handdator

Visa fullständig version : Semestertips!


Linnda
2006-07-06, 10:06
Jag och min fästman har inga som helst planer inför sommaren, vi tänkte ta bilen och bara åka iväg! Det skulle dock vara trevligt med lite tips på bra semester-smultronställen så vi har någon plan :)
Så har ni varit på något oförglömligt ställe, fram med det! :cool:

Davil
2006-07-06, 10:08
Strömstad skall vara väldans trevligt har jag hört :)

Nitrometan
2006-07-06, 10:11
Sydöstra Skåne. Österlen, Åhus, Yngsjö, Ystad - en fin del av Sverige.

Sen gillar jag Blekinge. Här finns skog, skärgård, massa olika naturtyper. Vill du bo på Bed & Breakfast på en lantgård i skogen? Eller vill du bo på öarna?

Öland är fint också.

Linnda
2006-07-06, 10:32
Sydöstra Skåne. Österlen, Åhus, Yngsjö, Ystad - en fin del av Sverige.

Sen gillar jag Blekinge. Här finns skog, skärgård, massa olika naturtyper. Vill du bo på Bed & Breakfast på en lantgård i skogen? Eller vill du bo på öarna?

Öland är fint också.


Jag vill gärna bo i närheten av händelserna så att säga, inte ute i skogen(om det inte händer en massa där förståss). Har också funderat på de områdena neråt Skåne, det är fint där!

Kurash
2006-07-06, 10:40
Smäll upp tältet på sandhammaren så kan du ta bilen till köpenhamn över dagen. Roligt hela tiden.

daja
2006-07-06, 10:47
Jag vill gärna bo i närheten av händelserna så att säga, inte ute i skogen(om det inte händer en massa där förståss). Har också funderat på de områdena neråt Skåne, det är fint där!
Falsterbo har riktigt fina stränder i klass med utlandet, där har du också nära till Malmö, Helsingborg och Köpenhamn. Annars gillar jag Åhus skarpt. Ett annat alternativ är ju Gotland.

Linnda
2006-07-06, 11:04
Falsterbo har riktigt fina stränder i klass med utlandet, där har du också nära till Malmö, Helsingborg och Köpenhamn. Annars gillar jag Åhus skarpt. Ett annat alternativ är ju Gotland.

En hel del som ger förslag nedåt Skåne, ska höra med min andra hälft och se vad han tycker :)
På Gotland har jag varit tillräckligt, det är ju väldigt fint, men jag har lyckats åka dit med ett stort gäng som invaderat fängelset varje gång och det är knappast lugn och ro, snarare party hela dagen..(..och natten). :Virro
Det är typ enda stället jag vet om där det inte är så dyrt att bo på Gotland, annars är det rätt dyrt...

chidde
2006-07-06, 11:14
strömstad har jag också hört att det ska vara fint

annars helsingborg, också fint :)
ELLER... båstad under tennisveckorna, där har du händelsernas centrum

sen finns det alltid falsterbo v28 om du är hästintresserad eller masters v31 i barsebäck om du är golfintresserad

Bartman
2006-07-06, 11:17
Östergötland ska ni åka till. Sveriges finaste landskap, finns massor att se och göra här. Trevligt folk finns det också.:thumbup:
Mer info här (http://www.ostgotaporten.com/).

fothermucker
2006-07-06, 11:17
Nej, inte Åhus ffs..det är redan fullt. Får knappt plats att spänna sig på stranden längre.

Åk till Hällevik i Blekinge istället, mycket lugnare.

Linnda
2006-07-06, 12:06
Östergötland ska ni åka till. Sveriges finaste landskap, finns massor att se och göra här. Trevligt folk finns det också.:thumbup:
Mer info här (http://www.ostgotaporten.com/).


Vi var till Kolmården förra året, det var jättekul och intressant, det kan jag rekommendera alla, oavsett ålder!

Calleman
2006-07-06, 12:14
Varför inte bila lite i Europa, Sverige i alla ära. Men är det inte lite mer spännande att ta bilen ner till t ex Frankrike?

ManuelIT
2006-07-06, 12:17
Åk till tylösand nära halmstad. Campa och njut av Sveriges bästa strand!

Linnda
2006-07-06, 12:28
Varför inte bila lite i Europa, Sverige i alla ära. Men är det inte lite mer spännande att ta bilen ner till t ex Frankrike?


Jo, har varit i Paris(förlovade oss där) förra året, så vi satsar på ett annat europeiskt land till våren nästa år antagligen. Just i sommar så vill vi åka i Sverige då vi var till Cypern i maj i år. Men jag vill absolut resa i Europa också!

Davil
2006-07-06, 12:33
Jag har en jobbarkompis som äger en stuga i närheten av Ystad som han hyr ut till självkostnadspris, utifall det låter intressant.

Linnda
2006-07-06, 12:38
Jag har en jobbarkompis som äger en stuga i närheten av Ystad som han hyr ut till självkostnadspris, utifall det låter intressant.


Åh, det låter ju kanon, ska vi åka dit? *innocent*

Calleman
2006-07-06, 12:46
Jo, har varit i Paris(förlovade oss där) förra året, så vi satsar på ett annat europeiskt land till våren nästa år antagligen. Just i sommar så vill vi åka i Sverige då vi var till Cypern i maj i år. Men jag vill absolut resa i Europa också!

Then I rest my case ;)

Kabuto
2006-07-06, 14:40
Dra upp till norrland och fjällvandra :) Betydligt mycket finare än att få se ännu en betongstad..