handdator

Visa fullständig version : Gula popup-rutor i Windows!!


Solros
2006-07-05, 13:02
När jag håller musen över vadsomhelst i windows så dyker det alltid upp en gul ruta som "förklarar" vad det är. Håller jag ex över firefox fönster i aktivitetsfältet dyker texten "Kolozzeum forum, post new thread" upp.
Samma i MSN om man håller musen över någon kontakt så poppar en gul ruta upp med text.

Hur får jag bort denna irriterande skit?

sunkan
2006-07-05, 13:18
När jag håller musen över vadsomhelst i windows så dyker det alltid upp en gul ruta som "förklarar" vad det är. Håller jag ex över firefox fönster i aktivitetsfältet dyker texten "Kolozzeum forum, post new thread" upp.
Samma i MSN om man håller musen över någon kontakt så poppar en gul ruta upp med text.

Hur får jag bort denna irriterande skit?

moget å säga nått. Jag har aldrig brytt mig tills nu:(

bedlam
2006-07-05, 14:09
testa det här:

Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced. Modify or create, "EnableBalloonTips" and set the Value to 0. To restore set the Value to 1.

aliquis
2006-07-05, 14:10
Vettefasiken om du kan få bort sådant, jag stör mig inte så mycket på dem, däremot stör jag mig på websidor som emulerar effekten (typ om jag skulle råka ha musen över spalten till vänster här på sidan o det skulle komma upp massa skit) och framförallt jävla bajsprogram som ploppar upp en liten ruta nere i högra hörnet (oftast) typ instant messaging grejer, skype, antivirusprogram, windows update o all sådan dynga som kommer fram och "stör". Antivirhelvetet är hemskast för det tar typ över hela datorn o segar ner den som fan när det skall uppdatera.

aliquis
2006-07-05, 14:11
testa det här:

Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced. Modify or create, "EnableBalloonTips" and set the Value to 0. To restore set the Value to 1.Schysst, det är ju så de kallas så det fungerar säkert.

Solros
2006-07-05, 14:12
testa det här:

Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced. Modify or create, "EnableBalloonTips" and set the Value to 0. To restore set the Value to 1.

Nej, det är för tipsen som poppar upp nere till höger, om antivirusskydd och sådant. Tack ändå.

bedlam
2006-07-05, 14:18
Om du snackar om Security Center varningarna, dvs om brandvägg och antivirus så gör du det på kontrollpanelen Security center/Säkerhetscenter. Där kan du genom lite klickande ta bort dessa varningar.

Om du däremot pratar om fristående program, såsom mcafee/norton/MSN/Skype, så måste det göras i programmet skulle jag tro. Bara att hoppas att programmen ger dig möjlighet att stänga av dem :)

I msn kan du stänga va dessa genom att bocka bort alla Aviseringar. (heter det i den versionen jag har här på jobbet iaf, kanske heter annat på nyare versioner).

Solros
2006-07-05, 15:24
Om du snackar om Security Center varningarna, dvs om brandvägg och antivirus så gör du det på kontrollpanelen Security center/Säkerhetscenter. Där kan du genom lite klickande ta bort dessa varningar.

Om du däremot pratar om fristående program, såsom mcafee/norton/MSN/Skype, så måste det göras i programmet skulle jag tro. Bara att hoppas att programmen ger dig möjlighet att stänga av dem :)

I msn kan du stänga va dessa genom att bocka bort alla Aviseringar. (heter det i den versionen jag har här på jobbet iaf, kanske heter annat på nyare versioner).

Nej.
Den gula rutan här som dyker upp vafan man än pekar på.
http://www.parkyourpic.com/uploads/8d6dd3074f.jpg