handdator

Visa fullständig version : Jeans för 99spänn


hobbitar
2006-07-03, 19:50
Jag var på Ge-Kås idag och köpte ett par Jeans för 99 kronor. Jeansen är faktiskt riktigt snygga och ser ut som vilka levisjeans som helst!

Frågan är om dom kommer krympa i tvätten?

X-Change
2006-07-03, 19:58
Jag var på Ge-Kås idag och köpte ett par Jeans för 99 kronor. Jeansen är faktiskt riktigt snygga och ser ut som vilka levisjeans som helst!

Frågan är om dom kommer krympa i tvätten?

TO BE CONTINUE...

Ryska_raketen
2006-07-03, 19:59
Bra tråd. Kanske mr el grova 58 ben eller 1 meter omkrets Beckman kanske kan kika in i den affären då.

stenis
2006-07-03, 20:00
jeans krymper inte, dock blir de större genom användning.

Karl_alfred
2006-07-03, 20:01
Man tvättar inte jeans! Sen vilöl jag gärna se en bild på dem tack!

hobbitar
2006-07-03, 20:03
Här har du en liten bild. Dom är faktiskt riktigt snygga IRL.

http://img143.imageshack.us/img143/6268/jeans9vy.jpg (http://imageshack.us)

J.Saarela
2006-07-03, 20:04
Bra tråd. Kanske mr el grova 58 ben eller 1 meter omkrets Beckman kanske kan kika in i den affären då.



:D

Karl_alfred
2006-07-03, 20:08
Här har du en liten bild. Dom är faktiskt riktigt snygga IRL.

http://img143.imageshack.us/img143/6268/jeans9vy.jpg (http://imageshack.us)
De såg faktiskt helt okej ut! Men en bild helbild både fram o bak är bättre ;)

hobbitar
2006-07-03, 20:10
Orkar inte krypa ur mina mysbrallor nu =)

Men dom är snygga bakifrån också.

z_bumbi
2006-07-03, 20:17
jeans krymper inte, dock blir de större genom användning.

Testat att tvätta ett par jeans någon gång?

Sonny
2006-07-03, 20:19
Bra tråd. Kanske mr el grova 58 ben eller 1 meter omkrets Beckman kanske kan kika in i den affären då.:laugh: :laugh: Luthe är en märkt man :laugh:

Allan
2006-07-03, 20:19
Man tvättar inte jeans!

Wut?


allan

sunkan
2006-07-03, 20:19
jeans krymper inte, dock blir de större genom användning.

beror väl på om du köper jeans som redan är stentvättade eller inte. Är dem inte det så skulle jag gärna villja veta vad det är som gör att dem är mindre när man tar på sig dem första gången

sunkan
2006-07-03, 20:20
Wut?


allan

dem säger så. Man ska inte tvätta jeansen i tvättmaskin för att du använt dem uta du ska bara at bort fläckar som blivit;)

Sebbe_H
2006-07-03, 20:22
Wut?


allan

Tvättar man dom inte så får man en personlig och snyggare slitning.

När dom är smutsiga och luktar:D haha så hänger man ut dom eller lägger i frysen för att döda bakterier, men detta tycker jag är sviningt så jag tvättar mina.

Karl_alfred
2006-07-03, 20:45
Wut?


allan
"Grundregeln är: Tvätta inte dina jeans. Se dem som ett andra skin som härdas och formas efter vad du gör. Ge dem minst sex månader innan de överhuvudtaget får se vatten. Då blir slitningen som snyggast."

Kaboffastar
2006-07-03, 20:48
Jag köpte ett par råa - svarta levis i förrgår, de ska inte få se vatten på 6 mån ^^ ;)

patanga
2006-07-03, 21:37
jeans krymper inte, dock blir de större genom användning.

jeans krymper visst vid tvätt (inte alla men de flesta) och precis som du säger... dom töjer sig också då du använder som

Devoid
2006-07-03, 22:03
Jag köpte ett par jeans på Ge-Kås i lördags, jag kan ju alltid hoppas att de krymper för de var väl en 10-15cm för stora i midjan. Jag tog den storleken jag trodde jag kunde ha men så var det inte...

ugglan
2006-07-03, 22:42
Klart man inte tvättar jeans, jag har två par som är inne på tredje året utan tvätt.

BigForre
2006-07-03, 22:48
Tvättar jeans rätt sällan, men svettas ni bara under armarna, är ni allmänt äckliga människor, eller är ni omedvetna om att ni era jeans luktar röv?

ugglan
2006-07-03, 22:51
vädra räcker, alternativt bada badkar med dom på om stanken är riktigt illa.

BigForre
2006-07-03, 22:53
vädra räcker, alternativt bada badkar med dom på om stanken är riktigt illa.

Jag antecknar: Allmänt äcklig...

ugglan
2006-07-03, 22:56
vad är det som är äckligt om de inte luktar? Det är ju inte så att de är grisiga med mat osv.

Tenzu
2006-07-03, 22:58
Ang. jeansen så är de säkert ok, går ju knappt att köpa jeans(eller kläder överhuvudtaget) i vanliga butiker i Sverige utan att bli grundlurad tyvärr. Brorsan köpte med sig några en packe 501or till mig när han var över i usa, ~200:-/st kostade dom over there.. rimligt pris för de mest standard jeansen som finns imo, i Sverige går de väl på vad 1000:- typ? :laugh:

reinholdsson
2006-07-03, 23:18
Jag köpte ett par jeans på Ge-Kås i lördags, jag kan ju alltid hoppas att de krymper för de var väl en 10-15cm för stora i midjan. Jag tog den storleken jag trodde jag kunde ha men så var det inte...

Går det inte pröva kläderna där?

Jet
2006-07-03, 23:40
Asså vafan, tvättar ni inte era kläder?

Tricklev
2006-07-04, 00:03
Asså vafan, tvättar ni inte era kläder?

+1

Vad är det för fel på er?:MrT:

Jet
2006-07-04, 00:14
Jag snöar in bra på detta nu faktiskt, det är ju skitäckligt. Fan, kanske skulle skitai att tvätta helt och hållet hädanefter och bara frysa alla kläder, lakan etc, för att få dem "personligt slitna".....

dared
2006-07-04, 00:19
haha fyfan vad äckliga mina lakan skulle vara efter bara några veckor. *innocent*

Wennerberg
2006-07-04, 00:51
pitten krymper i tvätten iaf, iaf på katten när jag körde den på 90 grader

Wopper
2006-07-04, 01:14
Tvätta?

Skaffa en kvinna som gör det till dig, skulle dom krympa så kan du skylla på henne.

stenis
2006-07-04, 03:51
Jeans krymper inte på samma sätt som tex. en tröjja, dom drar ihop sig vid tvätt, men dom töjjs ut vid användande igen, och efter en tids användande så är dom mer uttöjjda än vid köp, jeans krymper inte storlek.

Batman
2006-07-04, 03:59
hehe japp ett tränat öga känner igen Gekås jeans på sekunden, jag har en polare vars hela gaderob är från Gekås och jag överdriver inte nånstans.

Lite anorlunda passform eller ska dom vara så tighta ?

z_bumbi
2006-07-04, 05:46
vad är det som är äckligt om de inte luktar?

Fett- och hudavlagringar, allt möjligt annat som du kommer kontakt med varje dag?

Daniel_S
2006-07-04, 12:14
Personlig slitning? Kan tänka mig att det är viktigt när alla använder identisk utstyrsel. Men på riktigt, personlig slitning?!
:laugh: :laugh:

Angel
2006-07-04, 16:53
I love Ge-kås!! Billigt och när det gått sönder har man ändå redan tröttnat

Devoid
2006-07-04, 22:07
Går det inte pröva kläderna där?

har du varit på Ge-Kås i sommartider? :) , jag hade bara några dagar innan testat ett par gamla byxor som jag hade för några år sedan och kom fram till att den storleken borde jag ha, men jeansen måste varit felmärkta eller nåt för det var en jävla skillnad.

Metal_boy_
2006-12-05, 23:48
Ge-Kås säljer arbetskläder till kontein-rotare.

Mental
2006-12-06, 00:03
Ge-Kås säljer arbetskläder till kontein-rotare.

Fan, du kompleterar den här tråden så bra, villken mäktig bump!

prime^
2006-12-06, 00:06
visst man vill se bra ut och ha en personlig stil.. men en personlig slitning, haha.. inte precis som någon kommer springa fram och peka på er slitningar o skrika "haha, jag har precis lika dan!!"
plus att skita i o tvätta sina jeans på 6 månader, OMFG?! det där är fan riktigt äckligt *screwy* jag tycker jag är skitäcklig när jag inte orkat tvätta mina jeans på 5 dagar.. snart säger ni väl att ni vara skvätter lite vatten under armhålorna var 3e vecka för att ni ska få en personlig svettlök..

Vic_1981
2006-12-06, 00:08
TO BE CONTINUE...

+D

Exhale_
2006-12-06, 00:28
Äh, jag håller med alla de som säger att man inte behöver tvätta dem så ofta. Jeans är ju både skönare och snyggare om man inte tvättar dem stup i kvarten.

Sen att det skulle vara äckligt känns lite overkill. Så länge de inte luktar eller är smutsiga är det väl inga problem. Fattar inte vad alla ska vara rädd för all smuts/bakterier som inte syns/luktar.

Men bara för att man inte tvättar jeansen säger inte det att man inte är ren själv. Det är lite långsökt.

PowPow
2006-12-06, 01:00
Tvättar heller så gott som aldrig mina jeans. inte mina nyare i alla fall. De som har ett antal år på nacken har redan tappat passformen, så det är ju skit samma.

Men inte är det för att få någon "personlig slitning", vad nu det ska betyda. Anledningen till att man inte tvättar dem är att de efter första tvätten inte längre sitter som de gjorde innan de tvättades (beroende på framtagningssättet också).

Och nej, jeans börjar inte lukta. Inte mina i alla fall. Går man på uteställen där man får röka så luktar de rök, men det försvinner efter några timmars vädring.

Liten Men Fet
2006-12-06, 01:14
Äh, jag håller med alla de som säger att man inte behöver tvätta dem så ofta. Jeans är ju både skönare och snyggare om man inte tvättar dem stup i kvarten.

Sen att det skulle vara äckligt känns lite overkill. Så länge de inte luktar eller är smutsiga är det väl inga problem. Fattar inte vad alla ska vara rädd för all smuts/bakterier som inte syns/luktar.

Men bara för att man inte tvättar jeansen säger inte det att man inte är ren själv. Det är lite långsökt.

Det blir mycket fett och hudavlagringar i jeansen över tiden, jag tycker inte om att gå runt i en boning för kvalster och bakteriehärdar men det är ju ert val. Om man tror att bakterier dör om man lägger in jeansen i -8 i frysen så får man nog läsa på biologin igen.

Nä det där med att inte tvätta sina jeans är en modefluga som jag aldrig kommer gå på.

Att man inte tvättar sina jeans betyder inte att man är smutsig själv, det betyder att man har äckliga jeans.

Liten Men Fet
2006-12-06, 01:17
Och nej, jeans börjar inte lukta. Inte mina i alla fall. Går man på uteställen där man får röka så luktar de rök, men det försvinner efter några timmars vädring.

Jeans börjar garanterat lukta, ta dina otvättadet jeans lägg näsan emot och ta ett djupt andetag.
Newsflash1: man får inte röka på uteställen längre.
Newsflash2 : det är skillnad på fett/hudavlagringar och cigarettrök.

mrburns
2006-12-06, 01:18
jag tvättar alla mina byxor efter 2-5 dagars användning. Har inte märkt att de förändras något av det. Mina jeans brukar lukta lite suspekt efter några dagars användning med mycket promenader och stillasittande.
De enda byxor som jag inte tvättar är skinnbyxorna, men de suger inte alls upp svett och sånt som jeans och andra byxor för den delen.
De luktar fortfarande bara skinn efter 5 år =)

Jag kommer inte att sluta tvätta jeansen oavsett vad ni andra säger. =)
Men då kanske jag svettas mer än er, vem vet.

PowPow
2006-12-06, 01:21
Jeans börjar garanterat lukta, ta dina otvättadet jeans lägg näsan emot och ta ett djupt andetag.
Newsflash1: man får inte röka på uteställen längre.
Newsflash2 : det är skillnad på fett/hudavlagringar och cigarettrök.

*tar ett djupt andetag i mina jeans*
luktar ingenting.

*luktar på insidan*
luktar ingenting. lite svag doft av min duschcreme kanske.

Newsflash1: Välkommen till världen, min lilla men feta vän. Det finns uteställen utanför den svenska gränsen, och där är rökning inte alltid förbjuden.

Angående Newsflash2: Ja, det får jag hoppas.

JusupWilkosz
2006-12-06, 01:42
Frågan borde istället vara när sömmarna spricker i rövpartiet på Öb-brallorna.

Sheogorath
2006-12-06, 06:35
+1

Vad är det för fel på er?:MrT:

Dom är sjukt hippa. Det är det som är fel med dem. "Grundregler för jeans" *spy*

mrburns
2006-12-06, 07:10
Med risk för att låta tämligen ohipp och totalt ointresserad av mode o sånt..
Om man inte behöver tvätta jeansen så finns det ju ingen anledning att ha mer än 1 par.. =) Möjligen 2 så man har en snabb backup ifall de första går sönderm blir blöt eller leras ner t.ex. så man måste tvätta dem.
=)

Yip_man
2006-12-06, 10:00
Bah, jag tvättar inte mina träningskläder. lägger dem i kylen intill pålägget i några dagar (ska vara mest optimalt) min byxor luktar alltid spickeskinka.:cool: