handdator

Visa fullständig version : Klickar i skuldran


picko
2006-07-06, 12:24
vid tex hantelpress eller om jag bara för armarna i samma rörelse så klickar det till i vinster skuldra när jag för armen upp. Vet inte hur jag ska förklara klickandet, men det känns som om skulderbladet åker över nån sena eller så.

Nån som känner igen problemet? Vad kan man göra åt det? Stretchövningar?

Börje H
2006-07-10, 18:36
Är det verkligen under själva skulderbladet det klickar? Runtomkring axelleden finns det ett helt gäng med senor som kan knäppa och knastra, dessutom så kan även någon bursa vara lite sliten och ge ifrån sig lite ljud vid rörelser. Har du inga smärtor vid övningarna så är det ju egentligen inga problem. Och har du smärta så prova att träna alternativa övningar :thumbup:

picko
2006-07-14, 16:03
Tack för att du tar dig tid och hjälper mig Börje H, det uppskattas.

När jag viker upp armen och för den i Axelpress rörelse så känns det vid utsidan av armhålan att nåt ben eller nåt( *screwy* )åker ur läge. Tycker det är ganska obehagligt därför jag vill ha bukt med det.

dynamo
2006-07-14, 16:12
Jag har ingen egentligen kunskap om ämnet, men det låter som samma problem som jag har/har haft.

Det verkar ha nästan släppt helt nu efter att ha tränat axlarna ett tag. Jag såg till att värma upp axlarna innan bröst och rygg-pass med typ 2kgs hantlar eller nått, det gjorde att det inte knäppte i axlarna lika mycket och inte heller var lika obehagligt när man lade på mer vikter.

Det är ju alltid nått att prova, ifall du inte redan gör det eller gjort det.