handdator

Visa fullständig version : Källargym i Stockholm


Buildingmachine
2006-07-03, 17:24
Nån som vet ett bra källargym nånstans i Sthlm dit de flesta byggarna går?

Mycket tacksam för svar.

mini
2006-07-03, 17:30
Delta är bra och ligger i en källare.

Ninjasmurf
2006-07-03, 17:43
Sen ligger väl Skip gym i en källare med (det ligger ganska nära delta)

snelhest
2006-07-03, 17:58
nån mer än jag som inte förstår fascinationen av att gymma i en skabbig källare? Själv vill jag ha ett ljust luftigt gym med utsikt över skärgården.

userfriendly
2006-07-03, 18:02
finns ett i jakan oxå dit två stycken går, kanske inte så enormt stora men... :D

Sonny
2006-07-03, 18:46
nån mer än jag som inte förstår fascinationen av att gymma i en skabbig källare? Själv vill jag ha ett ljust luftigt gym med utsikt över skärgården...mingelbar, stylist och Guido/Luigi som DJ:ar!

Ninjasmurf
2006-07-03, 18:47
finns ett i jakan oxå dit två stycken går, kanske inte så enormt stora men... :D
men det är bäst *flex*

Grisen
2006-07-03, 19:09
Rellos gym på söder har riktigt skön källargymskänsla, det ligger dessutom i en källare.

Allan
2006-07-03, 19:47
Rellos gym på söder har riktigt skön källargymskänsla, det ligger dessutom i en källare.

Rellos ligger väl på Nybrogatan, om de inte har flyttat nyligen????


allan

Piranha
2006-07-03, 19:49
Rellos gym på söder har riktigt skön källargymskänsla, det ligger dessutom i en källare.


Det är nog Balken du tänker på.

Rellos är väl "aka" slagskeppet nuförtiden.

Krokodil
2006-07-03, 19:53
Rellos är Delta för mig...

Allan
2006-07-03, 19:56
Det är nog Balken du tänker på.



Är inte det Heavy Metal?


allan

NiXPhoenix
2006-07-03, 20:04
Det finns ett gym som jag har hört invigdes av Arnold för länge sen, eller jag vet inte om han direkt invigde men han var där vid nån ceremoni när det var nytt. Vilket gym är det?

Karl_alfred
2006-07-03, 20:07
Fråga Diana.

Allan
2006-07-03, 20:09
Det finns ett gym som jag har hört invigdes av Arnold för länge sen, eller jag vet inte om han direkt invigde men han var där vid nån ceremoni när det var nytt. Vilket gym är det?

Tror inte hr Schwarzenegger nånsin varit i Sverige.

allan

Krokodil
2006-07-03, 20:10
Det finns ett gym som jag har hört invigdes av Arnold för länge sen, eller jag vet inte om han direkt invigde men han var där vid nån ceremoni när det var nytt. Vilket gym är det?
Låter som Rellos på Hälsingegatan. Det fanns signerade Arnoldfoton i trappan ner iaf.

Allan
2006-07-03, 20:11
Nån som vet ett bra källargym nånstans i Sthlm dit de flesta byggarna går?

Mycket tacksam för svar.

Man kan liksom inte fråga så när det gäller Stockholm. Många tränar i förorten, och andra har inget behov att visa sig bland andra byggare. Ytterligare en grupp fladdrar runt och har säkert tie olika gym att köra på. Nån särskild byggare du är ute efter?


allan

Allan
2006-07-03, 20:12
Låter som Rellos på Hälsingegatan. Det fanns signerade Arnoldfoton i trappan ner iaf.

Nope. Malte skaffade dem själv vid olika tillfällen i USA och på tävlingar.


allan

Krokodil
2006-07-03, 20:14
Tror inte hr Schwarzenegger nånsin varit i Sverige.

allan
Var han inte kompis med Malte? Frank Zane var det iaf, han t.om bodde i Sthlm en vinter på 70-talet.

babbett
2006-07-03, 21:17
finns ett i jakan oxå dit två stycken går, kanske inte så enormt stora men... :D


Jag vet 2 i Jakanområdet som båda ligger i källare, och det är fler än 2 som tränar där :sleep:

Cilia
2006-07-03, 21:38
Fråga Diana.
nu var det väl källargym han frågade efter och inte garagegym? *eg*

Grisen
2006-07-03, 23:52
Rellos ligger väl på Nybrogatan, om de inte har flyttat nyligen????


allan

Men va tusan! Östermalm menar jag, men det kanske inte ligger på östermalm? Utan bara i närheten, hjälp en stackars norrlänning?

Jet
2006-07-04, 00:05
Inget vindsgym...?

NiXPhoenix
2006-07-04, 14:08
Nope. Malte skaffade dem själv vid olika tillfällen i USA och på tävlingar.


allan


Okej, killen jag snackade med kanske överdrev eller så har han fått höra lite osanna historier av de äldre på gymmet. Hur som helst lär det vara det vara Rellos som ni pratar om.




Men va tusan! Östermalm menar jag, men det kanske inte ligger på östermalm? Utan bara i närheten, hjälp en stackars norrlänning?


Det låg på enligt Eniro på Nybrogatan, jättenära Valhallavägen och stadion. Så visst är det Östermalm.

Buildingmachine
2006-07-09, 22:04
Man kan liksom inte fråga så när det gäller Stockholm. Många tränar i förorten, och andra har inget behov att visa sig bland andra byggare. Ytterligare en grupp fladdrar runt och har säkert tie olika gym att köra på. Nån särskild byggare du är ute efter?


allan
Jag tror min fråga är lite misstolkad. Jag är inte ute efter byggarna, jag är ute efter ett bra källargym som inte kostar tusenlappar för ett årskort. Sånna gym finns oftast inte utsatta på nätet. Utan det är mer om man har kontakter, tänkte bara höra om nån visste nått.

Buildingmachine
2006-07-09, 22:07
Jag vet 2 i Jakanområdet som båda ligger i källare, och det är fler än 2 som tränar där :sleep:
Vad heter dom och var i Jakan ligger dom?

Diana
2006-07-09, 22:18
Fråga Diana.
Smygreklam ger billigare inträde :thumbup: :D
nu var det väl källargym han frågade efter och inte garagegym? *eg*
Det var ett garage som låg på källarplan, sofistikerade grejjer du vet :naughty:

Janna
2006-07-09, 23:17
Inget vindsgym...?

Jo på min vind, funkar kanon .. vi har även jumpingklasser vilket vi för övrigt är först i sverige med. Det går ut på att vi hoppar hopprep på takterassen till eye of the tiger i en timme.

Alla är hjärtligt välkomna.

Karl_alfred
2006-07-09, 23:23
Smygreklam ger billigare inträde :thumbup: :D

Det var ett garage som låg på källarplan, sofistikerade grejjer du vet :naughty:
Oooooh! Moste kåla up dä!

Diana
2006-07-09, 23:53
Oooooh! Moste kåla up dä!
Du ska få inviga nya cabeln *kissass*

Karl_alfred
2006-07-10, 01:22
Du ska få inviga nya cabeln *kissass*
OM du splittar mellan setten?

Allan
2006-07-10, 08:23
Jag tror min fråga är lite misstolkad. Jag är inte ute efter byggarna, jag är ute efter ett bra källargym som inte kostar tusenlappar för ett årskort. Sånna gym finns oftast inte utsatta på nätet. Utan det är mer om man har kontakter, tänkte bara höra om nån visste nått.

Då får du leta upp en atletklubb eller kommunal anläggning. Om nån vet om ett rejält bra byggargym som har lägre priser än Delta, SKIP eller Fairing så är vi flera som är intresserade. Men jag är tveksam.


allan

Bucyrus
2006-07-10, 09:11
Tror inte hr Schwarzenegger nånsin varit i Sverige.

allan
Jo, det har han. I slutet på 70-talet var Arnold i Göteborg!! Vad han gjorde där har jag ingen aning om :)

Krokodil
2006-07-10, 11:46
Jag tror min fråga är lite misstolkad. Jag är inte ute efter byggarna, jag är ute efter ett bra källargym som inte kostar tusenlappar för ett årskort. Sånna gym finns oftast inte utsatta på nätet. Utan det är mer om man har kontakter, tänkte bara höra om nån visste nått.Stockholms AK på St:eriksgatan. Ligger i en källare, väldigt lite disco. Kostar 1200/år för seniorer.

http://www.stockholmsak.com

Allan
2006-07-10, 12:00
Stockholms AK på St:eriksgatan. Ligger i en källare, väldigt lite disco. Kostar 1200/år för seniorer.

http://www.stockholmsak.com

Vill inte ha några byggare där tack! Det är en atletklubb....


allan

Diana
2006-07-10, 15:21
OM du splittar mellan setten?
*grr27* :D

cconnyw
2011-09-09, 15:25
Jag vet att det är en gaaaaaaaaaaammal tråd men kändes onödigt att starta en ny. Jag undrar lite kort hur det egentligen fungerar på så kallade "atletklubbar"? Surfade runt lite på olika styrke-/tyngdlyftnings/atlet klubbar i stockholm och de är snor billiga ju! Är det som vilket annat kommersielt gym som helst där man kommer dit, kör sitt pass, duschar och går hem? Eller är det mer schemalagt och att träningen oftast är ledarledd?
Ni som tränar på styrkelyftnings klubbar, hur ser ni på folk som varken har tävling eller styrka som sitt primära mål men har tröttnat på alla discobyggare på de "vanliga" gymmen och vill ha lite riktigt grejer att träna med? Hur ser utövarna på dessa gym på folk som inte tränar traditionella tyngdlyftnings övningar?
De klubbar som jag kollat på är:
http://www.stockholmsak.se/
http://www.sundbybergstk.se/

rooz
2011-09-09, 16:07
Jag vet att det är en gaaaaaaaaaaammal tråd men kändes onödigt att starta en ny. Jag undrar lite kort hur det egentligen fungerar på så kallade "atletklubbar"? Surfade runt lite på olika styrke-/tyngdlyftnings/atlet klubbar i stockholm och de är snor billiga ju! Är det som vilket annat kommersielt gym som helst där man kommer dit, kör sitt pass, duschar och går hem? Eller är det mer schemalagt och att träningen oftast är ledarledd?
Ni som tränar på styrkelyftnings klubbar, hur ser ni på folk som varken har tävling eller styrka som sitt primära mål men har tröttnat på alla discobyggare på de "vanliga" gymmen och vill ha lite riktigt grejer att träna med? Hur ser utövarna på dessa gym på folk som inte tränar traditionella tyngdlyftnings övningar?
De klubbar som jag kollat på är:
http://www.stockholmsak.se/
http://www.sundbybergstk.se/
Det finns en del byggare på STK. Inga problem alls:)

cconnyw
2011-09-09, 16:11
Det finns en del byggare på STK. Inga problem alls:)

Kanon! :D Får kanske dra med brorsan nån kväll. Det skulle han behöva.
Nån info om SAK? Samma "öppenhet" där?

rooz
2011-09-09, 16:26
Kanon! :D Får kanske dra med brorsan nån kväll. Det skulle han behöva.
Nån info om SAK? Samma "öppenhet" där?

Om jag inte pratar i mössan så är det Polisens TK. Kan tyvärr inte uttala mig om hur det funkar där.

Vill du nå en i styrelsen på STK, PM'a Mini här på kolo:)

A.Steinbach
2011-09-09, 17:33
Körde ett pass på Delta idag, bra gym men gamla Delta var mer "källargym" än vad det är nu.

anders751
2017-10-26, 11:29
Hej,

Tänkte jag kunde låna den här tråden istället för att skapa en ny.
Jag försöker få tag på ägaren till numera nedlagda SKIP gym odenplan, runt 2003-2004. Jag har tyvärr inte så mycket att gå på, jag tror de var två ägare: ett par där kvinnan är asiatisk och killen svensk, de hade en rotweiler.

Bakgrund: jag försöker få tag på en gammal gympolare och jag är rätt så säker på att ägaren vet vem det är.


Är det någon som kommer ihåg vad dom heter eller annan kontaktinformation?

Jag skulle uppskatta det.