handdator

Visa fullständig version : Träning och uppehåll


raQblad
2006-07-06, 11:38
Nu sitter man här och intalar sig själv att man ser värre och risigare ut än någonsin. Jag sitter här och jämrar mig över att jag inte har tränat seriöst på riktigt länge.
Jag ska ta det hela från början, i en objektiv form. Annars hade jag bara börjat basha mig själv och påstått att jag varit slö, men det är enklare att hitta ursäkter - befogade eller inte.

Under slutet av skolterminen är det väldans mycket plugg. Betyghets och sådant blir total vardag. Under tre veckor lades träningen helt åt sidan för det allra sista plugget. - 3 veckor.

När sommarlovet kom, kom även arbetet. Arbete åt kommunen innebär oftast hårt kroppsarbete i ur och skur. Jag traskade runt i en skog, röjde sly, skottade packad jord och cyklade en halv mara för att ta mig till jobbet. Träningen uteblev den första veckan, men de andra förekom lätt träning enligt Z_bumbis program. Däremot uteblev benen. - 1 vecka.

Och äntligen tar arbetet slut. Jag har nu sju veckor på mig att träna seriöst med gott om sömn. Sommarlov! Eller så inte. Självklart slår turen till igen och jag dras med en förkylning. Ytterligare en träningsvecka går bort. - 1 vecka.

Så, totalt, har missat 5 träningveckor.

Jag kan bli så ursinnigt less på allting som kommer ivägen, men man får väl försöka se hela bilden - 5 veckor är kanske inte så länge ändå. Men det känns. Var bara tvungen att skriva av min ilska och min hjälplöshet.
Kollo - min tröst i sommarvärmen.