handdator

Visa fullständig version : Nulle som i att dyka.


Bönne
2006-07-06, 16:56
Hur lär man en person att dyka? Badat lite med Wennerberg några gånger de senaste dagarna och lagt märke till hur han aldrig dök i vattnet, kom fram att han inte kunde dyka, han var rädd, barndomsminnen från när hans farsa lurat honom att dyka fel så han gjort magplask. Fick honom att testa några gånger idag, försökte få honom att bara stå uppe på kanten och trilla framåt, men han hoppade fram istället, så han gjorde enormma lårplask hela tiden, plus något magplask. Skulle haft kamera med, var ändå från nästan 2m höjd.

High1ander
2006-07-06, 16:59
Bind något tungt vid nacken så ska du nog se att han dyker med huvudet först.

Vill han dyka?

Wennerberg
2006-07-06, 16:59
Hur lär man en person att dyka? Badat lite med Wennerberg några gånger de senaste dagarna och lagt märke till hur han aldrig dök i vattnet, kom fram att han inte kunde dyka, han var rädd, barndomsminnen från när hans farsa lurat honom att dyka fel så han gjort magplask. Fick honom att testa några gånger idag, försökte få honom att bara stå uppe på kanten och trilla framåt, men han hoppade fram istället, så han gjorde enormma lårplask hela tiden, plus något magplask. Skulle haft kamera med, var ändå från nästan 2m höjd.
Haha, ett och annat pungplask också. Det sista jag provade blev det ok för jag fick inte något plask förutom i ansiktet, larmade i det så man vatten in vatten i magen

Jense
2006-07-06, 17:09
är du FEG din jävel?!

hoppa i med huvudet före bara

Bönne
2006-07-06, 17:11
är du FEG din jävel?!

hoppa i med huvudet före baraKom hit nu, kommer hit en annan metalnisse vilken sekund som helst, han kan du ha trevligt ihop med, kanske kan ni dela på din hyra, han är mysig och gillar mat.

Jense
2006-07-06, 17:12
Kom hit nu, kommer hit en annan metalnisse vilken sekund som helst, han kan du ha trevligt ihop med, kanske kan ni dela på din hyra, han är mysig och gillar mat.


jag gillar inte killar, björn.

har du inga tjejkompisar?

Wennerberg
2006-07-06, 17:14
är du FEG din jävel?!

hoppa i med huvudet före bara
Jag står där och vet att jag kommer få världens magplask, inte fan vill jag hoppa utan tips lol

Bönne
2006-07-06, 17:15
jag gillar inte killar, björn.

har du inga tjejkompisar?Om du betalar lite extra av hyran, så kan han kanske klä sig som en tjej, använda tjejschampo och så, det kommer lukta tjej och troser som ligger lite över allt, imaginable girlfriend syndrome!!

Jense
2006-07-06, 17:17
Jag står där och vet att jag kommer få världens magplask, inte fan vill jag hoppa utan tips lol


ok.. börja vid vattenytan.. släng upp benen bakom dig så hårt du kan


men hur fan ska du lyckas dyka om du har ont i ryggen o knappt kan sitta utan att ha ont är frågan :D

Wennerberg
2006-07-06, 17:19
ok.. börja vid vattenytan.. släng upp benen bakom dig så hårt du kan


men hur fan ska du lyckas dyka om du har ont i ryggen o knappt kan sitta utan att ha ont är frågan :D

Det gjorde faktiskt inte ont, det gjorde ont när jag klättrade upp på stegen

Wennerberg
2006-07-06, 17:30
Bump Lol

Buckethead
2006-07-06, 17:41
Det man brukar börja med är ju att sitta på huk vid kanten, händerna i "dykposition" över huvudet och sen tippar man som framåt så att man dyker. Sen är det bara att räta ut benen bit för bit tills personen känner sig trygg att dyka från stående position. Svårt att förklara i text.

Kebab-Arne
2006-07-06, 18:12
Det man brukar börja med är ju att sitta på huk vid kanten, händerna i "dykposition" över huvudet och sen tippar man som framåt så att man dyker. Sen är det bara att räta ut benen bit för bit tills personen känner sig trygg att dyka från stående position. Svårt att förklara i text.

Usch, får onda minnen av simskolan. Fattade aldrig varför jag skulle lära mig dyka överhuvudtaget. :Virro

1986
2006-07-06, 18:23
Har aldrig dykt i hela mitt liv. Trams, jag kör bomben.

Wennerberg
2006-07-07, 02:50
Har aldrig dykt i hela mitt liv. Trams, jag kör bomben.
Jag får köra med det också

Mr. Moose
2006-07-07, 04:57
Jag får köra med det också

Skönt man inte är ensam!:em:

Claes

Pepparkakssmurfen
2006-07-07, 21:34
Blunda,dyk.

Dissector
2006-07-07, 21:44
Hoppa snett framåt och tänk dig att du ska ställa dig på händer på vattnet. Done.

Liten Men Fet
2006-07-07, 23:04
Mitt problem var mest att jag fick överslag när jag lärde mig dyka. Nu mer brukar jag hoppa uppåt/framåt och när man är som högst på "kast"-banan så viker jag ner kroppen och dyker.

När jag dök från 7 meter så kan jag inte sikta på dyk från börja för då får jag enormt överslag så jag satsade på magplask först sen korrigerar jag närmare ytan.

Eftersom överkroppen är tyngre blir det ganska naturligt från lite högre höjder att bara hoppa rakt ut och falla.

Zera
2006-07-07, 23:38
Skönt man inte är ensam!:em:

Claes

+1 :em:

tossefar
2006-07-07, 23:53
Skönt man inte är ensam!:em:

Claes
Lustigt med en dykinstruktör som inte kan dyka :)

Bönne
2006-07-08, 14:34
Hoppa snett framåt och tänk dig att du ska ställa dig på händer på vattnet. Done.Det är inte så lätt att lära dem. De verkar ha någon vilja att landa vågrätt på vattenytan, precis som om det var så man skulle landa. Försökte lära igenom att säga att han skulle stå vid kanten och bara trilla framåt, perfekt höjd, det går inte att misslyckas, men han bevisa motsatsen, han skutta till med benen så det ändå blev en vågrät landning.

Wennerberg
2006-07-08, 15:29
Det är inte så lätt att lära dem. De verkar ha någon vilja att landa vågrätt på vattenytan, precis som om det var så man skulle landa. Försökte lära igenom att säga att han skulle stå vid kanten och bara trilla framåt, perfekt höjd, det går inte att misslyckas, men han bevisa motsatsen, han skutta till med benen så det ändå blev en vågrät landning.
Hahaha, Jag visste att jag skulle få magplask!

Bönne
2006-07-08, 16:02
Hahaha, Jag visste att jag skulle få magplask!Konstigt när du hoppar du helt vågrätt. När du väl blev lurad så du pekade med huvudet först så böjer du benen så du får lårplask. :laugh:

Mr. Moose
2006-07-09, 00:28
Lustigt med en dykinstruktör som inte kan dyka :)

:em: :em:

Som tur är hoppar vi alltid i med fötterna först. Annars vete fan om man fortsatt med dykningen? Vet inte varför men jag hatar att "dyka i" med huvudet först, alltid gjort.

Claes