handdator

Visa fullständig version : Rosenrot?


Bondlurk
2006-07-06, 05:38
Jag undrar vad för slags effekter rosenrot har? Det sägs att det ska vara uppiggande, är det lika starkt som koffein?

Sheogorath
2006-07-06, 05:43
Jag undrar vad för slags effekter rosenrot har? Det sägs att det ska vara uppiggande, är det lika starkt som koffein?

Vi säljer rosenrot på mitt jobb. Körde i mig två stycken inför ett arbetspass. Ingen effekt. En stor kopp kaffe brukar göra tricket, dock.

Lizzie
2006-07-06, 07:09
Rosenrot är en ört som räknas som adaptogen och gör att kroppen lättare kan anpassa sig till stressituationer - man känner sig mer koncentrerad, blir piggare och känner sig mer harmonisk. Vilka effekter DU skulle få av rosenrot är omöjligt att säja då alla svarar så olika, det är mycket individuellt - vissa känner ingenting andra säger att det är som natt å dag! Själv så använde jag rosenrot i julas i värsta julhandeln (arbetar i butik) och kände då stor skillnad. Igår var jag lite trött på jobbet å tog en rosenrot...kände ingenting. När rosenroten börjades säljas i Sverige så gick de ut med att det skulle ge ökad sexlust och det är en del som tycker lusten förbättras (kan ha att göra med att man stressar av..) men inget jag känt av ialla fall.! ;)

jewzie
2006-07-06, 08:00
Jag undrar vad för slags effekter rosenrot har? Det sägs att det ska vara uppiggande, är det lika starkt som koffein?
imo så är det skit, har inga bevisade effekter som är bra.

Skrollovicz
2006-07-07, 07:24
imo så är det skit, har inga bevisade effekter som är bra.
Rosenrot kan minska muskelnedbrytning. :cool:

Nitrometan
2006-07-07, 10:10
Påminner om ginseng fast klenare.