exempel: Jag hade en polare för många år sedan. Han fick spelet CS och sedan dess kretsade allt hans liv kring CS. Struntade helt i skolan och allt vad umgänge heter. Idag spelar han inte längre, efter 4 år tröttnade han tillslut på spelet. Synd bara att han började spela i 8:an och slutade i 3:an på gymnasiet. Smart kille som lätt skulle kunna utbilda sig till vad han ville, nu fick han istället hälften underkänt och hälften godkänt och klarade just och just sin restaurang linje på gymnasiet. Tro mig, han ångrar sig djupt att han kasta bort 4 värdefulla år nu när han står och vänder hamburgare på donken.


Det är väl aldrig för sent att börja plugga igen? Om man inte vill vända burgare resten av livet(vilket det naturligtvis inte behöver bli bara för att man inte pluggat) så är det ju aldrig för sent att läsa till nåt igne.

nutz
2006-07-10, 17:15
Tycker att det är så himla svårt att leva som en normal människa och samtidigt leva upp till dessa mattider.

I allafall jag blir vrålhungrig var tredje timme.

vem fan orkar äta 6 stora portioner om dagen?

Svårt att ta en macka och nått glas mjölk, va? Keso, ägg, kvarg? Ja, hur fan kan man nånsin orka det.. det ska vara hardcore och pulver!

Grandi
2006-07-10, 17:56
säger snarare hur inskränkt du är som inte kan tänka dig att alla inte behöver "kompisar" som du inte kan leva utan.

Du fortsätter elda på för att väcka reaktioner ser jag :)

Jag kommenterade inte dina behov efter kompisar eller liknande, man får göra som man vill, det är snarare din stil att presentera dina åsikter som jag syftade på. Man kan presentera saker på olika sätt, och ditt sätt att förmedla åsikter... Jaa, ditt ovanstående inlägg bara förstärkte bilden. Case closed, you´re busted ;)

Tack för försöket dock, du fick mig att le brett här hemma :D

Oki, nu skall jag inte kapa tråden med pladder längre, ursäkta så mycket till trådskaparen.

Ha en trevlig dag,
Mvh Grandi

LarsK
2006-07-11, 01:55
Tyvarr Grandi, vi har inte sana alternativ har i Japan. Men snart ska jag till Sverige pa semester, da kanske det blir en tur till McDonalds.

Glarre
2006-07-11, 09:01
Men inse hur oseriös snelhest är...ingen människa mår bra utan social kontakt, de skulle bli deprimerade.

userfriendly
2006-07-11, 09:16
hm, inte för att vara spydig men det låter nästan som du är beroende av byggning om du lever på det viset. Och ja, beroende är en sjukdom och inte något nöje.

Ett exempel: Jag hade en polare för många år sedan. Han fick spelet CS och sedan dess kretsade allt hans liv kring CS. Struntade helt i skolan och allt vad umgänge heter. Idag spelar han inte längre, efter 4 år tröttnade han tillslut på spelet. Synd bara att han började spela i 8:an och slutade i 3:an på gymnasiet. Smart kille som lätt skulle kunna utbilda sig till vad han ville, nu fick han istället hälften underkänt och hälften godkänt och klarade just och just sin restaurang linje på gymnasiet. Tro mig, han ångrar sig djupt att han kasta bort 4 värdefulla år nu när han står och vänder hamburgare på donken.

men vafan du kan inte jämföra byggning med CS! *screwy* dessutom tar inte träningenen hela dagarna o äta måste man ju göra iaf :em:

kavalen
2006-07-11, 09:27
Jaså, så ni tycker det låter oseriöst, men ok då ska jag förklara hur de flesta av mina dagar ser ut då, visst tror jag han träffar människor och social kontakt behöver man, men träffar ni polare varje dag eller?

Måndag - Fredag = Dricker ett par koppar kaffe, åker iväg till golfbanan vid 11 tiden, spelar fram till 15.00, jag går själv på golfbanan, varför jag spelar själv är dels därför alla är på jobbet och dels för att det är jobbigt med nån gubbe som tar 10 mnuter på sig att putta och som dessutom tror att denne är Tiger Woods. Efter detta åker jag hem, äter något lätt, sticker ner till gymmet, om sådan dag, tränar, blir där allmänt trött på alla dessa idioter som borde koncentrera sig på träning istället för umgänge, efter detta så äter jag något igen, klockan är ganska mycket och jag sätter mig vid datorn, under hela veckan så har jag mitt umgänge på msn, kallar ni det social kontakt? På helgerna träffar jag lite polare går ut på krogen och sedan går jag hem och knullar.

Så vad är så svårt att tänka sig att han sitter hemma hela dagarna? vad finns det för vits att ränna runt på stan när man inte ska inhandla något, man är ingen jävla kärring som springer ute och shoppar när man har viktigare saker att tänka på, nämligen sitt eget välbefinnande, att då se alla dessa idioter som har blivit kommersiellt skruvade av konsumtionssamhället, som handlar med sina kreditkort, detta vill man inte se, inte för att man bryr sig utan för att det enbart är patetiskt och inte värt att veta av.

nutz
2006-07-11, 17:08
Jaså, så ni tycker det låter oseriöst, men ok då ska jag förklara hur de flesta av mina dagar ser ut då, visst tror jag han träffar människor och social kontakt behöver man, men träffar ni polare varje dag eller?

Måndag - Fredag = Dricker ett par koppar kaffe, åker iväg till golfbanan vid 11 tiden, spelar fram till 15.00, jag går själv på golfbanan, varför jag spelar själv är dels därför alla är på jobbet och dels för att det är jobbigt med nån gubbe som tar 10 mnuter på sig att putta och som dessutom tror att denne är Tiger Woods. Efter detta åker jag hem, äter något lätt, sticker ner till gymmet, om sådan dag, tränar, blir där allmänt trött på alla dessa idioter som borde koncentrera sig på träning istället för umgänge, efter detta så äter jag något igen, klockan är ganska mycket och jag sätter mig vid datorn, under hela veckan så har jag mitt umgänge på msn, kallar ni det social kontakt? På helgerna träffar jag lite polare går ut på krogen och sedan går jag hem och knullar.

Så vad är så svårt att tänka sig att han sitter hemma hela dagarna? vad finns det för vits att ränna runt på stan när man inte ska inhandla något, man är ingen jävla kärring som springer ute och shoppar när man har viktigare saker att tänka på, nämligen sitt eget välbefinnande, att då se alla dessa idioter som har blivit kommersiellt skruvade av konsumtionssamhället, som handlar med sina kreditkort, detta vill man inte se, inte för att man bryr sig utan för att det enbart är patetiskt och inte värt att veta av.

Du kommer ju faktiskt utomhus ibland.

Sorry, men du är inte lika hardcore i vilket fall som helst..

snelhest
2006-07-11, 19:10
Men inse hur oseriös snelhest är...ingen människa mår bra utan social kontakt, de skulle bli deprimerade.
Deprimerad blir man av livet. Varför skulle man bli deprimerad av ingen social kontakt när man inte gillar folk?

Ryska_raketen
2006-07-11, 19:11
Deprimerad blir man av livet. Varför skulle man bli deprimerad av ingen social kontakt när man inte gillar folk?


haha du är klockren. Jag håller med dig :D

keffat_liv
2006-07-11, 19:16
Som King Grub sa, det har ingen betydelse. Vad jag däremot har märkt är att om jag alltid äter med 4 timmars mellanrum, så tenderar jag att lägga på mig fett. Men en lite större måltid per dag med 4 timmars vila innan nästa mål är helt okey. Du frågar om det är mer okey att vänta 4 timmar vid ett 800 kcal mål! Ja det är en förutsättning om du inte skall lägga på dig för mycket fett.

YNGVE

Hur menar du? Att du lägger på dig mer fett när du äter var 4de timme än var 3de timme? Eller menar du att 4 timmar är så pass ofta så det lätt blir en massa kalorier i slutet av dagen?