handdator

Visa fullständig version : Hälproblem...


Henkan
2006-07-07, 08:20
Körde lite "strongman"-träning förra veckan..dvs man skulle dra en pall med massa vikter på på asfalt..alltså man drog både med benen och armarna. Känner idag att ja sabbat hälsenan eller nåt...

Var hos en sjukgymnast och konstaterade att det iaf INTE var hälsporre som tur är. Har varit sjukskriven fårn jobb nu sedan tisdags..inte kunnat gå...går ja mer än en timme lite smått så gör det olidligt ont.

Någon som har samma problem och kan uttala sig om hur lång tid det varade?? Sommarjobbar just nu och är timanställd....vill inte losa det ..=(

Max
2006-07-07, 15:40
Är det hälseneinflammation kan det ta tid. Men det kan också gå över ganska fort :) Se till att få en vettig diagnos. Är det hälseneinflammation rekommenderar jag vila (inte ens promenader, men simma fungerar bra vilket är perfekt nu på sommarn ju) och "negativa" tåhäv, dvs häv dig upp med den friska foten och sänk långsamt ner med den onda. Detta gör ont men var jättebra för mig.

Ena gången tog hälseneinflammationen 6-8 veckor att komma över, andra gången när jag visste vad jag skulle göra tog det ca. 2.