handdator

Visa fullständig version : Rymdfärjan Discovery


reinholdsson
2006-07-04, 19:12
Kommer starten bli lyckad? Efter alla dessa problem de haft känns det ju lite tveksamt, men det kommer nog gå bra hoppas jag. Starten ska tydligen live-sändas på http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/main/index.html

Pellefant
2006-07-04, 19:30
Fem minuter kvar, nu börjar det hända saker.

Tack för tipset!

Goddaniel
2006-07-04, 19:36
Jävligt maffigt att se faktiskt!

reinholdsson
2006-07-04, 19:38
Japp, väldigt mycket kraft där :)

Masugn
2006-07-04, 19:51
good find :thumbup:
intressant att se

Pellefant
2006-07-04, 19:55
Tankefel...måste vara trött. De sade nu något som: "They will expect visitors in a couple of days" (Docka med nån rymdstation antar jag?)

Min första tanke: Hur tusan får de upp deras fruar och män dit på besök??? :D

reinholdsson
2006-07-04, 19:56
Tankefel...måste vara trött. De sade nu något som: "They will expect visitors in a couple of days" (Docka med nån rymdstation antar jag?)

Min första tanke: Hur tusan får de upp deras fruar och män dit på besök??? :D

Ja de ska med förnödenheter mm till ISS.

Pellefant
2006-07-04, 22:27
"Sent på tisdagskvällen svensk tid meddelade Nasa att upp till sex föremål lossnade från "Discovery" efter starten. Det kan enligt Nasa röra sig om bitar av isoleringsskum från rymdfärjans bränseltank"

Källa: DN

Batman
2006-07-05, 03:38
"Sent på tisdagskvällen svensk tid meddelade Nasa att upp till sex föremål lossnade från "Discovery" efter starten. Det kan enligt Nasa röra sig om bitar av isoleringsskum från rymdfärjans bränseltank"

Källa: DN

Det är ju inte ovanligt, var ju stora rubriker ganska nydligen där exakt samma sak inträffade, minns inte riktigt vad som hände med färgan men jag har för mig att dom var ute och "pace walkade" lite och letade efter sprickor i värmeskölden.