handdator

Visa fullständig version : Annorlunda saker i din diet?


Sheogorath
2006-07-03, 22:27
Jag undrar vilka småskumma saker folk brukar inkorporera i sin diet :). Själv är jag ohälsosamt fäst vid Bounty, och tänkte rippa till mig lite nu över några veckor, men tänkte försöka inkorporera några sådana chokladbitar i dieten, som en fettkälla, och belöning efter en hård dags slit med träning, dietande och jobb. Annars är ju Coca-cola, ej light, standard pre-workout för mig. Socker och koffein. Perfekt sätt att kicka igång dagen :D. Sen är gelegodis efter träningen alltid najs. Inte optimalt, men najs. ;)

mangemani
2006-07-03, 22:32
jag kör den där "nyp dej själv i fettet när du är sugen på nån godsak" tekniken,så det blir inte så mycket godheter för mej:D

adis
2006-07-03, 22:39
Kaffe med 4:a teskedar socker :em:
Och farsan jobbar på kexfabriken, så vi har en fet låda alltid full med olika slags kex (ballerina,troja,condis,max,brago etc) Men har tröttnat kraftigt på det :)

Sheogorath
2006-07-03, 22:40
Kaffe med 4:a teskedar socker :em:
Och farsan jobbar på kexfabriken, så vi har en fet låda alltid full med olika slags kex (ballerina,troja,condis,max,brago etc) Men har tröttnat kraftigt på det :)

Hade du kex strukturerat som en kolhydratkälla i din diet? :)

Bonnie
2006-07-03, 22:42
Min Mamma jobbar där med :)
Jag äter förövrigt glass (oboy light) när jag har gått ner i vikt.

Kaffe med 4:a teskedar socker :em:
Och farsan jobbar på kexfabriken, så vi har en fet låda alltid full med olika slags kex (ballerina,troja,condis,max,brago etc) Men har tröttnat kraftigt på det :)

Cerberus
2006-07-03, 22:52
sweet chili-sås, mycket kolhydrater men shit vad gott all mat blir med det på..

paddanboy
2006-07-03, 22:56
Jeff Willet äter Frosties till frukost, han är IFBB pro. Detta gör han under deff också om än inte i slutet.

Jadu, vad har jag för skumt i min diet? Inget speciellt. Äter dock rätt ensidigt om än jag troligtvis får i mig rätt näring.

Fun light och Pepsi Max ingår rätt mycket dock.

Cerberus
2006-07-03, 23:06
Det var en byggare som deffade på bacon och öl och åt typ 1-2ggr per dag..

läste på en bodybuilding-site...minns inte vad han heter i skrivandes stund dock.

tigerofsweden
2006-07-04, 06:36
Hehe jaså Sheo du har blivit trött på din mysmage nu :D Lycka till med deffen tjockis :thumbup:

OnT. Själv blir det en del cola light och ibland lite Ahlgrens bilar efter passet samt jordnötssmör som fettkälla :eating:

userfriendly
2006-07-04, 07:08
Det var en byggare som deffade på bacon och öl och åt typ 1-2ggr per dag..

läste på en bodybuilding-site...minns inte vad han heter i skrivandes stund dock.

man kan ju deffa på vad fan man vill bara man ligger minus o får i sig protein o tränar..
alkohol verkar dock inte så optimalt

Jay-Z
2006-07-04, 07:33
Jag hade prästost 17 %-ig ett tag. Sedan blev det beasås ett tag. Nu är det kanelbullar som gäller.

Oh, wait...diet sa du. Ja, den kanske man borde återuppta. :D

Seriöst så var det ost och beasås jag körde på. Sedan sket jag i det. Sååå lite fett får man inte i sig ändå. Klart man kan bli hård på lågfettdiet. Bara man håller det till en begränsad tid för att undvika att lira för mycket med hormonnivåerna.

Cerberus
2006-07-04, 08:37
man kan ju deffa på vad fan man vill bara man ligger minus o får i sig protein o tränar..
alkohol verkar dock inte så optimalt
Vince Taylor hette han!
http://www.bbcenter.sk/images/gallery/arnolds_classic/vince_taylor/taylor02.jpg

Bacon och öl..

Yes
2006-07-04, 09:53
Vince Taylor hette han!
[.IMG]http://www.bbcenter.sk/images/gallery/arnolds_classic/vince_taylor/taylor02.jpg[/IMG]

Bacon och öl..
Säker på att det var själva deffen som bestod av bacon och öl, och inte uppladdningen inför tävling? Proffs som laddar upp på öl innan tävling har jag iaf läst om tidigare, och det verkar funka bra om man lyckas kontrollera intaget.

jwzrd
2006-07-04, 10:02
Diet? Wtf? Jo jag äter pölsa med korv och kokt potatis en gång i veckan, det är en stapelrätt!

Kurash
2006-07-04, 10:37
Köttbullar i alla lägen. Unnar mig lite ketchup också. Jag bulkade med kanelgifflar i helgen. Nu är jag tillbaka på deff och dricker chokladprotein till frukost. Klarar inte av att äta godis, så det är väl bra antar jag. Ibland får jag glassryck o käkar 2 liter på en gång.

adis
2006-07-04, 11:06
Hade du kex strukturerat som en kolhydratkälla i din diet? :)

Haha nej det hade jag faktist inte :)
Men du kan få en hel del kex om du är sugen :P

bear.flowertwig
2006-07-04, 11:18
Klämde en kladdkaka härom helgen. Underbart!

Annars tillhör mörkchoklad min kostcirkel. Då och då ackompanjerat av rödvin. Amarone om jag jobbat på riktigt duktigt.

Cerberus
2006-07-04, 11:37
Säker på att det var själva deffen som bestod av bacon och öl, och inte uppladdningen inför tävling? Proffs som laddar upp på öl innan tävling har jag iaf läst om tidigare, och det verkar funka bra om man lyckas kontrollera intaget.

japp jag är säker, kan dock inte posta länken för de har en internet-shop på sin sida.

Han deffar så...påstår han iaf..ingen kardio heller.

AFanatic
2006-07-04, 12:46
Klämde en kladdkaka härom helgen. Underbart!

Annars tillhör mörkchoklad min kostcirkel. Då och då ackompanjerat av rödvin. Amarone om jag jobbat på riktigt duktigt.

Gottegris! *popcorn*

På diet händer det att det blir en eller annan mörk chokladkaka. Max fem st dragerade cashewnötter per dag, olika ostar osv.

pragmatist
2006-07-04, 13:04
Det var någon byggare i ett gammalt nummer av B&K som deffade på "kött och glass". När han bulkade så åt han dessutom havregrynsgröt, men det blev han fort fet av påstod han. :D

bear.flowertwig
2006-07-04, 13:38
Gottegris! *popcorn*

På diet händer det att det blir en eller annan mörk chokladkaka. Max fem st dragerade cashewnötter per dag, olika ostar osv.

Kladdkakan ja :em:

*uppdate*
Mörkchoklad och rödtjut äter/dricker jag ju bara för de livsviktiga antioxidanter de innehåller!
*uppdate*


:thefinger

jewzie
2006-07-04, 14:03
Det var någon byggare i ett gammalt nummer av B&K som deffade på "kött och glass". När han bulkade så åt han dessutom havregrynsgröt, men det blev han fort fet av påstod han. :D
Jag äter ganska mycket glass efter träningen nu under sommarn :D det är perfekt, man kan säkert dra i sig 100 - 150g glass(~25-30g kolhydrater, 150 - 200kcal) det är hur mycket glass som helst... och så gott

Nästan bättre när man intalar sig själv att det är nyttigt.. ;)

AFanatic
2006-07-04, 14:38
Kladdkakan ja :em:

*uppdate*
Mörkchoklad och rödtjut äter/dricker jag ju bara för de livsviktiga antioxidanter de innehåller!
*uppdate*


:thefinger

Haha...och alkoholprocenten för att öka blodgenomströmningen för bättre resultat på gymmet? :D

Jag är mest intresserad av vilken Amarone det dricks?

Pepz
2006-07-04, 15:10
Annorlunda saker under diet??

Måste vara salta döskallar.. perfekta för att döda suget med..

Kör ju med ett ganska högt fettintag och kaloriintag.. det är rätt udda