handdator

Visa fullständig version : Uppskärpning!


vega
2006-07-08, 20:08
Japp, upp till bevis, så nu är det dags.
Bakgrundsinfo:
Kön: Tjej
Ålder:22
Tränat: styrka ett år
Mål: Bli lite hårdare än dagsläget, strävar efter mer definition av mina stackars muskler!
Dagsvikt är väl ungefär 58-60kg, väger mig inte, går efter mått och spegel.

Hur jag tänkt mig
Delar upp styrkan i enskilda muskelgrupper nu, tränar biceps, bröst, triceps, axlar och rygg för sig en gång i veckan. Har förut kört två muskelgrupper per pass men har nu ej tid till det då jag ska hinna med jobb och kondition o komma hem i någorlunda tid så man hinner sova lite också *rolleyes*

Varje träningspass börjar med 20 min crosstrainer, sedan styrka i ca 30 min, räknar med att hinna med ca 4-5 övningar per muskelgrupp, 4 set per övning. Efter det 30 min intervaller på löpbandet. Vilodag blir det någon gång i vecka när jag känner att det behövs.

Morgonpromenader ca 6 i veckan ca 50-60 min.

Maten skall skärpas upp ordentligt med.

Bilder kommer eventuellt senare.

cam
2006-07-09, 10:43
Välkommen! :)

Om jag vore du skulle jag dra ner på tiden på crosstrainern före och bara köra lite uppvärmning då, sedan lägga krutet på konditionen efter styrkepasset då man bränner fett lite effektivare (om det är det du är ute efter förstås). Då kanske du kan lägga några minuter till på styrketräningen om du skulle vilja det. Låter som du har tajt med tid att klämma in all träning och då kan det vara skönt att korta ner gympassen något, eller?

Ingen styrketräning för benen eller missade du bara att skriva det?

Fed up
2006-07-09, 11:43
Välkommen hit till oss träningsjournalsfreaks! :Virro

Håller med Cam, jag skulle aldrig orka prestera fullt i styrkan om jag kört 20 min crosstrainer innan.

Hur lång är du?

Bilder! :thumbup:

Fettecke
2007-04-20, 11:11
Bästa journalen på länge!!!!!!

en update nu på senare dagar kanske??? :D