handdator

Visa fullständig version : Muslim Rave Party!


Langster
2006-07-06, 15:22
http://glumbert.com/media/rave.html

Har den varit uppe förr?

Frågan är ju vad som egentligen pågår?

paddanboy
2006-07-06, 15:26
PARTYZONE 2006. De är konstiga de där araberna =D

Kwon
2006-07-06, 15:42
Svårt att sitta still när man har en sådan inlevelse i texterna! :thumbup:

Bolio
2006-07-06, 15:51
Det är iranier och inte araber...

Pepparkakssmurfen
2006-07-06, 15:56
Det är iranier och inte araber...

Vad är skillnaden?




:D

ugglan
2006-07-06, 15:58
iranier är perser?

Deceiver85
2006-07-06, 16:01
Jag skulle hemskt gärna vilja veta vad filmen EGENTLIGEN föreställer...

Bolio
2006-07-06, 16:02
Jag skulle hemskt gärna vilja veta vad filmen EGENTLIGEN föreställer...

En iransk shia-muslimsk Imam som slår sig själv för att en viss Imam Hussein eller Imam Ali mördades ett visst år av någon annan muslim (sunni-muslim). Detta görs varje år i Iran. Miljoner människor marcherar på gatorna och slår sig själva för att någon blev mördad för några hundra år sedan. Givetvis är Imamen ifråga hög på opium också.

TCOG
2006-07-06, 16:03
Vad är skillnaden?




:D

vad är det som är så roligt!! idiot

Pepparkakssmurfen
2006-07-06, 16:05
vad är det som är så roligt!! idiot

Haha! :Virro

Bolio
2006-07-06, 16:06
Haha! :Virro

Vilken omogen liten snorunge du är. :)

Tricklev
2006-07-06, 16:55
:laugh: :laugh:

Langster
2006-07-06, 17:03
En iransk shia-muslimsk Imam som slår sig själv för att en viss Imam Hussein eller Imam Ali mördades ett visst år av någon annan muslim (sunni-muslim). Detta görs varje år i Iran. Miljoner människor marcherar på gatorna och slår sig själva för att någon blev mördad för några hundra år sedan. Givetvis är Imamen ifråga hög på opium också.
Sånt gjorde man ju i kristendomen också, på medeltiden. Vissa delar av världen behöver ta steget ut ur medeltiden...

Wennerberg
2006-07-06, 17:03
Undrar om han går in i någon jvla trans eller vad det är som händer i hans huvud

viktor88
2006-07-06, 17:05
Haha! :Virro

hahah:D

Langster
2006-07-06, 17:07
vad är det som är så roligt!! idiot
I det här fallet borde det väl vara rätt skönt att folk blandar ihop araber med perser?

Trance
2006-07-06, 17:19
Nja, varför bry sig om de är araber eller perser? Det gör ju ingen skillnad, mer än just att uttalandet var felaktigt kanske.

Bolio
2006-07-06, 17:20
Nja, varför bry sig om de är araber eller perser? Det gör ju ingen skillnad, mer än just att uttalandet var felaktigt kanske.

Perser är shia och araber oftast sunni. Detta är något som enbart shia gör.

krilleh
2006-07-06, 17:23
Vilken omogen liten snorunge du är. :)

+1

viktor88
2006-07-06, 17:42
-1

WheyProtein
2006-07-06, 18:00
vad är det som är så roligt!! idiot
Vad är det som gör honom till idiot?

Bolio
2006-07-06, 18:01
Vad är det som gör honom till idiot?

Avsaknad av grundläggande samhällsvetenskapliga kunskaper och glädjen därom.

viktor88
2006-07-06, 18:08
Avsaknad av grundläggande samhällsvetenskapliga kunskaper och glädjen därom.

jag bryr mig inte häller om det är turkmänistan elr pakettistan elr va de nu heter där dom är å håller på me de dom nu gör, same shit different name :)

Pudzianovski
2006-07-06, 18:13
Islam + Rave = Teh shit :thumbup:

Kwon
2006-07-06, 18:14
jag bryr mig inte häller om det är turkmänistan elr pakettistan elr va de nu heter där dom är å håller på me de dom nu gör, same shit different name :)

Kunskapsreserven har talat! :laugh:

Bolio
2006-07-06, 18:14
jag bryr mig inte häller om det är turkmänistan elr pakettistan elr va de nu heter där dom är å håller på me de dom nu gör, same shit different name :)

Jag har inte sagt att du måste bry dig. Bara att du är en obildad fårskalle. Att du knappt kan kommunicera på skriftlig svenska gör bara saken klarare.

viktor88
2006-07-06, 18:15
:) hihi

Kwon
2006-07-06, 18:17
:) hihi

Gillar när du är sådär allsvetande och go viktor! *tihifniss* :D :hbang:

Zarrtosht
2006-07-06, 18:25
Den där Imamen har verkligen rökt på, som bolio säger... Fyfan vad pinsamt för mig som är Iranier :D

Achryl
2006-07-06, 18:32
Ja jävlar. Kolos del med utländskt påbrå verkar vara bra mycket klyftigare än den svenska delen. Felgrammatiserad rinkebysvenska versus skinheads som immiterar stockholmsdialekt har byts ut till invandrare med perfekt svensk grammatik versus ungar med lunarspråk.

Zarrtosht
2006-07-06, 18:44
hahaha, jag bor i västerbotten/skellefteå, men jag har faktiskt bott i Rinkeby i 2 år också :D:D

Edit: OMg offtopic

Buraken
2006-07-06, 19:50
hahaha, jag bor i västerbotten/skellefteå, men jag har faktiskt bott i Rinkeby i 2 år också :D:D

Edit: OMg offtopic

Hahha bolio, ägd. Gör oss en tjänst och flytta till irak eller vart du än kommer ifrån =):thumbup:
Rolig tråd.

Bolio
2006-07-06, 19:52
Vem blev ägd?

jwzrd
2006-07-07, 10:36
Hahha bolio, ägd. Gör oss en tjänst och flytta till irak eller vart du än kommer ifrån =):thumbup:
Rolig tråd.

Ja få se nu, ett dussin till fårskallar eller smarta killar (som i det här fallet kommer från någonjävlastansimellanöstern). Ho hum, svårt val. Ta viktor88 med dig, flytta upp på kebnekaises topp och lär dig grilla falukorv.

Diggler
2006-07-07, 10:49
Vad är då symboliken med att slå sig själv på huvudet? Blev han som blev mördad slagen i huvudet? Ingår det i ritualen att vara påtänd?

jwzrd
2006-07-07, 10:54
Vad är då symboliken med att slå sig själv på huvudet? Blev han som blev mördad slagen i huvudet? Ingår det i ritualen att vara påtänd?

Lite som att ställa sig på knä och bli serverad vin ur samma glas som ett dussin andra av en man i teaterkläder, logiken är solklar!

hahavaffan
2006-07-07, 10:56
jag bryr mig inte häller om det är turkmänistan elr pakettistan elr va de nu heter där dom är å håller på me de dom nu gör, same shit different name :)Gode Gud.

adis
2006-07-07, 11:28
vad är det som är så roligt!! idiot

Haha +1

adis
2006-07-07, 11:33
Nja, varför bry sig om de är araber eller perser? Det gör ju ingen skillnad, mer än just att uttalandet var felaktigt kanske.


Varför ska du ens skriva i denna tråd då?
Tror faktist att det är mer folk som "bryr sig" om irak/iran whatever än ett litet land som Sverige.
Du borde visa lite mer respekt, kanske är folk här på kolozzeum som kommer ifrån Irak/Iran.
Så då kan du inte säga "varför bry sig"
Kan ju garantera dig att du inte hade kommit in på en kebabkiosk o sagt åt dem " aa vem fan bryr sig om ni är perser eller araber bla bla bla"
Så stick o läs på lite geografi och historia iställte för att leka tuff på kolle.

peace

Trance
2006-07-07, 11:47
Varför ska du ens skriva i denna tråd då?
Tror faktist att det är mer folk som "bryr sig" om irak/iran whatever än ett litet land som Sverige.
Du borde visa lite mer respekt, kanske är folk här på kolozzeum som kommer ifrån Irak/Iran.
Så då kan du inte säga "varför bry sig"
Kan ju garantera dig att du inte hade kommit in på en kebabkiosk o sagt åt dem " aa vem fan bryr sig om ni är perser eller araber bla bla bla"
Så stick o läs på lite geografi och historia iställte för att leka tuff på kolle.

peace

Det var aggressivt skrivit av dig. Mitt uttalande hade ingenting med att respektera eller inte respektera folk från Iran. Det handlade om hur är den folkgrupp de tillhör relevant för hur de beter sig där?

Inte det minsta, däremot så var det väl ett felaktigt uttalande att kalla dem för araber, men det är väl ett fel som är rätt naturligt att göra och även om sådan kunskap är bra så är det väl inget man kan begära att ha från alla. Dessutom verkar det som att alla från mellanöstern på Kolo verkar ha fått någon extremrasism i gainern på sistone och hatar folk från vänster och höger baserat på folkgruppen de tillhör.

Langster
2006-07-07, 12:03
... mmmh och sen ber vi irakiern Ali Muhammed att se skillnad på en svensk och en finne...

Kom inte och kalla oss obildade plz.

MasterChief
2006-07-07, 12:08
... mmmh och sen ber vi irakiern Ali Muhammed att se skillnad på en svensk och en finne...

Kom inte och kalla oss obildade plz.


Touche!

Diggler
2006-07-07, 12:13
Perser gillar i allmänhet inte araber. Att kalla en Pers för arab är som att kalla en finne för mustalainen.

Kwon
2006-07-07, 12:15
Har förstått detta på senare tid, att Perser generellt inte gillar Araber (och att bli kallade för något de inte gillar).

Det hade jag ingen aning om på gymnasietiden dock! :D

Tänk er själva att bli kallade för något ni inte är och inte gillar.

Tricklev
2006-07-07, 12:17
Tänk er själva att bli kallade för något ni inte är och inte gillar.

Har ingen någonsin frågat dig om du är ifrån Thailand, Japan, eller något annat asiatiskt land som inte stämmer?

Man behöver inte hoppa upp och skrika som en idiot för att någon tar fel på något så trivialt.

zanzi
2006-07-07, 12:38
Har ingen någonsin frågat dig om du är ifrån Thailand, Japan, eller något annat asiatiskt land som inte stämmer?

Man behöver inte hoppa upp och skrika som en idiot för att någon tar fel på något så trivialt.

Förutsagt att Kwon hatar alla andra som kommer från något annat asiatiskt land än den han själv bor i...

Tricklev
2006-07-07, 12:40
Förutsagt att Kwon hatar alla andra som kommer från något annat asiatiskt land än den han själv bor i...

Om man nu hatar alla andra länder förutom det man själv kommer ifrån så borde man tugga ner ännu mera. Och verkligen inte hoppa runt o skrika som en idiot över det.

Überbiffen
2006-07-07, 12:40
Har ingen någonsin frågat dig om du är ifrån Thailand, Japan, eller något annat asiatiskt land som inte stämmer?

Man behöver inte hoppa upp och skrika som en idiot för att någon tar fel på något så trivialt.

Förutsagt att Kwon hatar alla andra som kommer från något annat asiatiskt land än den han själv bor i...

Bara jag som ser det komiska i det här ?

jwzrd
2006-07-07, 12:44
Varför ska du ens skriva i denna tråd då?
Tror faktist att det är mer folk som "bryr sig" om irak/iran whatever än ett litet land som Sverige.
Du borde visa lite mer respekt, kanske är folk här på kolozzeum som kommer ifrån Irak/Iran.
Så då kan du inte säga "varför bry sig"
Kan ju garantera dig att du inte hade kommit in på en kebabkiosk o sagt åt dem " aa vem fan bryr sig om ni är perser eller araber bla bla bla"
Så stick o läs på lite geografi och historia iställte för att leka tuff på kolle.

peace

Frågan är varför du är så oresonligt intolerant. Tror du ärligt talat att jag skulle bry mig om någon inte kunde skilja på om jag kom från norge eller sverige om jag besökte någon i USA? Var inte så förbannat uppstucket stolt över vad det står i ditt pass, fan spelar det för roll? Garva åt fördomsfulla människor istället för att lacka ur och spä på samma persons fördomar.

Bolio
2006-07-07, 12:49
... mmmh och sen ber vi irakiern Ali Muhammed att se skillnad på en svensk och en finne...

Kom inte och kalla oss obildade plz.

Vem har sagt något om att se skillnaden? Här snackar vi om att överhuvudtaget ens känna till den. Vem har kallat dig för obildad förresten? Känner du inte till skillnaden mellan araber och perser Langster? Gör du inte det så är du självklart helt jävla obildad. :)

Langster
2006-07-07, 13:02
Vem har sagt något om att se skillnaden? Här snackar vi om att överhuvudtaget ens känna till den. Vem har kallat dig för obildad förresten? Känner du inte till skillnaden mellan araber och perser Langster? Gör du inte det så är du självklart helt jävla obildad. :)
(SE kan tolkas på flera sätt.) Jag känner till skillnaden mellan araber och perser pga att jag diskuterat saken med både perser och araber. Det var därför jag skrev finnar och svenskar istället för svenskar och norrmän (olika folkslag olika bakgrunder). Men jag visste verkligen inte om att det var shia eller sunni som hade de här fina traditionerna. Jag utgår mest från att alla muslimer är mer eller mindre tokiga i huvudet.

Det var mest Achryls inlägg jag svarade på med förra inlägget för övrigt. Han påstod att majoriteten av kolos svenskar var obildade och jag kände mig då träffad som en svensk kolomedlem.

OK? Är du med på noterna nu??

jwzrd
2006-07-07, 13:06
Vem har sagt något om att se skillnaden? Här snackar vi om att överhuvudtaget ens känna till den. Vem har kallat dig för obildad förresten? Känner du inte till skillnaden mellan araber och perser Langster? Gör du inte det så är du självklart helt jävla obildad. :)

Jag får väl vara den som vågar bära dumstruten. Nej, jag ser inte skillnad. Hur fan ska jag kunna veta det och varför skulle jag bry mig? Det är människor med i en knepig kultur full av föråldrade seder och värderingar. Det enda jag tycker betyder något är att det fortfarande handlar om människor, men om du inte kan reda ut mitt släktförhållande eller min egentliga nationalitet så ser jag ingen anledning att klyva perser och araber i en mpg.

zanzi
2006-07-07, 13:07
Om man nu hatar alla andra länder förutom det man själv kommer ifrån så borde man tugga ner ännu mera. Och verkligen inte hoppa runt o skrika som en idiot över det.

Jag försökte vara lite ironisk. Känner att jag är inte så bra på det här "internet".

Bolio
2006-07-07, 13:14
(SE kan tolkas på flera sätt.) Jag känner till skillnaden mellan araber och perser pga att jag diskuterat saken med både perser och araber. Det var därför jag skrev finnar och svenskar istället för svenskar och norrmän (olika folkslag olika bakgrunder). Men jag visste verkligen inte om att det var shia eller sunni som hade de här fina traditionerna. Jag utgår mest från att alla muslimer är mer eller mindre tokiga i huvudet.

Det var mest Achryls inlägg jag svarade på med förra inlägget för övrigt. Han påstod att majoriteten av kolos svenskar var obildade och jag kände mig då träffad som en svensk kolomedlem.

OK? Är du med på noterna nu??

Ja, ok. Jag trodde du svarade på mitt inlägg där jag skrev att en medlem här var obildad för att han inte ens visste att araber och perser var två olika folkslag... Men ja, jag är med.

Bolio
2006-07-07, 13:14
Jag får väl vara den som vågar bära dumstruten. Nej, jag ser inte skillnad. Hur fan ska jag kunna veta det och varför skulle jag bry mig? Det är människor med i en knepig kultur full av föråldrade seder och värderingar. Det enda jag tycker betyder något är att det fortfarande handlar om människor, men om du inte kan reda ut mitt släktförhållande eller min egentliga nationalitet så ser jag ingen anledning att klyva perser och araber i en mpg.

Men du känner väl ändå till att det öht finns en skillnad? Att araber är araber och perser perser? Att det inte är samma folk?

jwzrd
2006-07-07, 13:41
Men du känner väl ändå till att det öht finns en skillnad? Att araber är araber och perser perser? Att det inte är samma folk?

Ja... olika nationaliteter (finns inget arabien där alla araber bor), annars ska jag svara ärligt och säga att jag inte vet. Jag har ingen aning om vilka olika folkslag som finns i och kring mellanöstern, däremot har jag fattat att perser gärna känner sig lite förmer andra folkslag i samma område.

adis
2006-07-07, 13:48
Det var aggressivt skrivit av dig. Mitt uttalande hade ingenting med att respektera eller inte respektera folk från Iran. Det handlade om hur är den folkgrupp de tillhör relevant för hur de beter sig där?

Inte det minsta, däremot så var det väl ett felaktigt uttalande att kalla dem för araber, men det är väl ett fel som är rätt naturligt att göra och även om sådan kunskap är bra så är det väl inget man kan begära att ha från alla. Dessutom verkar det som att alla från mellanöstern på Kolo verkar ha fått någon extremrasism i gainern på sistone och hatar folk från vänster och höger baserat på folkgruppen de tillhör.

Aa det var aggressivt , för jag blir förbannad när folk skriver sådär, fastän jag inte är arab , långt ifrån faktist.
Men jag hoppas att du inte tog illa upp för det var inte mi poäng i så fall!

FinnPower
2006-07-07, 14:11
Jag måste erkänna att jag är lika ovetande/obildad/korkad i den här frågan som jwzrd om inte ännu värre. Troligen värre.
Jag har inte en susning om vilka olika folkslag, bakgrunder, religioner osv det finns i mellanöstern helt enkelt därför att jag inte är intresserad av att lära mig det och har aldrig varit det. Kanske för att det "alltid" funnits så mycket konflikter i det området och jag inte orkar höra om det, vad vet jag? Men så är det...

Jag vill ju inte trampa på nåns tår genom mitt ointresse för nåt som troligen är det viktigaste som finns för många människor men så är det.
För mig är en turban som vilken annan turban som helst, precis som många boende i mellanöstern knappast har intresse om oss nordbor och vår religion och bakgrund.

Bolio
2006-07-07, 14:12
Ja... olika nationaliteter (finns inget arabien där alla araber bor), annars ska jag svara ärligt och säga att jag inte vet. Jag har ingen aning om vilka olika folkslag som finns i och kring mellanöstern, däremot har jag fattat att perser gärna känner sig lite förmer andra folkslag i samma område.

Jepp. :)

TCOG
2006-07-08, 21:07
Jag utgår mest från att alla muslimer är mer eller mindre tokiga i huvudet.


Och jag utgår från att alla svenskar är fördomsfulla jävlar som är idioter.

Diamond
2006-07-08, 23:14
Jag måste erkänna att jag är lika ovetande/obildad/korkad i den här frågan som jwzrd om inte ännu värre. Troligen värre.
Jag har inte en susning om vilka olika folkslag, bakgrunder, religioner osv det finns i mellanöstern helt enkelt därför att jag inte är intresserad av att lära mig det och har aldrig varit det. Kanske för att det "alltid" funnits så mycket konflikter i det området och jag inte orkar höra om det, vad vet jag? Men så är det...

Jag vill ju inte trampa på nåns tår genom mitt ointresse för nåt som troligen är det viktigaste som finns för många människor men så är det.
För mig är en turban som vilken annan turban som helst, precis som många boende i mellanöstern knappast har intresse om oss nordbor och vår religion och bakgrund.

Du ser väldigt zigensk ut Finnpower? finns det mustalainen blod i dej?
Ej för att provocera men du har faktiskt looken;)

Empe
2006-07-08, 23:48
Och jag utgår från att alla svenskar är fördomsfulla jävlar som är idioter.

Jag utgår från att du inte är från sverige om du skriver sådär. Så varför bor du här om du tycker att svenskar är idioter?

Tricklev
2006-07-09, 00:14
Och jag utgår från att alla svenskar är fördomsfulla jävlar som är idioter.

Vilket betyder att du är en fördomsfull jävla idiot, eller?

TCOG
2006-07-09, 00:24
Jag skrev så eftersom LANGSTER är lite fel ute när han skriver

"Jag utgår mest från att alla muslimer är mer eller mindre tokiga i huvudet."

kanske borde gjort en :rolleyes:

TCOG
2006-07-09, 00:25
Jag utgår från att du inte är från sverige om du skriver sådär. Så varför bor du här om du tycker att svenskar är idioter?

jo, jag är svensk.

Avesta
2006-07-09, 04:09
hahaha, mina komplimanger för den produktionen!

Empe
2006-07-09, 09:54
Jag skrev så eftersom LANGSTER är lite fel ute när han skriver

"Jag utgår mest från att alla muslimer är mer eller mindre tokiga i huvudet."

kanske borde gjort en :rolleyes:


Jaha, då förstår jag. Mitt fel att vara så tjurig *slap*

Bronkitkorv
2006-07-09, 09:58
Ok den var bra :thumbup:

Jag anser att alla religösa riter ter sej väldigt underliga men att slå sej i huvet på det där sättet är nog det knäppaste jag sett.

snelhest
2006-07-09, 10:06
kan man inte skänka dessa varsitt järnrör som de kan lå sig själva hårt i skallen med?

Avesta
2006-07-09, 12:52
kan man inte skänka dessa varsitt järnrör som de kan lå sig själva hårt i skallen med?
beprövat metod, svärd används då och då, kedjor *rolleyes*