handdator

Visa fullständig version : Spionerar Bush på dig?


Allan
2006-07-06, 19:13
Vem vet - du kanske övervakas av NSA? En av Bush-administrationens hemliga avlyssningsstationer ligger på 611 Folsom Street i centrala San Francisco. Här lagrar man all Internettrafik i San Franciscoområdet för vidarebefordran till gigantiska databaser på NSA och analys på FBI och CIA och det fruktade Department of Homeland Security.

http://radar.oreilly.com/archives/2006/06/the_newbies_guide_to_detecting.html

The Newbie’s Guide to Detecting the NSA (http://blog.wired.com/27BStroke6/index.blog?entry_id=1510938) har information om hur man kan se om USA:s regering spionerar på ens Internettrafik genom att göra ett enkelt tracert-kommand i DOS (om ni kör Windows). Ni öppnar ett DOS-fönster och skriver helt enkelt: tracert www.nsa.gov.

The magic string you’re looking for is sffca.ip.att.net. If it’s present immediately above or below a non-att.net entry, then — by Klein’s allegations — your packets are being copied into room 641A, and from there, illegally, to the NSA.



Nån som får en träff?

Infon kommer från http://www.usablogg.org/


allan

Zarrtosht
2006-07-06, 19:15
Jag räknar alltid med att jag blir spionerad av antingen sverige eller usa... :D

Ninjasmurf
2006-07-06, 19:18
Jag och min polare som bor i USA brukar slänga in lite "terrorist", "a-bomb" "Bush" m.m. Bara för att Echelon ska bli tvungen att spela in hela vårt blaj samtal.

reinholdsson
2006-07-06, 19:18
Hände inget när jag prövade det där.

reinholdsson
2006-07-06, 19:28
Verkar som att peerguardian blockerar nsa, det var därför det inte fungerade.

rQx
2006-07-06, 19:31
Låt dom spionera =)

King Grub
2006-07-06, 19:32
Jag blockerar amerikanska regerings-IP. :cool: (Runt en miljard sådana).

Versus
2006-07-06, 19:36
Hur får man upp dos i xp nu igen? Inte riktiga dos men ni fattar säkert vad jag menar..

Nitrometan
2006-07-06, 19:39
Hur får man upp dos i xp nu igen? Inte riktiga dos men ni fattar säkert vad jag menar..
run...
cmd

Versus
2006-07-06, 19:42
run...
cmd

Tack :em:

andeN.
2006-07-06, 19:43
De spionerar inte på mig, vore lite spännande om de gjorde det faktiskt. :D

Sonny
2006-07-06, 19:50
America, land of the free!


:laugh: :laugh: :laugh:

Diggler
2006-07-06, 19:56
De får gärna spionera på mig. Det är ett pris jag gärna betalar för glädjen med att liberalvänstern blir kinkiga.

christian
2006-07-06, 19:56
America, land of the free!


:laugh: :laugh: :laugh:

Knappast bara USA....

Catar
2006-07-06, 19:56
Verkar vara nåt skumt, provade tracert men det stannade på ett ip i Colombia, Maryland.
Samma sak när jag provade på en hemsida, nästan exakt samma ip och samma stad...
Dags att bli lite paranoid kanske*screwy*

Jense
2006-07-06, 20:01
jo men vad ska dom göra? "vi har sett att du med detta ip laddat hem kent, app app."

Allan
2006-07-06, 20:03
Det är ett pris jag gärna betalar för glädjen med att liberalvänstern blir kinkiga.

Grabben, hela Ayn Randmaffian går ju i taket över det här. Neohögern är de som ryter värst. Kanske dags att uppdatera kunskaperna kring dagspolitiken va?

allan

MasterChief
2006-07-06, 20:08
Grabben, hela Ayn Randmaffian går ju i taket över det här. Neohögern är de som ryter värst. Kanske dags att uppdatera kunskaperna kring dagspolitiken va?

allan

Japp. Att USA ägnar sig åt den här formen av "spioneri" är rena sossementaliteten.

Sonny
2006-07-06, 20:16
Knappast bara USA....Verkligen inte men USA gillar att stoltsera med det. Det finns juh inget land som gillar "freedom" mer än dme.

Bolio
2006-07-06, 20:23
Jag tycker att det är sämst att USA gör så här. Faktiskt skitdåligt. Men sen kan jag ingenting om det och vet inte riktigt hur mycket sanning det ligger i det hela och om det inte delvis är ännu konspirationsteori. Men om det stämmer så är det riktigt uselt.

Empe
2006-07-06, 20:48
Det här hände när jag gjorde tracert:
http://img375.imageshack.us/img375/3176/nsagov1vt.jpg (http://imageshack.us)

Nån som vill förklara vad allt det betyder?

laham
2006-07-06, 21:01
Kan nån förklara för mig hur man öppnar en MS_DOS?

Jense
2006-07-06, 21:02
Kan nån förklara för mig hur man öppnar en MS_DOS?


Startmenyn - Kör - CMD

Empe
2006-07-06, 21:02
Kan nån förklara för mig hur man öppnar en MS_DOS?

så här:

run...
cmd

christian
2006-07-06, 21:04
Jag tycker att det är sämst att USA gör så här. Faktiskt skitdåligt. Men sen kan jag ingenting om det och vet inte riktigt hur mycket sanning det ligger i det hela och om det inte delvis är ännu konspirationsteori. Men om det stämmer så är det riktigt uselt.

Sök lite på följande:
echelon
carnivore
dcs1000

Det är absolut ingen konspirationsteori. Jag hade som lärare i ITsäkerhet en lite speciell kille som är professor i ITsäkerhet/datalogi/whatever. Varit Vice VD för världens fjärde största IT-säkerhetsbolag. Remissinstans vad gäller IT-säkerhet osv osv. Dvs en rätt insatt kille. Han drog en hel del roliga historier om övervakning, som han inte hade någon anledning att överdriva.

En polares labbkompis är lite speciell av sig, han gjorde ett projektarbete om hur man gör en atombomb. Han beställde lite böcker i Sverige och från USA, sökte lite information, osv osv. Sen, något år senare, när han åkte på semester till USA och gick igenom tullen blev han tagen åt sidan och förhörd utöver den vanliga rutinen. Han fick också veta att anledningen till att han blev förhörd var just hans insamlande av information om atombomber.

Att lägga in a-bomb, bin-laden osv i texter eller tal gör det till rätt stor sannolikhet att någon snappar upp samtalet. =)

Samarbetet världen över är också rätt stort, Sverige får - och delar - information från övriga världen, främst USA/Frankrike/GB. Kommer ni ihåg den stora pedofilbusten förra året?, eller om det var året före det? Informationen kring pedofilerna kom från USA. De dumma jävlarna hade använt sina egna kreditkort vid onlineköp av barnporrbilder. Sen var det bara för amerikanska myndigheter att skriva ut en prydlig lista. Haha =)

laham
2006-07-06, 21:09
så här:
ok tack men funkar ju inte

Absinteh
2006-07-06, 21:13
Jag blockerar amerikanska regerings-IP. :cool: (Runt en miljard sådana).

Får man fråga hur du lyckas med det?

reinholdsson
2006-07-06, 21:16
Får man fråga hur du lyckas med det?

Går med Peerguardian.

christian
2006-07-06, 21:20
Lite mer om echelon.

Echelon är inget system, som många tror, utan benämningen på ett samarbete mellan US, GB, Canada, Australien och Nya Zealand som påbörjades efter 2:a världskriget.

De samarbetar alltså om insamling av information, och från USA:s sida är det NSA som står för fiolerna.

Den största insamlingscentralen, utanför US, ligger i Meanwith Hill, Yorkshire, GB.

Sedan 2:a världskrigets slut går det att avlyssna vilket samtal/vilken datatrafik som helst mellan USA och övriga världen, problemet var att kapaciteten inte räckte till. Att manuellt lyssna på allt går ju inte.
Men ni kan vara säkra på att filtrena för att hitta skumma saker i meddelanden och samtal har förbättrats avsevärt sedan dess. =)

Sök lite på Margaret Newsham (fd anställd på Lockheed, som jobbat på Menwith Hill), hon kallades in som vittne när det misstänktes att senator Strom Thurmond hade avlyssnats.

Lite mer sökord: =)
SILKWORTH
BIG BIRD
MOONPENNY
STEEPLEBUSH

Absinteh
2006-07-06, 21:20
"Do you wish to block the entire American government?"

Zarrtosht
2006-07-06, 21:20
Det här hände när jag gjorde tracert:
http://img375.imageshack.us/img375/3176/nsagov1vt.jpg (http://imageshack.us)

Nån som vill förklara vad allt det betyder?

Alla routrar som dina paket går igenom om jag minns rätt. ms är ju då efter hur många millisekunder du fick tillbaka ett meddelande (på så sätt kan man även mäta avstånd).

Zarrtosht
2006-07-06, 21:23
Christian, har du läst Cisco? Det du pratar om verkar jätteintressant.

bear.flowertwig
2006-07-06, 21:49
[/url]

sffca.ip.att.net

allan

Fick bla upp nån washington1.net-adress men det som var närmast: wswdc.ip.att.net
Inte så långt ifrån, vad nu det kan betyda.

christian
2006-07-06, 21:51
Christian, har du läst Cisco? Det du pratar om verkar jätteintressant.

Nej, jag har läst IT-säkerhet I och II samt Datakommunikation I på KTH Haninge. Samma lärare på alla 3.

Jarod
2006-07-06, 22:27
I got this. Inget spännande enligt mig...(tyvärr). Måste nog oxå slänga in lite nice keywords när jag mailar. :)

http://i6.tinypic.com/1z5jf46.jpg

raQblad
2006-07-06, 22:48
Kom just ihåg en liten rolig historia angående avlyssning i USA. Jag kan dra den, men ursäktar för fel :P det var ett tag sen jag hörde den.

Pappan som bor på en bondgård i USA brevväxlar via email med sin son som är bosatt i Frankrike.
"Käre Son. Det är svåra tider nu när åldern tar sig, och jorden behöver vändas. Det vore guld värt om du kunde komma hem för att hjälpa till!"
Sonen får mailet och svarar genast:
"Hejsan Far! Nej, vänd inte jorden! Om vi gräver upp så kan "du-vet-vad" skadas! - Din käre son.."
Någon dag senare hör pappan ett dovt muller utanför det lilla huset på bondgården. Det är ett dussintal skåpbilar och en grävskopa som far fram på åkern och gräver upp varenda meter jord. Sedan far de tillbaka.

Dagen efter skickar pappan ytterligare ett mail till sonen:
"Käre Son. Tack. Det fungerar varje gång."

;)


http://www.newsday.com/news/opinion/ny-wh-nsawiretapping,0,1906650.flash