handdator

Visa fullständig version : Whey- 80 förgiftad?


Jz2003
2006-07-03, 11:11
Jag skojar inte när jag säger att jag mår väldigt dåligt efter jag tagit en whey-80 vanilj. Den smakar för det första rysligt äckligt, och jag mår alltid illa efter jag fått ner skiten, och vi pratar ca 3 dl mjölk och det är ju ingenting.

Finns det något sätt att på något vis förbättra smaken? för skall jag få ner mig 8 kilo whey-80 vanilj innan bäst före datumet så måste den på något sätt bli godare.

Jag vill inte gå dag in och dag ut och må skit pga detta *cry*

Idag på gymmet t ex så började jag efter ett tag att må illa, det var inte vätskebrist, inte pga jag tränat för hårt, för det gör jag verkligen inte eftersom jag är nybörjare, och det är inte pga för lite sömn eller vila mellan varje set.

Så någon som har några tips på hur man kan förbättra smaken i whey-80 vanilj? annars kommer jag tillslut att kasta allt, hellre det än må dåligt varje gång man tar den :( :cryout: :furious:

Jz2003
2006-07-03, 11:14
Det är alltså Star Nutrition Whey-80 vanilj, borde tagit med det i inlägget men men :em:

Fartman
2006-07-03, 11:37
Du är inte känslig mot aspartam eller kanske laktos?
Var det bara whey-80, inget druvsocker eller dylikt med i drinken?

Jz2003
2006-07-03, 11:51
Du är inte känslig mot aspartam eller kanske laktos?
Var det bara whey-80, inget druvsocker eller dylikt med i drinken?

Jag kör bara mjölk med whey-80, alltså inget druvsocker eller annat.

Jag tror inte jag är känslig för aspartam eller laktos, men däremot för smaken *spy*

tp_88
2006-07-03, 11:53
Vanilj med rejält med dextros(druvsocker) i är grymt gott - testa det! ( precis innan och/eller efter träningen, inte som mellanmål eller dyl. )

Annars...tja, sötningsmedel? Funlight? Tänk på något annat och drick? :)

Fartman
2006-07-03, 11:55
Jag kör bara mjölk med whey-80, alltså inget druvsocker eller annat.

Jag tror inte jag är känslig för aspartam eller laktos, men däremot för smaken *spy*
Du har inte prövat någon annan smak alltså? Kanske borde ha gjort det före du köpte på dig 8kg....
Men iaf, om det nu bara är smaken som är problemet så pröva att blanda i vatten och svepa snabbt medans du håller för näsan. Se om det blir bättre då.

jim
2006-07-03, 12:25
Jag skojar inte när jag säger att jag mår väldigt dåligt efter jag tagit en whey-80 vanilj. Den smakar för det första rysligt äckligt, och jag mår alltid illa efter jag fått ner skiten, och vi pratar ca 3 dl mjölk och det är ju ingenting.

Finns det något sätt att på något vis förbättra smaken? för skall jag få ner mig 8 kilo whey-80 vanilj innan bäst före datumet så måste den på något sätt bli godare.

Jag vill inte gå dag in och dag ut och må skit pga detta *cry*

Idag på gymmet t ex så började jag efter ett tag att må illa, det var inte vätskebrist, inte pga jag tränat för hårt, för det gör jag verkligen inte eftersom jag är nybörjare, och det är inte pga för lite sömn eller vila mellan varje set.

Så någon som har några tips på hur man kan förbättra smaken i whey-80 vanilj? annars kommer jag tillslut att kasta allt, hellre det än må dåligt varje gång man tar den :( :cryout: :furious:


Jag tror det helt enkelt beror på att vaniljprotein är sjukt äckligt.

Kurash
2006-07-03, 12:31
Jag upptäckte av en slump att en bit paprika innan proteindrinken helt tar bort den äckliga eftersmaken. Körde med Stars jordgubb, vilket blev outhärdligt efter nån månad, men om man då käkade lite paprika innan slapp man dom där konstiga raparna/uppstötningarna under passet.

Rune_Raptor
2006-07-03, 22:58
Vanilj med rejält med dextros(druvsocker) i är grymt gott - testa det!

Vart köper man detta o vad har det för benämning?

Stoltz
2006-07-03, 23:17
Ifall det är så att du tycker det är rysligt äckligt kan det hända att du får kväljningar, små jäklar på det kanske, och att kvälja en massa gånger mår man inte bra av. Been there done that.

reinholdsson
2006-07-03, 23:23
Vart köper man detta o vad har det för benämning?

Går att köpa i mataffärer under namnet Dextropur om jag inte missminner.

userfriendly
2006-07-04, 08:48
byt till Complete III vanilj - den är supergod!!

annars kan du köra ner lite oboy i *rolleyes*

Beemel
2006-07-04, 08:55
Kan inte annat än känna igen mig.. Jag (bokstavligt) på att kräkas varje gång jag drack av både vanilj och jordgubbs smakerna.. Nu kör jag med mintchokladen.. Den är den mest uthärdliga hittills.. Skulle faktiskt till och med kunna gå så långt att jag hävdar att den är fullt njutbar..

Davil
2006-07-04, 10:33
Jag kan inte förstå varför ni köper whey-80 ?

mangemani
2006-07-04, 10:48
förgiftad?då skulle jag ha varit död för länge sedan,eller åtminstånde ha haft allvarliga invärtes problem nu.

whey-80:hbang:

jim
2006-07-04, 11:59
förgiftad?då skulle jag ha varit död för länge sedan,eller åtminstånde ha haft allvarliga invärtes problem nu.

whey-80:hbang:


Edit: Pure Whey:hbang:

bengdoktor
2006-07-04, 13:15
Jag kan inte förstå varför ni köper whey-80 ?

varför inte? Bra pris och för dom flesta tillfredsställande smak.

mangemani
2006-07-04, 13:20
Edit: Pure Whey:hbang:


skulle kunna säga "same shit,different name",men i detta fall är det inte så,pure har rätt så mycket onödigt fett i sej,så iaf jag väljer whey-80.

jim
2006-07-04, 13:45
skulle kunna säga "same shit,different name",men i detta fall är det inte så,pure har rätt så mycket onödigt fett i sej,så iaf jag väljer whey-80.

Jag väljer att dra den generaliserande slutsatsen att minst 99 av 100 människor som tar proteinpulver inte har en så optimerad kost att ett par gram fett hit eller dit i proteindrycken gör någon som helst skillnad.

mangemani
2006-07-04, 13:46
Jag väljer att dra den generaliserande slutsatsen att minst 99 av 100 människor som tar proteinpulver inte har en så optimerad kost att ett par gram fett hit eller dit i proteindrycken gör någon som helst skillnad.


i längden så blir det mycket.

jim
2006-07-04, 13:46
i längden så blir det mycket.

Hur många gram proteinpulver äter du om dagen? 700?

mangemani
2006-07-04, 13:48
Hur många gram proteinpulver äter du om dagen? 700?


tillräckligt för att det ska bli mycket.
hur som helst,jag föredrar whey-80.

jim
2006-07-04, 13:50
tillräckligt för att det ska bli mycket.
hur som helst,jag föredrar whey-80.

Föredra du vilket du vill :) Men att välja bort Pure Whey för att det innehåller 1 gram mer fett / 100 g tycker jag låter ganska märkligt.

mangemani
2006-07-04, 13:52
Föredra du vilket du vill :) Men att välja bort Pure Whey för att det innehåller 1 gram mer fett / 100 g tycker jag låter ganska märkligt.


1 gram?pure har 7 grm medans whey har 2=/

jim
2006-07-04, 13:53
1 gram?pure har 7 grm medans whey har 2=/
Jag räknade precis.

Pure whey har 7 g / 100 g
Whey-80 har 7,14 g / 100 g

Dags att putsa brillorna :)

mangemani
2006-07-04, 13:54
Jag räknade precis.

Pure whey har 7 g / 100 g
Whey-80 har 7,14 g / 100 g

Dags att putsa brillorna :)


och jag kikade nyss,2,2 gram på whey och 7 gram på pure.

Ninjasmurf
2006-07-04, 13:59
whey 80 näringdeklaration står per portion (á 35gr)
pure whey står per 100gr

Davil
2006-07-04, 15:32
varför inte? Bra pris och för dom flesta tillfredsställande smak.
Därför att det smakar gift !
gyn-grossisten har heller inget forum där man får experthjälp inom träning/hälsa man vill stötta.

Men framförallt pga den riktigt äkliga smaken och dessutom klumpar det sig som om det vore mjöl.

nej... tacka vet jag fairing :hbang:

Ekonom
2006-07-05, 14:21
HAHAHA köper man åtta kilo av nåt man inte vet hur det smakar är det fan på tiden att man lär sej läxan -the hard way- Köp aldrig stora kvantiteter av nåt du inte vet hur det smakar ..suck

bengdoktor
2006-07-05, 14:41
Därför att det smakar gift !
gyn-grossisten har heller inget forum där man får experthjälp inom träning/hälsa man vill stötta.

Men framförallt pga den riktigt äkliga smaken och dessutom klumpar det sig som om det vore mjöl.

nej... tacka vet jag fairing :hbang:

Jaja det hade räckt med att skriva att du är kräsmagad *kissass*

Men jag håller med om man ska/borde gynna kolo ist för gg.

jim
2006-07-05, 15:30
Jaja det hade räckt med att skriva att du är kräsmagad *kissass*

Men jag håller med om man ska/borde gynna kolo ist för gg.

+1

Och faktum är att helt oberoende av vem man vill eller inte vill stödja så är Pure Whey likvärdigt i näring, mycket godare och faktiskt billigare. =)