handdator

Visa fullständig version : En fundering kring Magnum..


Officer
2006-07-04, 20:48
Om man äter en magnum varje jävla dag och lite kakor på jobbet (typ 7 st), så blir det ganska mkt onyttigt i längden va.......? :D


nej tillbaks till matchen strax..

Alexlindgren
2006-07-04, 20:58
Akta dig speciellt för pommes (citerat gymtt) :D

mela
2006-07-04, 21:00
Va nesh. Jag äter en magnus om dagen.. men med yoghurt så jag är nyttig :thumbup:

Kwon
2006-07-04, 21:04
Magnum är/kan vara lite av en drog!

Mkt beroendeframkallande!

Greg
2006-07-04, 21:08
Magnum?

http://www.lequotidienducinema.com/seriestv/magnum/image001.jpg

:D

Kwon
2006-07-04, 21:10
Magnum?
http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/images/fighter/don_frye.jpg

http://www.bjjfighter.com/photos/misc/frey.jpg

http://img1.sports.krs.yahoo.com/fighter/person/big/personImage_00001070.jpg

http://www.v10stunts.com/events/alisa_don_bas.jpg

Piranha
2006-07-04, 21:15
Jag börjar varje dag med 2 chokladmuffins.

Och ja se hur grymmt snygg jag är :Virro

Pudzianovski
2006-07-04, 21:16
Magnum?

http://shakti.trincoll.edu/~jkinsman/booyah/images/burt.jpg

Kwon
2006-07-04, 21:19
Magnum?
http://www.usadojo.com/Images/dan_severn.jpg

http://www.completemartialarts.com/whoswho/competitors/images/dansevern.jpg

http://www.awcable.com/images/specials/king_of_cage/extreme_heat/dan_severn.jpg

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/051231Donna/M_051231_QueenMercury_b.jpg

Officer
2006-07-04, 21:24
Jag börjar varje dag med 2 chokladmuffins.

Och ja se hur grymmt snygg jag är :Virro



Det är skillnad på omsättningen av skitmat mellan en 130kilosbjässe som du och 97kilospitt som jag :D

Pepparkakssmurfen
2006-07-04, 21:27
Mela---> Magnus?
http://www.raffem.com/images/ABBA-related/im005838.jpg

Sonny
2006-07-04, 21:28
Jag ska inte börja berätta hur mkt kakor, bullar osv. ja sätter i mig varje dag..

Lilly
2006-07-04, 21:28
Mela---> Magnus?


Han e dock allt annat än beroendeframkallande..

Officer
2006-07-04, 21:30
Jag ska inte börja berätta hur mkt kakor, bullar osv. ja sätter i mig varje dag..


Ja och nu ser vi ut som vi gör sonny du och jag, och särskilt efter dagens bilder jag tog på mig själv i särskilt dålig belysning i badrummet fick mig att inse att jag måste skära ner på magnumen och kakorna på jobbet :/ armarna mäter 47 nu men helvete magen det dubbla :D

skaparn
2006-07-04, 21:44
"Inte utan min Magnum"

http://www.gunshopfinder.com/smithandwesson/model629PP.jpg

Bronkitkorv
2006-07-04, 21:47
Man kan äta det mesta varje dag, till och med dricka öl varje dag om man gör det med måtta .... 2,8..... liten glass... en kaka...

Officer
2006-07-04, 21:50
Man kan äta det mesta varje dag, till och med dricka öl varje dag om man gör det med måtta .... 2,8..... liten glass... en kaka...


Jag tänkte mera typ.. en magnum classic har ca 15 gram fett.

15 gram x 7 : 105 gram i veckan
105x4 - 420 gram i månaden

alltså 420 gram magnumfett i månaden bara sådär..

mystic[-_-]
2006-07-04, 21:53
men 47 i armar gör att du kan äta en magnum varje dag *popcorn*

Officer
2006-07-04, 21:55
']men 47 i armar gör att du kan äta en magnum varje dag *popcorn*


fan där kom mytoman-AP in i bilden ser jag, det ska vara en aning mindre än så men ack så stora ändå (önsketänkande) :D

Bronkitkorv
2006-07-04, 21:55
Jag tänkte mera typ.. en magnum classic har ca 15 gram fett.

15 gram x 7 : 105 gram i veckan
105x4 - 420 gram i månaden

alltså 420 gram magnumfett i månaden bara sådär..
Hmmm ja det tänkte jag inte på. Tänk på ett år då !
Du kanske tröttnar efter ett tag och slutar självmant eller så kommer du på att det är dyrt... typ..

Pata
2006-07-04, 21:58
Jag tänkte mera typ.. en magnum classic har ca 15 gram fett.

15 gram x 7 : 105 gram i veckan
105x4 - 420 gram i månaden

alltså 420 gram magnumfett i månaden bara sådär..

Du... jag säger förlåt i förväg. Du förstår snart varför.
Jag var på Netto idag och skulle inhandla lite kvarg dom börjat ta in där. Fransk kvarg 500 g för 10 spänn. Toppen tänkte jag och skulle bunkra upp när mitt högra öga skådar ett glimmande paket i frysdisken. "Kom hit , kom hit" tycktes jag mig höra från den genrella riktningen dit frysdisken låg. Till min förvåning har Netto börjat tagit in trepack av Magnum kopior för gissa hur mycket ... thats right folks ... 9:90:- !!!

Så för dryga 3 spänn glassen kan du behålla ditt Magnumberoende tills du är 143 år gammal eller när du dör i 40 års åldern av sjukdommen "Glassus blockeria artärus" :devil:

mystic[-_-]
2006-07-04, 22:02
fan där kom mytoman-AP in i bilden ser jag, det ska vara en aning mindre än så men ack så stora ändå (önsketänkande) :D

är de 47 i sinnet så är de fan 47! :D

OggeP
2006-07-04, 22:05
Inte utan min magnum:
http://www.jalopnik.com/cars/images/magnum_srt8.jpg

Officer
2006-07-04, 22:13
Du... jag säger förlåt i förväg. Du förstår snart varför.
Jag var på Netto idag och skulle inhandla lite kvarg dom börjat ta in där. Fransk kvarg 500 g för 10 spänn. Toppen tänkte jag och skulle bunkra upp när mitt högra öga skådar ett glimmande paket i frysdisken. "Kom hit , kom hit" tycktes jag mig höra från den genrella riktningen dit frysdisken låg. Till min förvåning har Netto börjat tagit in trepack av Magnum kopior för gissa hur mycket ... thats right folks ... 9:90:- !!!

Så för dryga 3 spänn glassen kan du behålla ditt Magnumberoende tills du är 143 år gammal eller när du dör i 40 års åldern av sjukdommen "Glassus blockeria artärus" :devil:


Gissa vad , jag äter också de där billiga "Omega"-kopiorna av Magnum från Willys :D
skulle aldrig ha råd annars!:laugh:

Herkulez
2006-07-04, 22:35
Inte utan min magnum


Bild på herkulez balle

Krampus
2006-07-04, 22:38
Inte utan min magnum


Bild på herkulez prostata
:)

GT_Razor
2006-07-05, 08:33
fan där kom mytoman-AP in i bilden ser jag, det ska vara en aning mindre än så men ack så stora ändå (önsketänkande) :D

Pheeww *pustar ut* fan där blev man lite chockad i kort stund...visst har du grova armar...men inte fan ligger de på 47 hahaha. Eftersom du i förrgår sa att de låg på runt 38 med pump när vi stod i omklädningsrummet och snackade seriöst.

Officer
2006-07-05, 08:40
Eftersom du i förrgår sa att de låg på runt 38 med pump när vi stod i omklädningsrummet och snackade seriöst.


LOL :D

38 med PUMP det är grejer det , men jag har såna långa definierade muskler tack vare magnum :)

Jense
2006-07-05, 08:48
http://flina.se/jokepics/209.jpg

fast det är nog bra ändå

GT_Razor
2006-07-05, 08:55
38 med PUMP det är grejer det , men jag har såna långa definierade muskler tack vare magnum :)


Ja just det ja...sånna där långa snygga deffade muskler...inte sånna där bulliga och stora som bodybuilders har :D

Jag vill också träna för att få sånna....hur gör du? jag vill ju inte bli för stor...vill inte se ut som coleman så hur ska jag träna för att inte se ut som han och istället få sånna där snygga muskler som du?

Longshot
2006-07-05, 08:57
90 000 kcal på ett år!!! Så ja.. Magnum är dödligt och leder till grav fetma. :kickass:

Officer
2006-07-05, 09:00
Ja just det ja...sånna där långa snygga deffade muskler...inte sånna där bulliga och stora som bodybuilders har :D

Jag vill också träna för att få sånna....hur gör du? jag vill ju inte bli för stor...vill inte se ut som coleman så hur ska jag träna för att inte se ut som han och istället få sånna där snygga muskler som du?

*fniss*

va ska du träna ikväll, nu när vi ändå har gått offtopic?

jag kommer ikväll med Dacvi-zafer och kör 6 set knäböj sen drar vi hem o växer

OggeP
2006-07-05, 09:06
Inte utan min magnum


http://www.instoremedia.de/img_2beispiele/langnese-magnum-mini.jpg

Aha ok.

J.Saarela
2006-07-05, 09:19
Aha ok.






:laugh:

GT_Razor
2006-07-05, 09:19
*fniss*

va ska du träna ikväll, nu när vi ändå har gått offtopic?

jag kommer ikväll med Dacvi-zafer och kör 6 set knäböj sen drar vi hem o växer


Ska köra axlar/triceps idag. Fy fan skulle behöva köra rygg nu...missat ryggpassen mkt på sistone...men vafan får köra skiten på fredag. Ta mig i kragen.

Hahah jasså det ska ni? Guuut...kul å få se zafer köra lite böj =)

Officer
2006-07-05, 09:21
Ska köra axlar/triceps idag. Fy fan skulle behöva köra rygg nu...missat ryggpassen mkt på sistone...men vafan får köra skiten på fredag. Ta mig i kragen.

Hahah jasså det ska ni? Guuut...kul å få se zafer köra lite böj =)


Hans böjar är som sebbes böjar fast något bättre faktiskt :D

GT_Razor
2006-07-05, 09:36
Hans böjar är som sebbes böjar fast något bättre faktiskt :D

Haha ok...och starkare va? Fast sebbes böjar är rätt fina nu...han har ju sänkt vikten massor nu när han e svagare efter lumpen..och koncentrerar sig mer på tekniken där..gör fler reps...går ner djupt å rak i ryggen...dock tar han små pauser i bottenläget och sen vänder. Inget riktigt flyt..men ändå.

Förresten...såg du den där länken jag skickade igår? Med alkisarna?

Officer
2006-07-05, 09:38
Haha ok...och starkare va? Fast sebbes böjar är rätt fina nu...han har ju sänkt vikten massor nu när han e svagare efter lumpen..och koncentrerar sig mer på tekniken där..gör fler reps...går ner djupt å rak i ryggen...dock tar han små pauser i bottenläget och sen vänder. Inget riktigt flyt..men ändå.

Förresten...såg du den där länken jag skickade igår? Med alkisarna?


Ja sebbe adapterar sin gamla läromästares böjtekniker dvs mina :D som jag tjatade på han som fan förut!
calles teknik börjar bli fin nu också

japp såg länken me alkisarna

Pez
2006-07-05, 09:38
Nigga plz...
Och ni undrar varför era trådar ryker ibland boys? :Virro

Officer
2006-07-05, 09:39
Nigga plz...
Och ni undrar varför era trådar ryker ibland boys? :Virro


förlåt det gick lite väl mycket offtopic där

kan du vara så snäll och banna GT-razor?

GT_Razor
2006-07-05, 09:43
Ja sebbe adapterar sin gamla läromästares böjtekniker dvs mina :D som jag tjatade på han som fan förut!
calles teknik börjar bli fin nu också

japp såg länken me alkisarna

Haha joo...fast bara där...resten kör han som ett cp...älskar hans frenchpress alltså....fetaste bänksvanken när han går bakom huvet med stången å sen vrider upp den så den snurrar i luften hahahaha. Och så fastnade han i bänken förut också =P

Jaa alkisarna är ju för roliga, hahaha...när hon puttar ner honom från cykeln å han slänger cykeln i marken hahaha.

GT_Razor
2006-07-05, 09:44
förlåt det gick lite väl mycket offtopic där

kan du vara så snäll och banna GT-razor?

Haha skit på dig! Banna AP istället...bara hans alias gör att nybörjare på brädan tror att vanligt protein som man köper är lika med anabola.

Pez
2006-07-05, 09:46
Haha skit på dig! Banna AP istället...bara hans alias gör att nybörjare på brädan tror att vanligt protein som man köper är lika med anabola.
hohoho.. jag kan inte säga att du är tråkig, för humor är relativt... men jag kan säga - håll tillbaka på spammandet, annars åker du på en varning. Faktiskt. :)

Herkulez
2006-07-05, 09:48
Aha ok.
:Virro :Virro :Virro

OggeP
2006-07-05, 09:53
:Virro :Virro

:love: :ike :krampus

GT_Razor
2006-07-05, 09:53
hohoho.. jag kan inte säga att du är tråkig, för humor är relativt... men jag kan säga - håll tillbaka på spammandet, annars åker du på en varning. Faktiskt. :)

Hehe jaja ok...inte mening att spamma...ville bara svara på två olika inlägg...jag är faktiskt snäll *tittar upp mot Pez med oskyldiga puppy-eyes*

Empe
2006-07-05, 10:13
Inte utan min magnum
http://img223.imageshack.us/img223/8715/800yo.jpg (http://imageshack.us)

AlexGBG
2006-07-05, 10:29
gräddglass över huvud taget är ju sjukt gott :D

själv äter jag kring 10-12 glassar per dag skulle jag tippa på, mestadels små isglassar dock. dom kan ju inte vara så farliga?
å så några knattepinnar per dag åxå (från hemglass)

MasterChief
2006-07-05, 11:35
gräddglass över huvud taget är ju sjukt gott :D

själv äter jag kring 10-12 glassar per dag skulle jag tippa på, mestadels små isglassar dock. dom kan ju inte vara så farliga?
å så några knattepinnar per dag åxå (från hemglass)


Du skojar? Inte optimalt alls. :banned

Hermit
2006-07-05, 11:41
Du skojar? Inte optimalt alls. :banned

Det ingår bland arbetsuppgifterna som glassbilschaför att äta minst 12 glassar per dag

AlexGBG
2006-07-05, 11:42
Du skojar? Inte optimalt alls. :banned

mer optimalt än att inte äta nånting på en dag på jobbet då jag inte har tid att käka nånting.. och jag kör glassbil så glass har jag alltid access till :)

Officer
2006-07-05, 11:43
mer optimalt än att inte äta nånting på en dag på jobbet då jag inte har tid att käka nånting.. och jag kör glassbil så glass har jag alltid access till :)


:laugh:
Nog för att jag är glassfanatiker själv, men har du inte hört talas om proteindrink och bananer?? Går lätt att äta/dricka det när du kör.

MasterChief
2006-07-05, 11:48
mer optimalt än att inte äta nånting på en dag på jobbet då jag inte har tid att käka nånting.. och jag kör glassbil så glass har jag alltid access till :)

Kör du glassbil?!

Snacka om bra jobb. :bow:

AlexGBG
2006-07-05, 11:49
:laugh:
Nog för att jag är glassfanatiker själv, men har du inte hört talas om proteindrink och bananer?? Går lätt att äta/dricka det när du kör.


protteshake är nästan uteslutet då jag kör upp emot 8-9 timmar i sträck utan raster och ibland ytterst få rastställen...:(

AlexGBG
2006-07-05, 11:50
Kör du glassbil?!

Snacka om bra jobb. :bow:

joo.. det är sjysst, men jääävligt varmt då vi inte har nån ac i bilen..:(

Officer
2006-07-05, 11:51
protteshake är nästan uteslutet då jag kör upp emot 8-9 timmar i sträck utan raster och ibland ytterst få rastställen...:(


Ursäkta men vad fan är det för skitomständigheter? Klart du ska kunna stanna nånstans o fylla vatten? Om inte annat kan du ha med en 1-litersdunk med vatten (förutom det du dricker vid sidan om) och ladda in i shakern!
SÅ stressigt har jag svårt att tro att glassbilsförarjobbet är.

AlexGBG
2006-07-05, 11:58
Ursäkta men vad fan är det för skitomständigheter? Klart du ska kunna stanna nånstans o fylla vatten? Om inte annat kan du ha med en 1-litersdunk med vatten (förutom det du dricker vid sidan om) och ladda in i shakern!
SÅ stressigt har jag svårt att tro att glassbilsförarjobbet är.

då tror du tyvärr fel, under varma sommardagar blir man alltid sen, och det ÄR stressigt. dock inte under regninga dagar.

och jag har vatten med mig som jag dricker av. men att dricka massa annat är man inte alltid så sugen på serru..

bluelight
2006-07-05, 12:21
Glassbilsgubben här utanför sitter mest i glassbilen tycker jag, knappt någon som handlar.. Åker du BARA i barnområden eller?!

Stanna till, häll i vattnet i shakern och ge full gas till nästa ställe/hetsa kunderna eller något.

GT_Razor
2006-07-05, 12:29
hetsa kunderna eller något.

:D

Fartman
2006-07-05, 12:33
då tror du tyvärr fel, under varma sommardagar blir man alltid sen, och det ÄR stressigt. dock inte under regninga dagar.

och jag har vatten med mig som jag dricker av. men att dricka massa annat är man inte alltid så sugen på serru..
Men ta med en bunke protein, och sen äter du chokladen från en glass, slickar över hela och sedan trycker du ner den i bunken. VIOLA! Proteinglass!
Skämt åsido, nog borde det gå att blanda protteshakes även om det är lite stressigt..

AlexGBG
2006-07-05, 23:02
Men ta med en bunke protein, och sen äter du chokladen från en glass, slickar över hela och sedan trycker du ner den i bunken. VIOLA! Proteinglass!
Skämt åsido, nog borde det gå att blanda protteshakes även om det är lite stressigt..

nog har man tid med det. men inte att leta upp ett kiss-ställe på alla stopp.. och det är ganska jobbigt att vara kissnödig i 5 timmar.
sen måste man ju tillföra en viss mängd vatten bara åt proteinet som inte ger nånting mot uttorkningen om jag har förstått det hela rätt. så dricker jag protteshakes så får jag ju i mig mer vätska men är ändå lika törstig vid underskott av vätska eller blir mer kissnödig vid överskott av vätska.

heltzonicka
2006-07-05, 23:36
nog har man tid med det. men inte att leta upp ett kiss-ställe på alla stopp.. och det är ganska jobbigt att vara kissnödig i 5 timmar.
sen måste man ju tillföra en viss mängd vatten bara åt proteinet som inte ger nånting mot uttorkningen om jag har förstått det hela rätt. så dricker jag protteshakes så får jag ju i mig mer vätska men är ändå lika törstig vid underskott av vätska eller blir mer kissnödig vid överskott av vätska.

Köpa en platta gainomax fårn någon grossist?.
Smidigt att ha med sig, blir lite äckligt kanske att ha varma men iaf.

Bönne
2006-07-06, 00:07
:Virro

AlexGBG
2006-07-06, 11:06
Köpa en platta gainomax fårn någon grossist?.
Smidigt att ha med sig, blir lite äckligt kanske att ha varma men iaf.
'dom är inte alls goda varma kan jag säga :)

men det går ju att ta med sig typ 2 per dag och lägga in i frysen nån halvtimme innan man ska dricka den..

AlexGBG
2006-07-12, 11:37
jag kan ju bara säga att min glassdiet funkar alldeles utmärkt, har gått från 88 till 81.6 kg på några veckor nu :D
plus att jag äter 1-2 påsar chips i veckan nu i värmen.. fast å andra sidan så har jag ju inte tränat nånting å tappat en del i styrka åxå. var på mitt första pass på typ 4 veckor nu, körde lite snabbt bara för att få komma in i träningen igen, 3 set hammercurls, 2 set ezstångcurls, några tricepsövningar å så ligga å stånka lite i bänkpress, plus en chin för att känna på min nya lätta vikt :D

MasterChief
2006-07-12, 11:38
jag kan ju bara säga att min glassdiet funkar alldeles utmärkt, har gått från 88 till 81.6 kg på några veckor nu :D
plus att jag äter 1-2 påsar chips i veckan nu i värmen.. fast å andra sidan så har jag ju inte tränat nånting å tappat en del i styrka åxå. var på mitt första pass på typ 4 veckor nu, körde lite snabbt bara för att få komma in i träningen igen, 3 set hammercurls, 2 set ezstångcurls, några tricepsövningar å så ligga å stånka lite i bänkpress, plus en chin för att känna på min nya lätta vikt :D

Bara att sälja scoopet till Aftonbladet. De lär haka på stenhårt. :D

Versus
2006-07-12, 12:18
Bara att sälja scoopet till Aftonbladet. De lär haka på stenhårt. :D

Ser det framför mig,
"Nya revolutionerande glassdieten - Ner 7 kilo på 4 veckor!"

OggeP
2006-07-12, 12:50
Inte utan min Magnum Bonum skiva!

http://www.vinyltap.co.uk/gallery/ma/magnulb61261014458700.jpg