handdator

Visa fullständig version : Tillräckligt med kalorier utan ris, pasta, bröd?


LarsK
2006-07-06, 22:37
Hur får ni i er tillräckligt med kolisar om ni inte äter bröd, pasta, ris eller potatis? Jag har problem med att få upp mina kalorier om jag inte äter ris, bröd eller pasta.
Igår blev det bara ca 1750 kalorier för mig.
Protein: 38%
Carbs: 35%
Fett: 22%
Kan dock vara lite gömda kalorier jag missat att räkna. http://www.fitday.com/WebFit/PublicJournals.html?Owner=LarsKarlsson

Jag vill ligga runt 40-45% protein. Några rekommendationer?

Ps. Mat är dyrt i Japan. 2000:- kilot för sirloin stek.*bs*

tossefar
2006-07-06, 22:52
Varför i hela friden skulle någon undvika bröd, pasta, ris och potatis? De är alla utmärkta kolhydratkällor.

pragmatist
2006-07-07, 00:07
Halsa olivolja direkt ur flaskan och ät nötter = kaloriproblem löst. Frukt och baljväxter täcker enkelt kolhydratbehovet.

Jag vill ligga runt 40-45% protein. Några rekommendationer?

Ät mer protein.

LarsK
2006-07-07, 00:40
Varför i hela friden skulle någon undvika bröd, pasta, ris och potatis? De är alla utmärkta kolhydratkällor. Jag vill ha mer av mina kalorier fran protein, helt enkelt. Ris och pasta ar en jakla massa kalorier, nastan inget protein. Fettet pa magen ska bort.

Ät mer protein.
Vad har hogst proteinkoncentration i forhallande till kalorier? Tonfisk har en massa protein, 85 kalorier och 19 gram protein. Men jag klarar inte ata mer an 2 burkar om dagen, sen tar det stopp.

jewzie
2006-07-07, 07:08
Jag vill ha mer av mina kalorier fran protein, helt enkelt. Ris och pasta ar en jakla massa kalorier, nastan inget protein. Fettet pa magen ska bort.


Vad har hogst proteinkoncentration i forhallande till kalorier? Tonfisk har en massa protein, 85 kalorier och 19 gram protein. Men jag klarar inte ata mer an 2 burkar om dagen, sen tar det stopp.
Kokt/rökt skinka, rostbiff, fläskfilé, all fisk? Alla har mycket protein, lite fett ca 2-5% och inge kolhydrater

pragmatist
2006-07-07, 09:56
Vad har hogst proteinkoncentration i forhallande till kalorier? Tonfisk har en massa protein, 85 kalorier och 19 gram protein. Men jag klarar inte ata mer an 2 burkar om dagen, sen tar det stopp.

Kalkon ligger kring 25-26 gram protein/100 gram och nästan inget fett. Och tonfisk bör man inte äta mer än en burk om dagen av ändå eftersom det innehåller en del tungmetaller.

jwzrd
2006-07-07, 09:59
Jag vill ha mer av mina kalorier fran protein, helt enkelt. Ris och pasta ar en jakla massa kalorier, nastan inget protein. Fettet pa magen ska bort.


Vad har hogst proteinkoncentration i forhallande till kalorier? Tonfisk har en massa protein, 85 kalorier och 19 gram protein. Men jag klarar inte ata mer an 2 burkar om dagen, sen tar det stopp.

En still undran: skriver du kolisar och kalorier varannan gång medvetet? Hela frågeställningen verkar lite kryptisk, å ena sidan vill du begränsa kolhydraterna genom att helt utesluta utmärkta källor, å andra sidan konstaterar du att när du utesluter kolhydrater så finns det väldigt lite kolhydrater i kosten... men så dyker plötsligt problemet med kalorier också upp.

jewzie
2006-07-07, 10:27
Det lättaste vore ju att äta kolhydrater så du kommer till en perfekt kalori nivå. Sen hur mycket % protein du äter till förhållande fett och kolhydrater spelar ju fan ingen roll, se bara till att du får i dig tillräckligt.

Slartibartfast
2006-07-07, 11:40
jag är inne på Jwzrds linje. Vad menar du egentligen??

jewzie
2006-07-07, 12:10
jag är inne på Jwzrds linje. Vad menar du egentligen??
Han klagar på att han får i sig för lite kalorier, men vill inte äta kolhydrater för att få upp % protein som han får i sig... det är ju dumt? Varför inte bara äta de gram protein som man behöver (varierar ju stort jag behöver ungefär 250g/dag) och sen fylla ut med fett och kolhydratet tills man har nått sin kalorinivå.

Fast det kanske inte var mig du menade :D

Nickenyfiken
2006-07-07, 12:18
hur mkt protein per kilo behöver man vidd deff när kulan ska bort?

jewzie
2006-07-07, 12:21
hur mkt protein per kilo behöver man vidd deff när kulan ska bort?
Många säger att 2g/kg är ett bra mått, även grubs deff-guide. Själv så försöker jag äta 45g var 3e timme men annars så tycker jag att 3g/kg är mer lagomt, men så äter jag lite mindre kolhydrater också.

krilleh
2006-07-07, 17:59
En still undran: skriver du kolisar och kalorier varannan gång medvetet? Hela frågeställningen verkar lite kryptisk, å ena sidan vill du begränsa kolhydraterna genom att helt utesluta utmärkta källor, å andra sidan konstaterar du att när du utesluter kolhydrater så finns det väldigt lite kolhydrater i kosten... men så dyker plötsligt problemet med kalorier också upp.

:laugh: :laugh:

Älskar dina replys (oftast).

nutz
2006-07-09, 12:23
All protein som inte används som just protein blir till kolhydrat. Det är således helt värdelöst att överäta protein när det är mycket billigare med pasta/ris/potatis.