handdator

Visa fullständig version : Träna när man tar proteinet?


hobbitar
2006-07-03, 19:32
Jag provade en lite anorlunda sak idag när jag kom hem från gymmet:

Samtidigt som jag drack min proteindrink gjorde jag knäböj utan vikter i min lägenhet. Alltså jag höll min proteindrink i handen och drack medans jag gjorde knäböj.

Jag har fått för mig att näringen "sätter" sig bättre i musklerna då, funkar detta tro?

Jompi
2006-07-03, 19:37
hehe:D

King Grub
2006-07-03, 19:42
Hoppas du inte menar allvar.

En av dom stora faktorerna som gör att proteinintag före träning stimulerar proteinsyntesen mer än efter är just att blodgenomströmningen och därmed aminosyretillflödet i muskulaturen är större, men att du har drycken i halsen/magsäcken under ett set påverkar knappast annat än negativt. Upptaget av aminosyror sker inte i strupen.

christian
2006-07-03, 19:43
Nej, men däremot om du ligger på rygg med fötterna uppåt så ger du kroppen längre tid på sig att absorbera nutrienterna. Helst skall du stå på huvudet och rabbla King Grubs samlade verk baklänges i 3:e-delstakt, men det anses så starkt att inte ens proffsen vågar.

hobbitar
2006-07-03, 19:48
Hoppas du inte menar allvar.

En av dom stora faktorerna som gör att proteinintag före träning stimulerar proteinsyntesen mer än efter är just att blodgenomströmningen och därmed aminosyretillflödet i muskulaturen är större, men att du har drycken i halsen/magsäcken under ett set påverkar knappast annat än negativt. Upptaget av aminosyror sker inte i strupen.


frågan var faktiskt seriös=). Man vet ju aldrig, den som inget frågar lär sig inget heller.

Vem vet, kanske om 100 år står alla och gör knäböj samtidigt som dom dricker gainers.

Deceiver85
2006-07-03, 19:50
Jag förstår grundtanken, att man rör sig samtidigt som intaget sker och att kroppen på så sätt snabbare skulle kanske ta till sig intagen föda. Men men..

King Grub
2006-07-03, 19:54
frågan var faktiskt seriös=). Man vet ju aldrig, den som inget frågar lär sig inget heller.

Vem vet, kanske om 100 år står alla och gör knäböj samtidigt som dom dricker gainers.

Då är svaret som sagt, nej. Upptaget sker inte i halsen, magsäcken. Att regelbundet tillföra små doser av kolhydrat och protein under träningen är utmärkt, men du tjänar inget på att göra det under aktiv träning.

nutz
2006-07-03, 20:59
Fyfan vad hardcore

:hbang:

Purren
2006-07-03, 22:20
Samtidigt som jag drack min proteindrink gjorde jag knäböj utan vikter i min lägenhet. Alltså jag höll min proteindrink i handen och drack medans jag gjorde knäböj.


:laugh:

Bubba
2006-07-03, 22:51
Eller om du är väldigt smart så kan du utföra långsam cardio samtidigt som du dricker din "gainer".
På de viset, så gör du något som verkligen är effektivt för återhämtningen. Dvs frakta bort slaggprodukter från musklerna och få igång bufferten så att musklerna kan börja återhämta sig snabbare. Att du får en extra återhämtningspotential från konditionsträning och passiv transport av glukos till musklerna kan du bara se som en extra bonus.

nutz
2006-07-04, 20:38
Vi får helt enkelt köpa öl-kepsar, allihopa. Gruppköp i webshopen!