handdator

Visa fullständig version : Sloow Protein. Folket kräver...


Jay-Z
2006-07-05, 20:04
...fler smaker. *popcorn*

Vad har Lasse för framtidsplaner?

OggeP
2006-07-05, 20:06
Jag skriver på den listan.

Jordgubb är god och mintchokladen helt ok, men det skulle vara gott att kunna variera med några andra smaker.

Jay-Z
2006-07-05, 20:06
Vanilj vore superbt.

En cocos-special, månne?

OggeP
2006-07-05, 20:08
Vanilj vore superbt.

En cocos-special, månne?

Blä. Jag säger lakrits :D

Kanske banan/choklad, smultron, en ren choklad, pistage, äppel, päron, passionsfrukt, kiwi/krusbär.

martynj
2006-07-05, 20:10
Blä. Jag säger lakrits :D

Kanske banan/choklad, smultron, en ren choklad, pistage, äppel, päron, passionsfrukt, kiwi/krusbär.

Tanken på fler smaker har slagit mig med. Jag älskar både mintchoklad och jordgubb, men jag skulle döda för vanilj, banan och choklad! *popcorn*

elan
2006-07-05, 20:11
Lakrits är gott, frågan är hur det funkar i den formen... Tycker det är svårt med fruktsmaker, det blir ju lätt en smula syntetisk smak. Men kanske någon form av kaffesmak? Cocos/choklad borde bli fint. Äpple/kanel kanske?

userfriendly
2006-07-05, 20:11
jag fortsätter kräva melon (så som melonglass smakar, alltså honungsmelon)

men en sloow vanilj skulle bli succe!

Jay-Z
2006-07-05, 20:13
Blä. Jag säger lakrits :D

Kanske banan/choklad, smultron, en ren choklad, pistage, äppel, päron, passionsfrukt, kiwi/krusbär.

Du gillar verkligen din frukt, du din lilla badande fruktis. :D

Lakrits låter dock som en bra idé! Och en fin chokladsmak. Mmmmm..chocolate..

Eller äpple/kanel.

King Grub
2006-07-05, 20:35
Dricka något med lakritssmak? *spy*

elan
2006-07-05, 20:40
Dricka något med lakritssmak? *spy*
Nej jag är också lite skeptisk, känns som att det kommer bli lite penicilinvarning på det hela...

Jay-Z
2006-07-05, 20:41
Dricka något med lakritssmak? *spy*

Ouzo. Och det är inte gott vid närmare eftertanke.

Bartman
2006-07-05, 20:53
Ouzo. Och det är inte gott vid närmare eftertanke.
Ouzo är nog den vidrigaste dryck som finns.*spy*

Äpple/kanel låter gott.

Melker
2006-07-05, 20:53
Hallon vore gott?

Jay-Z
2006-07-05, 20:57
Hallon vore gott?

Ja, en god hallon vore fint. Själv får jag kräkkänslor i kroppen efter 2 kilo Whey-80. :krampus

elan
2006-07-05, 21:12
Ja, en god hallon vore fint. Själv får jag kräkkänslor i kroppen efter 2 kilo Whey-80. :krampus

Darn, jag som hade tänkt kränga min hink till dig. :D

- M -
2006-07-05, 21:42
Svårt att göra riktigt goda kaseinpulver verkar det som, men en banan/choklad eller en cocos/choklad skulle jag kunna tänka mig funkar... kanel borde ju kunna trolla bort den där äckliga bismaken från kasein så ett äpple/kanel låter nog rätt lovande med.

Sheogorath
2006-07-05, 22:19
Personligen gillar jag inte jordgubbssmaken men tycker mintchokladen är guld. Tar två drinkar om dagen och gjort så i iaf ett par års tid. Ibland varierar jag mig med jordgubb men blir alltid besviken.

Den enda vaniljsmak jag har erfarenhet av är Whey-80 och den var äckelpäckel. Är inte helt främmande för att lakrits kan funka. Om det smakar finsk lakritsglass så kommer det bli skitbra tror jag. Om det blir hostmedicin: päcka.

Yes
2006-07-05, 23:04
Dricka något med lakritssmak? *spy*
Låter riktigt gott ju!

Jag skulle nog köpa det och göra proteinrik lakritsglass. :eating:

Ninjasmurf
2006-07-06, 04:08
jag fortsätter kräva melon (så som melonglass smakar, alltså honungsmelon)

men en sloow vanilj skulle bli succe!
:thumbup: mmm melon det skulle vara gott

Baha
2006-07-06, 04:14
går dett göra slow med öl smak så vord det med en bra ide

Davil
2006-07-06, 06:32
Äpple/kanel låter gott.

+1

(Vanilj skulle också bli en höjdare.)

jewzie
2006-07-06, 08:08
Tror att lakrtis skulle funka kanoners :D Fast det vore ju bra ifall dem kunde fixa konstistensen lite också men alla kanske älskar den.

userfriendly
2006-07-06, 08:13
går dett göra slow med öl smak så vord det med en bra ide
hahah bloody mary :) (uhääää)

varöfr inte typ sallad, tomat o gurka, paprika :D

Fairing
2006-07-06, 08:22
...fler smaker. *popcorn*

Vad har Lasse för framtidsplaner?

Lasse han har planer han.....:D

Just nu har vi prover på sloow med vanlig choklad samt en ny jordgubbsarom (samma som WPI) och vi väntar in en kokos variant sedan får vi se vad det blir för smak vi satsar på

Synd att rent Kasein är så svårt att smaksätta bra:(

OggeP
2006-07-06, 08:29
Lasse han har planer han.....:D

Just nu har vi prover på sloow med vanlig choklad samt en ny jordgubbsarom (samma som WPI) och vi väntar in en kokos variant sedan får vi se vad det blir för smak vi satsar på

Synd att rent Kasein är så svårt att smaksätta bra:(

Det låter bra, WPI Jordgubb är riktigt god! :eating:

Jay-Z
2006-07-06, 08:29
Lasse han har planer han.....:D

Just nu har vi prover på sloow med vanlig choklad samt en ny jordgubbsarom (samma som WPI) och vi väntar in en kokos variant sedan får vi se vad det blir för smak vi satsar på

Synd att rent Kasein är så svårt att smaksätta bra:(

Kul att du återkopplar så här fort. :thumbup:

Cocos lär ju ligga bra till som breddare av sortimentet.

Vad är det som gör att kasein år svårsmaksatt?

Jay-Z
2006-07-06, 08:30
Det låter bra, WPI Jordgubb är riktigt god! :eating:


Det var ju en ny smak vi ville ha. Inte en new and improved. *slap* :D

muskelbyggarn
2006-07-06, 09:20
Men ferringlasse för fasiken, hur många gånger har jag tjatat på dig om HALLON. Nu gör du som jag säger eller ger mig en exlusiv hallonbatch att sälja :D


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2006-07-06, 09:25
Men ferringlasse för fasiken, hur många gånger har jag tjatat på dig om HALLON. Nu gör du som jag säger eller ger mig en exlusiv hallonbatch att sälja :D


Vänl,,,
Tobbe

Hallon glömde jag bort :em: . fixar hem det omedelbart:D

- M -
2006-07-06, 11:42
(...)och vi väntar in en kokos variant sedan får vi se vad det blir för smak vi satsar på

Det är alltså en en kokossmak, eller är det en kokos/choklad? Drömmer mig iväg om en välsmakande Marabou Co-Co eller en flytande Bounty...

En ny jordgubbssmak är ju också välkommet, den nuvarade är ju inte direkt klockren om man säger så.

psirus
2006-07-06, 11:44
Ouzo är nog den vidrigaste dryck som finns.*spy*

Äpple/kanel låter gott.

:banned

banan/choklad, vanilj/jordgubb, ölsmak :D

jim
2006-07-06, 11:48
jag tror på melon! eller banan/choklad

fonzie
2006-07-06, 12:37
Jaaa!! Fler smaker! Vanilj och kokos låter riktigt gott om ni kan få smakerna så bra som ni har med mintchoklad/jordgubb. :)
Ny arom till jordgubben låter också bra, den nuvarande är kanske liite för söt.

Tycker även äpple/kanel eller päron/melon skulle vara otroligt gott.

Thorwaldsson
2006-07-06, 15:52
Faller in i ledet som skulle vara väldigt intresserad av kokossmak.

Gällande förändring av jordgubbssmaken: Why change a winning concept? Tycker den är enormt god.

Tycker även att mintchokladen kan skrotas *spy*

thomasR
2006-08-21, 00:18
Bumpar denna tråd eftersom jag själv är intresserad av fler smaker.

Yankeee
2006-08-21, 04:42
Pure whey-jordgubb bör funka. Jordgubben nu är inte speciellt god :/

AFanatic
2006-08-23, 10:34
Äpple/kanel ftw.

Jacky
2006-08-23, 11:49
Vanilj/Karamell......ja, typ....Vanilj/kola...eller Cookies n' cream

jim
2006-08-23, 11:51
Vanilj/Karamell


*spy*

Fairing
2006-08-23, 12:32
Sloow protein säljer som bättre än någonsin. Mycket tack vare att vi fick gratisreklam på expressen.se



Fråga: Jag undrar om ni kan tipsa om något bra proteinpulver som jag kan använda som mellanmål eller efter träning?

GI- och träningsexperten Henrik Svensson svarar: Sloow Protein från Fairing är ett jättebra komplement om man vill öka sitt proteinintag. Proteinet (som består av sk kaseinprotein) tas upp under en lång tid och ger ett kontinuerligt tillskott av aminosyror (proteinets byggstenar). Direkt efter ett hårt träningspass (om du tränar ofta) så är dock ett mer snabbsmält proteinpulver att rekommendera (dessa består oftast av sk vassleprotein).

Sloow Protein är även att rekommendera till dem som vill ha gott om protein innan de går och lägger sig för att fortsätta uppbyggnaden av muskler under natten.

Om du tränar ca 1-3 ggr i veckan kan du dock ta sloow protein som ett mellanmål tillsammans med ett äpple för att få det önskade proteintillskottet.

Det går att köpa proteinpulver i de felsta hälsokostbutiker. Var dock noga med att kontrollera att det inte innehåller alltför mycket kolhydrater. Sloow protein, som nämndes ovan, köps enklast (och billigast direkt på webben.

OggeP
2006-08-23, 12:35
Sloow protein säljer som bättre än någonsin. Mycket tack vare att vi fick gratisreklam på expressen.se



Fråga: Jag undrar om ni kan tipsa om något bra proteinpulver som jag kan använda som mellanmål eller efter träning?

GI- och träningsexperten Henrik Svensson svarar: Sloow Protein från Fairing är ett jättebra komplement om man vill öka sitt proteinintag. Proteinet (som består av sk kaseinprotein) tas upp under en lång tid och ger ett kontinuerligt tillskott av aminosyror (proteinets byggstenar). Direkt efter ett hårt träningspass (om du tränar ofta) så är dock ett mer snabbsmält proteinpulver att rekommendera (dessa består oftast av sk vassleprotein).

Sloow Protein är även att rekommendera till dem som vill ha gott om protein innan de går och lägger sig för att fortsätta uppbyggnaden av muskler under natten.

Om du tränar ca 1-3 ggr i veckan kan du dock ta sloow protein som ett mellanmål tillsammans med ett äpple för att få det önskade proteintillskottet.

Det går att köpa proteinpulver i de felsta hälsokostbutiker. Var dock noga med att kontrollera att det inte innehåller alltför mycket kolhydrater. Sloow protein, som nämndes ovan, köps enklast (och billigast direkt på webben.

Skoj att det säljer bra, då har du råd att utveckla nya smaker :devil:

Fairing
2006-08-23, 12:44
Sysslar med det just nu men det är såååå jäkla svårt att få till smaken på kaseinat*cry*

Sloow kokos smakade... kokos med skolkrita ungefär. Väntar hem flera prover på olika smaker:)

thomasR
2006-08-23, 13:23
Det är kul att man kan följa utvecklingen iallafall

Davil
2006-08-23, 13:32
Jag har förstått att smak på kaseinprotein är ett problem eftersom det inte finns något kaseinpulver som smakar lika gott som vasslepulver.

Men en neutral och mild Vanilj !! Det efterlyser jag !

Jag efterlyser även : ""Kolozzeum Pure-sloow protein"" :D :D

Fairing
2006-08-23, 14:09
Jag har förstått att smak på kaseinprotein är ett problem eftersom det inte finns något kaseinpulver som smakar lika gott som vasslepulver.

Men en neutral och mild Vanilj !! Det efterlyser jag !

Jag efterlyser även : ""Kolozzeum Pure-sloow protein"" :D :D

Det får väl bli kolozzeum Pure-slow protein vanilj då;)

Davil
2006-08-23, 17:31
Det får väl bli kolozzeum Pure-slow protein vanilj då;)
Ja du då jäklar !! :bow:

vildängel
2006-08-24, 21:25
Jag vill ha jordnötssmörsmak samt hjortronsmak! :eating: :)

OggeP
2006-10-24, 11:10
Bump!

Fairing
2006-10-24, 11:18
Sloow protein med Hallonsmak kommer inom ca. 4v och den är GODARE ÄN GODAST:eating:

EiseltUK
2006-10-24, 11:27
Sloow protein med Hallonsmak kommer inom ca. 4v och den är GODARE ÄN GODAST:eating:

Slow Fx kommer också i hallon-jordgubbsmak. :D

Angus
2006-10-24, 17:06
sloow protein päron vill jag ha:eating: