handdator

Visa fullständig version : Småtips till bättre fysik?


mmmmm
2006-07-04, 21:23
Hejsan, vill långsamt förbättra min kropp utan att börja lägga om alla mina måltider och så. Tänkte höra om ni har några småtips på åtgärder inom kost som kan på sikt ge bättre fysik. T.ex drick inte kaffe, ät inte före 8:00 osv, ni förstår... :)

Kille 17 år, 178cm, 68kg

mmmmm
2006-07-04, 21:30
Hejsan, vill långsamt förbättra min kropp utan att börja lägga om alla hela mitt liv, det handlar om en så låg nivå att jag kanske inte ens kommer skaffa mig ett årskort på ett gym utan bara dropa in några enstaka gånger i månaden. Tänkte höra om ni har några småtips på åtgärder som kan på sikt ge bättre fysik. Naturligtvis är jag införstådd att jag inte kommer bli någon megabiff av detta, en synbar förbättring inom loppet av två år utan att speciellt nämnvärt ändrat sina rutiner är väl målsättningen.

T.ex gör 10 armhävningar varje morgon eller handla enbart med korg. Ni förstår... :)

Kille 17 år, 178cm, 68kg

Guns n hoses
2006-07-04, 21:44
Gör så många armhävningar/situps du pallar varje morgon ^_^

disc0

Sniggel
2006-07-04, 21:47
Antar att du är ute efter att bli av med lite fett? Iofs ser du inte så "tung" ut men ger dig lite råd iaf.

När du äter på dygnet har ingen direkt påverkan på om du går ner i vikt eller inte.
Det enda som gäller är hur mycket du får i dig av energi gentemot hur mycket du gör av med.
Därför tycker jag att du ska försöka se till att undvika mat som ger mycket energi utan att mätta.
En grej kan vara att skära ner på kolhydratsmängden på tallriken och fylla ut det tomma utrymmet med grönsaker (bra grönsaker, ingen tråkig gurka :P). Testa att halvera mängden potatis eller pasta du har vid en given måltid och fylla ut med grönsaker och se om du blir lika mätt som vanligt.
Ett annat tips kan vara att undvika att dricka för mycket juice om du gör det. Lätt att få i sig energi där. Vet själv att jag ibland kunde dricka 1 liter juice om dagen. Visst ärdet nyttigt, men det innehåller en hel del energi med.

Tänk bara på att en begränsning av kolhydraterna försämrar prestationen på gymmet.

Konvex
2006-07-04, 23:40
Cykla snabbt och explosivt uppför backar, om du nu brukar cykla, borde väl ge lite iaf på lång sikt.

krilleh
2006-07-05, 00:32
"ät inte före 8:00 " är ju ifs bara skitsnack

Fartman
2006-07-05, 01:37
Undvik läsk, juice, godis, chips etc.
Bara där kommer du långt.

Mr. Moose
2006-07-05, 02:09
Lär dig så mycket som möjligt om kosten. Vad du äter är mycket viktigt, lika bra att få så bra ökningar som möjligt av den träningen du gör.

Kanske du kan tänka om ang gymgåendet, två ggr i veckan eller var 4-5 dag skulle räcka mer än väl. Du kommer att få mycket snabbare resultat, garanterat.

Claes

Pata
2006-07-05, 09:07
ät mycket fiber och tippa flaket 3-4 ggr om dagen! Det känns i alla fall jävligt bra :laugh:

Pez
2006-07-05, 09:33
När du äter på dygnet har ingen direkt påverkan på om du går ner i vikt eller inte.
Det enda som gäller är hur mycket du får i dig av energi gentemot hur mycket du gör av med.
Nåja.. näringstiming är ju faktiskt rätt viktigt IMO.
Speciellt om det är kaloriminus som gäller.

Cerberus
2006-07-05, 11:18
Ät regelbundet och ät dig mätt på energifattiga saker(grönsaker t.ex).

Hades
2006-07-05, 11:46
Ät stora mängder nyttig mat och träna hårt så kommer du få en bättre fysik.

Thorwaldsson
2006-07-05, 11:55
Ät regelbundet och ät dig mätt på energifattiga saker(grönsaker t.ex).

Jättebra vid deff att äta sig mätt på grönsaker. Frågan är om det verkligen är deff som trådskaparen menar med "att förbättra sin kropp"?

Sniggel
2006-07-05, 12:11
Nåja.. näringstiming är ju faktiskt rätt viktigt IMO.
Speciellt om det är kaloriminus som gäller.

Därför jag skrev ingen direkt påverkan.
Men jag håller med, det var lite dumt uttryckt.

Clyde
2006-07-05, 12:42
Underskatta inte styrkan av kvarg + vassleprotein. Tillsammans kan dom göra underverk :D

Sundsarn
2006-07-05, 15:46
mm verkligen. Ett par kvällar i veckan a' 1 timme om ens de kommer göra susen. :thumbup:
Allt annat är ärligt talat skräp. Resultalt får du av att TRÄNA. Annars kan man ju lika gärna "träna" under gympan i skolan *rolleyes*

edit: Vilket nu när jag tänker efter ger mycket mer än att handla med endast korg ;)

Jultomten
2006-07-05, 19:14
Skulle jag gjort fem armhävningar för varje mål jag gjort på det satans hockeyspelet skulle jag va stark som en oxe vid det här laget...