handdator

Visa fullständig version : Tjejer Vs. killar med flickvän Vs. killar utan flickvän


Pepparkakssmurfen
2006-07-05, 17:09
Har funderat på en sak ganska länge nu.
När jag går ute på stan utan min flickvän brukar andra tjejer titta på mig lite ibland men inget överdrivet.

men

När jag går ute på stan med min flickvän(hon är snygg) får jag typ 100ggr fler trånande blickar av tjejer,de är också ofta snyggare än de som spanar in mig när jag är ensam,de flirtar med mig,ger avundsjuka blickar till min flickvän osv. Känner mig som värsta Brad Pitt.
Ja,ni känner säkert till hur det är.

Varför är det så?

mela
2006-07-05, 17:10
Man vill alltid ha det man inte kan få.

mini
2006-07-05, 17:14
Man vill alltid ha det man inte kan få.
Nej, det vill man inte. Du kanske vill.

Och för att svara på frågan - jag vet inte, och jag vet inte ens om jag tror att det är så. Kanske är det inte avundsjuka blickar din flickvän får, utan intresserade. Hon kanske helt enkelt är snyggare än du?

Purren
2006-07-05, 17:14
Det är e ju old news, precis som mela säger, man vill ha det man inte kan få. Har du en flickvän redan är det som att någon har satt en kvalitetsstämpel på dig.

Däremot är det ännu lite intressantare när man jämför när jag går ensam och när jag har en kompis med mig. Vet inte varför, men det senare ger sjukt mycket fler blickar.

hahavaffan
2006-07-05, 17:14
Man vill alltid ha det man inte kan få.Precis. Sen utstrålar du säkert mer självförtroende och säkerhetm, vilket kvinnorna tänder på, när du är med din heta flickvän.

kneger
2006-07-05, 17:16
eller så vill pepparkakssmufren srkyta lite om att tjejer kollar på honom? :Virro

Baha
2006-07-05, 17:19
Tror aldrig jag fått en ¨sån blick, ensam eller ej, möjligtvis nån äcklad blick.

MasterChief
2006-07-05, 17:21
http://i2.photobucket.com/albums/y48/burgessmw/Other%20Stuff/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

mela
2006-07-05, 17:21
Jag är alltid mer eftertraktad när jag har pojkvän. Kanske ser man inte lika desperat ut :D Och så blir man självsäkrare och får mer utstrålning. Oftast ser man väl lyckligare ut också? Och sånt dras många till.

Annars kanske det är något biologiskt med hormoner och dofter och grejor också?

Kwon
2006-07-05, 17:22
Pepparkakskompis, den trånande blicken du beskriver har jag blott fått en gång, och då av Jean-Pierre Barda, vilket gav mig men för livet.

En liten anekdot som jag tyckte passade in.

Pepparkakssmurfen
2006-07-05, 17:25
Kwon, den här är till dig:

http://gayinfo.tripod.com/barda.jpg

timoat
2006-07-05, 17:26
Samma som kwon, fast från ola salo...

Kwon
2006-07-05, 17:29
Samma som kwon, fast från ola salo...

hahahahaha ännu värre, eller nej inte... min e värre...

Fyfasiken Pepparkakis, bort med den där bilden...*cry*

Pepparkakssmurfen
2006-07-05, 17:29
eller så vill pepparkakssmufren srkyta lite om att tjejer kollar på honom? :Virro


Nej.

Pepparkakssmurfen
2006-07-05, 17:32
Det är e ju old news, precis som mela säger, man vill ha det man inte kan få. Har du en flickvän redan är det som att någon har satt en kvalitetsstämpel på dig.
...

Det där med kvalitetsstämpeln får mig att minnas hur många kompisar gjorde förr,de satte på sig en ring när man gick ut,tjejerna var som flugor på sockerbitar på ringkillarna.

Fettecke
2006-07-05, 17:33
Use your force luke (och sätt på dom som stirrar!)
svårare är det inte :D

kneger
2006-07-05, 17:35
Jag är alltid mer eftertraktad när jag har pojkvän. Kanske ser man inte lika desperat ut :D Och så blir man självsäkrare och får mer utstrålning. Oftast ser man väl lyckligare ut också? Och sånt dras många till.

Annars kanske det är något biologiskt med hormoner och dofter och grejor också?
jag har kommit på det !!!

man gör sig alltid snygg när man ska träffa sin partner! därför kollar fler på en...

när man är utan sin partner på stan så bryr man sig inte om hur man ser ut lika mycket! yes, jag kom på det! nobel pris till mig!

mela
2006-07-05, 17:36
jag har kommit på det !!!

man gör sig alltid snygg när man ska träffa sin partner! därför kollar fler på en...

när man är utan sin partner på stan så bryr man sig inte om hur man ser ut lika mycket! yes, jag kom på det! nobel pris till mig!

vah? jag ser alltid ut som fan när jag har en partner.. då behöver man ju inte ragga *screwy*

Fettecke
2006-07-05, 17:41
vah? jag ser alltid ut som fan när jag har en partner.. då behöver man ju inte ragga *screwy*

+1...

man behöver bara göra sig snygg oftare under första halvåret för att säkra några år framöver. resten av tiden kan man bara klä upp sig vid väl valda högtider, typ... hennes födelsedag och julafton. det räcker på klädfronten iaf. Kvinnorna lär sig efterhand att man inte ska packa på sina män dumma ideér om mode. (för de män som inte är halvt ghey då)

funkar för mig iaf. (tillsammans i 5 år) :thumbup:

Iaf, jag känner bara igen dedär stirrandet på gymmet, utan flickvän... det är väll det enda jag märker av.
men ingen som har raggat än så länge *snyft*

mela
2006-07-05, 17:42
+1...

man behöver bara göra sig snygg oftare under första halvåret för att säkra några år framöver. resten av tiden kan man bara klä upp sig vid väl valda högtider, typ... hennes födelsedag och julafton. det räcker på klädfronten iaf. Kvinnorna lär sig efterhand att man inte ska packa på sina män dumma ideér om mode. (för de män som inte är halvt ghey då)

funkar för mig iaf. :thumbup:

oskis vet hur jag ser ut efter ett tag :D ingen vacker syn :MrT:

paddanboy
2006-07-05, 17:43
jag har kommit på det !!!

man gör sig alltid snygg när man ska träffa sin partner! därför kollar fler på en...

när man är utan sin partner på stan så bryr man sig inte om hur man ser ut lika mycket! yes, jag kom på det! nobel pris till mig!

Nej, har inget med det och göra.

En kille som har erkänt hög status, låt oss säga att jag har haft Angelina Jolie i hamn några månader, och sedan visar mig ett tag ute och folk kommer ihåg det. Sedan om hon lämnar mig så har måste jag vara ett jävla kap om jag lyckats vara ihop med A.J. Vem skulle inte vara intresserad av mig?

Att du nu lockar till dig blickar med din tjej är för att tjejerna värderar och mäter sig med din tjej. Så tror jag det är.

reinholdsson
2006-07-05, 17:43
Man vill väl inte se ut som skit på stan, även om man går med partner? Inte jag iallafall.

keffat_liv
2006-07-05, 17:44
släng upp en bild brad.

Fettecke
2006-07-05, 17:48
Man vill väl inte se ut som skit på stan, även om man går med partner? Inte jag iallafall.
det finns ju olika stadier på "snygg"... oftast när man "gör sig snygg", så innebär det dusch, massa deo, finaste kläderna man äger och har, fixxa frillan osv...

sen kan man ju se vardagligt proper ut... vilket jag tror dom flesta gör när dom är lite äldre och klokare.

fast, vissa tycker ju att ett par utslitna jeans och en 5 år gammal t-shirt är snyggt också ;D

Kwon
2006-07-05, 17:55
Jag blir nog inte snyggare än min avatar, möjligtvis om man klär upp sig lite me skjorta å kostym o krejjer.

Man får vara nöjd med det lilla! :D :thumbup:

Herkulez
2006-07-05, 18:01
när jag har flickvän är det då 10ggr mer tjejer som är på mig på krogen fast hon inte är med, men det är kanske för att jag är så totalt obrydd i andra tjejer när jag är tillsammans med nån.

Purren
2006-07-05, 18:07
vah? jag ser alltid ut som fan när jag har en partner.. då behöver man ju inte ragga *screwy*


Kanske därför du är singel :D

Sebbe_H
2006-07-05, 18:10
Kanske därför du är singel :D

Ser ut som fan när hon har en partner skrev hon ju?*screwy*

mela
2006-07-05, 18:18
Kanske därför du är singel :D

Haha ja det är mycket möjligt :laugh:

Bulldog_3
2006-07-05, 18:33
"Man vill ha det man inte kan få". Så är det med allt.

Vet du att någon är upptagen så är det SÅ mycket intressantare att försöka få "kontakt" med den personen, så enkelt är det!

När du går med tjejen på stan så är det verkligen en kvalitetsstämpel på dig, speciellt om din tjej är en fröjd för ögat.

Tjejerna ser då att du har något speciellt, som har snurrat den där snygga tjejen runt ditt finger. Enkel psykologi..




:hbang:

vicks
2006-07-05, 18:39
Man vill alltid ha det man inte kan få.

ja självklart är de så... man slänger bort massa kanonkillar för man går och trånar efter de man inte kan få... illa egentligen!

bladhet
2006-07-05, 18:49
när jag har flickvän är det då 10ggr mer tjejer som är på mig på krogen fast hon inte är med, men det är kanske för att jag är så totalt obrydd i andra tjejer när jag är tillsammans med nån.


Är det samma sak på alder? :)

Såg att du låg där med en liten dam..

mela
2006-07-05, 18:51
ja självklart är de så... man slänger bort massa kanonkillar för man går och trånar efter de man inte kan få... illa egentligen!


Ja. *grr27* Jävla skit är det. Tänk va lycklig man hade varit med en sån "medel"-kille egentligen

mangemani
2006-07-05, 19:14
kan inte hålla med om det där "man vill ha det man inte kan få".
funkar inte så för mej iaf,jag skiter helt enkelt i vilket eftersom jag aldrig tar kontakt,aldrig raggar utan låter kvinnorna sköta den biten.
däremot så ser jag hela tiden det där scenariot,jag tok iggnonerar tjejerna och dom får då upp ögonen för en just pga att man iggnonerar,dom "kan inte få mej" och därför visar dom intresse(i vissa fall).
men när det gäller mej själv(som sagt) så går jag aldrig runt och trånar efter någon som redan är upptagen.

but thats me.

Angel
2006-07-05, 19:17
Biologisk, en annan hona har godkänt dig och gjort dig till hennes avelstjur och då känner dom andra honorna att du är godkänd och kanske ett bra köp och då vill dom också ha dig

Herkulez
2006-07-05, 19:25
Är det samma sak på alder? :)

Såg att du låg där med en liten dam..
japp räcker med att jag slår en krabba så samlas dom små liven runt mig :D

visst var jag liten och fet =/

Kwon
2006-07-05, 19:45
Biologisk, en annan hona har godkänt dig och gjort dig till hennes avelstjur och då känner dom andra honorna att du är godkänd och kanske ett bra köp och då vill dom också ha dig

Är det tävling?

bladhet
2006-07-05, 19:47
japp räcker med att jag slår en krabba så samlas dom små liven runt mig :D

visst var jag liten och fet =/


Jag säger som min äldre bror sa efter att han träffat dig för ett tag sedan, vad liten johan har blivit :P Men liten är du inte, fet? kanske lite... hahaha Men jag är både liten och fet...

Herkulez
2006-07-05, 19:49
Jag säger som min äldre bror sa efter att han träffat dig för ett tag sedan, vad liten johan har blivit :P Men liten är du inte, fet? kanske lite... hahaha Men jag är både liten och fet...
haha men det var säkert då jag nite tränat på 3-4månader, men nu är jag på g igen :P

Angel
2006-07-05, 19:50
Är det tävling?

En biologisk tävling i att hitta någon att avla med..yes

Fatalist
2006-07-05, 19:53
Nej, det vill man inte. Du kanske vill.

Och för att svara på frågan - jag vet inte, och jag vet inte ens om jag tror att det är så. Kanske är det inte avundsjuka blickar din flickvän får, utan intresserade. Hon kanske helt enkelt är snyggare än du?

Nu börjar man ju undra vilken generation du är av... För alla tjejer i min omgivning är nämligen mycket mer intresserade sen jag skaffade flickvän. Att ragga med en tjejkompis är som att sno godis från barn dessutom, det är väl fält-testat på klubbar.

sundvall
2006-07-05, 19:54
Nej, det vill man inte. Du kanske vill.

Och för att svara på frågan - jag vet inte, och jag vet inte ens om jag tror att det är så. Kanske är det inte avundsjuka blickar din flickvän får, utan intresserade. Hon kanske helt enkelt är snyggare än du?

Jo mini, det vill man :)

bladhet
2006-07-05, 20:12
haha men det var säkert då jag nite tränat på 3-4månader, men nu är jag på g igen :P


Jo det var nog då...När bsk hade starkeman tävlingen

Herkulez
2006-07-05, 20:16
Jo det var nog då...När bsk hade starkeman tävlingen
aaa, vem är din äldre bror?

Caixa**
2006-07-05, 20:25
En gammal dålig vits:
Killar är som toaletter: antingen är de upptagna eller så är de fulla med skit. *screwy*


Det där biologsnacket kan jag faktiskt köpa.. Man söker partner med starka gener att fortplanta sig med, och samtidigt konkurrera ut andra för att ens egen avkomma ska dominera.. blablabla..

bladhet
2006-07-05, 20:35
En gammal dålig vits:
Killar är som toaletter: antingen är de upptagna eller så är de fulla med skit. *screwy*


Det där biologsnacket kan jag faktiskt köpa.. Man söker partner med starka gener att fortplanta sig med, och samtidigt konkurrera ut andra för att ens egen avkomma ska dominera.. blablabla..


Helt sant, förutom att jag varken är upptagen eller är full med skit.. ha

sehnpaa
2006-07-05, 20:40
Jo mini, det vill man :)Naw, en dag blir du också kär. :)

Pez
2006-07-05, 20:42
Jo mini, det vill man :)
Är det "jakten" som lockar nu igen eller? *rolleyes*

En del människor (tjejer och killar alike).. *screwy*

Säger det igen - varför kan man inte bara komma fram till att man tycker om varandra och sen köra på det? Ska det vara så jävla svårt? :D

Cilia
2006-07-05, 20:48
Säger det igen - varför kan man inte bara komma fram till att man tycker om varandra och sen köra på det? Ska det vara så jävla svårt? :D
hur kul är det då att vara 18?

Fatalist
2006-07-05, 20:49
Är folk bittra för att de inte förmår sig att fixa något eller varför detta ständiga gnällande på oss som gillar att omge oss med vackra kvinnor och står för det? :Virro *rolleyes*

Trance
2006-07-05, 20:50
Blir det verkligen lättare när man blir äldre, verkar bara uttrycka sig på annorlunda men lika jobbiga sätt. Fast jag är ju inte så gammal och socialt handikappad så kanske inte räknas som en kunskapsbank inom ämnet direkt.

Pez
2006-07-05, 20:50
hur kul är det då att vara 18?
Jaja.. I'm boring. :D

Cilia
2006-07-05, 20:54
Är folk bittra för att de inte förmår sig att fixa något eller varför detta ständiga gnällande på oss som gillar att omge oss med vackra kvinnor och står för det? :Virro *rolleyes*
är det där en omskrivning på tjejer som mutar sig in med en chipspåse och en flaska coca-cola?

Cilia
2006-07-05, 20:55
Blir det verkligen lättare när man blir äldre, verkar bara uttrycka sig på annorlunda men lika jobbiga sätt. Fast jag är ju inte så gammal och socialt handikappad så kanske inte räknas som en kunskapsbank inom ämnet direkt.
säkert inte, vi blir bara mer avtrubbade och slöa.
man orkar inte hålla på lika mycket helt enkelt.
allt det där tjafsandet känns så onödigt.

sundvall
2006-07-05, 20:59
Är det "jakten" som lockar nu igen eller? *rolleyes*

En del människor (tjejer och killar alike).. *screwy*

Säger det igen - varför kan man inte bara komma fram till att man tycker om varandra och sen köra på det? Ska det vara så jävla svårt? :D

Ja det är en jakt.

Pez
2006-07-05, 21:01
Ja det är en jakt.
*tutelitut-tut!* Fram med mässingshornen och dom töntiga hattarna då... gör det lite spännande för oss som bara vill titta på spektakel och inte delta själva.. :D

jwzrd
2006-07-05, 21:03
Är folk bittra för att de inte förmår sig att fixa något eller varför detta ständiga gnällande på oss som gillar att omge oss med vackra kvinnor och står för det? :Virro *rolleyes*

Vi vet alla att tjejer dras till homosexuella män, dom känner sig säkrare där helt enkelt.

sundvall
2006-07-05, 21:03
*tutelitut-tut!* Fram med mässingshornen och dom töntiga hattarna då... gör det lite spännande för oss som bara vill titta på spektakel och inte delta själva.. :D

Är du framgångsrik bland kvinnofolket? :D

Pepparkakssmurfen
2006-07-05, 21:07
Biologisk, en annan hona har godkänt dig och gjort dig till hennes avelstjur och då känner dom andra honorna att du är godkänd och kanske ett bra köp och då vill dom också ha dig

Så det tjejerna egentligen attraheras av är att en annan tjej har valt just mig? De attraheras inte av mig utan att någon har valt ut just mig?

Låter ganska rimligt(vi pratar ju om tjejer nu ;) )

Pez
2006-07-05, 21:08
Är du framgångsrik bland kvinnofolket? :D
Nej för fan. Jakt och jag har aldrig gått ihop. :Virro
Pez is Pez. :D

sundvall
2006-07-05, 21:09
Nej för fan. Jakt och jag har aldrig gått ihop. :Virro

Pez is Pez. :D

ok :)

sundvall
2006-07-05, 21:10
Så det tjejerna egentligen attraheras av är att en annan tjej har valt just mig? De attraheras inte av mig utan att någon har valt ut just mig?

Låter ganska rimligt(vi pratar ju om tjejer nu ;) )

Japp, du måste ju vara nå speciellt helt enkelt som fixat en sån snygg tjej :)

Men sen är dom inte särskilt logiska heller :D

Cilia
2006-07-05, 21:11
Så det tjejerna egentligen attraheras av är att en annan tjej har valt just mig? De attraheras inte av mig utan att någon har valt ut just mig?

Låter ganska rimligt(vi pratar ju om tjejer nu ;) )
men seriöst pepparkakan, fram med en bild.
utan bild kan vi inte uttala oss.




Sundsvall, en dag kommer du bli väldigt förvånad vad som går hem hos tjejerna.

sundvall
2006-07-05, 21:12
men seriöst pepparkakan, fram med en bild.
utan bild kan vi inte uttala oss.




Sundsvall, en dag kommer du bli väldigt förvånad vad som går hem hos tjejerna.

Sundvall var namnet, inget S.

Jasså det kommer jag? Kan inte du ta och berätta för mig nu då vad som "går hem" hos tjejerna så jag får det klart för mig redan nu?

Cilia
2006-07-05, 21:16
Sundvall var namnet, inget S.

Jasså det kommer jag? Kan inte du ta och berätta för mig nu då vad som "går hem" hos tjejerna så jag får det klart för mig redan nu?
du inser väl att jag aldrig kan kalla dig ngt annat än Sundsvall fr o m nu?

nej, därför att det faktiskt förändrar sig med åldern.
de killar som var poppis när jag var 18 är inte lika poppis idag (oftast).
många gånger så ändras våra "ideal" med åren.

Sen tycker jag att du ska leva i din värld. Den verkar ju vara så perfekt så varför ändra ett vinnande koncept?

sundvall
2006-07-05, 21:18
du inser väl att jag aldrig kan kalla dig ngt annat än Sundsvall fr o m nu?

nej, därför att det faktiskt förändrar sig med åldern.
de killar som var poppis när jag var 18 är inte lika poppis idag (oftast).
många gånger så ändras våra "ideal" med åren.

Sen tycker jag att du ska leva i din värld. Den verkar ju vara så perfekt så varför ändra ett vinnande koncept?

Men hur menar du då? Hur ska en "man" vara för att fånga ditt intresse Cilia?

Trance
2006-07-05, 21:19
du inser väl att jag aldrig kan kalla dig ngt annat än Sundsvall fr o m nu?

nej, därför att det faktiskt förändrar sig med åldern.
de killar som var poppis när jag var 18 är inte lika poppis idag (oftast).
många gånger så ändras våra "ideal" med åren.

Sen tycker jag att du ska leva i din värld. Den verkar ju vara så perfekt så varför ändra ett vinnande koncept?

Vad har du för ideal nu, ärligt nu. Vad tänder du på hos en man? Bara lite nyfiken.

sundvall
2006-07-05, 21:24
Vad har du för ideal nu, ärligt nu. Vad tänder du på hos en man? Bara lite nyfiken.

Hon har nog inget bra svar på den frågan, för hon verkar helt nollställd när det gäller sånt där :P

jwzrd
2006-07-05, 21:27
Vad har du för ideal nu, ärligt nu. Vad tänder du på hos en man? Bara lite nyfiken.

Kom igen nu, hon är kvinna och därmed Svårflirtad(tm). Vilket ideal hon har bestäms precis när hon träffar/blir träffad av Rätt Man. Precis som du.

Pez
2006-07-05, 21:29
Hon har nog inget bra svar på den frågan, för hon verkar helt nollställd när det gäller sånt där :P
För att hon inte kan leverera en lista på vad hon "tänder på"?
Hell.. inte ens jag kan det.. och jag är kille. :D
Helt ologiskt sånt där. :Virro

Trance
2006-07-05, 21:29
Kom igen nu, hon är kvinna och därmed Svårflirtad(tm). Vilket ideal hon har bestäms precis när hon träffar/blir träffad av Rätt Man. Precis som du.

Jag försökte inte ställa upp henne mot väggen. En fullständig beskrivning är ju omöjligt. Men några ledtrådar, det kan ju de flesta ge. Bara nyfiken som sagt.

Jag är jäkligt svag för leende och glada tjejer, kanske för att jag är så tråkig själv. An ze boobs.

sundvall
2006-07-05, 21:29
För att hon inte kan leverera en lista på vad hon "tänder på"?
Hell.. inte ens jag kan det.. och jag är kille. :D
Helt ologiskt sånt där. :Virro

Yepp :)

Kwon
2006-07-05, 21:36
Nej för fan. Jakt och jag har aldrig gått ihop. :Virro
Pez is Pez. :D

And we love him! :laugh: :thumbup:

Lilly
2006-07-05, 21:51
Har du en flickvän redan är det som att någon har satt en kvalitetsstämpel på dig.


Ja och om hon tycker att du e värd hennes tid så måste det ju va något speciellt med dig och då vill jag veta vad det är...:naughty:

Kwon
2006-07-05, 21:52
Haha Lilly regerar och ska sno allas killar! :laugh:

Nyfiken i en strut!

sundvall
2006-07-05, 21:53
Ja och om hon tycker att du e värd hennes tid så måste det ju va något speciellt med dig och då vill jag veta vad det är...:naughty:

Jajjemen. Som vanligt är det Cilia och mini mot resten av tjejerna lr nå..

mini
2006-07-05, 22:02
Jajjemen. Som vanligt är det Cilia och mini mot resten av tjejerna lr nå..
Och jag som trodde du var pojke? Och Pez som är av det otäcka könet är inte heller glad i spel. Så det gör honom till... könlös?

sundvall
2006-07-05, 22:03
Och jag som trodde du var pojke?

Du är smart du :)

Purren
2006-07-05, 22:05
Kom igen nu, hon är kvinna och därmed Svårflirtad(tm). Vilket ideal hon har bestäms precis när hon träffar/blir träffad av Rätt Man. Precis som du.

Jag läser: "Hon är kvinna, lägg av, hon vet fan inte vad hon vill. "

:D

Lilly
2006-07-05, 22:09
Haha Lilly regerar och ska sno allas killar! :laugh:


Låna lite här och låna lite där...får man inte provsmaka?


Nejdå jag är så snäll så!!! :naughty:

Kwon
2006-07-05, 22:11
Låna lite här och låna lite där...får man inte provsmaka?


Nejdå jag är så snäll så!!! :naughty:

Hahahaha ..."låna"....

Är du en professionell provsmakare som sätter betyg sen? :laugh: :thumbup:

Lilly
2006-07-05, 22:13
Är du en professionell provsmakare som sätter betyg sen? :laugh: :thumbup:


Den bästa! :hbang:

Kwon
2006-07-05, 22:15
Den bästa! :hbang:

Prove it!

jwzrd
2006-07-05, 22:15
Jag läser: "Hon är kvinna, lägg av, hon vet fan inte vad hon vill. "

:D

Det är lustigt, för jag skrev: Hon är kvinna och därmed mycket smartare än du och därför berättar hon inte för dig vad hon gillar.

Trance
2006-07-05, 22:27
Det är lustigt, för jag skrev: Hon är kvinna och därmed mycket smartare än du och därför berättar hon inte för dig vad hon gillar.

Nu låter du som en kristen som försöker förklara varför Gud finns.

Lilly
2006-07-05, 22:33
Prove it!

Utmanar du mig *flex*

Kwon
2006-07-05, 22:37
Utmanar du mig *flex*

Yep, it's a challenge! :thumbup:

Do you walk the walk or just talk the talk? :confused:

jwzrd
2006-07-05, 23:01
Nu låter du som en kristen som försöker förklara varför Gud finns.

Klär det mig? :)

skyler
2006-07-06, 08:27
Jaha...Har aldrig upplevt det sa. Jag far alltid massor av uppmarksamhet..So I wouldnt no:whipped:

Longshot
2006-07-06, 08:44
Dem kanske tänker "vafan gör en så snygg tjej med en så jävla ful kille". Något i den stilen? Nu kanske jag var elak, men jag är elak.

GT_Razor
2006-07-06, 10:02
Jo men det är helt sant...så är det, har jag också märkt flera gånger. Tjejer kollar mer på en när man är ute med sin flickvän. De kollar på henne också...liksom..det är nåt tjejer emellan...nån slags konkurrens-grej...de analyserar varandra...

Lilly
2006-07-06, 10:05
De kollar på henne också...liksom..det är nåt tjejer emellan...nån slags konkurrens-grej...de analyserar varandra...

Kanske för att du drar runt heta brudar (läs: Slitzbrudar), vissa tjejer kanske känner sig hotade av det...

GT_Razor
2006-07-06, 10:14
Kanske för att du drar runt heta brudar (läs: Slitzbrudar), vissa tjejer kanske känner sig hotade av det...


Hahahah, den där slitz-grejjen kommer förfölja mig resten av min tid här =P And beyooond! Jo så är det säkert! Dock fick man mkt mer uppmärksamhet när man var yngre och mkt smalare...nu när man är kraftig och bulkig får man inte lika mkt =(

Lilly
2006-07-06, 10:17
Hahahah, den där slitz-grejjen kommer förfölja mig resten av min tid här =P And beyooond!

Finns ju iof värre saker att kopplas ihop med än heta slitzbrudar...;)

GT_Razor
2006-07-06, 10:37
Finns ju iof värre saker att kopplas ihop med än heta slitzbrudar...;)

Hehe jo såklart....är det du på avataren förresten?

pragmatist
2006-07-06, 11:36
Det här är en avgörande skillnad mellan killar och tjejer, anser jag. Och det beror inte på att man är mer "avslappnad" eller mindre "desperat" när man är ihop med någon, för exakt samma fenomen inträffar om man är på stan med sin syrra eller på krogen med någon kvinnlig arbetskamrat (särskilt om de ser bra ut). Min syrra är ganska klassiskt snygg på ett sätt som jag tror tjejer uppskattar (tänk lång, slank Vogue-modell), och när jag går runt på stan med henne så förvandlas jag plötsligt till högvilt för tjejer som annars hade behandlat mig som luft. Så det har inte att göra med om man är singel eller inte utan om andra tjejer tror man är ihop med en attraktiv tjej eller inte. De vill helt enkelt ha en kille som andra tjejer betraktar som attraktiv, eftersom det ger dem själva mer status gentemot andra tjejer.

Möjligen finns det ett litet element av detta hos killar också men det är mycket starkare hos tjejer vill jag påstå.

Big_Vik
2006-07-06, 11:49
jag är inne på herkluzes linje, man agerar mer Brad Pittigt om man har flickvän och inte springer runt som en älgunder parningssäsong.


nej, därför att det faktiskt förändrar sig med åldern.
de killar som var poppis när jag var 18 är inte lika poppis idag (oftast).
många gånger så ändras våra "ideal" med åren.

Sen tycker jag att du ska leva i din värld. Den verkar ju vara så perfekt så varför ändra ett vinnande koncept?

Det lätr ju jävligt bra, men hur ändras idealen? Vilket ideal skulle du säga att en fyrtioårig kvinna generellt sett söker? Hur går jag tillväga för att uppnå det optimala idealet?

Lilly
2006-07-06, 12:32
Hehe jo såklart....är det du på avataren förresten?

Japp det e jag! *flex*

Jense
2006-07-06, 13:08
Japp det e jag! *flex*
47 pm senare, känns det bra såhär i efterhand att du skrev detta inlägg?

Kwon
2006-07-06, 13:12
Hon har redan fått 40 st PM:s från mig! :hbang: :thumbup:

GT_Razor
2006-07-06, 13:13
Japp det e jag! *flex*

Jaha ja, vilken sexig tuffing =)

Lilly
2006-07-06, 13:19
Hon har redan fått 40 st PM:s från mig! :hbang: :thumbup:

:naughty:

Lilly
2006-07-06, 13:20
Jaha ja, vilken sexig tuffing =)


Tack och om jag börjar hänga med dig vem vet vart det kan sluta då...slitz nästa ;)

hultman
2006-07-06, 14:34
Om killen har flickvän, eller om tjejen har pojkvän, blir den automagiskt mycket snyggare.

Fettecke
2006-07-06, 14:56
...

Min syrra är ganska klassiskt snygg på ett sätt som jag tror tjejer uppskattar (tänk lång, slank Vogue-modell),

...

vad har din syrra för telefonnummer?

nej men jag tror på det du säger iaf... det stämmer in med de flesta situationer då man har nått vackrare bredvid sig...

Ironbabe
2006-07-06, 14:59
Det lätr ju jävligt bra, men hur ändras idealen? Vilket ideal skulle du säga att en fyrtioårig kvinna generellt sett söker? Hur går jag tillväga för att uppnå det optimala idealet?
Finns det något ideal överhuvudtaget? :MrT: Ibland tror man sig veta vad man är ute efter men hamnar i slutändan med nånting helt annat. Kemi mm spelar ju en stor roll..

Köttbullen
2006-07-06, 15:27
Jepp där är som en ond cirkel.

Har du en brud, får du lätt flera

Har du ingen brud, så är det desto svårare

Pepparkakssmurfen
2006-07-06, 22:19
Jepp där är som en ond cirkel.

Har du en brud, får du lätt flera

Har du ingen brud, så är det desto svårare


Knepigt det där..

Har man tjej är man inte intresserad av andra

Jense
2006-07-06, 22:20
Knepigt det där..

Har man tjej är man inte intresserad av andra


man kan väl skaffa sig en flickvän som är med på notorna och knula runt

Pepparkakssmurfen
2006-07-06, 22:21
... De kollar på henne också...liksom..det är nåt tjejer emellan...nån slags konkurrens-grej...de analyserar varandra...

Har du sett blickarna de ger andra tjejer? De verkligen kollar in andra tjejer från topp till tå med en arg min(typ om blickar kunde döda..)

GT_Razor
2006-07-07, 07:46
Har du sett blickarna de ger andra tjejer? De verkligen kollar in andra tjejer från topp till tå med en arg min(typ om blickar kunde döda..)


Jaaa precis hehe. Det är det jag menar...analyserar från topp till tå och liksom försöker jämföra sig på nåt vis. Undrar varför det är så. Ligger väl i honans natur...undermedveten konkurrens mellan honorna om vem som hannen ska välja att slåss om.

pragmatist
2006-07-07, 10:25
Min amatörpsykologiska förklaring:

Kvinnor söker i alla fall delvis sin partner utifrån social "rang" och status, d.v.s. de försöker "köpa upp sig" i förhållande till sin nuvarande sociala status. Anledningen är väl helt enkelt att en man med hög social status är bättre på att skydda och försörja henne och eventuella framtida barn. Det är därför tjejer tycker om killar med makt, pengar, anseende, berömdhet, o.s.v. Idealet är att hitta en "alfahanne".

Killar söker å andra sidan partner till stor del enligt utseendemässiga kriterier. Detta innebär att om en kille är ihop med en snygg tjej så är det en sorts indirekt indikator på hans sociala status, d.v.s. att andra tjejer anser den här personen vara attraktiv på sådana grunder. På ett undermedvetet plan tänker tjejerna att den här killen måste ju vara ett kap eftersom han får vara ihop med en så pass snygg tjej (som ju måste ha valt partner enligt samma kriterier som jag). Alltså är han en potentiell "alfahanne" som det vore attraktivt att lägga vantarna på.

På motsvarande sätt kan tjejer mer eller mindre medvetet tänka att det måste vara något fel på en kille som inte har någon tjej, eller som inte haft många flickvänner.

Tricklev
2006-07-07, 12:05
Om killen har flickvän, eller om tjejen har pojkvän, blir den automagiskt mycket snyggare.

Nej, inte fasen jagar jag en tjej för att hon har kille.

Din avatar:cryout:

Pepparkakssmurfen
2006-07-07, 21:29
man kan väl skaffa sig en flickvän som är med på notorna och knula runt


Varför ska man ha flickvän om man vill ligga med andra tjejer?

Bolio
2006-07-07, 21:29
Varför ska man ha flickvän om man vill ligga med andra tjejer?

Har du bara din flickvän till sex?

Pepparkakssmurfen
2006-07-07, 21:30
Min amatörpsykologiska förklaring:

Kvinnor söker i alla fall delvis sin partner utifrån social "rang" och status, d.v.s. de försöker "köpa upp sig" i förhållande till sin nuvarande sociala status. Anledningen är väl helt enkelt att en man med hög social status är bättre på att skydda och försörja henne och eventuella framtida barn. Det är därför tjejer tycker om killar med makt, pengar, anseende, berömdhet, o.s.v. Idealet är att hitta en "alfahanne".

Killar söker å andra sidan partner till stor del enligt utseendemässiga kriterier. Detta innebär att om en kille är ihop med en snygg tjej så är det en sorts indirekt indikator på hans sociala status, d.v.s. att andra tjejer anser den här personen vara attraktiv på sådana grunder. På ett undermedvetet plan tänker tjejerna att den här killen måste ju vara ett kap eftersom han får vara ihop med en så pass snygg tjej (som ju måste ha valt partner enligt samma kriterier som jag). Alltså är han en potentiell "alfahanne" som det vore attraktivt att lägga vantarna på.

På motsvarande sätt kan tjejer mer eller mindre medvetet tänka att det måste vara något fel på en kille som inte har någon tjej, eller som inte haft många flickvänner.


Mmm, jag köper det. Mycket bra förklaring!

Pepparkakssmurfen
2006-07-07, 21:32
Har du bara din flickvän till sex?

Jag menar att man kan inte älska sin flickvän om man vill ligga med andra tjejer.

Bolio
2006-07-07, 21:32
Jag menar att man kan inte älska sin flickvän om man vill ligga med andra tjejer.

Varför det?

Pepparkakssmurfen
2006-07-07, 22:00
Varför det?

Älskar du din flickvän? ligger du med andra tjejer?

Herkulez
2006-07-07, 22:04
Älskar du din flickvän? ligger du med andra tjejer?
var vill du komma fram med det där? att om bolio älskar sin flickvän och inte ligger med andra så stämmer alltså din tes på alla människor.


man kan visst älska sin flickvän fast man ligger runt med andra, har kompisar som bekräftar det här.........och nej, jag har inte egna erfarenheter av det..

Bolio
2006-07-07, 22:16
Älskar du din flickvän? ligger du med andra tjejer?

Jag har ingen flickvän. Men när jag hade låg jag med andra tjejer och älskade henne ändå. Jepp!

High1ander
2006-07-07, 22:41
Jag menar att man kan inte älska sin flickvän om man vill ligga med andra tjejer.
Tycker du har fel och rätt.

Rätt om du kör med tanken "Man kan bara älska (tjäna) en Gud", och applicerar det på en tjej.

Fel eftersom man kan faktiskt "älska" människor utan att vilja ha sex med dem. Man kan älska en tjej och ligga med andra, hon kanske till och med är med på det?

Men nu är det ju beroende på hur man definerar "älska"...

Ungtuppen
2006-08-29, 19:34
Bumpelibump! Cilia och mini sitter alltså och säger vad dom attraheras av för män.

Kvinnor har INGEN aning om vad dom attraheras av. En jävla skillnad på vad dom säger och hur det egentligen ligger till.

Ungtuppen
2006-08-29, 19:44
OnT så blir killar med tjejer automatiskt MYCKET mer attraktiva för tjejer. Har man en tjej så bevisar det att man har... value, och det är attraktivt.

Cilia
2006-08-29, 20:03
Bumpelibump! Cilia och mini sitter alltså och säger vad dom attraheras av för män.

Kvinnor har INGEN aning om vad dom attraheras av. En jävla skillnad på vad dom säger och hur det egentligen ligger till.
tur att du valde det nick du gjorde så slapp mini och jag ge dig det

Kwon
2006-08-29, 20:06
Det är lite undermedvetna krejjer som spelar in också.

Man kan faktiskt bli attraherad av personer man alls inte tänkt sig från början (som inte alls egentligen har de saker man är ute efter)...

En gång när jag var utomlands så träffade jag en bekants vänner och en av vännernas dotter.

Var vi ute och käkade på restaurang o lite krejjer, minns ej exakt hur diskussionen utvecklade sig, men minns iaf att jag sa till en av polarna att "nejdå, jag är inte alls intresserad av henne, hon är inte min typ" [dottern]

Det var ju sant då också, men hux flux efter ett par dagar så började jag och dottern umgås på ett helt annat sätt än vad jag hade förväntat mig.

Så visst, man kan säga att man bara attraheras av si och så och inte gillar det och det, men plötsligt så sitter man där! :devil:

Ungtuppen
2006-08-29, 20:09
tur att du valde det nick du gjorde så slapp mini och jag ge dig det

Good one!

... Faktum kvarstår :)

Pepparkakssmurfen
2006-08-29, 20:42
...Man kan älska en tjej och ligga med andra, hon kanske till och med är med på det? .....

Men hur vanligt är det att flickvänner är med på att man ligger med andra?

Pepparkakssmurfen
2006-08-29, 20:44
OnT så blir killar med tjejer automatiskt MYCKET mer attraktiva för tjejer. Har man en tjej så bevisar det att man har... value, och det är attraktivt.

Hur är det med tjejer som har pojkvänner,blir de mer eller mindre attraktiva tycker du?

Cilia
2006-08-29, 20:47
Kwon, visst kan man förändras och skönt är väl det. Jag ändrar gärna uppfattning om folk vilket är bra eftersom jag kan döma fort men då är det inte skrivet i sten heller.


Men apropå ämnet så är jag ganska säker på vad jag tycker. Killar som är upptagna är helt ointressanta. Jag kan tycka att någon är ganska intressant men i samma sekund som jag får reda på att han är upptagen så är han borta ifrån det andra perspektivet. Sen kan han vara en kul och trevlig prick för det men inte intressant som man.

pragmatist
2006-08-29, 20:49
Man kan ju fundera över att för varje kille som är otrogen mot sin tjej så finns det någon annan tjej som (förmodligen) tycker det är helt ok att vara "den andra kvinnan". Men hur många killar tycker det är ok att vara "den andre mannen"? Inte så många, gissar jag.

Pepparkakssmurfen
2006-08-29, 20:55
Man kan ju fundera över att för varje kille som är otrogen mot sin tjej så finns det någon annan tjej som (förmodligen) tycker det är helt ok att vara "den andra kvinnan". Men hur många killar tycker det är ok att vara "den andre mannen"? Inte så många, gissar jag.


Alla tjejer vet nog inte om att de är "den andra kvinnan" (?)

Cilia
2006-08-29, 20:58
Man kan ju fundera över att för varje kille som är otrogen mot sin tjej så finns det någon annan tjej som (förmodligen) tycker det är helt ok att vara "den andra kvinnan". Men hur många killar tycker det är ok att vara "den andre mannen"? Inte så många, gissar jag.
tror nog det är ganska lika.
vet killar som tycker att det är skönt att hon har en stadig partner så behöver han inte riskera att hamna i ett förhållande.

Ungtuppen
2006-08-29, 21:14
Hur är det med tjejer som har pojkvänner,blir de mer eller mindre attraktiva tycker du?
Nej men vi går inte efter samma saker som kvinnor, vi fungerar inte så som dom gör.

Har en man blivit vald av en annan kvinna, betyder det att han är "ok".

Du kan ju testa att gå och hålla hand med din jämnåriga syrra på stan, du kommer få myyycket fler blickar än om du gick ensam.

Prova att stå i en grupp med tjejer på krogen, automatiskt så kommer du bli mer attraktiv för andra tjejer.

Gå med en tjej i varje arm, några tjejkompisar eller nåt. Även då kommer du få mååånga fler blickar.

pragmatist
2006-08-29, 21:15
tror nog det är ganska lika.
vet killar som tycker att det är skönt att hon har en stadig partner så behöver han inte riskera att hamna i ett förhållande.

Det är ju inte riktigt mitt intryck, och får man tro RFSU:s statistik så uppger 38% av killarna att de varit otrogna någon gång när de varit gifta eller sambo mot 23% av tjejerna. Stämmer de siffrorna är det alltså betydligt vanligare att en kvinna har ihop det med en upptagen man än tvärtom.

http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp

Ungtuppen
2006-08-29, 21:16
Det är ju inte riktigt mitt intryck, och får man tro RFSU:s statistik så uppger 38% av killarna att de varit otrogna någon gång när de varit gifta eller sambo mot 23% av tjejerna. Stämmer de siffrorna är det alltså betydligt vanligare att en kvinna har ihop det med en upptagen man än tvärtom.

http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp

Väldigt sant.

Tricklev
2006-08-29, 21:19
Man kan ju fundera över att för varje kille som är otrogen mot sin tjej så finns det någon annan tjej som (förmodligen) tycker det är helt ok att vara "den andra kvinnan". Men hur många killar tycker det är ok att vara "den andre mannen"? Inte så många, gissar jag.

Vi har haft en tråd om detta förut, och oerhört många av killarna hade inga problem med att vara "den andra kvinnan" sluta spy ur dig dina fördommar som om dom vore fakta.

Och hur vet du att dom flesta kvinnor inte har något emot att vara den andra, kollar du mycket på Amerikanska TV programm?

Tricklev
2006-08-29, 21:20
Det är ju inte riktigt mitt intryck, och får man tro RFSU:s statistik så uppger 38% av killarna att de varit otrogna någon gång när de varit gifta eller sambo mot 23% av tjejerna. Stämmer de siffrorna är det alltså betydligt vanligare att en kvinna har ihop det med en upptagen man än tvärtom.

http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp

Vilket bevisar att.... kvinnorna är dåliga personer? (eller hur fan du nu vill moralisera över detta.)

pragmatist
2006-08-29, 21:25
Vilket bevisar att.... kvinnorna är dåliga personer? (eller hur fan du nu vill moralisera över detta.)

Det bevisar väl ingenting men indikerar att det kan finnas en skillnad mellan män och kvinnor i fråga om hur man ser på "upptagna" personer av motsatt kön, om man tycker att de är attraktiva eller inte o.s.v. Vilket ju var det vi diskuterade i den här tråden, inte moral.

Kom in i matchen.

Tricklev
2006-08-29, 21:26
Det bevisar väl ingenting men indikerar att det kan finnas en skillnad mellan män och kvinnor i fråga om hur man ser på "upptagna" personer av motsatt kön, om man tycker att de är attraktiva eller inte o.s.v. Vilket ju var det vi diskuterade i den här tråden, inte moral.

Kom in i matchen.

Eller, så indikerar det att killar har problem att binda sig, och därför försöker hitta knull annanstans.
Sedan så skulle det väll inte vara förvånande om vissa tjejer av den "sorten" har varit med flera gifta män, vilket inte behöver betyda ett skit om hur kvinnor generelt är, eller hur vanligt det är.

shadowfire
2006-08-29, 21:47
Det är nog du som inte greppat det bara. Det är inte dig de kollar in. Det är din flickvän.

Tricklev
2006-08-29, 21:50
Det är nog du som inte greppat det bara. Det är inte dig de kollar in. Det är din flickvän.

När jag ser ett par ute o gå, så spanar jag alltid in tjejen, för att konfirmera att mina ragg är finare, inte för att jag vill ha henne.

BEKRÄFTELSE BEHOV NÅGON?

pragmatist
2006-08-29, 22:01
Eller, så indikerar det att killar har problem att binda sig, och därför försöker hitta knull annanstans.
Sedan så skulle det väll inte vara förvånande om vissa tjejer av den "sorten" har varit med flera gifta män, vilket inte behöver betyda ett skit om hur kvinnor generelt är, eller hur vanligt det är.

Man kan naturligtvis tolka statistiken på olika sätt. Om du föredrar att tro att skillnaden beror på att det finns ett mycket litet antal "serieälskarinnor" som har ihop det med stora mängder killar så kan jag inte utifrån den tillgängliga statistiken hävda att du har fel. Men personligen tycker jag det låter orimligt.

Sen verkar det ju lite konstigt att glatt generalisera om killar som grupp att de har "problem att binda sig" medan kvinnor som grupp tydligen saknar liknande defekter och inte får vara föremål för några generaliseringar.

För övrigt så kan man ju vända på steken och säga att en anledning till att killar har "problem att binda sig" är att det verkar vara mycket lättare för killar att hitta någon att vara otrogen med än det är för en tjej. Tillfället gör tjuven o.s.v.

Tricklev
2006-08-29, 22:04
Man kan naturligtvis tolka statistiken på olika sätt. Om du föredrar att tro att skillnaden beror på att det finns ett mycket litet antal "serieälskarinnor" som har ihop det med stora mängder killar så kan jag inte utifrån den tillgängliga statistiken hävda att du har fel. Men personligen tycker jag det låter orimligt.

Sen verkar det ju lite konstigt att glatt generalisera om killar som grupp att de har "problem att binda sig" medan kvinnor som grupp tydligen saknar liknande defekter och inte får vara föremål för några generaliseringar.

För övrigt så kan man ju vända på steken och säga att en anledning till att killar har "problem att binda sig" är att det verkar vara mycket lättare för killar att hitta någon att vara otrogen med än det är för en tjej. Tillfället gör tjuven o.s.v.

Det är ju det som är min poäng, att sitta som en kille och säga "Jävla tjejer, dom har inget emot att ha sex med killar i ett förhållande!" är alltså rent idiotiskt, då du kan vända direkt på det. Varför inte bara säga "människor är idioter"?

pragmatist
2006-08-29, 22:08
Och när sa jag det? Jag bara konstaterar att det verkar vara en skillnad. Eventuell värdering läser du väl in själv i så fall.

Tricklev
2006-08-29, 22:17
Och när sa jag det? Jag bara konstaterar att det verkar vara en skillnad. Eventuell värdering läser du väl in själv i så fall.

Det är fortfarande en ofullständig åsikt som inte är värt något, tagen ur sitt kontext.

pragmatist
2006-08-29, 22:25
Det är fortfarande en ofullständig åsikt som inte är värt något, tagen ur sitt kontext.

Jag kan inte ta ansvar för vad du tycker är "fullständiga åsikter" eller vilken "kontext" du förväntar dig att jag ska skriva i. Jag menar precis det jag skriver och inget annat.

Cerberus
2006-08-29, 22:38
Min amatörpsykologiska förklaring:

Kvinnor söker i alla fall delvis sin partner utifrån social "rang" och status, d.v.s. de försöker "köpa upp sig" i förhållande till sin nuvarande sociala status. Anledningen är väl helt enkelt att en man med hög social status är bättre på att skydda och försörja henne och eventuella framtida barn. Det är därför tjejer tycker om killar med makt, pengar, anseende, berömdhet, o.s.v. Idealet är att hitta en "alfahanne".

Killar söker å andra sidan partner till stor del enligt utseendemässiga kriterier. Detta innebär att om en kille är ihop med en snygg tjej så är det en sorts indirekt indikator på hans sociala status, d.v.s. att andra tjejer anser den här personen vara attraktiv på sådana grunder. På ett undermedvetet plan tänker tjejerna att den här killen måste ju vara ett kap eftersom han får vara ihop med en så pass snygg tjej (som ju måste ha valt partner enligt samma kriterier som jag). Alltså är han en potentiell "alfahanne" som det vore attraktivt att lägga vantarna på.

På motsvarande sätt kan tjejer mer eller mindre medvetet tänka att det måste vara något fel på en kille som inte har någon tjej, eller som inte haft många flickvänner.

:D +1

alfahanar får flest kvinnor!

everete
2006-08-29, 22:46
Nej, det vill man inte. Du kanske vill.

Och för att svara på frågan - jag vet inte, och jag vet inte ens om jag tror att det är så. Kanske är det inte avundsjuka blickar din flickvän får, utan intresserade. Hon kanske helt enkelt är snyggare än du?


LOL, jävligt juste sagt.

Cilia
2006-08-30, 10:36
Det är ju inte riktigt mitt intryck, och får man tro RFSU:s statistik så uppger 38% av killarna att de varit otrogna någon gång när de varit gifta eller sambo mot 23% av tjejerna. Stämmer de siffrorna är det alltså betydligt vanligare att en kvinna har ihop det med en upptagen man än tvärtom.

http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp
Fast det är väl inte samma sak som att säga att kvinnor hellre än män väljer att vara den andra kvinnan? Det är ju inte säkert att dom ens visste att mannen var upptagen?

Det enda man kan säga är att män oftare är otrogna än kvinnor.
Dvs ni är lösaktiga slampor.

Ironbabe
2006-08-30, 10:38
Fast det är väl inte samma sak som att säga att kvinnor hellre än män väljer att vara den andra kvinnan? Det är ju inte säkert att dom ens visste att mannen var upptagen?

Det enda man kan säga är att män oftare är otrogna än kvinnor.
Dvs ni är lösaktiga slampor.
+1

Lilly
2006-08-30, 12:12
Fast det är väl inte samma sak som att säga att kvinnor hellre än män väljer att vara den andra kvinnan? Det är ju inte säkert att dom ens visste att mannen var upptagen?


De två senaste killarna jag dejtat har visat sig vara upptagna varav en gift med barn...visste inget om men när jag fick reda på det tyckte jag inte det var ok

*slap* på sånna killar.

Melker
2006-08-30, 12:15
Samma som kwon, fast från ola salo...

Samma som timoat fast från "Babsan"

aliquis
2006-08-30, 14:38
Har funderat på en sak ganska länge nu.
När jag går ute på stan utan min flickvän brukar andra tjejer titta på mig lite ibland men inget överdrivet.

men

När jag går ute på stan med min flickvän(hon är snygg) får jag typ 100ggr fler trånande blickar av tjejer,de är också ofta snyggare än de som spanar in mig när jag är ensam,de flirtar med mig,ger avundsjuka blickar till min flickvän osv. Känner mig som värsta Brad Pitt.
Ja,ni känner säkert till hur det är.

Varför är det så?Tricket måste ju vara att så fort en snyggare tjej än din flickvän tittar så tar du henne istället, nästa gång det inträffar byter du igen, osv, på det sättet kan du ju inte förlora!½

Anonym112
2006-08-30, 14:52
Jag har ingen flickvän. Men när jag hade låg jag med andra tjejer och älskade henne ändå. Jepp!

VARFÖR? :(

armbrytarn
2006-08-30, 14:57
om man int är rädd om sin tjej, och int värdesätt henne högre än allt annat så förtjänar man inte att ha nån.*grr*

Tricklev
2006-08-30, 14:58
VARFÖR? :(

Hans penis är för stor för att begränsas till en tjej.

Eller så kanske hans tjej var medveten och med på det? (tror jag iofs inte i detta fallet, men ändå ;) )

aliquis
2006-08-30, 15:09
Ja. *grr27* Jävla skit är det. Tänk va lycklig man hade varit med en sån "medel"-kille egentligenÄr de upptagna alltid höjdarna och medel o nedåt är singlar?

aliquis
2006-08-30, 15:09
VARFÖR? :(Hon älskade det inte ;D

Dessutom lär man ju ska känna sig som en loser om det är hon som strular med någon annan först, så lika bra att passa på ;D

pragmatist
2006-08-30, 15:11
Fast det är väl inte samma sak som att säga att kvinnor hellre än män väljer att vara den andra kvinnan? Det är ju inte säkert att dom ens visste att mannen var upptagen?

Det enda man kan säga är att män oftare är otrogna än kvinnor.
Dvs ni är lösaktiga slampor.

För varje man som är en "lösaktig slampa" finns det ju någon kvinna att vara lösaktig med, eller hur? Att tro att alla dessa kvinnor är blåögt ovetande om att deras sexpartners är gifta eller sambo (som statistiken gäller) förefaller inte särskilt sannolikt. Jag har i alla fall högre tankar om kvinnors IQ än så. :D

Och även om det är så att många kvinnor är ovetande om att de män de ligger med är gifta eller sambo så borde ju rimligen detsamma gälla för de män som har ihop det med kvinnor som är gifta eller sambo. Om man nu inte inbillar sig att kvinnor är 100% ärliga när det gäller sådana saker, vilket ju förefaller mer än lovligt naivt.

aliquis
2006-08-30, 15:13
Det enda man kan säga är att män oftare är otrogna än kvinnor.
Dvs ni är lösaktiga slampor.Tss, bara för att ni väljer att vara singelslampor skall ni inte försöka komma undan.

Flex
2006-08-30, 17:59
Jag vet det EXAKTA svaret på varför du blir attraktivare hos kvinnor när du är med din flickvän. Orkar dock inte skriva och förklara, en annan gång kanske ;)

Kwon
2006-08-30, 18:11
Jag vet det EXAKTA svaret på varför du blir attraktivare hos kvinnor när du är med din flickvän. Orkar dock inte skriva och förklara, en annan gång kanske ;)

http://img457.imageshack.us/img457/5732/boratdance6jc.gifhttp://img457.imageshack.us/img457/5732/boratdance6jc.gifhttp://img457.imageshack.us/img457/5732/boratdance6jc.gifhttp://img457.imageshack.us/img457/5732/boratdance6jc.gif

Pepparkakssmurfen
2006-08-30, 18:49
Hans penis är för stor för att begränsas till en tjej.
..

:D

Pepparkakssmurfen
2006-08-30, 20:34
Jag vet det EXAKTA svaret på varför du blir attraktivare hos kvinnor när du är med din flickvän. Orkar dock inte skriva och förklara, en annan gång kanske ;)


Är du tjej eller?

Ungtuppen
2006-08-30, 20:38
Är du tjej eller?

Haha, så du tror att kvinnor har svaret på den frågan?

Tricklev
2006-08-30, 20:40
Haha, så du tror att kvinnor har svaret på den frågan?

Du tror män har det?

Pepparkakssmurfen
2006-08-30, 21:41
Haha, så du tror att kvinnor har svaret på den frågan?

Ja.

Varför tror inte du det?

Trance
2006-08-30, 21:51
Män har mer erfarenhet att ragga på kvinnor är vad kvinnor har. Något måste väl vi lärt oss. Med oss så menar jag killar som faktiskt får ligga mer regelbunden är haleys komet.

Ungtuppen
2006-08-30, 21:53
Du tror män har det?

Ja.

Ungtuppen
2006-08-30, 21:56
Män har mer erfarenhet att ragga på kvinnor är vad kvinnor har. Något måste väl vi lärt oss. Med oss så menar jag killar som faktiskt får ligga mer regelbunden är haleys komet.

Exactly my point :thumbup: