handdator

Visa fullständig version : Vill få bort en hel del underhudsfett, skulle detta funka?


emil123
2006-07-03, 21:51
Tjena bois.

Är såhär, vill få bort underhudsfett så jag får lite mindre röv och får fram magrutorna, har tränat magen väldigt länge nu och tungt.

Tränar gym 3 gånger i veckan, och gör mycket andra aktiviteter dom andra dagarna också, skejtar, cyklar, promenerar, badar, spelar fotboll osv.

Ålder: 15
Vikt: 81
Längd: 1,84.

Såhär ser mitt dags schema ut följande.

09:00 Morgonpromenad snabb takt, 60 minuter. (varje morgon)

10:00 frukost, 1dl havregrynsgröt, mini eller lätt mjölk, 2 äggvitor.

11:00 - 16:00 Frukter, kvarg med funligt.

17:00 Middag, normal middag. Tar mindre av kolisarna och mer av proteinet och salladen.

18:00 Gymmet. Efter gymmet tar jag någon frukt och 1dl VP2 Whey Isolate.

22:00 Kvarg med funlight.

-----------------------------------------------------

Tänkte köra detta, för att få se hur det går.
Skippar också onyttiga saker som chips, läsk och godis.

Vad tror ni? Kommer jag bli av med underhudsfett på detta?

tack och hej.

adis
2006-07-03, 22:41
Du måste defenitivt äta mer.

emil123
2006-07-04, 00:08
Du måste defenitivt äta mer.


Vad tex? och när? :)

edgen_ÖSD
2006-07-04, 01:11
Vad tex? och när? :)


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Mer behöver inte sägas.

bengdoktor
2006-07-04, 08:10
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Mer behöver inte sägas.

Det är lätt att länka till Grubens fenomenala deffguide men det kan fortfarande vara svårt att veta mer konkret vad man t.ex ska äta vid olika tillfällen. Svara på det istället och länka sen.

King Grub
2006-07-04, 08:22
det kan fortfarande vara svårt att veta mer konkret vad man t.ex ska äta vid olika tillfällen. Svara på det istället och länka sen.

Det beror kanske på att det inte finns något speciellt du "ska" äta vid det eller det tillfället. Ät en oraffinerad, varierad kost, inte X gram av livsmedel Y vid tidpunkt Z varje dag. Gamla hederliga tallriksmodellen, kostcirkeln och matpyramiden fungerar som riktlinjer för den som inte har någon fantasi alls.

adis
2006-07-04, 10:04
Vad tex? och när? :)

Ditt schema består ju nästan bara av "kvarg" ... Hur blir det efter 5-6 dagar, tror du inte att du tröttnar på kvargen?

Börja med små steg i deffen istället, bestämm dig en vecka för att sluta med all skärpmat.
Nästa vecka kan byta ut vitt bröd och pasta med fullkornsbröd och fullkornspasta.
De flesta som går ut stenhårt med att äta kvarg varje dag misslyckas med sin deff.

Gör små ändringar hela tiden istället.
Har funkat för mig :thumbup:

Lycka till och läs Grubs deffguide, säger dig allt!

emil123
2006-07-04, 12:31
tack grabbar, ska tänka på det ni sagt, och nu vet jag precis hur jag ska göra :) tackar!

jewzie
2006-07-04, 13:55
käkat kvarg nu varje dag i nästan 2 månader.. :D

nutz
2006-07-04, 20:48
Hade ett tidigare upplägg som var baserat på väldigt mycket kvarg och skippade det jag inte kunde skita som folk under dom två veckorna som gick innan jag gav upp.

käkat kvarg nu varje dag i nästan 2 månader.. :D

Det gör jag nu också, men ser numera till att äta det tillsammans med annat och inte ensamt :-)

nutz
2006-07-04, 20:55
Tränar gym 3 gånger i veckan, och gör mycket andra aktiviteter dom andra dagarna också, skejtar, cyklar, promenerar, badar, spelar fotboll osv.

Ålder: 15
Vikt: 81
Längd: 1,84.

Såhär ser mitt dags schema ut följande.

09:00 Morgonpromenad snabb takt, 60 minuter. (varje morgon)

10:00 frukost, 1dl havregrynsgröt, mini eller lätt mjölk, 2 äggvitor.

11:00 - 16:00 Frukter, kvarg med funligt.

17:00 Middag, normal middag. Tar mindre av kolisarna och mer av proteinet och salladen.

18:00 Gymmet. Efter gymmet tar jag någon frukt och 1dl VP2 Whey Isolate.

22:00 Kvarg med funlight.

Troligen bör du äta betydligt mycket mer än detta om du inte vill att dina surt fördärvade magmuskler ska försvinna. Du är 15 bast och kommer nog växa en liten bit till.

För övrigt så är det väl inga större fel på kosten. Lite större frukost(kanske 1dl havregryn mer) samt att du byter ut frukten mot en annan kolhydrats-källa som inte är en frukt. Rostat bröd kanske? :-) Vad som helst duger egentligen, men det optimala är nog maltodextrin.

:eating:

nutz
2006-07-04, 21:03
..samt att du byter ut frukten mot en annan kolhydrats-källa som inte är en frukt. Rostat bröd kanske? :-) Vad som helst duger egentligen, men det optimala är nog maltodextrin.

Vad som helst som inte innehåller SOCKER borde jag nog skrivit :-P

emil123
2006-07-04, 21:32
Troligen bör du äta betydligt mycket mer än detta om du inte vill att dina surt fördärvade magmuskler ska försvinna. Du är 15 bast och kommer nog växa en liten bit till.

För övrigt så är det väl inga större fel på kosten. Lite större frukost(kanske 1dl havregryn mer) samt att du byter ut frukten mot en annan kolhydrats-källa som inte är en frukt. Rostat bröd kanske? :-) Vad som helst duger egentligen, men det optimala är nog maltodextrin.

:eating:

tack så mycket, det ska jag göra :)

King Grub
2006-07-04, 21:36
Frukt är bra. Du behöver (och bör) inte ta bort frukter ur kostupplägget. Mer kolhydrat i allmänhet efter träningen är dock att rekommendera. Vid en kalorisnål kost skulle jag inte lägga energin på näringslöst maltodextrin, utan lägga in någon kolhydrat måltid efter träningen, där kolhydraterna kommer från stärkelse av typen gryn, bröd, pasta, ris, potatis, flingor, osv. Det finns inget bättre tillfälle att ladda in kolhydrat som efter träning, och en frukt är inte tillräckligt.

jewzie
2006-07-05, 06:39
Frukt är bra. Du behöver (och bör) inte ta bort frukter ur kostupplägget. Mer kolhydrat i allmänhet efter träningen är dock att rekommendera. Vid en kalorisnål kost skulle jag inte lägga energin på näringslöst maltodextrin, utan lägga in någon kolhydrat måltid efter träningen, där kolhydraterna kommer från stärkelse av typen gryn, bröd, pasta, ris, potatis, flingor, osv. Det finns inget bättre tillfälle att ladda in kolhydrat som efter träning, och en frukt är inte tillräckligt.
Borde inte 50g snabba kolhydrater ha samma effekt på återhämtningen oavsett vad det är för några? Exempelvis malto, frukt, skumgodis.

jewzie
2006-07-05, 06:42
Hade ett tidigare upplägg som var baserat på väldigt mycket kvarg och skippade det jag inte kunde skita som folk under dom två veckorna som gick innan jag gav upp.



Det gör jag nu också, men ser numera till att äta det tillsammans med annat och inte ensamt :-)
Hehe, första gången man blev av kvarg-oskulden var det ju med hjälp av lite fun light hallon :D älskar fortfarande doften utav den <3. Numera så exprimenterar man helt sjuk. Han nyligen blandat med fanta free - pineaple grapefruit och coca cola light. Båda var förvånadsvärt goda. Fast dom blir ju självklart lite lösa i konstistensen jämfört med fun light som man inte behöver lite mycket utav.

King Grub
2006-07-05, 06:46
Borde inte 50g snabba kolhydrater ha samma effekt på återhämtningen oavsett vad det är för några? Exempelvis malto, frukt, skumgodis.

Har man lite kolhydratenergi att fördela över dygnet är det inte bara onödigt, utan kanske t o m dumt, att lägga dom på godis.

jewzie
2006-07-05, 07:25
Har man lite kolhydratenergi att fördela över dygnet är det inte bara onödigt, utan kanske t o m dumt, att lägga dom på godis.
Jo det är ju ganska tomma kolhydrater men 50g snabba kolhydrater från skumgodis är väl runt 200kcal? Hur mycket ligger maltodextrin på? Kan inte tänka mig att det är så stor skillnad eftersom 50g kolhydrater trots allt blir ~200kcal. Men när man satsar på återhämtning så kanske det inte är kcalvärdet som är intressant?

King Grub
2006-07-05, 07:28
Jag rekommenderar varken godis eller maltodextrin som kolhydratkällor vid en kraftigt energireducerad diet, utan kolhydratkällor som samtidigt agerar näringsämnesgivare, inte bara givare av ren energi. Ju snålare kalorischema, desto viktigare och svårare att säkerställa näringsbehovet, och skillnaden i återhämtning vid intag av antingen 50 g kolhydrat från godis eller 50 g från knäckebröd (exempel) är om något till knäckebrödets fördel. Har man inte mycket kolhydratenergi att fördela över dagen är det nog ingen god idé att lägga majoriteten av dom på sockerarter eller glukospolymerer, som varken mättar eller ger näring utöver den rena energin.

jewzie
2006-07-05, 07:56
Jag rekommenderar varken godis eller maltodextrin som kolhydratkällor vid en kraftigt energireducerad diet, utan kolhydratkällor som samtidigt agerar näringsämnesgivare, inte bara givare av ren energi. Ju snålare kalorischema, desto viktigare och svårare att säkerställa näringsbehovet, och skillnaden i återhämtning vid intag av antingen 50 g kolhydrat från godis eller 50 g från knäckebröd (exempel) är om något till knäckebrödets fördel. Har man inte mycket kolhydratenergi att fördela över dagen är det nog ingen god idé att lägga majoriteten av dom på sockerarter eller glukospolymerer, som varken mättar eller ger näring utöver den rena energin.
Det håller jag fulltsändigt med på. Men är det stor skillnad på återhämtningen om man käkar exempelvis 50g kolhydrater från fullkornspasta jämnfört med exempelvis maltodextrin?

Finns det några märkbara för/nack-delar om man ser framåt?

nutz
2006-07-05, 19:44
Frukt är bra. Du behöver (och bör) inte ta bort frukter ur kostupplägget. Mer kolhydrat i allmänhet efter träningen är dock att rekommendera. Vid en kalorisnål kost skulle jag inte lägga energin på näringslöst maltodextrin, utan lägga in någon kolhydrat måltid efter träningen, där kolhydraterna kommer från stärkelse av typen gryn, bröd, pasta, ris, potatis, flingor, osv. Det finns inget bättre tillfälle att ladda in kolhydrat som efter träning, och en frukt är inte tillräckligt.

Tänkte mest att det var onödigt att lägga alla kolhydrater avsedda för just återhämtning på frukt(med tanke på fruktosen).

Önskar jag kunde äta frukt, men jag har lyckats bli allergisk mot de flesta frukter. Tror den röda linjen är kärnor.