handdator

Visa fullständig version : Hur bra är det att äta Kalles Kaviar?


Xtreme
2006-07-04, 09:06
Kalles Kaviar är ju väldigt fint på ägg. Men hur bra är det? Innehåller ju mycket fett men borde ju vara bra fett eftersom det är från fiskriket.

Resten i kaviartuben är socker, salt, potatisflingor och tomatpure.

jwzrd
2006-07-04, 09:10
Det är gott. Behöver det vara mer komplicerat än så? Vilket datum är Mr. Olympia?

King Grub
2006-07-04, 09:13
Frågan du behöver ställa dig själv är: äter jag så mycket kaviar att det har någon påverkan annat än som smaksättare? Det är klart socker inte är nyttigt, men använder man så mycket kaviar att sockermängden från denna blir ett problem, äter man inte normala mängder.

pragmatist
2006-07-04, 10:28
En normalstor tub Kalles kaviar innehåller uppskattningsvis 20 gram socker. Med tanke på hur länge en tub räcker är det alltså inget att bry sig om.

Angående fettet så kommer det mesta från rapsolja och har hygglig sammansättning.

Officer
2006-07-04, 10:30
Satan i gatan vad sugen jag blev på kaviar nu :(

Ska fna köpa en tub Kalles och tillhörande knäckebröd och krubba i mig ett helt jävla paket ikväll!

Tack för att du påminde mig

King Grub
2006-07-04, 10:32
En 300-gramstub i veckan är inga problem. :eating:

jwzrd
2006-07-04, 10:33
En 300-gramstub i veckan är inga problem. :eating:

Ingen Mr. Olympia för dig :/

Pata
2006-07-04, 10:51
Jag var högst skeptisk till den varianten med ost/kaviar. Rätt gott faktiskt på macka. Så kan kan skita i smöret när det ändå är lite ost med.

jewzie
2006-07-04, 14:06
Ett tjockt lager mjukost 1% fett (100kcal / 100g), knäckebröd och lite kaviar som smaksättare. YEAAAAAAAAAAAH såå gott :D

Btw, någon mer än jag som äter kvarg istället för smör på mackan?

Sverker
2006-07-04, 17:28
Svårt att säga att något med 12 % socker och 6 % salt skulle vara nyttigt:( men gott:eating:

He-man
2006-07-04, 18:33
I förgår provade jag för första gången något som var fantastiskt gott, tog ett vanligt husmans knäckebröd och la på en ordetlig klick med keso (inget smör), och därefter kaviar. Jag trodde inte alls att det skulle vara speciellt gott men ack så fel! Nu kan jag inte sluta med det :thumbup:

grisbil3n
2006-07-04, 18:44
Satan i gatan vad sugen jag blev på kaviar nu :(

Ska fna köpa en tub Kalles och tillhörande knäckebröd och krubba i mig ett helt jävla paket ikväll!

Tack för att du påminde mig

Jo tack, hittade ingen kaviar i affärn idag. *cry*

skaparn
2006-07-04, 20:16
I ett infall av snålhet provade jag de billigare varianterna av kaviar och kom på så sätt fram till den absolut optimala kombinationen. En del ICA's och en del Isbjörnens. Det slår Kalles vilken dag som helst.
Nuförtiden köper jag därför bara de billigare sorterna då jag insett att Kalles var kraftigt överskattad.

Lilly
2006-07-04, 20:31
I förgår provade jag för första gången något som var fantastiskt gott, tog ett vanligt husmans knäckebröd och la på en ordetlig klick med keso (inget smör), och därefter kaviar. Jag trodde inte alls att det skulle vara speciellt gott men ack så fel! Nu kan jag inte sluta med det :thumbup:

Det låter riktigt gott, får nog ta och inhandla kalles igen för som tidigare nämt så är det ju inga mängder man äter.

L-Sami
2006-07-13, 13:20
I förgår provade jag för första gången något som var fantastiskt gott, tog ett vanligt husmans knäckebröd och la på en ordetlig klick med keso (inget smör), och därefter kaviar. Jag trodde inte alls att det skulle vara speciellt gott men ack så fel! Nu kan jag inte sluta med det :thumbup:

Knäckebröd är fan farligt gott alltså! Wasa Sport är det jag brukar äta! *mums* någon som vet GI på Wasa Sport Knäckebröd???

King Grub
2006-07-13, 13:25
någon som vet GI på Wasa Sport Knäckebröd???

Helt oväsentligt om du inte enbart äter knäckebröd, om ens då.