handdator

Visa fullständig version : Snyggt Byggt! - En Dagbok Om Träning


Sidor : [1] 2 3 4 5 6

BigForre
2006-07-02, 22:43
Efter ett halvår i dvala är det dags att börja styrketräna igen. Problem med framförallt axlar sedan december, men även lite problem med ryggen har gjort att det inte blivit mycket uträttat, lite om det går att läsa här. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72732)En stor anledning till att den här träningsdagboken skapas är för att kunna kontrollera mig själv att träning och streching sköts på ett sätt så att jag ska kunna träna utan avbrott på grund av det...

Målet med styrketräningen är att öka i såväl styrka som volym, samt må bra i kroppen. Började även träna lite konditon i form av löpning under våren när styrketräningen låg på hyllan, målet där är inte större än att hålla ett hyffsat flås för allmänt välbefinnande.

Tillvägagångssättet för att nå målet kommer för mig främst vara att lyckas hålla mig skadefri och frisk, något som varit svårt tidigare. För att hålla mig skadefri kommer träningen att börja lugnt och repetitionerna hållas höga, samt streching genomföras. Sedan håller jag bara tummarna att borttagningen av halsmandlarna för 2 veckor sedan gör sitt i höst.

Uppdelningen på träningen ses nedan. Hur strikt det kommer att följas får tiden utvisa, kommer alltid att hålla träningen på en hobbynivå och mycket i mitt liv kommer alltid att komma före. Men tanken för den närmsta tiden är att försöka hålla en träningsvecka på 6 dagar, med en vilodag.

1. Press och triceps
2. Cardio
3. Drag och biceps
4. Cardio
5. Ben och mage
6. Vila

Rapportering sker efter varje pass, där även strechingen tas med för att jag ska få lite dåligt samvete när den in sköts som jag tänkt mig. Hade även tänkt mig att väga mig någon gång i veckan för att hålla koll på att matbiten sköts. Och mätning någon gång i månaden för att kontrollera om volymen går åt rätt håll.

Ingångsvärden: såg ett gym för första gången för drygt två år sedan har aldrig tränat särskilt seriöst och har haft ett halvår med väldigt lite träning.

Ålder: 22
Vikt: 81-82
Längd: 179

Mått
Kroppsdel Vänster Höger Övrigt

Underarm 31,5cm 30,3cm Spännt
Överarm 37,2cm 38,4cm Spännt
Midja 85cm Avslappnat, liggande över naveln
Ben 61,4cm 61,4cm Spännt Bredaste stället
Vader 39,0cm 39,6cm Spännt Bredaste stället
Röv 100,0cm Avslappnat stående bredaste stället
Bröstkorg 105cm Stående avslappnat
Axelvidd 47,5cm Avslappnat stående, mätt mellan dörrar.

Föresten, träningen börjar om inte annat tisdag den 4 juli 2006...

Timme
2006-07-02, 22:47
Så du börjar träna igen! vad gutt! Lycka till nu!

BigForre
2006-07-02, 22:53
Så du börjar träna igen! vad gutt! Lycka till nu!
Kunde inte vänta längre nu, börjar inse att du äger upp mig lite för mycket för att jag ska kunna sova om nätterna.

BigForre
2006-07-04, 20:12
Uppvärmning

Rodd concept II 5min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x10x4kg
Innåtrotation i cable 3x10x15kg

Träning

Bänkpress
5x8x50kg

Press bakom nacke i smith
3x10xsmith

Liggande baksida axel i cabel
6x8x15kg

Smalbänk
3x8x40kg

Tricepsextension
1x8xEZ+20kg
2x6xEZ+20kg

Liggande crunches
3x15

Stretch

Supraspinatus 3x30sek
Bröst 3x30sek
Lats 3x20sek
Hamstrings 2x30sek
Höftböjare 2x30sek

Övrigt: Relativt lugnt pass, där allt gick som förväntat. Strikt utförda övningar. Vikterna kan se små ut, men än så länge har jag inte mycket mer att ge. Axlarna kändes nästan ingenting.

RND
2006-07-04, 21:14
Verkar vara en smart genomtänkt journal och väg tillbaka :thumbup: . Var uppmärksam på och rädd om dina axlar nu bara och lycka till.*flex*

//RND

BRÖÖÖÖD
2006-07-04, 22:33
Blir kul att följa den här journalen.

Lycka till.:thumbup:





Isak

BigForre
2006-07-05, 20:35
RND: Tackar, hoppas att allt ska fungera, ska vara rädd om axlarna.

Brööööd: Det är bara att följa på, ska försöka sköta träningen nu så att du får något att läsa.

BigForre
2006-07-05, 20:48
Löpning 4,4km i blå-spåret Altorp.

Tid: okänd

Stretch

Vader, tibialis anterior, framsida, baksida lår, höftböjare, rumpa och ländrygg. 1x30sek

Övrigt: Blå-spåret är ett grymt skönt terrängspår, mycket kuperat och trevligt. Var ute med en polare som gjorde illa knät när han startade allt för hårt med löpningen i våras, förvånansvärt bra tempo på honom ändå, måste vara jag som är tjock. Eftersom det var han som höll tempot idag, vilket var rätt lågt, så kändes tiden rätt ointressant. Kändes bra idag.

BigForre
2006-07-06, 20:57
Uppvärmning

Rodd concept II 5 min¨

Träning

Marklyft
1x8x60kg
5x6x100kg

Chins
2x6xkv
1x5xkv

Ryggresningar
3x8xkv

Stångrodd
3x8x50kg

Latsdrag bakom nacke
2x8x"10"
1x7x"10"

Hantelrodd
2x6x30kg

Stångcurl
3x8x20kg

Scottcurl med hantel
2x5x10kg

Tid:58min

Strech

Supraspinatus 2x30sek
Bröst 2x30sek
Lats 2x20sek
Hamstrings 2x30sek
Höftböjare 2x30sek
Röv 2x30sek
Ländrygg 2x30sek

Övrigt: Bra pass, mot slutet började biceps att ta ordentligt slut, men ville fullfölja de övningar jag hade tänkt mig. Scottcurlen var alltså med 10kg silverhantel och repetition 6 hade blivit fail. Stångrodden är för mig en ny övning, så den är under utvärdering, utförande är så att säga så nära bakvänd bänk som möjligt, men får inte riktigt till det, känns lite fumligt och är lite stel för att det ska bli riktigt bra. Nu blir det snabb dusch och mat, sedan ska jag iväg till en pålare som bjuder på jordgubbar.

BigForre
2006-07-07, 18:49
Löning 4,4km blå-spåret Altorp.

Tid: 24min 6sek

Stretch

Vader, tibialis anterior, framsida, baksida lår, höftböjare, rumpa och ländrygg. 1x30sek

Övrigt: Dagens pass gick på enbart vilja, det mesta var fel. Sov dåligt inatt, inte min egen säng. Tung dag på jobbet, hade tänkt att springa innan middagen, men somnade i soffan. Vaknade upp och tänkte att nu kör vi på, kokar en kaffe för att vakna till liv. Blev löpning med musik idag för att få lite hjälp, Disturbed - The Sickness avnjöts, en riktigt bra platta att träna till. Väl ute i spåret blev det precis så tungt som jag trodde, det gjorde mig förbannad, så jag klev på lite hårdare, njöt inte av det här passet...Nu är det dags för dusch och sedan lite katabol njutning i form av öl i glada vänners lag...

BigForre
2006-07-08, 16:09
Löpning 4,4km blå-spåret + 2,4km elljusspåret Altorp

Tid: okänd

Stretch

Vader, tibialis anterior, framsida, baksida lår, höftböjare, rumpa och ländrygg. 1x30sek

Övrigt: Skulle varit styrketräning idag, men gymmets öppettider stämmde inte överens med mig. Drog och badade med ett par polare, men det mulnade snabbt på. Så jag fick med mig två pojkar till spåret istället. Tempot var högre idag, säkert mycket tack vare draghjälpen, kändes mycket lättare än igår. Rasmus gav upp och gick och körde lite styrka efter 4,4km, var nått om någon fot eller vad han sa, jag vet inte. Kraggen var inte nöjd efter 4,4km och jag är inte den som viker sig när en avdankad fotbollsspelare utmanar, så det blev lite längre idag. Kan tilläggas att jag hade lite mindre kvar att ge när vi var klara, men jag hoppas på revansch inom kort...

BigForre
2006-07-09, 20:13
Uppvärmning

Blev ingen direkt sådan, kom direkt från en timme beachvolley...

Träning

Benpress
1x12x100kg
1x10x150kg
1x6x180kg
1x6x210kg
1x6x230kg
1x6x250kg
1x5x250kg
1x4x250kg

Liggande lårcurl
3x6x42,5kg

Raka mark
5x8x50kg

Underarmscurl
1x6x30kg
1x6x35kg
1x6x40kg
1x6x42,5kg
1x5x42,5kg

Stående vadpress i smith
1x6x40kg + smith
6x6x70kg + smith

Cable crunches
3x(80/2)kgx10

Tid: ca 1h 20min

Stretch
Hamstrings 2x30sek
Quadriceps 2x30sek
Vader 2x30sek
Tibialis anterior 2x30sek
Höftböjare 2x30sek
Rumpa 2x30sek

Övrigt: Kändes måttligt bra när jag gick ned idag, har haft lite ont i huvudet senaste dygnet, men känns som att det inte är någon fara, utan skulle kunna vara vätskebrist eller något sådant. Passet gick väl ändå sådär, saknade lite tryck och höll inte särskilt hög intensitet, så passet drog iväg upp till omkring 1h 20min (kollade inte klockan när jag började). Benpressen på gymmet där jag tränar nu under sommaren är inte direkt som Nordicen nere på AK, så vikterna får man ta med en nypa salt. Hittade inte heller något bra sätt att träna tibialis anterior på här, så det uteblev det här passet. Lårcurlen var på låga vikter och mest för att värma upp inför raka marken, som är en ny övning för mig, men som jag tycker verkar väldigt intressant för att få stretch i hamstring. Hade lite svårt att komma ner ordentligt i övningen, men det hoppas jag kommer med tiden, vikten var även här ganska lätt för att inte riskera några lustigheter. Dags att äta och fortsätta titta på fotbollen...

BRÖÖÖÖD
2006-07-09, 23:12
Italien vann! Schala la la la! Italien vann! Schala la la la! Italien vann! Schala la la la! Hej!

P.S. Sorry för att jag spammar din dagbok. :D

P.S.2. Det känns som att rak mark är en typisk övning för att slita av baksida lår.

D.S.

Timme
2006-07-09, 23:39
Kunde inte vänta längre nu, börjar inse att du äger upp mig lite för mycket för att jag ska kunna sova om nätterna.

haha :D Så himmla klockrent!

Timme
2006-07-09, 23:48
P.S.2. Det känns som att rak mark är en typisk övning för att slita av baksida lår.

D.S.

Thats a lot of bullshit *bs*

Jag drar rak mark som tusan och får endast skön träningsvärk. Skulle man tänka så så skulle man inte kunna träna alls. Det finns de som slitit av bröst muskler i bänkpress. Ska jag sluta träna bänk då?

Timme
2006-07-09, 23:48
BigForre, du är snart tillbaka och starkare än någonsin! Lycka till!

BRÖÖÖÖD
2006-07-10, 10:30
Jag drar rak mark som tusan och får endast skön träningsvärk. Skulle man tänka så så skulle man inte kunna träna alls. Det finns de som slitit av bröst muskler i bänkpress. Ska jag sluta träna bänk då?

Jag tycker att rama marklyft är den bästa övningen för baksida lår, det kör jag själv också, fast jag brukar få ruskig kontakt. Nästan lite för mycet. När man kör treor på den övningen, sista settet känns det alltid lite läskigt.

BigForre
2006-07-10, 18:42
Brööd: Det är just därför jag tar det rätt lugnt med raka marken nu när det är en ny övning, kanske inte tror att jag ska slita av något direkt, men målet är att arbeta för att komma ner en bit längre och först då börja lägga på ordentligt med vikt. Lägger mycket vikt på att gå ner kontrollerat till ordentlig stretch.

Timme: Ja, det är inte så länge tills jag är tillbaka, har aldrig varit särskilt stark, men jag tänkte bli lite stark i alla fall. Raka mark känns väldigt intressant måste jag säga, och självklart kan man säkert sträcka ut baksida lår ordentligt, men personligen skulle jag aldrig komma på att studsa i bottenläget så det är nog ingen större fara :D . Det jag dock funderade över igår var köra helt raka ben kontra lätt böjda, hur knäna egentligen mår av att vara helt låsta under övningen. Kan bli en tråd om det innan nästa benpass...

BigForre
2006-07-11, 16:02
Uppvärmning

Hopprep 4-5min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x10x4kg
Innåtrotation i cabel 3x15x15kg

Träning

Bänkpress
5x8x50kg

Flyes i maskin
1x8x40kg
1x6x50kg
1x7x45kg

Hantelflyes
3x6x10kg

Press bakom nacke i smith
4x10xsmith

Liggande baksida axel i cabel
6x8x15kg

Smalbänk
1x8x40kg
1x7x40kg
1x6x40kg (fail)

Tricepsextension
1x6xEZ+20kg
2x5xEZ+20kg

Liggande crunches
3x15

Tid: 1h 5min

Stretch

Supraspinatus 3x30sek
Bröst 3x30sek
Lats 3x20sek
Hamstrings 2x30sek
Höftböjare 2x30sek
Rumpa 2x30sek
Länd 1x40sek

Övrigt: Halvdant pass med måttlig intensitet och vilja. Lade till ett par övningar för tuttar idag för att se om man orkade med det. Blev sugen på lite flyes i maskin, då jag tänkte att det kunde vara skonsamt och ett bra komplement till att annars bara köra bänk, blev bitter då jag insåg att djupet blev nog ungefär lika djupt som om man skulle köra klossbänk. Provade lite vanliga hantelflyes istället, vilket kändes ganska vettigt. Inga direkt dumma känningar i axlarna idag, vilket är bra. Gått runt och varit lite småstel i ryggen nu igen senaste dagarna, vilket till idag vandrat upp till nacken, känns som trapsen är konstant småspännda, inget nytt fenomen, men vet inte varför än, funderar vidare.

Kontrollvägning: 81,9kg (morgon efter vilodag)

Timme
2006-07-12, 19:29
Brööd: Det är just därför jag tar det rätt lugnt med raka marken nu när det är en ny övning, kanske inte tror att jag ska slita av något direkt, men målet är att arbeta för att komma ner en bit längre och först då börja lägga på ordentligt med vikt. Lägger mycket vikt på att gå ner kontrollerat till ordentlig stretch.

Timme: Ja, det är inte så länge tills jag är tillbaka, har aldrig varit särskilt stark, men jag tänkte bli lite stark i alla fall. Raka mark känns väldigt intressant måste jag säga, och självklart kan man säkert sträcka ut baksida lår ordentligt, men personligen skulle jag aldrig komma på att studsa i bottenläget så det är nog ingen större fara :D . Det jag dock funderade över igår var köra helt raka ben kontra lätt böjda, hur knäna egentligen mår av att vara helt låsta under övningen. Kan bli en tråd om det innan nästa benpass...

Enligt mig så ska knäna vara böjda! Det är inget vidare bra att köra raka mark med låsta knän.

BigForre
2006-07-12, 20:41
Timme: Startade en tråd om det i träningsdelen, körde med helt raka ben nu första passet som jag körde övningen på, men fick som sagt en känsla att det inte kan vara helt snällt mot knäna. Det var även det svaret jag fick i tråden, så du har helt rätt i det du säger.

BigForre
2006-07-12, 20:48
Idag stod cardio på schemat. Det styrdes precis som igår upp kvällsfotboll, vilket gjorde att jag kände att det hade blivit för mycket med löpning idag. Gick åt en hel del tejp innan mina fötter ville ner i de gammla fotbollsskorna idag igen (ett par fina blåsor från igår), men det gick tillslut. Grymt kul spel med lag om 6-7 gubbar, lirade väl omkring 2,5 timmar idag. Var bara tvungen att skriva det här så att det inte ser ut som att jag missat en dag i träningen. Dags för lite kvällsmat...

BRÖÖÖÖD
2006-07-13, 18:49
Enligt mig så ska knäna vara böjda! Det är inget vidare bra att köra raka mark med låsta knän.

Bra att veta.

BigForre
2006-07-13, 20:36
Uppvärmning

Rodd concept II 5 min

Träning

Marklyft
1x8x60kg
5x6x105kg

Chins
2x6xkv
1x5xkv

Ryggresningar
3x10xkv

Stångrodd
3x8x50kg

Latsdrag bakom nacke
1x8x"10"
1x7x"10"
1x6x"10"

Hantelrodd
3x6x30kg

Stångcurl
3x8x20kg

Scottcurl med hantel
2x5x10kg

Tid: 1h 9min

Stretch

Supraspinatus 2x40sek
Bröst 2x30sek
Iliacus 3x30sek
Psoas 2x30sek
Rumpa 3x30sek
Hamstring 2x40sek
Ländrygg 1x30sek

Övrigt: Inte mycket skillnad från förra passet, samma antal set och rep på marken, men ökade 5kg, fortsätter med det till nästa pass, borde inte vara några problem. Trodde att jag skulle orka 3x6xkv på chinsen, men icke. Hantelrodden gick bättre med 3 strikta set istället för 2 förra veckan. Var lite sleten sedan allt fotbollsspelande de senaste två dagarna, så jag är nog hyffsat tillfreds med passet ändå. Tack för idag...

BigForre
2006-07-14, 18:48
Löpning 4,4km blå-spåret Altorp.

Tid: 22min 5sek

Stretch

M. Addcutor Magnus, höftböjare, framsida, baksida lår, rumpa och ländrygg.

Övrigt: Kroppen kändes så där som den gör på en fredag när man kommer hem från jobbet, men klev på hårt idag och det fungerade riktigt bra. Bra tempo rakt igenom och tiden nästan 2 minuter bättre än förra passet, som visserligen kändes så pass mycket tyngre. Körde rygg igår och lustig nog har ryggen varit utan spänningar idag, mer stretch åt folket. Nu är det rätt brådis ska köra en polare till Arlanda, ses och hörs...

BigForre
2006-07-15, 13:41
Uppvärmning

Rodd 5min concept II

Träning

Benpress
1x12x105kg
1x10x155kg
1x6x185kg
1x6x215kg
1x6x235kg
1x5x255kg
1x5x235kg

Liggande lårcurl
6x6x47,5kg

Raka marklyft
5x8x50kg

Underarmscurl
1x8x30kg
1x6x35kg
1x6x40kg
1x6x42,5kg

Stående vadpress
1x6x45kg
8x6x75kg

Tibialis Anterior
3x8x30kg (lätta negativa)

Cabelcrunches
5x10x80kg

Tid: Omkring 1h 30min

Stretch

Supraspinatus 1x30sek
Bröst 1x30sek
Baksida lår 2x40sek
Framsida lår 2x40sek
M. Addcutor Magnus 3x30sek
Höftböjare 2x30sek
Rumpa 2x30sek
Tibialis Anterior 2x30sek
Länd 1x30sek

Övrigt: Gillar inte morgonpass, men idag blev det så. Började med benpressen och hade lovat mig själv att jag skulle köra samma rep och set som förra gången men lägga på 5kg. Det blev inte av då jag insåg att jag går förbi sista spärren med 15cm (tillbaka till AK!) och jag inte hade någon pass idag. Det blev därför lite fegande, men sånt är livet och är inte ledsen för det, men hade ju velat. Raka marken jobbade jag på att försöka få till det med så liten böjning på benen som möjligt och insåg att det är lite svårare än att låsa knäna, men jag ska få till det. Tog mig tid och fick till en övning till Tibialis Anterior som jag tidigare hade lite problem med nu när jag började jogga, men det är nästan löst nu. Det var en av anledningarna till att passet drog iväg lite på tiden, men även att det var lite fler set idag och att intensiteten inte var den högsta. Nu ska jag ner och äta lite mer...

BigForre
2006-07-17, 21:46
Uppvärmning

Rodd concept II 5min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x10x3kg
Innåtrotation i cabel 3x15x15kg

Träning

Bänkpress
5x8x52,5kg

Hantelflyes
5x6x10kg

Press bakom nacke i smith
4x10xsmith

Baksida axlar i cabel
5x8x15kg

Smalbänk
2x8x40kg
1x7x40kg
1x7x40kg (fail)
1x6x40kg

Tricepsextension
1x6x20kg+ez
2x5x20kg+ez
1x5x20kg+ez

Crunches
1x15
2x12

Tid: 1h 8min

Stretch

Supraspinatus 3x30sek
Bröst 2x30sek
Lats 2x20sek
M. Addcutor Magnus 3x30sek
Höftböjare 2x30sek
Rumpa 3x30sek
Hamstrings 2x30sek
Ländrygg 1x30sek

Övrigt: Dag efter vilodag, borde varit fräsch som få idag, men så var inte fallet. Var inne i stan hela kvällen igår och åkte inlines med en polare igår kväll, en ansenlig sträcka avverkades under våra 4 timmar i den underbara Stockholmskvällen. Blev även rätt lite sömn och lång arbetsdag idag. Passet idag gick ändå bra, lade på 2,5kg på bänken och etablerade hantelflyes som övning två för tuttarna. Tog bort ett set baksida axlar för att inte trötta ut dem för mycket till kommande ryggdag, har känt mig lite slö i dem tidigare två pass. Axlarna känns bra och är väldigt sugen på att prova lite hantellyft till mittre deltan och se hur det känns. Försökte mig på ett par set till smalbänk också, men småmusklerna i armarna har det tungt i slutet av passen. Ska nog ner och försöka äta lite igen, hade varit skönt med ordentligt med sömn i natt, men blir nog inte av då det är 8 timmar kvar till revelj nu och har lite kvar att pilla med...Hör av mig efter spåret imorgon..

BigForre
2006-07-18, 19:44
Löpning 4,4km blå-spåret Altorp.

Tid: okänd

Stretch

Ej genomförd

Övrigt: Tog ett lugnt varv i spåret ikväll till albumet Damien Rice - O. Sedan åkte jag direkt och lekte lite boll med polarna, rätt lugnt spel på ett mål i någon timme. Har inte stretchat än, tar nog och tänjer lite efter duschen.

BigForre
2006-07-19, 21:29
Uppvärmning

Rodd concept II 5min

Träning

Marklyft
1x8x60kg
1x6x100kg
5x6x110kg

Chins
3x6xkv
1x4xkv

Ryggresningar
3x8xkv+5kg

Skivstångsrodd
3x8x52,5kg

Latsdrag bakom nacken
2x8x"10"
1x7x"10"

Hantelrodd
4x6x30kg

Skivstångscurl
3x8x20kg

Scottcurl med hantel
3x5x10kg

Tid: 1h 10min

Stretch

Supraspinatus 2x30sek
Bröst 2x30sek
M. Addcutor Magnus 3x30sek
Höftböjare 3x20sek
Rumpa 3x30sek
Hamstrings 3x30sek
Ländrygg 1x30sek

Övrigt: Ett funktionibelt pass, men inte mer. Ökade som planerat 5kg till i marken, klarade ett set till i chinsen på sex rep, dock hade inte Arne godkänt den sista. Lade på 5kg på ryggresningarna, följde med bänkökningen i skivstångsrodden till 52,5kg och orkade ett set till i hantelrodden. Nästa pass tror jag att jag byter plats på ryggresningarna och skivstångsrodden. I marken kör jag numera inte mixat grepp och det började bli tungt mot slutet, får se om greppet klarar 115kg nästa vecka. Vägning imorse med resultat enligt nedan, troligtvis har det fastnat lite vätska nu, annars har jag dålig uppfattning om matmängder. Nu ska jag duscha och äta lite mer...

Kontrollvägning: 83,7kg...+1,8kg/8dagar

BigForre
2006-07-20, 19:51
Löpning: 4,4km blå-spåret Altorp.

Tid: okänd

Stretch

M. Addcutor Magnus, höftböjare, framsida, baksida lår, rumpa, tibialis, vader och ländrygg 1x25-30sek.

Övrigt: Var ute med en polare, tempot var lågt. Blev positivt förvånad över hur lätt jag gled igenom spåret idag, kul att det händer saker så fort trots så lite fokus på löpningen. Ja just det, mitt problem med tibialis känns som bortblåst. Är fanimej dags att hålla ner tempot och öka distansen lite tror jag, börjar kännas mesigt, får se om jag håller det löftet i nästa vecka. Avslutade passet med riklig mängd näringsrik pizza...arbetade bort lite av morgondagen idag, så imorgon blir det ben innan middag, hoppas jag känner någon där som kan få passa i den förbannade benpressen så att jag kan få gråta lite...

BigForre
2006-07-21, 17:45
Uppvärmning

Ingen värmning, började dock lätt i benpressen.

Träning

Benpress
1x15x100kg
1x8x150kg
1x6x190kg
1x6x220kg
1x6x240kg
1x3x260kg
2x3x270kg
1x2,5x270kg

Liggande lårcurl
1x10x37,5kg
1x6x42,5kg
1x6x47,5kg
1x6x52,5kg
1x6x57,5kg
3x6x62,5kg

Underarmscurl
1x6x30kg
1x6x35kg
1x6x40kg
1x6x45kg
1x5x45kg

Stående vadpress i smith
1x6x30kg+smith
8x6x70kg+smith

Cabelcurl
7x8x80kg

Tid: Omkring 1h 25min

Stretch
M. Addcutor Magnus 3x30sek
Höftböjare 3x30sek
Rumpa 3x30sek
Hamstrings 3x30sek
Framsida 2x30sek
Vader 2x30sek
Länd 1x30sek

Övrigt: Väldigt nöjd med passet, saknade pass i benpressen, men det knädes aldrig som att det var någon fara trots ökning av vikter. Undvek raka mark idag, lite trött i ryggen och har lite skumma känslor i den. Förutom benpressen så var det intensitet i passet, bencurlarna var snabba och med kort vila. Underarmscurlen blev det en liten ökning i och en riktigt trevlig blåsa mitt i högerhanden. Hade glömt skorna, så den stående vadpressen utfördes barfota, vilket jag tycker är lite tyngre. Dags att fylla på med mat...föresten, det är helg!!!

RND
2006-07-22, 23:29
Har läst igenom dina pass nu och ser ut att vara på shysst frammarsch jue !! *flex* Kör vidare nu, bra vikter i benpressen sista passet ser jag också.

//RND

BigForre
2006-07-23, 14:30
Har läst igenom dina pass nu och ser ut att vara på shysst frammarsch jue !! *flex* Kör vidare nu, bra vikter i benpressen sista passet ser jag också.

//RND

Roligt att någon tittar till dagboken :) . Jag försöker skynda långsamt som planerat, men är inte lika varsam med benträningen. Där har jag inte heller tappat lika mycket då jag följde med polarna några gånger när de tjötade i våras och då blev det alltid ben, eftersom inget annat fungerade riktigt. Dock som jag nämnt tidigare bör de vikterna tas med en nypa salt, eftesom pressen på gymmet som jag tränar på nu på sommaren har en lätt släde och lutning på max 45 grader. Får se vad dessa pressar motsvarar på Nordicen i höst. Hur går det själv med träningen? Ingen jourlnal på gång?

theolito
2006-07-23, 14:53
Ser riktigt bra ut! :D

BigForre
2006-07-23, 20:15
Ser riktigt bra ut! :D

Kommer du in och driver med mina barnavikter eller vad är det frågan om?

BigForre
2006-07-23, 20:28
Uppvärmning

Rodd concept II 5min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x10x3kg
Innåtrotation i cabel 3x10x15kg
Arnerotation (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74940) 3x10x2kg

Träning

Bänkpress
5x8x55kg

Hantelflyes
5x6x10kg

Press bakom nacken i smith
4x10xsmith

Baksida axlar i cabel
2x8x17kg
1x7x17kg
1x7x17kg (fail)
1x8x15kg

Smalbänk
2x8x40kg
3x7x40kg

Tricepsextension
2x6x30kg
1x5x30kg
1x4,5x30kg

Pushdown
1x8x40kg
1x8x45kg
1x7x50kg

Crunches
3x15

Tid: omkring 1h 15min

Stretch
Supraspinatus 3x30sek
Bröst 2x30sek
M. Addcutor Magnus 2x30sek
Höftböjare 2x20sek
Rumpa 2x30sek
Baksida lår 1x40sek
Ländrygg 1x30sek

Övrigt: Ökade 2,5 till i bänken, men där får vi nog stanna nästa vecka. Provade även en ny övning att värma axlarna med. Försökte öka lite för baksida axlar också. Lade även till 3 set pushdown för att jag börjar bli så irriterad på att triceps är så slut efter pressandet, de ska lära sig att det inte är slut där än. Nej dags att sluta, ska äta en portion mat till, sedan ska jag iväg och kolla film...tjofräs...

BRÖÖÖÖD
2006-07-23, 22:34
Jag vill bara inflika att jag också följer din träning. Bara så du inte känner dig ensam. Jag lovar att timme och följer denna journal. Dessutom finns det en massa smygtittare som kollar in denna journal titt som tätt :cool:.

BigForre
2006-07-24, 21:37
Jag vill bara inflika att jag också följer din träning. Bara så du inte känner dig ensam. Jag lovar att timme och följer denna journal. Dessutom finns det en massa smygtittare som kollar in denna journal titt som tätt :cool:.

Usch, fan då måste jag ju sköta mig...

BigForre
2006-07-24, 21:45
Löpning omkring 7,5km långa gula-spåret Altorp

Tid: okänd

Stretch

M. Addcutor Magnus, höftböjare, framsida, baksida lår, rumpa, tibialis och vader 1x25-30sek.

Övrigt: Enligt löftet förra veckan när blå-spåret kändes barsnligt lätt, så ökade vi sträckan idag. Målet var att ta mig runt runt i ett jämt och bra tempo. Förhoppningen var att det inte skulle uppkomma några känningar i tibialis nu när sträckan var längre och underlaget plattare. Både målet och förhoppningen infriades mycket väl, kände inte överhuvudtaget av tibialis och tempot var lika högt som på korta spåret. Kände mig lite lite öm i fästet framsida lår på knät, men hoppas att det bara var lite trötthet från de bra pressarna för tre dagar sedan. Började med gång hemifrån till hamnen där gulaspåret passerar (4-500m), sedan löpning omkring 7,5km, sedan gång hem 4-500m igen. Tiden för detta var omkring 50min. Svårt att säga vad tiden på själva löpningen var, men mycket nöjd att det gick så lätt. Dags för dusch...

Timme
2006-07-25, 10:45
Bra att veta.

Ja :)

Timme
2006-07-25, 10:50
Usch, fan då måste jag ju sköta mig...


Klart som tusan att du måste sköta dig för här finns det folk som smygkikar hela tiden :D

Mycket bra och strukturerade pass! Fina benpressar också :) Snart är du tillbaka i din forma form som du sedan förnedrar med en ny och bättre kropp!

Timme
2006-07-25, 10:51
SKulle du inte kunna ligga in lite bilder på dig (visa gärna ansiktet) så att du har något att jämföra med om något år. Kan vara riktigt intressant :)

BigForre
2006-07-25, 20:38
Klart som tusan att du måste sköta dig för här finns det folk som smygkikar hela tiden :D

Mycket bra och strukturerade pass! Fina benpressar också :) Snart är du tillbaka i din forma form som du sedan förnedrar med en ny och bättre kropp!

Det är roligt att det är folk som tittar in, håller koll på dig också, men det vet du ju. Följer jag mitt uppsatta tillvägagånssätt, så tror jag att jag kommer att håna min tidigare form om ett par månader.

SKulle du inte kunna ligga in lite bilder på dig (visa gärna ansiktet) så att du har något att jämföra med om något år. Kan vara riktigt intressant :)

Ska fundera på det, men nja...annars får jag väl lova att bjuda på en sidechest efter trolig deff inför nästa sommar ;) ...om allt går som jag hoppas...

BigForre
2006-07-25, 20:55
Uppvärmning

Rodd concept II 5min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x10x3kg
Innåtrotation i cabel 2x10x15kg
Arnerotation 4x10x3kg

Träning

Marklyft
1x8x60kg
1x6x100kg
5x6x115kg

Chins
3x6xkv
1x5xkv


Stångrodd
3x8x55kg

Latsdrag bakom nacken
1x8x"10"
1x7,5x"10"
1x6X"10"

Ryggresningar
3x8xkv+5kg

Hantelrodd
3x6x30kg
1x7x30kg

Skivstångscurl
3x8x20kg

Scottcurl med hantel
3x5x10kg

Tid: omkring 1h 20min

Stretch

Supraspinatus 2x30sek
Bröst 2x20sek
Lats 1x40sek
M. Addcutor Magnus 2x30sek
Höftböjare 2x20sek
Rumpa 2x30sek
Hamstrings 1x40sek

Övrigt: Ökade vidare 5kg i marklyften idag, fortfarande utan mixat grepp eller dragremmar. Fick riktigt tänka på greppet idag när jag gick in, lyften kändes lugna och greppet fick smaka. Får se om man orkar 120 nästa vecka, kan bli svårt för tassarna. Ökade vidare i stångrodden, blev lite gunghjälp för att orka 8rep, men de kändes väldigt vettigt ändå. Hantelroddarna ska vi nog öka lite på till nästa vecka, mer rep, set eller vikt har jag inte bestämmt mig för än. Passet var helt ok, men det jag störde mig lite på var tiden på 1h 20min, mer intensitet vill jag ha. Just det, blev lite rotatorcuffar innan, eftersom det var ett par gubbar som stod och böjde långsamt på den enda vettiga markplatsen. Vägningen visade lite minus, tror att jag var lite uttorkad imorse bara, säkert löpningen igår kväll. Mer rädd att jag överäter lite för tillfället än tvärt om. På tal om äta så ska jag nog äta en gång till nu...

Kontrollvägning: 82,8kg...-0,9kg/senaste 6 dagarna...+0,9/sedan start (14 dagar)

BRÖÖÖÖD
2006-07-25, 21:06
SKulle du inte kunna ligga in lite bilder på dig (visa gärna ansiktet) så att du har något att jämföra med om något år. Kan vara riktigt intressant :)

Mm håller med. Fast ansiktet skiter jag i om det är täckt eller inte.

Föresten Timme, du har särskrivit lönnfet. För visst heter det inte lönn fet :thumbup:.





Bara tvungen att restas lite.
:D Iof ska jag inte säga något. Jag stavar fel hela tiden.

BigForre
2006-07-26, 20:23
Mm håller med. Fast ansiktet skiter jag i om det är täckt eller inte.

Föresten Timme, du har särskrivit lönnfet. För visst heter det inte lönn fet :thumbup:.

Bara tvungen att restas lite.
:D Iof ska jag inte säga något. Jag stavar fel hela tiden.

Det är antecknat, vi ska tänka på saken. Och sluta särskriva i min journal...

BigForre
2006-07-26, 20:26
Löpning 6,7km långa gula-spåret Altorp

Tid: 35min 20sek

Stretch

M. Addcutor Magnus, höftböjare, framsida, baksida lår, rumpa, tibialis och vader 1x25-30sek

Övrigt: Trött och seg idag, men kändes väl rätt acceptabelt när jag väl kom ut. Det som var tyngst var quadsen, funderar på om de ska få sig ett litet lättare pass imorgon med enbart lite genomblödning. Dags för duschen...

BigForre
2006-07-27, 21:50
Uppvärmning

Ingen uppvärmning

Träning

Benpress (genomblödning)
1x10x100kg
1x6x190kg
1x6x220kg
1x4x250kg
1x4x220kg
1x4x190kg
1x6x150kg

Liggande lårcurl (genomblödning)
6x6x42,5kg

Underarmscurl
1x6x30kg
1x6x35kg
1x6x40kg
1x4x50kg

Vadpress i smith (alla vikter exkl smith)
1x6x30kg
1x6x60kg
1x6x80kg
1x6x100kg
1x6x110kg
3x5x120kg
1x6x110kg
6x6x100kg

Tibialis i cabel
3x8x35kg

Cabelcrunches
3x10x80kg

Nån såndär tjofräs abfiter 3000 magmaskin
3x8x55kg

Tid: omkring 1h 15min

Stretch
M. Addcutor Magnus 1x30sek
Höftböjare 1x30sek
Rumpa 3x30sek
Hamstrings 2x30sek
Vader 2x30sek
Länd 2x30sek

Övrigt: Kändes starkt att jag han med ett pass idag. 17.45 avgick båten till kyrkviken med polarna för att åka wakeski (eller vad fan det hette, något nytt för mig), innan dess skulle ett pass och en arbetsdag klämmas in. Det gick, men arbetade snabbt som fan. Var som nämndes igår seg i benen, så quads och hamstrings fick sig bara en liten lätt genomkörare, märktes faktiskt också idag hur mycket segare de var. Försökte mig på att smälla på fett med vikt och fett med set på vaderna istället, närmare bestämt 15st. Utförandet vet jag inte riktigt, kommer inte lika högt upp som tidigare, men ändå aja. Föresten var rätt nöjd med ett strikt och fint set underarmscurl på 50kg idag. Hann med att köra lite tibialis anterior idag också, blev glad. Hem fort som fan efter stretchen och käkade mat och gjorde en matlåda att ta med ut för att inte krympa allt för mycket. Hade inte behövt stressa så mycket med matlådan, de hade köpt två engångsgrillar och 40 korv på 5 pojkar. Summa sumarum så har jag idag byggt vader med hjälp av 8-10 varmkorv. Dags för kvällsbestyr...

BigForre
2006-07-28, 20:03
Vilodag, vilket innebär att jag inte ska träna. Dock blev det ett långt varmbad efter jobbet idag, följt av stretching. Anledningen är att min rygg är fanimej inte perfekt, spänningar eller vad fan det är går upp och ner från dag till dag, mellan nedre delen, mitten och nacken, där det känns som att det är trapsen som stelnar till. Skickade iväg ett mess till min snälla massös, men tror att hon är på semester, inväntar svar därifrån så hon ska gå igenom mig lite. Inte blitt så mycket gjort åt det här då det hamnat lite i skymmundan av axelproblemet. Ska ta en dusch, sedan blir det nog lugn kväll med film hos en polare, hej...

Stretch
Rumpa 3x30sek
Baksida lår 3x30sek
M. Addcutor Magnus 3x30sek
Höftböjare 3x30sek
Framsida lår 3x20sek
Ländrygg 3x20sek

BigForre
2006-07-29, 14:33
Uppvärmning

Rodd concept II 5min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Innåtrotation i cabel 3x8x15kg
Arnerotation 3x8x3kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
4x8x55kg

Hantelflyes
5x6x10kg

Press bakom nacken i smith
3x8xsmith

Hantellyft åt sidan (test)
3x8x3kg

Smalbänk
2x8x40kg
1x7x40kg (fail)
1x6x40kg (fail)

Tricepsextension
2x6x30kg
1x5x30kg
1x4x30kg

Underarmscurl
1x6x30kg
2x4x50kg

Pushdown
1x6x47,5kg
--> -2,5kg -->
1x6x35kg

Tid: knappt 1h

Stretch

Lite rumpa i bastun

Övrigt: Var måttligt bra i ryggen idag, men blev ett pass. Blev rätt småkass, kändes att jag saknade tryck och vilja. Provade på hantellyft åt sidan, men det kändes inte helt bra för axlarna, kändes precis som belastningstesten hos napprapaten, ja alltså det ömmade lite. Struntade i baksida axlar idag då ryggen kändes sådär. Lät kroppen vara med stretchen också, mer att tilläga, nej...jo förstesten, fick tillbaka mess från min massös, semester till vecka 31, damn. Annars ingenting, hoppas att ryggen blir lite snyggare snart...ikväll blir det lite småfest och några öl, kanske lika bra det...

Timme
2006-07-29, 16:19
Det är roligt att det är folk som tittar in, håller koll på dig också, men det vet du ju. Följer jag mitt uppsatta tillvägagånssätt, så tror jag att jag kommer att håna min tidigare form om ett par månader.



Ska fundera på det, men nja...annars får jag väl lova att bjuda på en sidechest efter trolig deff inför nästa sommar ;) ...om allt går som jag hoppas...


Ah, det är grymt bra att du håller ett extra öga på mig :

Jaa! Sidechest for the win!

Timme
2006-07-29, 16:21
Föresten Timme, du har särskrivit lönnfet. För visst heter det inte lönn fet :thumbup:.





Bara tvungen att restas lite.
:D Iof ska jag inte säga något. Jag stavar fel hela tiden.


haha ah det har du rätt i :D Jag är sämst på sådant. Jag särskriver tyvärr ganska mycket :( Jag kan inte ändra texten där under eftersom pez fick rycket vid jul och erbjöd sig att ändra texten under nicket och jag bad honom att skriva "länn fet" och han gjord det. Så jag blir tvungen att bjuda på lite dålig grammatik.

Timme
2006-07-29, 16:22
Bänkpressen ökar ser jag! Bra där!

BRÖÖÖÖD
2006-07-29, 20:05
haha ah det har du rätt i :D Jag är sämst på sådant. Jag särskriver tyvärr ganska mycket :( Jag kan inte ändra texten där under eftersom pez fick rycket vid jul och erbjöd sig att ändra texten under nicket och jag bad honom att skriva "länn fet" och han gjord det. Så jag blir tvungen att bjuda på lite dålig grammatik.

Hahaha, fast det skönaste är ändå att jag har särskrivit min karate___journal. Hela min journal är förpestad *cry*.

Timme
2006-07-31, 15:34
Aj då :D

RND
2006-07-31, 17:09
Roligt att någon tittar till dagboken :) . Jag försöker skynda långsamt som planerat, men är inte lika varsam med benträningen. Där har jag inte heller tappat lika mycket då jag följde med polarna några gånger när de tjötade i våras och då blev det alltid ben, eftersom inget annat fungerade riktigt. Dock som jag nämnt tidigare bör de vikterna tas med en nypa salt, eftesom pressen på gymmet som jag tränar på nu på sommaren har en lätt släde och lutning på max 45 grader. Får se vad dessa pressar motsvarar på Nordicen i höst. Hur går det själv med träningen? Ingen jourlnal på gång?

Klart jag håller koll, sa jag ju att jag skulle göra. ;)

Kanske blir en journal snart, är ju inte lika tuff som alla andra killar och tjejer här på kollo. Kanske kommer i veckan eller nåt. Får se.

Kör på nu. :whipped:

BigForre
2006-07-31, 21:06
Timme: Baaa, snart äger jag upp bänkvikterna i strikta underarmscurl...undra om jag någonsin kommer kunna bänka. Har ju faktiskt aldrig varit bra på det, bättre än så här, men aldrig förstått mig på det.

RND: Bara att bjuda...

BigForre
2006-07-31, 21:21
Uppvärmning

Rodd concept II 3-4 minuter

Träning

Mark
1x8x60kg
1x6x90kg
5x6x120kg

Chins
3x6xkv

Stångrodd
3x8x55kg

Ryggresningar
3x8xkv+5kg

Latsdrag bakom nacken
3x8x"10"

Hantelrodd
5x6x35kg (fail på sista vänstern)

Baksida axlar i cabel
3x6x15kg

Tid: omkring 1h 10min

Stretch
Hamstrings 1x30sek
Höftböjare 1x30sek

Övrigt: Kassa förutsättningar idag...folk kan gärna få vara slut i huvudet, så länge jag slipper lida för det, kommer få städa upp på jobbet hela veckan märkte jag idag, vilket resulterade i att jag var så förbannad att jag inte kände hunger, orkade eller brydde mig om att äta. Kom hem 17.00 utan att ha ätit mer än frukost, var länge sedan jag ätit så kass. Ryggen har varit sådär senaste dagarna, men det sket jag i idag, känns inte nått när jag tränar dock, så jag fortsatta höja i marken, gick rätt bra. Chinsen gick dåligt, så jag kapade ett set eftersom det sista jag genomförde inte var strikt nog för mig...Höjde som lovat i hantelrodden, gick bra och var rätt så strikt, nu finns det inga tyngre hantlar på det här gymmet (tillbaka till AK)...Biceps väntade jag med då jag tänkte slänga in ett specialpass på torsdag, drar ut och seglar fredag till söndag så det blir några dagar ledigt. Ska ta å beställa lite protein och maltodextrin från shopen nu...fan för jobbet den här veckan...

BigForre
2006-08-01, 21:46
Löpning: 6,7 km långa gula-spåret Altorp.

Tid: okänd

Stretch

Rumpa 3x30sek
Hamstrings 1x30sek
Quads 1x30sek

Övrigt: Ett lugnt spår med polarn, höll samtalstempo hela vägen, vilket ändå var hyggligt joggingtempo. Diskuterade faktiskt framtagning av en produkt som jag så sent som idag kom på, vilket jag faktiskt är rätt sugen på att förverkliga. Han har som ekonom lite koll på vad man bör tänka på, så det var intressant att ventilera det lite. Aja nog om det, löpandet gick lätt och fint och inget att kommentera egentligen. Fick ett mess från massösen idag att hon kunde klämma in mig innan hon egnentligen avslutar sin semester, vilket var väldigt trevligt, ska se om min rygg är något hon kan åtgärda. Dags för dusch..

BigForre
2006-08-02, 20:34
Uppvärmning

Nä...

Träning

Benpress
1x20x100kg
1x10x150kg
1x6x190kg
1x5x220kg
1x4x250kg
1x4x270kg
1x3x280kg
1x3x250kg

Tibialis i cabel
2x10x35kg

Liggande lårcurl, ett ben i taget
6x6x22,5kg

Stående vadpress i smith (alla vikter exkl. smith)
1x6x30kg
1x6x70kg
6x6x100kg

Benspark
4x8x"10"

Knästående stångrull för mage
6x6xkv

Tid: okänd

Stretch
Quads 1x60sek
Hamstrings 1x60sek
Tibialis 1x30sek
Rumpa 1x30sek

Övrigt: Hade svårt att hitta riktigt motivation idag, lite småseg och trött i huvudet, kunde inte ge det där sista. Benpressen kändes inte särskilt givande. Provade att köra lårcurl med ett ben i taget, jämvikten var rätt bra. Körde benspark för första gången sedan jag provade det i lumpen, eftersom jag tror att det var av det jag fick problem med knät, förbannat habil övning annars måste jag säga. Körde lite "utrull" med skivstång för magen som sistaövning, den kändes som att den hittade rätt. Imorgon blir det ett bonuspass, innan jag tar några dagar ledigt och åker ut och seglar...

Timme
2006-08-03, 00:03
Timme: Baaa, snart äger jag upp bänkvikterna i strikta underarmscurl...undra om jag någonsin kommer kunna bänka. Har ju faktiskt aldrig varit bra på det, bättre än så här, men aldrig förstått mig på det.

RND: Bara att bjuda...

Oj det var som tusan! smiskar du upp bänkvikterna i underarmscurl? :D

Hardcore!

BigForre
2006-08-03, 13:18
Oj det var som tusan! smiskar du upp bänkvikterna i underarmscurl? :D

Hardcore!

Nä lite lögn är det väl, men det känns som att de vikterna ger mitt ego en bättre boost än bänken i alla fall...man ska nog vara 14 år och heta Lisa innan mina bänkvikter är respektabla :D...men ska hålla igen ett tag till, det är inte dags att börja bänka med lägre rep än...

BigForre
2006-08-03, 18:13
Uppvärmning

Rodd concept II 3 min
Rotatorcuffar
Utåtrotation 2x10x3kg
Innåtrotation i cabel 2x10x15kg
Arnerotation 2x10x3kg

Träning

Smalbänk
4x6x50kg

Stångcurl (inte strikt)
3x3x50kg

Triceps runt huvudet
3x6xez+30kg

Bakåtlutad alternerade hantelcurl
3x3x20kg

Underarmscurl
1xmångax20kg
1x6x40kg
1x4x50kg
1x3x50kg

Scottcurl med ez-stång
3x3xez+30kg

Push-tjofräs mellan två bänkar
3x8xkv+20kg

Hammercurl med stöd
2x5x12,5kg

Ovända stångcurl
3x6x20kg

Pushdown dropset
1x5x80kg
1x5x75kg
---->
1x5x50kg
1x5x45kg

Static hold
3xvarierande tidx130kg

Tid: lång tid

Stretch
Rumpa 2x30sek

Övrigt: Det var idag som var stora armtuktardagen, dagen då jag gick ner på gymmet och utövade alla övningar för armarna som kom i min väg. Tanken var att köra armarna när de var fräscha så att de kunde få smaka lite tyngre vikter och få lite perspektiv på tyngd. Det mesta gick rätt bra och jag kan meddela att jag är trött i armarna. För övrigt så var utrullen och bensparken två övningar från gårdagen att hålla kvar, fruktansvärt trött i musklerna idag på ett bra sätt.

BigForre
2006-08-07, 20:32
Uppvärmning

Rodd concept II 5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x10x3kg
Arnerotation 3x10x3kg

Träning

Bänk
1x8x50kg
5x8x55kg

Hantelflyes
1x8x9kgs
1x6x12,5kg
3x6x10kg

Press bakom nacken i smith
1x8xsmith
3x8xsmith+5kg

Baksida 45grader hantel
5x8x4kg

Smalbänk
4x6x45kg
1x5x45kg

Tricepsextension
3x6x30kg
1x5x30kg

Mer baksida 45grader hantel
3x8x4kg

Baksida axlar i cabel
3x8x15kg

Dropset pushdown
1x5x80kg
1x5x70kg
1x5x60kg
1x5x55kg
1x5x50kg

Crunches
3x15xkv

Tid: omkring 1h 25min

Stretch

Supraspinatus 2x30sek
Bröst 2x20sek
Biceps 2x30sek
Lats 2x20sek
Baksida bröst 2x30sek
Rumpa 2x30sek

Övrigt: Tillbaka efter ett par dagar fritt från träning där jag laddat med burkmat, pulvermjölk och öl. Ryggen har kännt rätt lugn och skön, men var tillbaka lite lätt imorse igen, längtar återigen till på fredag och massage. Passet gick rätt bra idag, bänken var inga problem, så nästa gång lägger vi på lite mer, eller kör ännu långsammare och ännu mer stopp på bröstet. Lade även på lite på pressen bakom nacken, vilket jag både orkade och inte kände av något i axlarna. Försökte mig på en till övning för baksida (och lite mittre delta), en övning där man sitter med magen mot en bänk med 45 graders lutning, ja ni förstår säkert. Övningen provade jag eftersom jag inte riktigt fick till incline övningen i cabel som Sheogorath tyckte att man borde prova istället för de plana jag brukar köra. Man kunde hitta bakre deltan bra tyckte jag om man koncentrerade sig på utförandet. Cabeln var upptagen nästan hela kvällen, varför jag körde ett set till istället för vanliga övningen för baksida, men precis när jag var kalr så blev den ju ledig, så då blev det lite baksida i cabel också. Aja skit samma, nu har jag skrivit en hel roman om ett träningspass känns det som, dags för mer mat...

BRÖÖÖÖD
2006-08-08, 12:09
Hur tränar du rotarcuffarna?

Vad är Arnerotation för något?

BigForre
2006-08-08, 16:42
Hur tränar du rotarcuffarna?

Vad är Arnerotation för något?

Liggande utåtrotation (http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/DBLyingExternalRotation.html)
Innåtrotation i cabel (jag kör den knästående) (http://www.exrx.net/WeightExercises/Subscapularis/CBInternalRotation.html)
Arnerotation (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74940)

Tränas mycket för att få en bra uppvärmning och lite stretch. Om du är sugen på att träna dessa så är det viktigaste att veta att du bör träna dessa väldigt lätt, eftersom det ofta är relativt snålt om utrymme i axlarna, så volym på dessa är inte att föredra. Utrymmasbrist är vad napprapaten trodde att min supraspinatus led av, varför arnerotationen är perfekt för mig då jag inte kan göra den fritt, vilket också är en vanlig cuffövning.

BigForre
2006-08-08, 22:17
Löpning 6,7 km och lite till långa gula-spåret Altorp.

Tid: okänd

Stretch

Ingen stretch

Övrigt: Aktiv dag, slutade arbetet rätt tidigt (15.00) åkte hem fort som fan, åt lite mat, sedan direkt ner till beachplanen och lirade volleyboll. Hem och åt en lätt middag, sedan löpningen med en polare runt 19.00. Var rätt segt idag, men var ännu segare för polarn, så tempot blev väldigt lågt. Blev ingen stretch eftersom beachen drog igång igen vid 20.00, så det blev en gainer i farten bara. Avslutade kvällen med ett bad, bra kväll på det hela taget, men känner att jag bör äta rätt ordentligt nu en sista gång...

BigForre
2006-08-09, 20:55
Uppvärmning

Rodd concept II 2-3 min

Träning

Marklyft
1x6x60kg
1x6x90kg
1x6x120kg
4x6x125kg

Chins
2x6xkv
1x4,5xkv

Stångrodd
3x8x55kg

Ryggresningar
3x8xkv+5kg

Hantelrodd
6x6x35kg

Tid: Drygt 1h

Stretch

Gluteus 2x30sek

Övrigt: Bra pass, ryggen har känts fin de senaste 3-4 dagarna, så jag vågade mig på att öka vidare enligt mina planer i marken, 125kg. Dessa ägdes, men det börjar bli tungt, kör fortfarande frontgrepp utan remmar. Chinsen börjar störa mig, dock undrar jag om det inte är den ständiga ökningen i marken som gör att det inte går frammåt, alltså att jag är lite tröttare innan chinsen varje gång. Skippade drag bakom nacken idag, kände inte för det. Gick på hantelrodden efter att ha fastnat mitt i ryggresningarna av att en bekant skulle prata av sig...fan jag gillar inte avbrott i träningen, älskar folk som pratar med mig mellan seten och inte har några problem att snabbt bryta när det är dags igen...Hantelrodden var fin idag, gick riktigt bra...måste ta och äta igen, sedan ska jag förbi den lokala krogen för att socialicera lite...hej hopp...

BigForre
2006-08-10, 21:01
Löpning 6,7km långa gula-spåret Altorp

Tid: okänd

Stretch

Vader, hamstring, quads, bröst och höftböjare 1x30sek
Rumpa 2x30sek

Övrigt: Idag var det tungt, blev sent igår och arbete idag, men tänkte att jag får skylla mig själv och drog ut ändå. Ska ta mig en dusch, sedan gjorde jag faktiskt en kontrollmätning idag innan jag gick ut och sprang. Den tar jag och skriver ner när jag är duschad och äten...

BigForre
2006-08-10, 22:34
Kroppsdel Vänster Höger

Underarm 31,3 (+1,2) 32,1 (+0,6)
Överarm 38,8 (+1,6) 40,1 (+1,7)
Midja 86,5 (+1,5)
Ben 62,8 (+1,4) 63,0 (+1,6)
Vader 39,9 (+0,9) 40,0 (+0,6)
Röv 102,0 (+2,0)
Bröstkorg 107,0 (+2,0)
Axelvidd 50,0 (+2,5)

Kontrollvägning: 83,8kg

Övrigt: Känns och syns skillnad på dessa 5 veckor, dock får man väl tacka glykogen och vätska för dessa ökningar, men det är roligt ändå. De här centimetrarna ser jag själv och några har kommenterat att det syns, vilket alltid boostar viljan att slita vidare. Måtten inom parentes är ökning sedan förra vägningen, vilket den här gången var första mätningen som står i första posten. (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1647621&postcount=1) Det som främst stör mig är assymetrin på armarna, men inget jag kommer försöka rätta till än.

BigForre
2006-08-13, 19:46
Uppvärmning

Nej

Träning

Benpress
1x20x100kg
1x8x150kg
1x8x180kg
1x8x210kg
1x8x230kg
1x5x250kg

Benspark
5x8x"12"

Liggande lårcurl
1x6x52,5kg
3x6x62,5kg

Raka marklyft
4x8x50kg

Underarmscurl
1x6x30kg
3x6x40kg

Tibialis
3x8x35kg

Vadpress (alla vikter exklusive smith)
1x8x40kg
1x6x70kg
5x6x100kg

Utrull för mage
4x6

Tid: Rätt länge

Stretch

Baksida lår, raka mark med bara stången 3x20sek
Knäböj i smith utan vikt 3x20sek
Latshäng 2x20sek
Supraspinatus 2x30sek
Biceps 2x20sek
Pectorialis minor 2x20sek
Bröst 2x20sek
M. Addcutor Magnus 4x20sek
Rumpa 3x30sek
Främre delta 2x20sek

Övrigt: I fredags var jag på massage och fick en omgång...fick med mig två stretchövningar som hon ville att jag skulle jobba med, Rumpa och M. Addcutor Magnus stretchen fast på ett litet annat sätt, jag var utan tvekan orörlig här, vilket inte förvånar mig och hon tror att det är därför ryggen och nacken stramar till och från. Dagens pass kändes rätt ok med tanke på omständigheterna, uppladdningen har väl varit sådär med berusningsdryck både fredag och lördag, dock inte några kopiösa mängder, men lite sena nätter. Benpressen känns lite seg, älskar bensparken, var har den varit tidigare. Försökte plocka in raka marken eftersom jag är mycket intresserad av att få upp rörligheten där, så största vikt ligger på bra stretch i den övningen, målet är att iallafall kunna med bra form på ryggen kunna lägga ner skivstången med vikter på marken med helt raka ben. Dags för pasta och köttfärssås...

BigForre
2006-08-14, 21:11
Löpning 7,5km långa gula-spåret Altorp + lite till

Tid: lång tid

Stretch

Quads, vader, tibialis, bröst och främre delta 1x30sek
M. Addcutor Magnus, rumpa och hamstrings 3x30sek

Övrigt: Idag fick jag känningar i högra tibialis, inte lika mycket som förut, men var ändå obehagligt att springa. Två troliga anledningar, antingen att jag inte sprungit efter benpasset tidigare alternativt att jag började springa direkt på asfalten påväg till spåret istället för att gå. Ska undvika dessa båda ting nästa löppass. Blev rätt lätt idag pågrund av detta, någon slags lätt intervallträning, eftersom jag valde att gå när det började ömma. Mot slutet började det kännas lite bättre och det gick att springa längre och längre. Just nu känns det lite stelt i nacken igen, ska nog ta mig ett riktigt varmt bad innan kvällsmaten...just det, fan vad utrullen tar bra i magen och nästa gång ska jag bögstretcha lite lösare, kändes lite stramt i soleus (tror jag det är som blir stretchad)...

BigForre
2006-08-15, 21:16
Uppvärmning

Rodd concept II 5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Arnerotation 3x8x3kg
Innåtrotation i cabel 2x10x15kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
4x8x60kg
1x7x60kg

Hantelflyes (extremdjupa)
5x6x10kgs

Flyes i maskin
3x6xokänt

Press bakom nacken i smith
1x8xsmith+10kg
2x7xsmith+10kg

Bakre delta 45 grader hantel
4x8x4kg

Baksida axlar i cabel
3x8x15kg

Smalbänk i smith
1x8x50kg
2x6x50kg

Tricepsextension
2x6xez+20kg
1x5xez+20kg

Pushdown
3x5x65kg

Tid: omkring 1h 15min

Stretch

Supra 2x30sek
Bröst 2x20sek
Lats 2x20sek
Rakmark med stång för baksida 3x20sek
Smithböj 2x20sek
Biceps 1x20sek
M. Addcutor Magnus 3x20sek
Rumpa 3x20sek

Övrigt: Ökade vidare i bänken idag trots att dagen kändes sådär, går fortsatt bra och inga känningar. Blev smalbänk i smith då alla stänger var upptagna, kändes inte likte trevligt. Ökade lite i pressen bakom nacken, kändes rätt tungt för mina flickeaxlar, men kändes inte obehagligt på något sätt. Har inte så mycket mer att säga om det här passet, det mest gick relativt bra, stretchen seriöst genomförd...

BigForre
2006-08-16, 20:41
Löpning 6,7 km långa gula-spåret Altorp

Tid: lång tid

Stretch

Vader, tibialis, quads och hamstring 1x30sek
M. Addcutor Magnus och rumpa 3x30sek

Övrigt: Fan vad tungt det var idag, kändes lite i tibialis, men inga problem att genomföra. Imorgon ska jag fortsätta öka till 130 i mark, för ryggen har känts helt ok nu, tänk om vi kommit på var problemet sitter en gång för alla...

Timme
2006-08-16, 21:29
Jag blir alltid positivt överraskad av hur fint och strukturerat du beskriver dina pass med tydliga och bra rubriker. Helt klart den snyggaste ournalen på kolo!

Grymma benpressar förövrigt! Snart så kommer 300!

BRÖÖÖÖD
2006-08-16, 22:46
Jag blir alltid positivt överraskad av hur fint och strukturerat du beskriver dina pass med tydliga och bra rubriker. Helt klart den snyggaste ournalen på kolo!

Grymma benpressar förövrigt! Snart så kommer 300!

PLUS 1

Timme
2006-08-16, 23:25
:)

BigForre
2006-08-17, 09:26
Timme / Brööööd: Tack så mycket :) . 300 i den benpressen skulle kanske, nästan eller möjligtvis kunna gå att göra en singel på om jag tog och vilade från löpningen en vecka innan, har inte kännt mig fräsch i benen sedan första två veckorna egentligen. Fast som sagt ska bli intressant att se hur mycket det egentligen är i en riktig benpress...börjar längta tillbaka lite till Atletklubben i övrigt också, fast det är ju bara ett par veckor kvar nu tills de börjar med vettiga öppettider...Lycka till med bygget / Forsman

Timme
2006-08-17, 10:13
Timme / Brööööd: Tack så mycket :) . 300 i den benpressen skulle kanske, nästan eller möjligtvis kunna gå att göra en singel på om jag tog och vilade från löpningen en vecka innan, har inte kännt mig fräsch i benen sedan första två veckorna egentligen. Fast som sagt ska bli intressant att se hur mycket det egentligen är i en riktig benpress...börjar längta tillbaka lite till Atletklubben i övrigt också, fast det är ju bara ett par veckor kvar nu tills de börjar med vettiga öppettider...Lycka till med bygget / Forsman

Jaa! 300 fixar du!

BRÖÖÖÖD
2006-08-17, 10:31
Jaa! 300 fixar du!

Plus ett :thumbup:






Roligt att Timme skriver precis vad jag tänker skriva. Så jag behöver bara hålla med.

BigForre
2006-08-17, 13:21
Hehe...får se om jag provar en maxning innan jag lämnar det här gymmet, blir ju nästan tvungen att prova när ni säger sådär, men då måste jag nog släppa cardion några dagar innan. Ska fortsätta med +5kg i marken om ett par timmar, och se om det går att köra 5x6 med frontgrepp i alla fall, så det blir mitt första berg...

BigForre
2006-08-17, 18:04
Uppvärmning

Rodd concept II 5min

Träning

Mark
1x6x70kg
1x6x110kg
4x6x130kg
1x5x130kg

Chins (snabba, men inte ostrikta)
3x6xkv

Stångrodd
3x8x60kg

Ryggresningar
3x10xkv+5kg

Latsdrag bakom huvudet
1x6x"13"
1x5x"14"
1x5x"13"

Hantelrodd
5x6x35kg

Stångcurl (3 breda, 2 smala)
5x8x20kg

Stretch

Quads 1x30sek
Tibialis 1x30sek
Rakmark med gung i botten 3x6x40kg
M. Addcutor Magnus 3x30sek
Rumpa 3x30sek
Böjstretch 3x20sek

Tid: runt 1h 15min

Övrigt: Marken gick inte riktigt idag, greppet började svika ordentligt i sista setet (Obs, ingen fail, försökte inte bara). Nästa gång får vi inte öka alltså, ska nog dra lite static hold nästa pass också, det här måste åtgärdas. I övrigt var det ett ganska bra pass, inte mycket att gnälla på. Dags för lite till mat, sedan blir det beachvolleyboll...hej och tjofräs..

Timme
2006-08-18, 00:34
Grym bild förresten! Nu vet jag hör du ser ut :)

BigForre
2006-08-18, 20:14
Cardio i form av inlines.

Tid: 1,5h

Stretch

Rumpa, M. Ad...och baksida lår 2x30sek

Övrigt: Kände mig som jag nämnde förra cardiopasset lite småseg i kroppen och framförallt i benen. Så idag tog jag mig istället för löpningen en liten gemytlig inlinestur med en polare, tempot var väl måttligt, men kände att jag kunde skriva upp det som utförd cardio utan att ljuga i alla fall. Imorgon är det ett benpass på schemat, ska genomföras för att i alla fall inte missa chansen till lite muskelbyggnad, men tror inte att det kommer att uträttas några stordåd, blir även morgonpass då det är det enda som fungerar och jag vet hur morgonpass brukar fungera för mig. Ska iväg och handla glass, för ikväll blir det hemmakväll för min del...

BigForre
2006-08-18, 20:15
Grym bild förresten! Nu vet jag hör du ser ut :)

Ja, nu vet du det, även om jag ser lite sned och mobbad ut på bilden. Dock tyckte jag den var lite rolig då jag såg så stekig och dryg ut på den, sedan var den lite sommrig också.

Chaan
2006-08-19, 03:08
Tjena

Verkar som vi ligger ungefär lika i styrka

BigForre
2006-08-19, 12:19
Tjena

Verkar som vi ligger ungefär lika i styrka

Såg att du hade journal du också, kikade bara föbi som hastigast. Då får vi helt enkelt se vem som kör hårdast i höst :)

BigForre
2006-08-19, 12:34
Morgonpass, och vi vet ju alla vad jag tycker om morgonpass...ILLA!!!...

Uppvärmning

Rodd concept II 2-3 min

Träning

Benpress
1x15x90kg
1x15x110kg
1x15x130kg
1x15x150kg
1x15x170kg
1x15x200kg

Benspark
4x12x"11"

Liggande lårcurl
3x12x47,5kg

Raka marklyft (stor vikt på stretch)
3x8x50kg

Underarmscurl
1x12x30kg
1x9x30kg

Tibialis
3x8x35kg

Stående vadpress i smith, gaystrikt (alla vikter exkl smith)
1x8x40kg
3x6x70kg

Utrull med stång för mage
4x6

Stångcurl, var fan kom den ifrån?
1x6x40kg

Tid: omkring 1h 15min

Stretch

Quads, Tibialis och vader 1x30sek
Hamstrin, Rumpa och M. Addcutor Magnus 3x30sek
Böjstretch i smith 3x20sek

Övrigt: Gillar som sagt inte morgonpass och känner mig för närvarande lite seg i benen, så det var upplagt för ett rätt risigt pass. Men det gick bättre än vad jag hade trott. När jag kom till gymmet och skulle dra igång med benpressen så var den redan upptagen av en lite äldre pojk med mycket stor överkropp och lite mindre ben. Vikterna blev därför efter honom då jag inte orkade hålla på och trassla, så jag fick iden att det skulle vara roligt med ett pass med högre rep för att få lite omväxling stikt och fina var de också. På 130kg gav han upp på 6 rep nära fail, så då fick jag fortsätta själv. Riktigt intressant och jag tror att det skulle kunna vara rätt nyttigt att slänga in ett högreppass lite då och då. Dock är det nog av större intresse att slänga in några lågrepveckor snart, men det ska jag fanimej vänta med så att inget går snett. Annars inget att kommentera egentligen, förutom att underarmscurlen gick väldigt dåligt, så jag lyssnade på min kropp och lade ner den. Skulle kunna tro att det är efter marken med frontgrepp som jag håller på med för två dagar sedan, då jag börjar komma upp i de vikter då greppet sviker, vilket resulterade i att jag tror att det var första gången jag hade träningsverk i fingrarna igår. Nej nu har jag snart skrivit en hel roman om ingenting igen, dags att gå ner och äta mig stor...

BigForre
2006-08-21, 17:47
Uppvärmning

Rodd concept II 5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Arnerotation 3x8x4kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
5x8x60kg (Första 3 med stop, sista två strikta utan stop)

Flyes i maskin
1x8x40kg
2x8x45kg

Hantelflyes
5x6x10kg (Samtliga med ordentlig stretch)

Bakre delta 45 grader hantel
1x8x4kg
4x8x3kg

Baksida axlar i cabel
1x10x15kg
2x9x15kg
1x8x15kg

Press bakom nacken i smith
1x8xsmith
2x8xsmith+10kg
1x6xsmith+10kg

Smalbänk
2x6x50kg
1x5x50kg

Tricepsextension
3x6x30kg

Pushdown (dropset ner till 40kg, -5kg/drop)
1x5x65kg

Crunches
3x12

Stretch

Supraspinatus 2x30sek
Bröst 2x20sek
Biceps 2x20sek
Främre delta 2x20sek
M. Addcutor Magnus 2x20sek
Hamstrings 2x20sek
Böjstretch i smith 2x20sek

Övrigt: Ligger kvar på 60kg i bänk nu tills jag klarar 5 strikta set med stop på bröstet (idag körde jag 3 av seten med stop), sedan fortsätter vi till 65kg. Provade efter första setet för bakre delta att sänka vikten till 3kg hantlar och fokusera på att låta bakre delta ta allt arbete, kändes inte alls dumt. När man sedan kom till cabeln och körde flyes för baksida så var det omöjligt att inte krokna i bakre delta först. Kännes lite konstigt i knäna efter allt rumpstretchande dock, lite irrierande när det känns som att det har löst alla mina ryggproblem som enbart känna lite lite då och då. Annars hände inget annat spektakulärt idag, återkommer imorgon för rapport av löpningen.

Chaan
2006-08-21, 18:13
Benpress
6x15x90-200kg


Fett!

Såg att du hade journal du också, kikade bara föbi som hastigast. Då får vi helt enkelt se vem som kör hårdast i höst :)

Och mest taktiskt :smokin:

BigForre
2006-08-21, 19:14
Fett!

Säger det som jag sagt tidigare till folk som tycker det ser bra ut, lutningen är max 45 grader och släden är liten och lätt på det gym jag kör på nu. Så det är inte allt för mycket att hurra över, dock så kan jag väl i alla fall säga att benpressen ligger före bänken ;)

Och mest taktiskt :smokin:

AMEN brother!..AMEN!...en mycket viktig del för att nå framgång..

BigForre
2006-08-22, 20:59
Löpning 5,7km långa gula-spåret Altorp.

Stretch

Tar och kör igenom det vanliga (lite extra rumpa och M. Addcutor) efter duschen sedan...

Övrigt: Skitpass, var ute med polarn och drog den vanliga rundan...hade florerat lite glåpord påväg hem från staden idag om vem som skulle sätta dit vem. Han satte tempo direkt, insåg att det var ett tempo han aldrig skulle kunna hålla och han räknade väl med samma sak hos mig. Så efter någon km kom psykningen från min sida då jag kallt klev om och ökade steglängden med ett fint pokerface. Mycket riktigt gav han sig efter ytterligare någon km och tempot därefter var inte bra...dock får jag se dagen som en seger, men benen känns måttligt bra för tillfället. Funderar faktiskt på att ta en vecka eller dyl utan cardio för att se om benen återfår lite tryck, för nu känns det som om både löpningen och styrketräningen saknar det där extra. Knäna känns lite småömma också, tror att det beror på den hårda gluteusstrechen jag kört, för just då känns det lite ömt, men det verkar bannimej ha hjälpt för ryggen, vilket dock är förbannat trevligt...

Sinew
2006-08-22, 22:37
Är uppvärmning och stretch inräknat i tiden du skriver ut att passset tar? Rätt bra intensitet isåfall, eller är det jag som sett fel? :MrT:

BigForre
2006-08-23, 10:36
Är uppvärmning och stretch inräknat i tiden du skriver ut att passset tar? Rätt bra intensitet isåfall, eller är det jag som sett fel? :MrT:

Uppvärmning och stretch är inte inräknat i tiden. Än så länge lägger jag inte allt för stor vikt vid intensiteten, men kommer nog börja kika lite mer på tiden senaste och skriva ner den lite mer kontinuerligt.

BigForre
2006-08-23, 19:52
Uppvärmning

Rodd concept II 2-3 min

Träning

Marklyft
1x6x60kg
1x6x100kg
3x6x130kg ahh!! greppet 2 set kvar...
1x6x130kg ät!! håll det här nu...
1x6x130kg det var på det berömda...

Chins
3x6xkv

Stångrodd
3x8x60kg

Ryggresningar
3x8xkv+5kg

Latsdrag framför
15x"9" RP 3x"9"
10x"9" RP 3x"9" RP 2x"9"

Hantelrodd
5x6x35kg

Stångcurl bred (mycket långsam negativ)
1x12x20kg
4x10x20kg

Stretch

M. Addcutor Magnus 3x30sek
Rumpa 2x30sek
Hamstring 2x30sek

Övrigt: Vet inte riktigt hur jag ska göra riktigt med marken, mixat grepp eller dragremmar...eller fortsätta mala på med frontgrepp och se hur fort greppstyrkan utvecklas. Nu är det greppet som sviker och tills vidare är 130kg relativt lagom att träna på. Slänger på dragremmar direkt efter att marken är klar, för efter dessa 7 set känner jag att greppet har fått en redig genomkörare. Alternativet är väl att ställa sig och köra lite static hold i slutet av passet, men det känns lite onödigt tidsödande...äh får se hur jag gör, tillslut kommer väl ryggen springa ifrån händerna vad jag än vill eftersom jag tror att det finns utvecklingspotential i marken. Nöjd att jag kunde få ner tillräckligt med vilja i händerna idag i alla fall. Chinsen gick ganska bra idag, de två första seten var nog AF godkända, tredje fladdrade benen lite på de två sista repetitionerna. Är ruggigt sugen på att komma upp mot 10 rep AF godkännda chins i alla fall i första setet, dock kännns det nästan som att det står still här och 4 rep till känns mycket avlägset, funderar på att prova något nytt upplägg här, återkommer med det. Nej, tack för ikväll, imorgon ska det egentligen vara cardio, men som jag nämnde igår tar jag och vilar från det, men ledigt blir det inte, imorgon bitti blir det en morgonprommenad...

Chaan
2006-08-23, 21:11
Starka markset.

Hur isolerar du Adductor Magnus?

BigForre
2006-08-23, 23:31
Starka markset.

Hur isolerar du Adductor Magnus?

Tackar, tror att jag har lite mer att ge redan nu om jag skulle använda mixat grepp, blir mycket focus på att få händerna att orka med. Dock lite kluven över hur jag vill göra med greppet framöver som jag skrev i kommentarerna till passet.

Nej, ingen isolerande stretch för Adductor Magnus, vet inte vad den ska kallas för bara. Det är den när man ligger på rygg, tar och kramar om ett av smalbenen och för det så nära bröstkorgen som möjligt. Som jag har förstått det så är det ett antal olika muskler som kan vara korta och stoppa upp den här rörelsen, bla Adductor Magnus. Anledningen till att den här utförs är att jag vill kunna börja böja. Har försökt ett par gånger tidigare med ryggont som resultat, men det är sådant här som gör att styrketräning är riktigt roligt. Även soleus jobbar jag på för att göra detta möjligt, funderar dock på att prova på frontböj lite tidigare, eftersom det inte kräver samma rörlighet i fotleden.

Chaan
2006-08-23, 23:43
Jag har också erfarenheten att det är ganska mycket som kan ta emot vid knäböj med riktigt djup. Har själv lite knöliga höftböjare som, trots att de är antagonister, känns uppsvällda/konstiga efter knäböj.

Varför skulle du INTE mixa greppet i marklyft

BigForre
2006-08-24, 10:55
Jag har också erfarenheten att det är ganska mycket som kan ta emot vid knäböj med riktigt djup. Har själv lite knöliga höftböjare som, trots att de är antagonister, känns uppsvällda/konstiga efter knäböj.

Varför skulle du INTE mixa greppet i marklyft

Höftböjarna får ju hyffsat bra med stryk i böj, om man utför dem på rätt sätt med ordentligt buktryck. Men det är mer än att de blir ordentligt genomkörda?

För att det vore roligt med ett redigt grepp och den enda övningen där greppet får slita ordentligt är mark. Alternativet är ju som sagt att lägga till en övning till detta, men inget jag är direkt sugen på. Körde alltid mixat grepp tidigare dock...

BigForre
2006-08-24, 11:00
Morgonpromenad

Tid: 1h 15min

Övrigt: Idag var det egentligen cardio, men den får ligga i vila ett litet tag för att se om orken i benen återkommer lite. Dock ville jag inte vara helt inaktiv idag, så 09.00 klev jag upp (det är skönt att vara ledig) och gick ut och tog mig en vandring i måttligt raskt tempo. Så det är dagens träning, senare idag ska jag iväg till gymmet, dock inte för att träna, utan för att hjälpa en kompis att komma igång med träning, ska bli roligt tycker jag.

Chaan
2006-08-24, 14:54
Höftböjarna får ju hyffsat bra med stryk i böj, om man utför dem på rätt sätt med ordentligt buktryck. Men det är mer än att de blir ordentligt genomkörda?


Det är nog ok om höftböjarna i sig är ok.

BigForre
2006-08-25, 12:11
Morgonpromenad

Tid: 1h 15min

Övrigt: Det var så skönt med en morgonpromenad igår, så det blev en idag med. Provade på en ny sak idag också, hade lagt in Dan Browns - Änglar och Demoner (uppläsare; Johan Rabaeus) som ljudbok på iPoden. Just nu är nog den mest avkopplande tiden på hela året, har ledigt och det är nästintill inga kvar hemma. Folk har börjar arbeta igen och polarna som pluggar har försvunnit tillbaka till sina studentstäder, känns lite ensamt, men samtidigt förbannat skönt. Tror att mina studier sätter igång i mitten av nästa vecka någon gång. Finns alltså mycket fritid att slå ihjäl, så senare idag blir det ett benpass.

Föresten, börjar kännas aktuellt att hålla lite kontroll på vikten nu när den bör ha stabiliserats lite mer. Vägning sker någon gång då och då dag efter vilodag, tomvikt på morgonen, vilket skedde idag.

Kontrollvägning: 84,5 kg

BigForre
2006-08-25, 18:23
Uppvärmning

Rodd concept II 2-3 min

Träning

Benpress
1x8x100kg
1x3x180kg
1x3x250kg
3x3x270kg
1x1x270kg

Benspark
5x8x"10"

Liggande lårcurl
1x6x57,5kg
4x5x67,5kg

Raka marklyft
5x8x50kg

Underarmscurl
1x6x30kg
1x6x40kg
1x5x40kg
1x4x40kg

Stående vadpress (mycket strikt med 1-2sek vila i toppläget)
1x6x30kg
4x6x70kg

Samma som ovan, men med utåtvinklade fötter
3x6x60kg

Stretch

Quads, Tibialis 1x30sek
Rumpa, M. Adductor, Soleus 2x20sek

Övrigt: Det här var inget roligt, saknade vilja och tryck. Passet genomfördes, men det tog lång tid. Ben kan verkligen vara psykiskt jobbigt när det inte går bra. Jag kunde inte riktigt focusera i benpressen, och i fjärde setet så kom inte riktigt trycket precis innan jag var i bottenläget, blev liksom en liten studs i botten och först då fick jag upp den, då gav jag upp. Sedan gick allt rätt mediokert, men genomfördes utan direkt preoblem. Raka marken får jag inte riktigt till med lätt böjda knän, men ska fortsätta tills jag hittar tekniken, med raka ben tycker jag att det fungerar bra. Provade att köra vader på ett litet annat sätt idag, körde mycket strikt och med ordentligt stop i toppläget, kändes rätt bra och kommer nog utnyttjas lite då och då. Imorgon ska jag vila...blir nog pass enligt planerna på söndag i alla fall, övriga pass har inte kännts lika dumma, det är just benen...

BRÖÖÖÖD
2006-08-25, 18:50
Jag har också problem med att hitta det rätta läget vid raka marklyft.



Vilken i-landsproblem:D

BigForre
2006-08-25, 19:16
Jag har också problem med att hitta det rätta läget vid raka marklyft.



Vilken i-landsproblem:D

Vet inte riktigt vad mitt problem är, har lite svårt att jobba med baksidan på ett bra sätt när jag har en lätt böj i knäleden. Med helt raka ben har jag lätt att få till det. Måste dock klura ut det här känner jag, för jag vill åt stretchen man får ut av övningen, målet är att inte behöva lägga 15 minuter åt stretching varje pass, utan kunna hålla upp vigheten, genom ATG-böjar, Hantelflyes, Raka mark och hålla rull-rom i alla andra övriga övningar där muskulaturen når stretch.

BigForre
2006-08-27, 23:35
Uppvärmning

Rodd concept II 5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Arnerotation 3x8x4kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
5x8x60kg

Hantelflyes
4x6x10kg

Press bakom nacken i smith
1x8xsmith
3x8xsmith+10kg

Bakre delta 45 grader hantel
4x8x3kg

Baksida axlar i cabel
3x8x15kg

Smalbänk
4x7x50kg

Tricepsextension
1x5xez+30kg
2x4xez+30kg

Pushdown (dropset ner till 40kg, -5kg/drop)
1x5x60kg

Crunches
3x12

Stretch

Supra 2x30sek
Bröst 2x20sek
Främre delta 2x20sek
M. Addcutor Magnus 2x20sek
Rumpa 2x30sek

Övrigt: Skitpass som jag körde tidigare ikväll, kändes omotiverat och orkeslöst. Var ändå bättre viktmässigt i några övningar än tidigare pass, men känner mig lite hängig just nu....

BigForre
2006-08-30, 18:49
"Försök aldrig träna marklyft dagen efter en hård massage"

Uppvärmning

Rodd concept II 3-4min

Träning

Marklyft
1x6x50kg
1x6x90kg
1x6x130kg
1x6x135kg
1x5x135kg
1x4x135kg

Chins
3x6xkv

Skivstångsrodd
3x8x60kg

Ryggresningar
3x8xkv

Latsdrag
1x12x"10"
1x8x"10"

Hantelrodd
4x6x35kg

Scottcurl med hantel (strikt omkring 2sek pos / 3-4sek neg)
v:10 h:10
v:9 h:10
v:8 h:9

Omvända skivstångscurl
1x8x20kg
2x7x20kg

Stretch

M. Addcutor Magnus 3x20sek
Gluteus medius och minimus 2x20sek
Piriformis 2x20sek
Hamstrings 2x20sek
Biceps 2x15sek
Bröst 1x20sek

Övrigt: Idag var jag mentalt lite mer laddad och kroppen kändes mycket bättre utan att jag vet riktigt varför. Känns som att jag var lite ur form i några dagar här innan. Hade dock varit och fått en tung massage igår och hade väntat mig att det skulle vara lite segt, men det var rätt mycket segt. Återkommer med lite bättre tyngder nästa ryggpass. Körde på och det kändes rätt roligt även fast det inte gick så bra. Körde en tung utsugare på biceps, som av förklarliga skäl kändes rätt fräsch, eftersom ryggen inte kunnat plåga på som vanligt.

BigForre
2006-08-30, 18:53
Löpning 5-7 km

Stretch

Hamstring, Quads 1x30sek
Gluteus medius och minimus 2x20sek
Piriformis 2x20sek
M. Addcutor Magnus 2x20sek

Övrigt: Ett socialpass direkt efter första dagen i plugget med en polare. Lågt samtalstempo hela vägen och fin kvällssol. Dags för att bad tror jag. Återkommer imorgon med ett benpass, vilket förmodligen kommer genomföras på morgonen, FAN =).

BigForre
2006-08-31, 16:24
Uppvärmning

Rodd concept II 2-3 min

Träning

Benpress
1x10x100kg
1x6x140kg
1x6x180kg
1x6x220kg
3x6x250kg

Benspark
1x10x"12"
2x10x"14"

Liggande lårcurl (en bra bit från max)
3x6x57,5kg

Raka marklyft
1x6-8x70kg

Underarmscurl
1x8x30kg
2x6x40kg

Stående vadpress (strikt med 1-2sek vila i toppläget)
1x6x30kg+smith
5x6x70kg+smith

Stretch

Gluteus medius och minimus 1x30sek

Övrigt: Idag var det dags för ett morgonpass igen, alltid lika jobbigt, men det gick rätt bra ändå. Det bästa från det här passet var de raka marklyften som kändes rätt. Fick iden att släng på lite mer vikt för att se om det blev bättre, det blev det och jag som trodde att jag gjorde fel. Hann inte riktigt med stretchingen i slutet, eftersom jag skulle hinna till plugget. Kommer nog köra lite stretch ikväll, nästa pass blir nog lördag då det ska pressas. Edit: Hann inte med magen som tänkt idag, kör nog den nästa pass.

BigForre
2006-09-01, 20:20
"Tillbaka till Atletklubben"

Uppvärmning

Motionscykel 5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Arnerotation 3x8x4kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
5x8x60kg

Hantelflyes
4x6x10kg

Press bakom nacken i smith
1x8xsmith
3x8xsmith+10kg

Bakre delta 45 grader hantel
1x10x4kg
2x8x4kg

Baksida axlar i cabel
1x8x15kg
1x7x15kg
1x6x15kg

Smalbänk
1x9x50kg
2x7x50kg

Tricepsextension
1x5xEZ+30kg
1x3xFAN
1x4xEZ+30kg
1x3xEZ+30kg

Pushdown "60"
1x9x60kg
1x6x60kg
1x6x60kg (fail)
2x5x60kg

Utrull för mage
3x6

Stretch

Supraspinatus 2x20sek
Bröst 2x20sek
Främre delta 2x20sek
Biceps 2x20sek
Gluteus medius och minimus 2x20sek
Böj i smith för främst soleus 2x20sek

Övrigt: Idag var jag tillbaka på atletklubben, eftersom de har börjat med vanliga öppettiderna igen. Kändes roligt både och, var trevligt med lite miljöombyte och kul att träffa lite folk man inte hade sett på ett tag. Passet gick bra faktiskt, bänkpressen gick alla set med stop, så nästa gång tar vi nog och ökar vidare. Stretchade ordentligt och körde även lite rumpa och baksida tidigare idag, eftersom ryggen och nacken har varit lite jobbig ett par dagar igen. Kan bero på att jag suttit på föreläsningar hela dagarna nu igen. Reflekterade även över att det gärna återkommer efter benpassen, vilket inte verkar helt otroligt, ska dra ut allt ordentligt imorgon igen. Nä, nu är det dags för dusch och mat, sedan blir det nog en lugn hemmakväll.

BigForre
2006-09-02, 11:33
Promenad

Tid: 1h 15min

Stretch

M. Addcutor Magnus 2x20sek
Gluteus medius och minimus 2x20sek
Piriformis 2x20sek
Hamstrings 2x20sek

Övrigt: Fan, det känns inte riktigt illa i ryggen, men det ligger där och drar i nacken. Gick ut och gick en sväng imorse efter frukost och lyssnade vidare på min ljudbok. Sedan tog jag och stretchade ordentligt. Hade egentligen tänkt att bara jogga idag, kanske återkommer med det, men nu ska jag ta och fundera över vad som händer i skolan egentligen.

BigForre
2006-09-02, 17:32
Löpning 6km blå/gula-spåret Altorp

Stretch

Framsida lår 2x20sek
M. Addcutor Magnus 2x20sek
Gluteus medius och minimus 2x20sek
Hamstrings 2x20sek
Vader 2x20sek
Tibialis 2x20sek

Övrigt: Tog mig en löpning idag ändå, ryggen fortsätter att störa lite. Blev därför en ordentlig stretch till. Fick lite känningar i höger tibialis så jag vilade ett slag när jag kom fram till Altorp. Sedan klev jag på blå-spåret (terräng) istället och då kändes det rätt bra efter ett tag, fick infallet att kliva på ordentligt, så de sista 2,5 km var det hårt tempo. Blev i runda svängar 6 km löpning. Dags för middag, sedan måste jag hitta på något att roa mig med ikväll.

BigForre
2006-09-03, 17:37
"Ett av de bästa passen på länge"

Uppvärmning

Motionscykel 3-4 minuter

Träning

Marklyft
1x6x60kg
1x6x100kg
1x6x130kg
3x6x140kg
1x4x140kg

Chins
3x6xkv

"Cykelstyret" (Stångrodd med stöd framför bröstet)
1x6x45kg
1x4x60kg
1x4x55kg

Hyperextension
3x8xkv

Hantelrodd
1x6x30kg
3x6x40kg

Skivstångscurl bred fattning
1x12x20kg
4x7x30kg

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Romberna, Lats och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Ett av de bästa passen på länge, kände mig väldigt motiverad. Har gått och dragit lite i ryggen idag igen, men så fort jag är varm så släpper det. Fortsatte vidare upp i marken idag, men slängde på mig dragremmar redan från början, gick mycket stabilt dock började ryggen vekna i sista setet så jag valde att lägga mig efter 4 rep. Fortsätter nog upp till 145 nästa vecka, men lägger mig nog på 5 rep / set då. Hantelrodden gick jag upp till 40kg eftersom det nu finns tillgång till tyngre hantlar, gymmer som jag kört på tidigare nu hade bara upp till 35kg. Langade på 10kg i skivstångscurlen idag och smetade på lite mindre strikta curlar. Provade även på ett nytt kosttillskott idag, var nämnligen förbi apoteket och kom på att det hade varit kul att prova koffeintabletter, sagt och gjort. Tog 200mg en timme innan träningen och det jag funderade över är om de kan ha varit dem som fick mig att svettas mer än jag någonsin gjort i hela mitt liv? Nä, nu är det dags att gå ner och äta mat...

BigForre
2006-09-04, 21:27
Löpning 4,6km+ blå-spåret Altorp

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Quads, Soleus, Gastrone., Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Lats och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Igår hade jag jobbiga känningar i ryggen, iväg och tryckte det bästa ryggpasset på länge med tunga marklyft...idag känner jag mig mjuk och fin i ryggen som aldrig förr, ja jävlar. Aja idag var det dags för lite cardio, har fått tillbaka lite känningar i tibialis så jag tog bilen iväg till Altorp och klev på terrängspåret istället. Värmde med lätt jogg/gång växlande i 5-10 minuter och lite stretch av vader och tibialis innan jag klev iväg. Fungerade skitbra och försökte trycka på ordentligt, resulterade i att jag vek mig i en backe mot slutet, men klev på direkt igen efter den. Var rätt nöjd med att jag fick springa på utan känningar och hyffsad insats. Imorgon blir det ett benpass där jag tänkte låta quads och hamstrings få det lugnt och mage och vader få det desto tyngre...tills dess, sov gott...

Fettecke
2006-09-05, 11:29
inse hur länge jag väntat på din träningsdagbok :D

hoppas du inte drar på dig några allvarligare skador nu!!!! det finns krut verkar de som iaf :D

BigForre
2006-09-05, 21:58
inse hur länge jag väntat på din träningsdagbok :D

hoppas du inte drar på dig några allvarligare skador nu!!!! det finns krut verkar de som iaf :D

Haha, ditt gamla markmonster roligt att du tittar förbi. Att inte dra på mig några skador och att hålla mig friskt är mycket högt prioriterat och jag tränar på ett helt annat sätt än tidigare, en mycket bättre helthet och tanke bakom allt. Fått för mig att din träning har gått lite fram och tillbaka den senaste tiden (har kikat in i din journal någon gång då och då), kör hårt (och förnuftigt) i höst / Forsman

Fettecke
2006-09-05, 22:15
Haha, ditt gamla markmonster roligt att du tittar förbi. Att inte dra på mig några skador och att hålla mig friskt är mycket högt prioriterat och jag tränar på ett helt annat sätt än tidigare, en mycket bättre helthet och tanke bakom allt. Fått för mig att din träning har gått lite fram och tillbaka den senaste tiden (har kikat in i din journal någon gång då och då), kör hårt (och förnuftigt) i höst / Forsman

Jao... jag skadar mig lite då och då... oftast när det går som bäst... dum som jag är så låter jag inte kroppen återhämta sig tills nästa tunga pass =(... fast, bicepsfästet på båda armarna rök åt helvete när jag bröt arm på fyllan, har fortfarande inte gått över till 100% =( (2.5 månad sedan)

Men i vinter blir det hårdsatsning!!!!

BigForre
2006-09-05, 22:16
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Benspark (Nordic)
1x12x40kg
1x8x50kg
1x8x60kg
1x8x70kg
1x8x80kg

Vadpress i smith 2s2s (Vikter exkl smith)
1x8x30kg
4x8x80kg

Underarmscurl
1x6x30kg
1x6x40kg
1x6x50kg
1x5x50kg
1x4x40kg

Sittande vadpress 2s2s
3x8x55kg

Omvända stångcurl
3x10x20kg

Stående vadpress i hack, utåtvinklade fötter 2s2s (V exkl hack)
3x8x30kg

Tibialis i cabel
2x8x35kg(/2)

Hängande knälyft
3x8

Utrull för mage
3x6

Cabelcrunches
3x8x40kg

Fällkniv magmasking
3x6x20kg

Situps
3x8

Crunches
2x8

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Lats, Soleus (böj i smith) och tibialis 1x20sek

Övrigt: Idag blev det ett annorluna pass där fokus lades på vader, mage och underarmar. Detta ffa för att låta gluteus hållas utom träning och se om jag hinner få ut den lite mer och se hur det känns överhuvudtaget. Hade nästan inga känningar i ryggen idag heller dock. Provade på bensparken för att få lite stimulans i framsida i alla fall och för att se ungefär vilka vikter man ska gå in på nästa pass, reflektionen blev "fan vad Nordic kan bygga maskiner", förbannat skräp det står på det där andra fisförnäma upperclass-gymmet. Passet gick väl ok, men det kändes som att jag inte riktigt fick ta ut mig och så är det vilodag imorgon också. Kan ta och förklara varför det står 2s2s vid vadövningarna, det är för att jag kör med två sekunder stop i topp och bottenläge för att få bättre kontakt i vaderna, vilket resulterar i mycket lägre vikter. I övrigt orkar jag nog inte kommentera mer, men det blev ffa många set mage idag och lite jobb för vaderna.

BigForre
2006-09-05, 22:24
Jao... jag skadar mig lite då och då... oftast när det går som bäst... dum som jag är så låter jag inte kroppen återhämta sig tills nästa tunga pass =(... fast, bicepsfästet på båda armarna rök åt helvete när jag bröt arm på fyllan, har fortfarande inte gått över till 100% =( (2.5 månad sedan)

Men i vinter blir det hårdsatsning!!!!

Känner igen fenomenet, och det beror väl på att man lyfter som tyngst då. Och det är ju så förbannat tråkigt att inte kunna träna, så att hålla sig borta...nä. Man ska aldrig göra något på fyllan, det bästa vore om man var fastlåst, det skulle förhindrat mycket här i livet. Hoppas som sagt att träningen tar ny fart i höst, fast tänk på att träna med förnuft.

Timme
2006-09-06, 15:41
Jao... jag skadar mig lite då och då... oftast när det går som bäst... dum som jag är så låter jag inte kroppen återhämta sig tills nästa tunga pass =(... fast, bicepsfästet på båda armarna rök åt helvete när jag bröt arm på fyllan, har fortfarande inte gått över till 100% =( (2.5 månad sedan)

Men i vinter blir det hårdsatsning!!!!

körde du armbrytning förts med ena armen så att ditt bicepsfäste slets av och sedan efter det så körde du med andra armen tills det gick av :confused:

Låter helt sjukt ju!

BigForre
2006-09-07, 19:29
körde du armbrytning förts med ena armen så att ditt bicepsfäste slets av och sedan efter det så körde du med andra armen tills det gick av :confused:

Låter helt sjukt ju!

Ja, reflekterade inte riktigt över det förrens nu. Krävs en stor klick begåvning antar jag? ;)

BigForre
2006-09-07, 19:48
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 minuter

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
1x8x60kg
5x8x65kg

Hantelflyes
4x6x10kg
1x5x10kg

Snedbänk i smith mot nyckelben
1x8xsmith
2x6xsmith+20kg
1x5xsmith+20kg

Press bakom nacken i smith
3x5xsmith+10kg

Bakre delta 45 grader hantel
3x10x4kg

Baksida i cabel
2x8x15kg
1x6x15kg

Smalbänk
1x8x50kg
1x6x50kg
1x6x50kg (fail)

Tricepsextension
1x4xEZ+30kg
2x3xEZ+30kg

Tricepssträck bakom nacken
2x6x9kg

Stretch

Supraspinatus, Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis och Soleus (böj i smith) 1x20sek

Övrigt: Bänken idag fortsatte jag upp till 65kg, samtliga set kördes dock idag utan stop. Provade snedbänk i smithen idag, kändes som att det fungerade ganska bra faktiskt, kände inget direkt klämmande i axeln, vore kul om det fungerade. Pressen bakomhuvudet blev dock rätt tung efteråt, antaligen kunde inte främre delta hjälpa till på samma sätt längre. Provade på tricepssträck bakom nacken också, men vet inte riktigt vad jag tycker, var lite trött i triceps då också. I övrigt så beställde en polare lite protein från kolozzeum igår, passade på att dra hem en kcg2 på samma beställning, så om några dagar kommer jag att prova på kreatin för första gången, ska bli intressant. Börjar redan bli sugen på markpasset i helgen, 145kg väntar, tror att jag går ner och 5 reppar då. I övrigt börjar jag bli förvirrad över hur förbannat jag rullar upp i vikt, börjar bli tjöck. Undrar om jag faktiskt äter lite onödigt mycket, men tycker inte att jag är allt för seriös med mängderna...får se om det fortsätter för mycket...orkar inte bli allt för pluffsig. Imorse var det dag efter vilodag, så jag klev upp urinerade och ställde mig på vågen som visade...

Kontrollvägning: 86,3kg
Ökning sedan 25/8: 1,8kg
Medelvikt: 85,4kg (sedan 25/8)

Fettecke
2006-09-07, 20:06
körde du armbrytning förts med ena armen så att ditt bicepsfäste slets av och sedan efter det så körde du med andra armen tills det gick av :confused:

Låter helt sjukt ju!

njaa, närmare bestämt så fick jag inte inflamationen DIREKT under armbrytningen, utan jag märkte att jag vart svagare och svagare under alla brytningar på kvällen, så jag bytte arm och upprepade samma procedur. Jag är inte den som ger mig direkt, utan har jag förlorat så ska jag vinna, det är bara så.

Dagen efter kunde jag inte lyfta någonting i princip, det gjorde så förbannat ont att ens lyfta en 2kg hantel..., samt att hade inte kraft nog att en lyfta 10kg (ärligt talat)

BigForre
2006-09-07, 20:57
njaa, närmare bestämt så fick jag inte inflamationen DIREKT under armbrytningen, utan jag märkte att jag vart svagare och svagare under alla brytningar på kvällen, så jag bytte arm och upprepade samma procedur. Jag är inte den som ger mig direkt, utan har jag förlorat så ska jag vinna, det är bara så.

Dagen efter kunde jag inte lyfta någonting i princip, det gjorde så förbannat ont att ens lyfta en 2kg hantel..., samt att hade inte kraft nog att en lyfta 10kg (ärligt talat)

Jag antecknar: "STOR klick begåvning" ;)

Nä, usch sådant där är tråkigt, hoppas att det lägger sig snart.

BigForre
2006-09-08, 19:48
Löpning 4,6km blå-spåret Altorp.

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Gastrocnemius och Hamstrings
1x20sek

Övrigt: Ja, det var ju cardio på schemat idag, fredag och en hyssfsad vecka i ryggen. Kom hem vid 18 och åt lite lätt sov en 45 minuter, vaknade och förstod knappt var jag var. Jaja, skam den som ger sig drog iväg till Altorp och tog blå-spåret för att inte riskera massa tibialistjaffs. Efter halva spåret insåg jag att jag var lite sent ute igen, svårt att se alla rötter och stenar så halvvägs vek jag ut i gula-spåret istället. Löpningen gick förvånansvärt bra, inga känningar och ett högt tempo spåret igenom. Fotbollsshortsen och funktions-tshirten började kännas lite svala dock, kanske ska ta och inhandla något annat att springa i snart. Stretchen av bröst och främre delta var mycket lös, riktigt ömma idag. Dags för ett varmbad och lite mat, sedan blir det nog en lugn kväll, men får se vad för lugnt den har att bjuda på...

BigForre
2006-09-09, 13:04
Uppvärmnin

Ja, gick och instruerade övningar i en dryg timme --> varm i kläderna.

Träning

Marklyft
1x6x60kg
1x6x100kg
1x6x140kg
4x6x145kg

Chins
2x7xkv
1x6xkv

Skivstångsrodd
4x8x60kg

Ryggresningar
3x10xkv

Hantelrodd
1x6x40kg
1x5x50kg (för att få lite perspektiv på vikterna, lite cheat)
3x6x40kg

Skivstångscurl
3x8x30kg

Scottcurl med hantel
1x8x9kg
2x8x9kg med höger 2x7x9kg med vänster

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps (x2), M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings Soleus (böj i smith) och tibialis 1x20sek

Övrigt: Idag var det ett förmiddagspass igen, dessa börjar kännas mysigare och mysigare, fanns tryck att tillgå och det var riktigt roligt. Instruerade en polare en dryg timme innan jag själv satte igång, var riktigt roligt, får se om det blir en biff av honom snart. Mitt kreatin har kommit också föresten, så nästa pass ska nog det utvärderas. Marklyften ägdes upp idag och det kommer nog fanimej att fungera att öka vidare till 150kg och fortfarande ligga på 5 repetitioner som idag. Chinsen försökte jag öka till 7 rep idag, men jag slutade på 6 rep i sista setet. Provade ett set på 50kg i hantelrodden (vilket började känns lite manligt :em: ), mest för att känna på lite ordentligt med vikt, dock skall nämnas att jag inte med gott samvete kan kalla dem för strikta, snarare tvärt om. Skivstångscurlen var de sista reppen lite småostrikta, sista settet var de 3 sista rätt mycket sving. Dags för mer mat en dusch och lite plugg. Ikväll blir det barinvigning hos en polare, hoppas att ölen inte suger allt för mycket ikväll bara...

BigForre
2006-09-10, 20:33
Löpning 4,8km 2 x elljusspåret Altorp

Styrka

Armhävningar (Upphöjt 10-15cm)
2x12xkv

Stocklyft
2x8xmellanstocken

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps , M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis, Hamstrings och Gastrocnemius 1x20sek

Övrigt: Skönt sent pass i elljusspåret ikväll, rätt mycket folk i spåret ändå faktiskt. Hade kombinerat ihop den snygga klädseln underställ, fotbollsshorts och munktröja. Det var lagom varmt, men ack så rolig jag såg ut. Passet gick riktigt bra, fick lite lätta känningar i tibialis, inget som hindrade, men stannade efter ett varv och stretchade lite lätt och lät det gå ur. Andra varvet kändes det väldigt bra och stegen var långa och lätta idag. Körde lite armhävningar och stocklyft efter löpningen medans jag petade i mig lite gainer för att få lite lätt genomblödning. Var över hos min polare och hämtade mitt kcg2 idag också, så imorgon blir det benpass på kreatin, hoppas att det inte är något för mig, för det där har jag ju inte råd att köpa allt för ofta ;) . Nu blir det bad och lite mat på det, sedan ska jag sätta mig och läsa lite till inför en KS som jag har imorgon...längtar redan efter passet...

BigForre
2006-09-11, 22:45
Uppvärmning

Motionscyckel 3-4min

Träning

Benpress
1x10x50kg
1x6x100kg
1x6x150kg
1x4x190kg FAN!
1x4x180kg FAN!
1x3x180kg FAN!
Nu skiter jag i det här...

Benspark
1x12x70kg
3x8x80kg
1x7,5x80kg

Raka marklyft
1x8x50kg
4x8x80kg

Sittande lårcurl
1x6x45kg
2x6x55kg
1x6x55kg (fail)

Underarmscurl
1x6x30kg
2x6x50kg
1x5x50kg

Stående vadpress 2s2s (samtliga vikter exkl. smith)
1x12x30kg
4x12x70kg

Sittande vadpress 2s2s
1x8x55kg
3x12x50kg

Utrull för mage
4x8xkv

Crunches
3x12

Stretch

M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Tibialis, Hamstrings och Gastrocnemius 1x20sek

Övrigt: Förbannade skitpass, fick inte överhuvudtaget ner något tryck i benpressen. Var på Nordicen som jag tidigare 6 reppat många set på 200kg, så kommer man tillbaka och tror att man skulle genomföra stordåd. Frunderar på om det kan vara en sådan förbannad skillnad i rörelse mellan den andra jag hållt på med eller vad det är frågan om. Blev så förbannad att jag lämnade den, övriga passet inte förbannat dåligt, några enstaka bra insatser bensparken, underarmscurlen och raka marklyften kan nämnas. Men intensiteten och trycken fanns inte, tror att jag virrade omkring på gymmet i 1h 40 minuter i dag eller något åt det hållet. Längsta passen annars har kommit upp i 1h 20 min eller något sådant. Nej förbannad ska gå och äta och sova nu. Återkommer på onsdag och hoppas att något magiskt har hänt till dess.

BigForre
2006-09-13, 18:29
Kroppsdel Vänster Höger

Underarm 31,5 (+1,4 (+0,2)) 32,5 (+1,0 (+0,4))
Överarm 40,1 (+2,9 (+1,3)) 40,9 (+2,5 (+0,8))
Midja 88 (+3,0 (+1,5))
Ben 64,0 (+2,6 (+1,2)) 64,0 (+2,6 (+1,0))
Vader 41,0 (+2,0 (+1,1)) 41,4 (+2,0 (+1,4))
Röv 104,0 (+4,0 (+2,0))
Bröstkorg 108 (+3,0 (+1,0))
Axelvidd 50,8 (+3,3 (+0,8))

Kontrollvägning: 86,7kg
Ökning sedan 7/9: 0,4kg
Medelvikt: 85,8kg (sedan 25/8)

Övrigt: Det fortsätter frammåt, säkert mycket fett, glykogen och vatten sedan första mätningarna, men det känns ändå positivt. Tror att jag drar ner lite lite på maten för att öka lite långsammare. Skulle jag bli för tjock kommer kläderna börja sitta illa och det har jag inte råd med ;) . Måtten inom parentes är (+start(+förra mätningen). Det är fortfarande en jävla skillnad mellan armarna, men vänstern klev över flickegränsen nu och det kändes bra. Nu ska jag iväg och träna press, återkommer med resultat ikväll.

BigForre
2006-09-13, 21:10
Uppvärmning

Motionscykel 2-3 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Arnerotation 3x8x4kg

Träning

Bänkpress
2x6x50kg
5x6x70kg

Flyes
5x6x10kg

Snedbänk i smith mot nyckelben
5x8x40kg

Press bakom nacken i smith
3x6x30kg
1x5x30kg

Hantelflyes för bakre delta 45grader
3x12x4kg

Baksida axlar i cabel
3x6x15kg

Smalbänk
1x8x50kg
1x6x50kg
1x5x50kg

Tricepssträck runt huvudet
3x4xEZ+30kg

Pushdown 60
10, 8, 8, 8, 7

Stretch

Supraspinatus, Bröst, Främre delta och biceps 1x20sek

Övrigt: Rätt så bra pass, tror att tiden för själva träningen hamnade på omkring 60 minuter, så det var bra tempo idag. Ökade bänken till 70kg och körde 6or istället, kändes rätt så vettigt, strikta men inget stopp. Har inte så mycket annat att tillägga, förutom att jag redan ser fram emot ryggpasset på fredag, det är så förbannat roligt. Tänkte göra en större förändring till dess och det är lite mer satsning på chinsen, vilket kanske kan störa övriga passet en aning. Tanken är att prova på konceptet "så få set som möjligt till", för min del tror jag att jag satsar på 30 rep, arnegodkända chins med bara någon minut vila. Har jag tur klarar jag mig på 6 set, alternativt klarar jag det kanske inte ;) ...nu ska det lagas mat...

BigForre
2006-09-14, 21:12
Motion i form av gång och 2,4km löpning.

Tid: 1h 45min

Stretch

Bröst, främre Delta och Biceps 1x20sek
M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis, Hamstrings 2x20sek

Övrigt: Tog mig en promenad till Altorp idag, där genomfördes ett mycket snabbt varv på elljusspåret som jag var mycket nöjd med. Sedan åkte mjukisar och munk på igen för promenad hem. Hela proceduren tog omkring 1h 45min och var mycket trevlig. Fortsatte att lyssna på Änglar och Demoner och njöt av kvällen. När jag kom hem blev det lite seriös stretch, kändes som att det var nära att det skulle börja dra lite i ryggen idag och det vill jag inte när det varit så förbannat skönt de senaste veckorna. Nu är det dags för lite kvällmat...

BigForre
2006-09-15, 20:26
Uppvärmning

Lite motionscykel

Träning

Marklyft
1x8x60kg
1x5x100kg
1x5x130kg
4x5x150kg Sådär ja!!!

"Chins till 30"
10,7,6,4,3 = 5set

Skivstångsrodd
1x10x60kg
1x9x60kg
1x8x60kg

Ryggresningar
3x10xkv

Hantelrodd
5x6x40kg
1x5x40kg

Skivstångscurl
2x8x30kg
1x7x30kg

Scottcurl med hantel
2x7x9kg
1x6x9kg

Stretch

Bröst, Biceps , M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Återigen ett fint ryggpass, 4x5x150kg i mark kändes skönt som fan...det var tungt, men inga problem med formen. Funderar dock på att stanna kvar på den här vikten ett tag framöver för att kunna köra dessa med lite mindre vila och ha kvar lite mer ork till de resterande övningarna. Provade på att köra så få set som möjligt till 30 idag, kändes som en lagom utmaning och jag tror att jag fortsätter med det ett tag framöver för att se om det fungerar. Nej nu är det hög tid att åka iväg och titta på en rulle...återkommer på söndag då jag tror att jag ska teknikträna lite FRONTBÖJ!!!

BigForre
2006-09-16, 18:23
Löpning 4,6km blå-spåret i Altorp.

Armhävningar 3x15

Stretch

Bröst, främre Delta, M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis, Hamstrings, Tibialis och Gastrocnemius 1x20sek

Övrigt: Måste bara säga det, träningen går förbannat bra nu, ryggen har känts bra i flera veckor nu och jag tror jag vet hur jag ska hålla det i schack. Axlarna klarar av alla övningar nästan utan känningar och det blir bara bättre. Men peppar peppar, gäller att inte drabbas av hybris nu utan fortsätta skynda långsamt och göra det som är rätt, tur att den här dagboken förs. Sitter här idag med en gemytlig lagom mör känsla i ryggen efter gårdagens väl genomförda ryggpass. Dagens lilla cardio var rätt lugn och skön. Fick lite känningar i Tibialis, men genomfördes utan problem. Jag måste fanimej värma upp riktigt ordentligt innan jag börjar löpa, det hjälper rätt mycket. Ikväll ska jag tyvärr synda med några öl, men blir nog inte allt för många, måste vara i form imorgon för att undersöka frontböj...

BigForre
2006-09-17, 16:31
Uppvärmning

Nej, började med teknikträning frontböj så det kändes ej behövligt.

Träning

Frontböj ATG (Teknik)
1x10x20kg
3x8x50kg
2x4x80kg
1x6x80kg

Raka marklyft
1x8x50kg
3x8x80kg

Benspark
1x12x80kg
1x11x80kg
1x9x80kg

Sittande lårcurl
2x7x55kg
1x6x55kg

Stående vadpress i smith 2s2s (vikter exkl. smith)
4x10x70kg

Utrull för mage
3x10

Sittande vadpress 2s2s
3x10x55kg

Crunches
3x12

Stretch

Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis, Hamstrings och Soleus (böj i smith) 1x20sek

Övrigt: Idag provade jag på frontböj, körde väldigt lätt och det kändes riktigt bra. Var inga problem att komma ner hela vägen. Ska fortsätta med den här övningen ett tag framöver, men kommer nog att öka långsamt. Övrigt var det ett relativt lugnt pass med lite färre set än vanligt, men har inget dåligt samvete ändå. Bensparken körde jag väldigt hårt i och släppte inte förrens precis när jag insåg att det inte gick mer. Blir bra återhämtning nu i form av oxfilé och klyftpotatis...på tisdag är det dags för bröst igen, tror jag ska prova att köra strikt på 75, vilket jag tror kommer att resultera i 4 rep / set ungefär. Vi får se då...

BigForre
2006-09-18, 19:43
Promenad till chinsstången och tillbaka...

Chins 10x3

Tid: 1h 30min

Stretch

Bröst, Biceps, M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Idag var det vilodag, hade dock för mycket fritid så jag tog och gick ut och gick en sväng och lyssnade vidare på min ljudbok. Gick till Altorp där jag körde 10 set chins á 3 rep, sedan gick jag hem igen. Dags för en dusch och lite kvällsmat, ses imorgon, då är det tuttar...

BigForre
2006-09-19, 20:32
Uppvärmning

Motionscykel 5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Arnerotation 2x8x5kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
1x8x70kg
1x10x70kg (lätt hjälp sista)
1x8x70kg
1x8x70kg (lätt hjälp sista)

Hantelflyes
1x6x14kg
1x5x14kg
1x6x14kg
1x4x14kg

Snedbänk i smith mot nyckelben
4x6x50kg

Press bakom nacken i smith
1x8xsmith
1x7xsmith+10kg
2x6xsmith+10kg

Stående hantelflyes för bakre delta
3x8x6kg

Liggande drag för baksida i cabel
2x8x15kg
1x4x20kg + 1x4x15kg

Smalbänkt
1x9x50kg
2x7x50kg (hjälp på sista)
1x6x50kg (hjälp på sista)

Tricepssträck runt huvudet
3x5xEZ+30kg (lätt hjälp på sista repen i alla set)

Pushdown
1x8x70kg
1x5x70kg
1x5x65kg
1x6x60kg
1x6x55kg
1x9x50kg

Stretch

Bröst, Biceps, Främre delta, M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Kände mig seg idag, nästa lite smårisig. Gick hem en timme tidigare från skolan för att hinna sova 45 minuter innnan det var dags för middag. Kände mig lite bättre när jag vaknade. Åkte ner till gymmet och när jag lade mig för att bänka var det som att allt lossnade. Första setet på 70kg tryckte jag upp en 8 och min förvåning var stor. Nästa set kom polarn ner som jag hjälp att börja träna så jag fick hjälp med pass, klarade 10 på nästa och fick lite hjälp att låsa ut bara på 10e. Samtliga rep var utan stop, men inte slarviga. Bra pass annars också, var skönt att få gå lite förbi med pass på några övningar för en gångs skull också, ska inte bli allt för ofta bara, men någon gång då och då är det skönt. Nej, dags för mat så att jag blir stor och stark.

Timme
2006-09-19, 20:36
Dina marklyft är på gång! Fy vad bra! Det var 170kg på bilden va?

Timme
2006-09-19, 20:37
njaa, närmare bestämt så fick jag inte inflamationen DIREKT under armbrytningen, utan jag märkte att jag vart svagare och svagare under alla brytningar på kvällen, så jag bytte arm och upprepade samma procedur. Jag är inte den som ger mig direkt, utan har jag förlorat så ska jag vinna, det är bara så.

Dagen efter kunde jag inte lyfta någonting i princip, det gjorde så förbannat ont att ens lyfta en 2kg hantel..., samt att hade inte kraft nog att en lyfta 10kg (ärligt talat)

Så du slet inte av fästena då? Det var ju tur men endå tråkigt med inflemation (ingen aning på stavning här)

BigForre
2006-09-19, 21:08
Dina marklyft är på gång! Fy vad bra! Det var 170kg på bilden va?

Kul att du kikar förbi Timme! Ja, hela ryggdagen börjar kännas riktigt rolig, förra passet gick marken riktigt bra och det var inga problem att hålla formen i alla set. Är dock lite kluven i hur jag ska göra för tillfället, förnuftet säger att jag ska gå ner på 3 "arbetsset" i 2-3 veckor och hålla mig kvar på 150kg för att låta kroppen "vila" lite. Och ge lite mer utrymme åt de övriga övningarna. Som du ser är min pass hyffsat långa och så många tung mark tar på krafterna. Å andra sidan träffade jag en stor pojk som tränar på samma gym på en fest förra helgen. Illa nog började vi tjöta lite marklyft och vi kom fram till att vi måste bräcka 200 gränsen innan vintern är slut (Det är det som är tolvkakevadet som står i min signatur 12X15kg+20kg). Så det talar ju för att jag vill mosa vidare ...

BigForre
2006-09-20, 17:17
Idag skulle det varit cardio, men det blir inte av. Känns inte bra idag och det är nog något slags tjaffs i kroppen. Dock ska sägas att jag nu har tränat i 2 månader och 2 veckor, så länge utan avbrott för förkylning har jag aldrig tidigare i mitt liv varit i närheten av att få träna. Gick hem från plugget idag för att läsa lite hemma istället och ge kroppen en chans att ta tag i det här innan det blommar ut, hoppas att det ger sig riktigt fort. Har ju i alla fall inte samma uppsvällda halsmandlar som tidigare (togs bort i sommras, så det känns inte lika dant som förut), får se om det har svårare att få fäste. Jaja, skulle det vara så att jag känner mig bättre redan i morgon, vilket jag av någon anledning har förhoppningar om, så tror jag att jag vilar från träningen ett par dagar i alla fall. Ska gå upp till sängen och läsa Ljud & Vibrationslära...

BigForre
2006-09-21, 15:11
Dag nummer två av förkylning och det känns lite lugnare idag och som sagt, känns som att det inte riktigt har någonstans att sätta sig nu utan mina trasiga halsmandlar. Var hemma och pluggade idag igen, eftersom schemat tillät. Var ute och gick en sväng och lyssnade vidare på boken för att få lite luft. Sträckte lite lätt på rumpan ur olika vinklar när jag kom tillbaka då den kändes väldigt stel. Kände mig väldit slapp och orkeslös i kroppen när jag var ute, den vanligtvis lätta träningsvärk som brukar infinna sig i pecsen känns idag väldigt ömmande. Hoppas på att förkylningen gett sig ytterligare lite till imorgon så att jag slår ett nytt rekord på kort förkylningsperiod också...

BigForre
2006-09-23, 16:51
"Återhämtningspass, efter tre dagars förkylning"

Uppvärmning

Motionscykel 2-3 min

Träning

Marklyft
1x6x60kg
1x6x100kg
3x5x130kg

Chins
3x5xkv

Skivstångsrodd
3x8x60kg

Ryggresningar
3x8xkv

Hantelrodd
3x8x30kg

Skivstångscurl
3x8x30kg

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis 1x20sek

Övrigt: Sådär, tre dagar helt borta från träningen och så här i efterhand känns det väldigt bra. Har aldrig tidigare tränat så här länge utan att bli så pass förkyld att träning inte är tänkbart. Och nu när jag väl blev förkyld så satte det sig inte i halsen på samma sätt som förut och tiden 3 dagar har jag aldrig varit i närheten av, 7-8 dagar har nog varit det bästa annars, verkar mycket lovande. Idag var det gränsfall, kände mig lite seg fortfarande, men valde att gå ner och ta det lugnt. Det målet fullföljdes, passet genomfördes med mycket låg intensitet, mycket få set och mycket låga vikter. Det kändes helt rätt för man märkte ändå att det inte var som vanligt.

Idag tog jag föresten klivet till att bli en riktig atlet, var på Stadium idag och inhandlade mig en Dobsom R90. Kommer nog inte våga prova på dess potential redan imorgon, utan jag tror att jag tar en prommenad.

Fettecke
2006-09-23, 18:45
Det verkar vara dags att öka lite i stångrodden... kul att läsa iaf!

BigForre
2006-09-24, 10:12
Det verkar vara dags att öka lite i stångrodden... kul att läsa iaf!

Som jag hoppas att du noterade så var det senaste passet ett mycket mycket lätt pass för att återhämta mig efter en förkyldning :em: . Men som sagt stångroddarna har jag aldrig kört tyngre än så, men det är dags för en ökning faktiskt. Blir nog 70 nästa gång, men tyngre än så blir det, för så stark är jag inte. Dock ska beaktas att de genomförs med mycket bred fattning.

BigForre
2006-09-24, 17:06
Löpning 4,6km Blå-spåret Altorp

Armhävningar 3x15

Stretch

M. Addcutor Magnus, Quads, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus, Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Kändes rätt så bra idag, så jag tog ett avbrott i pluggandet och gav mig ut på en löprunda. Känns skönt att styrketräningen sätter igång imorrn på fullfart igen. Äh, dags att plugga vidare, fan vad jag inte är motiverad...

Timme
2006-09-25, 15:11
Kul att du kikar förbi Timme! Ja, hela ryggdagen börjar kännas riktigt rolig, förra passet gick marken riktigt bra och det var inga problem att hålla formen i alla set. Är dock lite kluven i hur jag ska göra för tillfället, förnuftet säger att jag ska gå ner på 3 "arbetsset" i 2-3 veckor och hålla mig kvar på 150kg för att låta kroppen "vila" lite. Och ge lite mer utrymme åt de övriga övningarna. Som du ser är min pass hyffsat långa och så många tung mark tar på krafterna. Å andra sidan träffade jag en stor pojk som tränar på samma gym på en fest förra helgen. Illa nog började vi tjöta lite marklyft och vi kom fram till att vi måste bräcka 200 gränsen innan vintern är slut (Det är det som är tolvkakevadet som står i min signatur 12X15kg+20kg). Så det talar ju för att jag vill mosa vidare ...

Det är rätt Forre! Klart att du ska mosa/förnedra/skratta år 200 efter vintern! Det kommer din kropp att må bra av tror jag :)

BigForre
2006-09-25, 15:19
Det är rätt Forre! Klart att du ska mosa/förnedra/skratta år 200 efter vintern! Det kommer din kropp att må bra av tror jag :)

Ja, det vore väldigt roligt faktiskt, har alltid haft 200 i bakhuvudet, men som sagt tror inte att jag har mer än 170 i kroppen i dagsläget (har inte kört mer än 150 än, så det är en uppsakttning) och då är det 30 kilo kvar, vilket inte är lite. Så vi får se, kan vara mig övermäktigt, skulle det bli av så märker du av det genom att det jag har en ny avatar med 12st kakor på.

BigForre
2006-09-25, 15:29
Uppvärmning

Motionscykel 4-5min

Träning

Frontböj ATG
2x8x50kg
1x10x80kg
2x4x100kg
1x8x80kg

Raka marklyft
1x8x80kg
3x8x100kg

Benspark
1x9x90kg
1x8x90kg
1x7x90kg

Sittande lårcurl
1x8x50kg
2x6x55kg
1x5x55kg

Stående vadpress i smith 2s2s (vikter exkl. smith)
3x10x70kg

Supersetat med -->

Utrull för mage
3x10xkv

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Idag körde jag på för fullt igen, kändes rätt bra, men blev rätt svettig dock. Kan dock lika gärna berott på att jag började riktigt hårt och riktigt bra. Lassade på ordentligt i frontböjen och det måste jag säga, det är en riktigt jobbig övning. När jag började supersetta stående vadpresse och utrullen för mage så började jag ta slut, och började få en lätt huvudvärk, varför jag valde att sluta. Hade väl tränat ungefär i 55 minuter vid det läget. Hade egentligen sittande kvar och crunches. Har aldrig fått huvudvärk av träningen, berodde säkert på förkylningen som precis lagt sig kombinerat med ett hårt benpass. Dags för mer mat...

Timme
2006-09-25, 15:45
Ja, det vore väldigt roligt faktiskt, har alltid haft 200 i bakhuvudet, men som sagt tror inte att jag har mer än 170 i kroppen i dagsläget (har inte kört mer än 150 än, så det är en uppsakttning) och då är det 30 kilo kvar, vilket inte är lite. Så vi får se, kan vara mig övermäktigt, skulle det bli av så märker du av det genom att det jag har en ny avatar med 12st kakor på.


ja! Hoppas att du lyckas! Lycka till nu! :hbang:

BigForre
2006-09-26, 20:04
Uppvärmning

Motionscykel 5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 3x8x3kg
Arnerotation 2x8x5kg

Träning

Bänkpress
2x8x50
1x8x70kg
1x6x80kg
1x4x80kg

Snedbänk i smith
1x10x50kg
1x9x50kg
1x7x50kg

Flyes
1x6x10kg
1x7x10kg
1x6x10kg

Press bakom nacken i smith
1x10x30kg
1x8x30kg
2x6x30kg

Hantelflyes stående 45 grader
2x12x6kg
2x9x6kg

Baksida i cabel
2x8x15kg
1x7x15kg

Smalbänk
1x8x50kg
1x7x50kg
1x6x50kg

Tricepssträck runt huvudet
1x5xEZ+30kg
2x3xEZ+30kg

Stretch

Bröst, främre delta, biceps (2st), Lats, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus och Piriformis 1x20sek

Övrigt: Idag var det egentligen vilodag, men eftersom jag nyligen började igen så kändes det rätt omotiverat. Gled därför ned och körde presspasset idag. Det positiva man kan säga om dagens pass var att det var hög intensitet genom hela passet och tiden för träningen var nog nere omkring 50 minuter. Alla övningar kördes snabbt och explosivt idag men med hyffsad kontroll, inga stop i bänken osv. Körde tricpes rätt lugnt idag, hade tänkt mig att ta en repris på brutal-armpasset som jag körde för 5-6 veckor sedan så sparade lite på dem, bli även ett ryggpass utan isolationsövningar nästa pass. Aja ska ta och plugga lite till innan jag går och lägger mig...

BigForre
2006-09-27, 15:40
Promenad omkring 3km och löpning omkring 4km...

Stretch

Quads, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Gastrocnemius och Tibialis 2x20sek

Bröst, främre Delta, Biceps och höftböjarna 1x20sek

Övrigt: Tog mig en lugn dag i skolan idag, ligger bra i fas och vädret var fint. Drog hem och gick ut på en promenad och började på en ny talbok, Arvet efter Arn (Jan Guillou, uppläsare Tomas Bolme). När jag sedan hade kommit till Altorp klev jag på löpningen, började på blå-spåret för att sedan vika av på långa gula. Klev av när jag kommit ner till båtklubben och fortsatte hemmåt. Väl hemma genomfördes en gedigen stretch, kände att det låg nära idag igen. Nu ska jag äta mat, sedan ska jag iväg och titta på ståup ikväll med bla Johan Rehborg.

BigForre
2006-09-28, 19:56
Uppvärmning

Motionscykel ett par minuter

Träning

Marklyft
1x6x60kg
1x6x100kg
2x5x150kg
1x4x150kg

"Chins till 30"
10,7,6,4,3 = 5set

Skivstångsrodd
1x6x50kg
3x6x80kg

Ryggresningar
3x10xkv

Hantelrodd
1x6x40kg
3x5x50kg (fail sista på vänster)

Stångsshrugs
1x10x60kg
3x10x100kg

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, Lats, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Hade måttligt tryck när jag kom hem idag, har sovit rätt lite senaste dagarna och likaså inatt, ska dock inte gnälla har haft det roligt. Igår kom jag hem rätt sent från ståupköret och hade ett par öl i kroppen, klocken 7 slogs första kaffen upp imorse dock inte hemma i köket utan då i kyrkviken där jag och polarn spenderade morgonen med att fiska. Passet gick ändå rätt bra idag, lite sur att jag inte kände att jag kunde sätta dit 3x5 i marken, kände inför sista att jag inte kunde sätta trycket ordentligt så jag försökte inte. I skivstångsrodden och hantelrodden lassades det på lite över min förmåga idag och striktheten var måttlig, dock mycket fokus på att arbeta så mycket med rätt muskler till de kroknade och därefter hjälpa till. Har även börjat fundera lite över hur min träning är upplagd, har kommit fram till att jag dels tycker att träningen är så kul nu att jag gärna skulle köra en extra dag. Det jag är ute efter om ett ytterligare pass läggs till är att få de muskler som inte får så att säga en tung / en lätt stimulans i schemat ska få en så att säga tvingad övning en gång till i veckan. Som det är nu får tillexempel Quadsen arbeta hårt under benpasset för att sedan få en lätt genomblödning i marklyftet och många övriga muskler får träning på samma sätt. Dock finns det en del musker som i princip inte arbetar något under resterande veckan förnärvarande t.ex. vader, pecs och armar. Har redan i princip passen klart i huvudet, återkommer med det inom kort.

BigForre
2006-09-30, 17:23
Uppvärmning

Motionscykel ett par min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x10x3kg
Arnerotation 2x8x5kg

Träning

Stretch-bänk (lätt)
1x8x60kg
1x7x60kg
1x6x60kg

Skivstångscurl
1x8x40kg
1x7x40kg
1x5.5x40kg

Tricepssträck runt huvudet
1x7x40kg
1x5.5x40kg
1x4.5x40kg

Scottcurl med hantel
1x8x10kg
1x8x12kg
1x5x17.5kg

Sittande tricepssträck med hantel
1x8x12
1x6x12kg
1x5.5x12kg

Underarmscurl
2x8x40kg

Underarmssträck
1x8x20kg
1x7x20kg

Stående bicepscurl (pump)
1x16x10kg
1x14x10kg

Pushdown (pump)
1x20x50kg
1x19x50kg

Stående vadpress i smith 2s2s (vikter exkl. smith)
3x10x80kg

Sittande vadpress 2s2s
2x6x60kg

Stretch

-

Övrigt: Passet idag gick måttligt, men var väl medveten om att det skulle gå lite sådär, sov inte ut i natt heller. Tror dock att det kommer bli lugnt ikväll, men lär väl inte hjälpa helt redan till imorgon och då hade jag tänkt att köra ben, bävar lite inför det redan idag. Lite kommentarer till passet...bänken som jag började med "stretchbänk" är alltså en sådan böjd stång, vilken medför möjligheten att gå till orentlig stretch. Det var första gången jag provade den idag och det var mäktigt, genomförandet var mycket långsamt ner till full stretch, stop i någon sekund och därefter måttligt långsamt upp till nästan raka armar, blev en väldigt tung övning, men tanken var som sagt att det skulle vara lätt, så precis när det började bli tungt lade jag ner. Skulle tippa på att det fanns ett par rep kvar i varje set, vilket också är tanken. Ångrade mig lite, återkommer med en separat post om schemabytet istället.

BigForre
2006-09-30, 17:41
Har fått en vision om ett sätt att träna som jag kände så mycket för att jag var tvungen att prova det. Har hittills kört en rätt så klassisk 3-split som går över varannan dag, ni som kikat in lite då och då har sett hur det ser ut (press/triceps...drag/biceps...ben/vader/mage). Kör en del basövningar och har börjat fundera över den gemensamma nämnare för de muskelgrupper jag anser mig bättre i än andra. Min tidigare tanke om dessa var att jag ofta undvek fail i dessa, vilket också kan vara en faktor. Det som skett senaste tiden är att jag efter halsmandeloperationen har kunnat träna utan avbrott längre än vad jag någonsin gjort tidigare (brukar bli 2-3 veckor på höst och vinter tidigare i rad, därefter förkylning), även detta är en anledning till att jag undviker fail. Nog om detta, har alltså upptäckt iom dessa långa träningsperioder att det är vissa muskler som får jobba lite mer än andra iom att de får indirekt träning i andra pass. Det gäller tillexempel framsida lår som tränas hårt på bendagen och sedan lite lättare på ryggdagen då jag vanligen tränar marklyft. Detta gäller många andra muskler också, och meningen med den nya splitten är att de muskler som inte natruligt får dessa extra stimuleringar ska få dessa forserat.

Detta kommer innebära att jag i fortsättnigen kommer att splitta kroppen på 4 pass och troligen lägga dessa över en träningsvecka om 7 dagar. Funderade på 6 först, men tror att det kommer att vara onödigt. Lägger in min tanke här nedan, övningsvalen kommer att vara nästan de samma som tidigare och precis hur passen ser ut får ni se sedan och de kommer säkert justeras lite också när jag kört några pass. Hur det kommer att se ut i huvudsak kan ni se här nedan.

1. Bröst (tungt) / Axlar / Vader (lätt)
2. Rygg
3. Motion
4. Bröst (lätt) Armar / Underarmar / Vader (Tungt)
5. Ben / Mage
6. Motion
7. Vila

Iom det här kommer alla muskler i princip få jobba tungt och lätt en gång i veckan. Ett undan är egentligen mittre deltan som jag tänkt på och en vettig övning skulle kunna vara drag till hakan på armpasset, men avvaktar nog ett slag på det pga mina axlar, den övningen skulle då vara den lätta träningen för dessa.

Timme
2006-09-30, 19:20
Har fått en vision om ett sätt att träna som jag kände så mycket för att jag var tvungen att prova det. Har hittills kört en rätt så klassisk 3-split som går över varannan dag, ni som kikat in lite då och då har sett hur det ser ut (press/triceps...drag/biceps...ben/vader/mage). Kör en del basövningar och har börjat fundera över den gemensamma nämnare för de muskelgrupper jag anser mig bättre i än andra. Min tidigare tanke om dessa var att jag ofta undvek fail i dessa, vilket också kan vara en faktor. Det som skett senaste tiden är att jag efter halsmandeloperationen har kunnat träna utan avbrott längre än vad jag någonsin gjort tidigare (brukar bli 2-3 veckor på höst och vinter tidigare i rad, därefter förkylning), även detta är en anledning till att jag undviker fail. Nog om detta, har alltså upptäckt iom dessa långa träningsperioder att det är vissa muskler som får jobba lite mer än andra iom att de får indirekt träning i andra pass. Det gäller tillexempel framsida lår som tränas hårt på bendagen och sedan lite lättare på ryggdagen då jag vanligen tränar marklyft. Detta gäller många andra muskler också, och meningen med den nya splitten är att de muskler som inte natruligt får dessa extra stimuleringar ska få dessa forserat.

Detta kommer innebära att jag i fortsättnigen kommer att splitta kroppen på 4 pass och troligen lägga dessa över en träningsvecka om 7 dagar. Funderade på 6 först, men tror att det kommer att vara onödigt. Lägger in min tanke här nedan, övningsvalen kommer att vara nästan de samma som tidigare och precis hur passen ser ut får ni se sedan och de kommer säkert justeras lite också när jag kört några pass. Hur det kommer att se ut i huvudsak kan ni se här nedan.

1. Bröst (tungt) / Axlar / Vader (lätt)
2. Rygg
3. Motion
4. Bröst (lätt) Armar / Underarmar / Vader (Tungt)
5. Ben / Mage
6. Motion
7. Vila

Iom det här kommer alla muskler i princip få jobba tungt och lätt en gång i veckan. Ett undan är egentligen mittre deltan som jag tänkt på och en vettig övning skulle kunna vara drag till hakan på armpasset, men avvaktar nog ett slag på det pga mina axlar, den övningen skulle då vara den lätta träningen för dessa.


Det där ser ju bra ut! hoppas att det funkar för dig :)

BigForre
2006-10-01, 11:25
Det där ser ju bra ut! hoppas att det funkar för dig :)

Ja hoppas det, såg mest lite kladdigt ut det schema jag skrev upp såg jag nu. Övriga mukler som ej står uppskriva en tung resp. en lätt är de som då får det natruligt i mitt schema, vilket man inte förstår innan man vet alla övningsval, men de är princip de samma som förut.

När kommer du komma ut och börja tävla föresten? Inplanerat redan nu?

BigForre
2006-10-01, 17:39
Uppvärmning

Motionscykel 2-3 min

Träning

Frontböj
1x8x50kg
1x6x80kg
2x6x90kg
1x5x90kg

Raka marklyft
1x8x80kg
3x8x90kg

Benspark (strikt)
1x8x80kg
2x10x80kg

Sittande lårcurl (strikt)
3x6x55kg

Utrull för mage
3x10xkv

Cabelcrunches (otrissad vikt)
3x10x40kg

Crunches
3x10xkv

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Dagne visdomsord: "Det går inte att fuska i frontböj"...Fick jag erfara idag, hade gett mig fan på en strikt och snygg 3x6 idag, men sista reppen tyckte väl jag att det var för jobbigt *buhu* att gå upp med vikten på hälarna så började luta frammåt. Det innebar att stången rullar ner i armvecken istället --> vi kallar det för en bom. I övrigt var passet helt ok, men ingen vidare intensitet och jävlaranamma, men helt ok ändå. Känns mer lagom nu när vaderna inte är med på benpasset, jag orkar liksom med magen ordentligt utan att bli trasig i huvudet. Blir nog två dagar utan gym nu, återkommer nog på tisdag med en jogg. Tror att det blir ledigt imorgon..

BigForre
2006-10-03, 20:12
"Nya schemat dag 1"

Uppvärmning

Motionscykel 2-3 min
Liggande utåtrotation 3x10x3kg
Arnerotation 2x8x5kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
1x8x70kg
1x5x80kg
1x4x80kg
1x7x70kg
1x6x70kg

Snedbänk i smith mot nyckelben
1x8x50kg
1x7x50kg
2x6x50kg

Avgrundsflyes
3x6x10kg

Knästående discoflyes i cabel
2x8x20kg
2x7x20kg

Press bakom nacken i smith
2x7x30kg
1x6x30kg
1x5x30kg

Stående flyes 45 grader baksida
1x12x6kg
3x10x7kg
1x8x7kg

Flyes för baksida i nån slags maskin
1x12x20kg
2x10x25kg

Stretch

Bröst, främre Delta och Biceps 2x20sek
M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Nu först har jag schemat klart för mig, så om ni undrar hur det inledningsvis kommer att se ut så är det bara att följa de kommande 7 dagarna, med start från idag då. Rätt så skönt pass idag, fick pass i bänken, körde väldigt strikt (dock inget direkt stopp) och utnyttjade aldrig passen, men vågade köra ordentligt ut. Knästådende discoflyes, var är en övning som jag kommer låta ligga kvar som sistaövning...mycket skön. Vet ej vad den heter men drag långt nedifrån och avslut med ett lätt lyft uppåt. Kände idag att jag nu till en början ska köra den extra belastningen för tuttarna ännu lite lättare så att det bara precis blir en liten genomblödning. Fan, längtar redan till ryggpasset på torsdag (då det för övrigt blir vader tungt också)...

BigForre
2006-10-03, 22:01
Ja just det glömde att skriva in vägningen från imorse...

Kontrollvägning: 87,6kg
Ökning sedan 13/9: +0,9kg
Medelvikt: 86,3kg (sedan 25/8)

Övrigt: Fortsätter att hålla maten på en lagom seriös nivå, äter inte mycket skit. Fortsätter stadigt upp, vilket är målet, går relativt fort upp utan att jag tycker att jag behöver mosa i mig så väldigt mycket mat särskilt ofta. Usch, vill inte skaffa mig en allt för jobbig vår.

BigForre
2006-10-04, 18:09
Löpning 4-5km och någon km gång

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Tibialis och Gastrocnemius 1x20sek
Lätt stretch: Bröst, främre Delta och Biceps 1x20sek

Övrigt: Det var en riktigt skön dag för löpning idag, drog på mig R90n direkt när jag kom innanför dörren och började gå mot gula spåret. Gick ungefär en km innan jag började jogga. Tog det lugnt i början, men lik förbannat började höger tibialis att ömma lite. Var inga problem att fortsätta, men irriterar. När jag kom till Altorp stannade jag och stretchade tibialis och gastrocnemius. Fortsatte sedan på gula, men vek av på blå efter ett litet tag, och kändes lite bättre då. Men vad fan, axlarna och ryggen är jävligt bra nu, så då är det väl bara att fortsätta att lära känna sin kropp vidare och nysta ut det här problemet också...

BigForre
2006-10-05, 22:22
Uppvärmning

Motionscykel 5 min

Träning

Marklyft
1x8x60kg
1x6x100kg
1x6x130kg
2x6x150kg
2x3x160kg

Chins (explosiv positiv fas mot bröstet)
3x6xkv

Skivstångsrodd
1x8x50kg
3x6x80kg

Ryggresningar
3x8xkv

Hantelrodd
1x6x40kg
3x5x50kg
1x6x40kg

Stående vadpress 2s2s
3x10x90kg

Stångshrugs
2x10x100kg
1x10x120kg

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Bröst och främre Delta 1x20sek

Övrigt: Skönt pass idag, hade roligt på gymmet. Marken kändes bra, men ville inte ta ut mig allt för mycket i den. Provade ett par set på 160 för att få känna på lite vikt, 3orna som kördes var absolut inga problem. Körde chinsen lite anorlunda idag, försökte gå mot bröset istället så de blev lite högre än vanligt och var därav lite jobbigare. Stångrodden och hantelrodden försöker jag köra så strikt jag kan med de lite tyngre vikterna, vilket inte såg allt för kasst ut idag tror jag. Återhämtningen bestod av hemmagjorda hamburgare på 300g köttfärs ovanpå polarkraft extrem, det var riktigt fint...dags för kvällsmat och säng nu tror jag...

BigForre
2006-10-06, 17:02
Löpning omkring 5 km

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Gastrocnemius och Tibialis 1x20sek

Övrigt: Drog på lite lätt med linniment på båda underbenen direkt när jag kom hem. Började med att gå någon km mot gula-spåret. Stannde och stretchade tibialis och vaderna lite lätt och gnuggad lite på tibialis för att få upp blodcirkulationen. Började jogga mot Altorp, kändes att det var på gång hela tiden, men höll sig relativt lugnt. När jag kom fram hade det börjat ömma lite (känns ungefär som att cirkulationen är kass och det ligger en massa mjölksyra och myser). När jag kommer fram stannar jag och stretchar lite och det rinner genast ut. Går på blå spåret direkt istället för gula, och det återkommer lite, men släpper rätt snart och resterande resa hemmåt fungerade riktigt bra. Måste dock säga att löpningen gått bakåt lite, troligen gör 4-5 kg extra sitt och låren strävar åt det explosiva hållet. Aja, ett genomför pass återigen och det känns bra att hålla ett flås så att man orkar gå till skolan i alla fall...

BigForre
2006-10-08, 17:24
Uppvärmning

Motionscykel 2-3 min
Liggande utåtrotation 2x10x3kg
Arnerotation 2x8x6kg

Träning

Stretchbänk (lätt)
3x8x50kg

Chins med omvänt grepp till bröstet
3x6xkv

Tricepssträck runt huvudet
1x7x40kg
1x6x40kg
1x4.5x40kg

Scottcurl med hantel
3x5x17,5kg

Sittande tricepssträck med hantel
1x10x10kg
1x7x10kg
1x6x10kg

Stående bicepscurl (pump)
1x15x10kg
1x14x10kg

Pushdown (pump)
2x15x55kg

Underarmscurl
1x6x40kg
2x6x50kg
1x6x30kg

Underarmssträck
2x8x15kg

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Bröst, främre Delta, biceps, triceps och underarmar både håll 1x20sek

Övrigt: Sådär armpasset, körde det igår gick helt ok. Chins med omvänt grepp ny övning för att få in att lats får arbeta lite lätt ytterligare en gång i veckan, men som sagt primärt en bicepsövning. Gick ned ordentligt på stretchbänken för att det verkligen ska vara lätt, men som sagt det är en väldigt tung övning måste jag säga. Sitter för tillfället och myser efter dagens benpass och kaffet på maten är klart och jag har även lite småkakor att förtära. Dagens pass kommer snart så fort jag druckit kaffe.

BigForre
2006-10-08, 17:49
Träning

Frontböj
2x6x50kg (värmning)
1x6x80kh
3x6x90kg

Raka marklyft
1x8x80kg
3x8x100kg

Benspark
3x8x85kg

Lårcurl
3x7x55kg

Utrull för mage
1x8xkv (för trött i triceps från igår)

Cabelcrunches
3x10x40kg (otrissat)

Crunches
3x12

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Bröst, främre Delta och Biceps 1x20sek

Övrigt: Sådär, har varit en del far och fläng i helgen, men har hunnit med mina träningspass ändå. Frontböjen höll jag kvar på samma vikt som förra veckan och idag klarade jag samtliga med rätt form och vikt på hela fotsulan. Kommer att bli några förändringar på det nya schemat. Lätt vadträning sker på bröst/axel-passet och den lite tyngre på armpasset. Kommer att få ta bort utrull för magen på bendagen då triceps är trött och det blir flaskhalsen i övningen, lägger inte någon annan tror jag. Övrigt känns det här schemat väldigt intressant och det känns framförallt intressant att träna bröst en tungt och en lätt. Tror att det är dags att kliva på 3-4 veckor tung träning snart då det känns som att jag står och stampar lite. Oj, fan ska hämta en polare på Arlanda om 20 minuter, dags att rulla...

Timme
2006-10-08, 21:25
Frontböjen! :hbang: Fy vad bra!

asså shit! 6or på 90!

BigForre
2006-10-09, 06:02
Frontböjen! :hbang: Fy vad bra!

asså shit! 6or på 90!

Åh, tack Timme! :)

BigForre
2006-10-10, 21:10
Uppvärmning

Motionscykel 4-5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x8x3kg
Arnerotation 2x8x6kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
1x6x70kg
1x6x80kg
1x3x85kg
1x1x80kg
1x1x90kg
1x5x70kg

Snedbänk i smith mot nyckelben
1x9x50kg
1x8x50kg
2x7x50kg

Avgrundsflyes
3x6x10kg

Press bakom nacken i smith
1x8x30kg
1x6x30kg
1x4x30kg

Discoflyes i cabel
2x8x20kg
1x7x20kg

Stående hantelflyes för bakre delta
1x12x6kg
1x12x7kg
1x10x7kg
1x9x6kg

Stående vadpress i smith
2x10x120kg
1x8x120kg

Drag till hakan
2x8x40kg

Kryssdrag i cabel
1x12x15kg
1x9.5x15kg
1x7x15kg

Stretch

Supraspinatus, Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings och Erectorn 1x20sek

Övrigt: Igår kände jag av lite stelhet i ryggen (rumpan), så tog och körde lite kall stretch igårkväll och körde lite hårdare idag. När jag kom ner idag till gymmet sitter tre polare och dricker lite gainer efter sina pass, de blir glada när de ser mig och börjar vifta med en mobil. Får se en film på när polaren snyggt lyfter upp 190 i marken, FAN ligger nog minst 15 kg efter på väg mot vadet på 200 kg som måste upp innan våren.

Till passet...började med att leka lite i bänken, fick pass av en polares storebror som stod och markade bredvid. Provade att känna på lite vikter idag för att få lite perspektiv. Lyftet på 90kg hade jag kunnat göra med riktigt markerat stop, nu var det bara snyggt och utan studs. Axlarna känns väldigt bra nu, tror att jag ska prova på antingen fri lutande bänk eller lutande hantelflyes istället för smithpressen nästa pass. Var rätt mycket folk nere idag, så övningarna hamnade lite i oordning, men genomförde de övningar jag skulle göra nu. Provade även drag till hakan och tror att jag lägger till den övningen ett par set för att få lite mer mittdelta. Annars var passet ok, lite småslappt med intensitet, men till stor del på grund av att det var så mycket känt folk (och folk) nere idag...

BigForre
2006-10-10, 22:05
Ja just fan, kontrollvägning gjordes ju imorse...

Kontrollvägning: 87,8kg
Ökning sedan 3/10: +0,2kg
Medelvikt: 86,6kg (sedan 25/8) 5

BigForre
2006-10-11, 17:50
Löpning omkring 6km

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Gastrocnemius och Tibialis 1x20sek

Övrigt: Kom hem från plugget vid 17.00, var utanför och började gå mot skogen 17.03...Fungerade riktigt bra idag, stannade och stretchade tibialis och vader innan jag började jogga och tog ett stop vid altorp. Därifrån körde jag blåspåret istället och efter ett litet tag släppte det helt. Sedan var det bara att kämpa mot mjölkiga lår hela vägen hem. Stort lass kyckling, ris och currysås satte pricken över i...nu blir det dusch och sedan fotboll...

BigForre
2006-10-12, 22:18
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 minuter

Träning

Marklyft från upphöjning 4cm?
1x6x60kg
1x6x100kg
2x5x130kg
3x3x150kg

Chins
3x7xkv

Stångrodd
3x7x80kg

Ryggresningar
3x8xkv

Omvända ryggresningar
2x8x25kg

Hantelrodd
1x6x40kg
3x5x50kg

Stångshrugs med frontgrepp utan remmar
1x10x100kg
2x8x120kg
1x7x120kg

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Är nöjd med passet idag, kände för att leka lite i marken, så jag tog och ställde mig på ett par gammla eleiko 15kg´s kakor och började köra (vet ej vad det kan vara 4cm?). Det var väldigt roligt och kändes precis som vanlig mark, fast som om man kört 5-6 set knäböj innan. Chinsen var jag också nöjd med, de var strikta och de första 3-5 i varje set körde jag upp mot bröstet. Skivstångsrodden körde jag aggresivt, ser mer strikt ut än när många andra kör, men skulle personligen kalla det för lätt ostrikt. Omvända ryggresningar lades in för första gången, har varit sugen på den tidigare, men inte haft plats för den (men det går ju nu) är nog en grym övning egentligen. Hantelrodden var nog dagens besvikelse, kändes lite skumt och fel och ingen förbättring på några veckor. Avslutade med att kasta dragremmarna och plocka fram magnesumet, ställde mig i racken och körde shrugs tills greppet sade stopp. Summa summarum jag var nöjd med passet och nu ska jag äta lite mer och gå och sova...

BigForre
2006-10-13, 22:12
Löpning 5-6 km och någon km gång innan...

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings, Gastrocnemius och Tibialis 1x20sek

Övrigt: Gick rätt så bra idag. Sedan var det bara att stretcha, duscha och åka iväg på släktmiddag, tog mig en lite snål gainer innan också för jag visste vad som komma skulle. Och det som komma skulle var 3-4 timmars trugande, tror att jag har ätit ett dagsintag lagom för en hårt tränande, växande 15-åring. Snart dags för bingen..

BigForre
2006-10-14, 19:43
Uppvärmning

Motionscykel 1-2 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x8x3kg
Arnerotation 2x8x6kg

Träning

Stretchbänk (lätt)
3x8x50kg

Chins med omvänt grepp till bröstet
1x8xkv
1x7xkv
1x6xkv

Tricepssträck runt huvudet
2x6x40kg
1x5.5x40kg

Scottcurl med hantel
2x6x17,5kg
1x5x17,5kg

Sittande tricepssträck med hantel
2x8x12kg

Underarmscurl
1x6x40kg
1x6x50kg
1x4x50kg

Underarmssträck
1x8x20kg
1x6x20kg

Stående hantelcurl (pump)
1x13-18x10kg

Pushdown (pump)
1x15-20x55kg

Stående vadpress
-

Stretch
-

Övrigt: Blev ett litet hastigt pass idag, var inne i stan hela dagen och letade kläder, varför jag kom lite sent till gymmet. Det här var vad jag hann med innan jag blev utslängd. Är i stort sätt ändå rätt nöjd med passet, men allt som jag hade tänkt att köra blev inte av. Dags att röra sig in mot stan igen....

BigForre
2006-10-15, 22:07
Uppvärmning

Motionscykel 4-5 min

Träning

Frontböj
1x6x50kg
1x6x80kg
1x3x100kg (avbröt pga av kassa böjar)
3x4x100kg (de här var snyggare)

Raka marklyft
1x8x80kg
1x8x100kg
2x8x110kg

Benspark
1x8x90kg
2x8x100kg (det här förvånade)

Lårcurl
2x8x55kg
1x6x55kg

Hängande knälyft
3x12xkv

Cabelcrunches
3x8x40kg (otrissat)

Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings och Quads 1x20sek

Övrigt: Rätt nöjd med passet idag igen. Första setet på 100 i böjen lade jag över för mycket vikt fram på foten, blev förbannad och hängde tillbaka stången. Resterande set gick bra. Ökade lite i de raka marken, vilket inte var några större problem. Har svårt att känna att de riktigt tar så där förbannat, men ökar både i styrka och volym så jag öser vidare. Bensparken tänkte jag börja ett set på 80kg, ställde in fel och körde på 90kg, så jag tänkte att det var lika bra att fortsätta, gick riktigt fint.

Timme
2006-10-15, 22:17
Åh, tack Timme! :)


Så lite så! Det var riktgit bra vikter där!

Timme
2006-10-15, 22:18
Frontböj
1x6x50kg
1x6x80kg
1x3x100kg (avbröt pga av kassa böjar)
3x4x100kg (de här var snyggare)


Övrigt: Rätt nöjd med passet idag igen. Första setet på 100 i böjen lade jag över för mycket vikt fram på foten, blev förbannad och hängde tillbaka stången. Resterande set gick bra. Ökade lite i de raka marken, vilket inte var några större problem. Har svårt att känna att de riktigt tar så där förbannat, men ökar både i styrka och volym så jag öser vidare. Bensparken tänkte jag börja ett set på 80kg, ställde in fel och körde på 90kg, så jag tänkte att det var lika bra att fortsätta, gick riktigt fint.

Vaa! 3x4x100 i fronten! Detta är ju grymt! Du går verkligen framåt!

BigForre
2006-10-16, 20:56
Stretch

M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings och Quads 1x20sek

Övrigt: Idag var det vilodag och lång dag i skolan. Kände dock att det var av personligt intresse att notera lite tankar från dagen. Kände precis som förra veckan efter bendagen att rumpan och baksida lår stelnade till ordentligt och att det började krypa upp lite i ryggen. Tog på mig ordentligt varma kläder när jag kom hem och gick ut på en promenad i en 30 minuter sedan stretch. Kan tillägga att det absolut inte gjorde ont, utan kändes att det drog lite bara. Dock tänkte jag också på det för några dagar sedan hur förbannat bra det går med axlar och rygg numera. Och att jag bara varit förkyld 4 ynka dagar sedan i början av sommaren är helt obeskrivligt skönt (och positivt för träningen).

BigForre
2006-10-17, 20:03
Uppvärmning

Cykel 5 min

Träning

Bänk
1x8x50kg
1x6x70kg med stopp
2x6x80kg
2x5x80kg

Snedbänk fritt
1x7x60kg
1x4x65kg
1x3x65kg

Flyes
3x6x14kg

Disco cabel flyes
1x8x20kg
1x7x20kg
1x6x20kg

Millitärpress
1x8x40kg
1x7x40kg
1x6x40kg

Stående hantelflyes för bakre delta
3x8x8kg

Stående vadpress
3x10x100kg

Sittande vadpress
2x8x60kg

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings 1x20sek

Övrigt: SKIIITTTTPAAAAAAAAAAAAASSSSS!!!! Var mitt sämsta pass sedan den här dagboken började föras. Har nästan aldrig tråkigt på gymmet, men idag ville jag gå hem. Ser inte så mycket sämre ut på pappret, men fult och ostrikt rakt igenom. Imorgon ska jag försöka motivera mig till att riva av ett ryggpass, sedan blir det lite vila. Torsdag sticker jag till Uppsala ett par dagar, på lördag vankas det coctailparty på kvällen och under den här tiden ska jag hinna studera till en tenta till på tisdag. Som det känns nu så kan jag slå två flugor i en smäll och ta ledigt till tisdag i nästa vecka och återkomma med lite mer motivation och tryck. Nu ska jag äta så kanske jag får ut något av dagen i alla fall.

BigForre
2006-10-17, 22:25
Kontrollvägning

Kontrollvägning: 88,0kg
Ökning sedan 10/10: +0,2kg
Medelvikt: 86,8+1/3kg (sedan 25/8) 6

BigForre
2006-10-18, 22:17
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Marklyft från upphöjnin 4cm?
1x6x60kg
1x6x100kg
1x4x130kg
4x4x150kg

Chins
2x5xkv+10kg
1x4xkv+10kg

Skivstångsrodd
3x6x80kg

Ryggresningar
3x8xkv

Omvända ryggresningar
2x8x25kg

Hantelrodd
1x5x40kg
2x4x55kg
1x4x50kg

Stångshrugs med frontgrepp utan remmar
1x8x100kg
3x8x120kg

Crunches med hantel på bröstet
3x8x30kg

Stretch

Bröst, främre Delta, Biceps, M. Addcutor Magnus, Gluteus Max, Gluteus medius och minimus. Piriformis, Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Idag var sista passet som jag skulle försökta trycka igenom innan jag tar mig lite ledigt från träningen. Var riktigt omotiverad idag när jag skulle åka ner, känslorna från gårdagen satt kvar. Uppvärmningen i marken kändes fortfarande kass, sedan försökte jag hitta lite motivation och där kom den 4x4x150kg från platå med den ingångskänslan :Virro . Och det bara fortsatta chinsen provade jag med vikt och jag trodde inte på det själv när jag tryckte den första 5an med strikthet som självaste Arne hade varit nöjd med. Vidare provade jag att trycka på lite i hantelrodden också, de på 55kg var måttligt snygga. Aja, tar som sagt ledigt till tisdag i nästa vecka på grund av att jag känner mig lite sleten i kroppen och har mycket att ta i tu med fram till dess. Kommer att bli en liten omstart igen när de sätts igång, nya schemat är nu nästan helt spikat vilket ska presenteras och så ska jag gå ner i vikter ett snäpp för att satsa på striktare genomförande, högre repsantal och lite mindre vila mellan igen. Nästa pass bli alltså på tisdag i nästa vecka...

BigForre
2006-10-24, 15:08
Sådär...fem vilodagar i ryggen, som har varit relativt katabola med mycket stillasittande tentaplugg och en hel del skummande brygd. Idag är det dock dags igen, men tänkte backa tillbaka ett kliv och se vad som har hänt och vad jag hade tänkt att uträtta den närmsta tiden.

Har läst igenom mitt första inlägg där jag formulerade lite luddiga mål och tillvägagångssätt. Måste säga att det har gått över min förväntan...axlarna fungerar väldit bra numera...ryggen har jag hittat felet med och vet hur det hålls i schack...och jag har aldrig varit så frisk som jag är nu utan halsmandlar. Styrkan och volymen har därmed kommit bättre än jag trodde (eftersom jag har kunnat träna ordentligt). Känner att jag bulkar i ett relativt lagom tempo och håller kosten på en lagom seriös nivå, varken för strikt eller för taskigt. Har ju inga skyhöga mål när det kommer till det visuella, någon stans har jag en vilja att kunna bjuda på en "beachhård" kropp på 80kg till sommarn som kommer. Det är absolut ingen omöjlighet, men peppar peppar, det krävs att jag håller mig skadefri, frisk och fortsätter att köra på.

Har den senaste tiden sakta men säkert trappat upp vikterna och gått ner på lägre repsantal och då och då gjort lite avkall på striktheten, vilket har varit helt medvetet. Ett nytt schema har börjat användas som jag tror väldigt mycket på som bygger på att alla muskler ska få jobba i alla fall två gånger i veckan.

Nu har jag som avsikt att den närmaste månaden gå upp i repsantal igen köra lite striktare och hålla lite mindre vila mellan seten. Detta för att sedan precis som förut öka vikterna lite hela tiden för att tillslut köra tungt igen...

Då kör vi igen...

BigForre
2006-10-24, 18:30
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Bänkpress
2x8x50kg
3x8x70kg
1x6x70kg

Snedbänk i smith mot nyckelbenen
4x8x50kg

Avgrundsflyes
3x8x10kg

Discoflyes
1x8x15kg
1x7x15kg (nu var tuttarna slut)

Axelpress i maskin
1x10x40kg
1x9x40kg
1x8x40kg

Hantelflyes 45 grader
3x12x6kg

Kryssdrag för baksida i cabel
3x7x15kg
1x10x15kg (gick iväg och passade en bänk)

Drag till hakan
1x12x30kg
1x10x30kg

Stående vadpress i smith
3x9x100kg

Stretch

Pectorialis Major, Deltroids Anterior, 2x Biceps, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Jag var trött, sleten och saknade mat i musklerna, så att dagens pass gick måttligt förvånade inte. Försökte som sagt gå upp i repsantal hålla lite högre tempo och strikthet nu. Så nu ligger vi kvar på de här vikterna ungefär och försökter förbättre dessa tre parametrar ett tag framöver. Kände av vänsteraxeln lite idag på flyesen och jag undrar om inte det var biceps som låg på lite, har ju inte hållt mig mjuk och fin så det var inte förvånande att det kändes lite nu om någon gång. Imorgon blir det en jogg..

Timme
2006-10-24, 19:29
Sådär...fem vilodagar i ryggen, som har varit relativt katabola med mycket stillasittande tentaplugg och en hel del skummande brygd. Idag är det dock dags igen, men tänkte backa tillbaka ett kliv och se vad som har hänt och vad jag hade tänkt att uträtta den närmsta tiden.

Har läst igenom mitt första inlägg där jag formulerade lite luddiga mål och tillvägagångssätt. Måste säga att det har gått över min förväntan...axlarna fungerar väldit bra numera...ryggen har jag hittat felet med och vet hur det hålls i schack...och jag har aldrig varit så frisk som jag är nu utan halsmandlar. Styrkan och volymen har därmed kommit bättre än jag trodde (eftersom jag har kunnat träna ordentligt). Känner att jag bulkar i ett relativt lagom tempo och håller kosten på en lagom seriös nivå, varken för strikt eller för taskigt. Har ju inga skyhöga mål när det kommer till det visuella, någon stans har jag en vilja att kunna bjuda på en "beachhård" kropp på 80kg till sommarn som kommer. Det är absolut ingen omöjlighet, men peppar peppar, det krävs att jag håller mig skadefri, frisk och fortsätter att köra på.

Har den senaste tiden sakta men säkert trappat upp vikterna och gått ner på lägre repsantal och då och då gjort lite avkall på striktheten, vilket har varit helt medvetet. Ett nytt schema har börjat användas som jag tror väldigt mycket på som bygger på att alla muskler ska få jobba i alla fall två gånger i veckan.

Nu har jag som avsikt att den närmaste månaden gå upp i repsantal igen köra lite striktare och hålla lite mindre vila mellan seten. Detta för att sedan precis som förut öka vikterna lite hela tiden för att tillslut köra tungt igen...

Då kör vi igen...

Det låter riktigt bra! Men du, vore et inte bättre att hålla repsen låga men fortfarnade strikt? Trycka på så fort du kan i övningarna men endå strikt? Eller mår kroppen inte bra av det?

BigForre
2006-10-24, 20:18
Det låter riktigt bra! Men du, vore et inte bättre att hålla repsen låga men fortfarnade strikt? Trycka på så fort du kan i övningarna men endå strikt? Eller mår kroppen inte bra av det?

Kroppen har klarat av den tunga träningen väldigt bra, inte varit några som helst problem. Att köra tungt går absolut ihop med att träna strikt, vilket jag har gjort för det mesta även nu under de något tyngre veckorna som jag kört, men ibland har det belastats lite över min förmåga också t.ex. senaste hantelrodden på 55kg. Att nu gå tillbaka och träna på lite högre repsantal ett tag igen är bara min tro på träning för att att nå de mål som jag har. Maximal hypertrofi för nuet uppnås som nämnts många gånger redan vid så lågt som 70 % av max, därför ser jag det som intressant att ibland ligga på så låga vikter ett litet tag. Detta varvat med tung träning för att få styrka och nå högre vikter för att bygga bättre. Aja, jag vet inte riktigt, men det här är något min konstiga magkänsla tycker verkar bra.

Se mig som en hobbybyggare som är lätt inspirerad av SL =)...

BigForre
2006-10-25, 17:05
Löpning 5-6 km gula och blå-spåret

Stretch

Quadriceps, Tibialis, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus, Hamstrings, Pectorialis Major och Deltroids Anterior 1x20sek

Övrigt: Första joggen på ett bra tag, kändes ungefär som styrketräningen igår, som om kroppen inte lagrat in ordentligt med mat (lite lätt orkeslös och sladdrig). Körde på i alla fall och känningarna i Tibialis kom lite lätt som vanligt. Mittentorna är över och jag har en lugn kväll, så idag ska jag öppna min nya bok som jag inte hunnit ägna någon tid än "Näringslära för högskolan"...

BigForre
2006-10-26, 16:48
Uppvärmning

Motionscykel 2 min

Träning

Marklyft från upphöjning 4cm?
1x6x60kg
1x6x100kg
1x6x130kg
4x6x140kg

Chins
2x6xkv
1x7xkv

Stångrodd
3x8x70kg

Ryggresningar
3x8xkv

Omvända ryggresningar
2x8x25kg

Hantelrodd
4x8x40kg

Stångshrugs med frontgrepp utan remmar
1x7x120kg
1x8x120kg
1x7x120kg

Crunches med hantel på bröstet
3x8x30kg
1x6x40kg

Stretch

Pectorialis Major, Deltroids Anterior, 2x Biceps, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Så, då var det dags för ryggpass...kändes också lite trycklöst, chinsen t.ex. kändes riktigt slitsamma. Inga direkta kommentarer på passet plockade ner vikterna lite i marken, stångrodden och hantelrodden enligt planerna.

BigForre
2006-10-27, 11:18
Löpning 4,6km blå-spåret Altorp

Stretch

Quadriceps, Tibialis, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Tog en löpning imorse, jag är kass på att springa tidigt...gick sådär, nu måste jag sticka till plugget...

BigForre
2006-10-28, 19:23
Uppvärmning

Motionscykel 1-2 min

Träning

Stretchbänk (lätt)
3x8x50kg

Chins med omvänt grepp till bröstet
2x7xkv
1x6xkv

Tricepssträck runt huvudet
3x8x35kg

Scottcurl med hantel
2x8x14kg
1x7x14kg

Sittande tricepssträck med hantel
2x8x10kg
1x7x10kg

Underarmscurl
3x6x40kg

Underarmssträck
1x6x20kg
1x5x20kg

Stående hantelcurl (pump)
1x15x10kg

Pushdown (pump)
1x20x50kg

Stående Vadpress
4x8x100kg

Stretch

Pectorialis Major, Deltroids Anterior, 2x Biceps, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Ni vet den där känslan när man skyndar sig till gymmet, känner för att lyfta precis allt, fastskruvat eller ej. Känner hur hela kroppen är varm och ådrorna lite större än vanligt och trycket och orken bara finns där hela passet igenom....Så var det inte för mig idag heller, segt och orkeslöst och omotiverat, eller vill egentligen träna, men blir lite nedstämmd när trycket inte finns där...aja genomförde ett pass som jag med tanke på känslan kan acceptera. Nu ska jag iväg på ståhej...ses imorrn för då är det benpass...

BigForre
2006-10-29, 23:18
Uppvärmning

Motionscykel 7-8 min

Träning

Frontböj
2x6x50kg
2x6x80kg
2x4x100kg

Benpress
1x5x200kg
1x6x200kg
1x8x250kg (halva)
1x3x250kg (halva, gick igenom på tok för djupt på tredje)

Raka marklyft
1x8x100kg
2x8x120kg

Sittande lårcurl
2x6x60kg

Utfall
1x8x40kg
1x4x70kg
1x8x50kg

Crunches
5x8x30kg

Benspark
1x6x90kg
1x5x90kg

Stretch

Pectorialis Major, Deltroids Anterior, 2x Biceps, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Idag gick det bra igen, väldigt bra. Fick sparring av en lyftare, var både motiverande och nedbrytande på samma gång. Kul att träna med någon som går in för träning, men jobbigt att åka på förnedring av en 17-åring som tränat ett drygt år. När jag bjöd på 250 kg i benpress bjöd han på lika djupa på 400...tack för den. Blev ett hårt och lite annorlunda pass, och kommer nog behöva vilodagen imorgon. Nu måste jag sova...

Timme
2006-10-31, 00:35
Och så tittar man in här. Vad ser man? Jo, 4or på 100kg i frontis! Mycket, mycket bra!

edit: Du äger nog upp mig rejält i frontböj..

Timme
2006-10-31, 00:37
Ser även att du kör mark ifrån plattform! Mycket bra!ruskigt skön övning det där :)

(bajs, här äger du upp mig med)

Timme
2006-10-31, 00:40
vart sjutton tog BRÖÖÖD vägen?

BigForre
2006-10-31, 17:57
Och så tittar man in här. Vad ser man? Jo, 4or på 100kg i frontis! Mycket, mycket bra!

edit: Du äger nog upp mig rejält i frontböj..

Tack Timme, hade egentligen tänkt att hålla repsen lite högre det här benpasset, men blev lite tung träning på grund av min sparring. Det gick riktigt bra och skulle faktiskt gå att köra lite tyngre, men är inget tekniskt under i den här övningen, så krutet ligger där just nu.

Ser även att du kör mark ifrån plattform! Mycket bra!ruskigt skön övning det där :)

(bajs, här äger du upp mig med)

Ja, jag måste ju hetsa dig lite så att du ser till att lägga ner din själ i varje pass för att kunna sätta dit mig (jag kommer dock inte att ge dig en lätt match). Dock har jag att jobba på i bänken vad jag vet. Sedan bör nämnas att jag är en gammal gubbe i jämförelse med dig som har åren framför dig :) .

vart sjutton tog BRÖÖÖD vägen?

Jag har ingen aning ;)

BigForre
2006-10-31, 22:35
Uppvärmning

Motionscykel 2-3 minuter
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x8x3kg
Arnerotation 2x8x6kg

Träning

Bänkpress
1x8x50kg
3x9x70kg

Hantelpress / Flyes
1x5x24kg
1x6x20kg
1x8x20kg

Flyes
2x10x10kg

Press bakom nacken i smith
2x8x30kg
1x7x30kg
1x6x30kg
1x5x30kg

Drag till hakan
4x6x40kg

Stående flyes 45
3x10x7kg

Snedbänk i smith
2x6x50kg
1x5x50kg

Stående vadpress i smith
1x8x70kg
3x8x120kg

Stretch

Pectorialis Major, Deltroids Anterior, 2x Biceps, Supraspinatus, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Passet var rent styrkemässigt helt ok. Men idag fick jag känningar i vänster axel, framförallt när jag började prova hantelpressen. Så nu blir det till att sakta ner lite och inse att jag får hålla mig till de övningar som fungerar. Nästa pass blir det bänk, snedbänk i smith, flyes, press bakom nacken, drag till hakan och flyes för baksidan och inget mer. I övrigt så körde jag inte baksidan idag eftersom ryggpasset kommer köras redan imorgon.

BigForre
2006-11-01, 23:24
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Marklyft från upphöjning 4cm?
1x6x60kg
1x6x100kg
3x6x140kg

Chins
3x5xkv+10kg

Skivstångsrodd
3x8x70kg

Ryggresningar
3x8xkv

Omvända ryggresningar
2x8x25kg

Jobbiga hantelrodd
3x8x40kg

Crunches med hantel på bröstet
3x8x30kg

Stretch

- Idag skulle jag stretcha, gymmet stängde så fick ta det hemma. Väl hemma kom lite saker emellan, så det blev ingen stretch. Fy på mig...

Övrigt: Träningsverken i benen satt kvar fortfarande, seg i ryggen. Hade tänkt att öka i marken idag, men pågrund av förutsättningarna valde jag att stå kvar. Blev nöjd över att det fungerade så bra trots detta. Tanken är som sagt att jag ska hålla upp repsen lite, men jag är fanimej less på att hålla på å gneta med kroppsvikten i chinsen, känns som att min kropp inte kan göra över 7-8 riktigt strikta chins. Hängde därför på 10kg och fixar 3x5 riktigt strikt, nöjd och glad. Hantelrodden gjordes maximalt irriterande idag genom att höja upp dem ordentligt samt långsamma rep. Aja, dags för kvällsmat...

Chaan
2006-11-02, 00:11
Marklyft 4x5x150kg Sådär ja!!!


Jösses du har gått framåt sedan i somras.

Var det någon film på det eller så.

Timme
2006-11-02, 01:31
Tack Timme, hade egentligen tänkt att hålla repsen lite högre det här benpasset, men blev lite tung träning på grund av min sparring. Det gick riktigt bra och skulle faktiskt gå att köra lite tyngre, men är inget tekniskt under i den här övningen, så krutet ligger där just nu.



Ja, jag måste ju hetsa dig lite så att du ser till att lägga ner din själ i varje pass för att kunna sätta dit mig (jag kommer dock inte att ge dig en lätt match). Dock har jag att jobba på i bänken vad jag vet. Sedan bör nämnas att jag är en gammal gubbe i jämförelse med dig som har åren framför dig :) .



Jag har ingen aning ;)

Gutt att du fick lite sparring då :) Coolt att du ändå inte tyckte att det var så tungt.


Det är bra att du hetsar mig! Då får jag anledning att kämpa ännu hårdare! Vi får se hur det går. Fortsätt öka vikterna min vän! Det kan blir roliga vikt strider här :)

Bänken är det bara att köra på i! Om du inte redan kör max bredd så tycker jag att du bör ge det en chans. Det är enormt bra för oss med långa mark armar :)

Timme
2006-11-02, 01:34
jag gjorde 3x3x147.5 från 3cm plattform. 2x6x140 från 4cm plattform äger det rättså fett.

Undrar vilken vikt man måste använda i 3x3 för att äga på 2x6x140?

3x3x155? eller 160?

Chaan
2006-11-02, 03:11
Bänken är det bara att köra på i! Om du inte redan kör max bredd så tycker jag att du bör ge det en chans. Det är enormt bra för oss med långa mark armar :)

+1

BigForre
2006-11-02, 12:37
Jösses du har gått framåt sedan i somras.

Var det någon film på det eller så.

Thanks mate! Är nöjd med ökningarna både styrke och volymmässigt. Ingen film än så länge, har funderat på om jag ska bjuda på lite film någon gång framöver, men vet inte om jag vågar. Hur går det med träningen själv nudå? Kikat förbi journlen någon gång då och då dock, så lite koll har jag väl iof.


Gutt att du fick lite sparring då :) Coolt att du ändå inte tyckte att det var så tungt.

Det är bra att du hetsar mig! Då får jag anledning att kämpa ännu hårdare! Vi får se hur det går. Fortsätt öka vikterna min vän! Det kan blir roliga vikt strider här :)

Bänken är det bara att köra på i! Om du inte redan kör max bredd så tycker jag att du bör ge det en chans. Det är enormt bra för oss med långa mark armar :)

Ja, det var riktigt kul med sparring. Missförstå mig rätt, det var alltså mycket tungt och kan inte lyfta mycket tyngre och göra korrekta snygga lyft. Min teknik sitter inte tillräckligt bra för att jag ska kunna så att säga lasta på till bristningsgränsen och bara pressa och veta att tekniken finns där.

Kommer nu i några veckor köra lite högre reps för att återigen om några veckor gå in i kanske en tung period med förhoppingsvis ännu lite tyngre vikter än förra gången.

När det kommer till bänken så har jag ju kommit fram till att jag inte är någon naturlig pressare. Mitt prio är att hålla mina axlar i i schack så att jag kan träna enligt planer --> för att lyckas hålla volymen i nivå med ryggen. Styrkan har jag så sent som förra presspasset (fick lite känningar i axlarna när jag fick för mig att prova på hantelpressar) kommit fram till att den får komma lite i andra hand, tyvärr :em: .

jag gjorde 3x3x147.5 från 3cm plattform. 2x6x140 från 4cm plattform äger det rättså fett.

Undrar vilken vikt man måste använda i 3x3 för att äga på 2x6x140?

3x3x155? eller 160?

3x3x147.5 är det bara att ge hatten av för, det är mycket bra lyft :thumbup: . Går inte att jämföra prestationer mellan olika reps och vikter, det går nätt och jämt att utvärdera för sig själv om förra passet på 3x150 var en bättre prestation än 6x140 och bör nog inte jämföras allt för mycke heller. För dig som tränar SL är det ju skitsamma vad du gör när du 6reppar, det syns inte i resultatlistorn i alla fall. Kör hårt Timme så ska jag försöka hålla jämna steg med dit i alla fall ett litet tag (för jag tror inte att jag kommer att orka det så länge)....

Timme
2006-11-02, 13:38
Thanks mate! Är nöjd med ökningarna både styrke och volymmässigt. Ingen film än så länge, har funderat på om jag ska bjuda på lite film någon gång framöver, men vet inte om jag vågar. Hur går det med träningen själv nudå? Kikat förbi journlen någon gång då och då dock, så lite koll har jag väl iof.


Ja, det var riktigt kul med sparring. Missförstå mig rätt, det var alltså mycket tungt och kan inte lyfta mycket tyngre och göra korrekta snygga lyft. Min teknik sitter inte tillräckligt bra för att jag ska kunna så att säga lasta på till bristningsgränsen och bara pressa och veta att tekniken finns där.

Kommer nu i några veckor köra lite högre reps för att återigen om några veckor gå in i kanske en tung period med förhoppingsvis ännu lite tyngre vikter än förra gången.

När det kommer till bänken så har jag ju kommit fram till att jag inte är någon naturlig pressare. Mitt prio är att hålla mina axlar i i schack så att jag kan träna enligt planer --> för att lyckas hålla volymen i nivå med ryggen. Styrkan har jag så sent som förra presspasset (fick lite känningar i axlarna när jag fick för mig att prova på hantelpressar) kommit fram till att den får komma lite i andra hand, tyvärr :em: .



3x3x147.5 är det bara att ge hatten av för, det är mycket bra lyft :thumbup: . Går inte att jämföra prestationer mellan olika reps och vikter, det går nätt och jämt att utvärdera för sig själv om förra passet på 3x150 var en bättre prestation än 6x140 och bör nog inte jämföras allt för mycke heller. För dig som tränar SL är det ju skitsamma vad du gör när du 6reppar, det syns inte i resultatlistorn i alla fall. Kör hårt Timme så ska jag försöka hålla jämna steg med dit i alla fall ett litet tag (för jag tror inte att jag kommer att orka det så länge)....

ah då är jag med :) Så nu blir det lite högre reps och finslip på teknik och sedna tyngre igen.

Aj, just det. Det var ju axlarna som spökade. Då förstår jag om du vill vara extra försiktig i pressarna. Axelskador lär vara de jobbiagste av skador. fy, jag lider lite med dig.

Det har du så rätt i. Det är svårt att jämföra vikter och reps. I SL så har ju inte en 6a på någon vikt betydelse utan där är det max som gäller!

Kämpa på! Vem vet, det kanske är jag som inte kan hålla jämna steg med dig :cool: Men jag ska inte göra dig besviken. Jag ska försöka öka ordentligt och jag ska kämpa som en gris! Aldrig ge upp :)

Timme
2006-11-02, 13:39
3x150 som du gjorde senast knäcker nog 6x140.

Eller kanske inte. Enligt denna http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

så ger 6x140 ett högre max än 3x150

Chaan
2006-11-02, 13:59
3x150 som du gjorde senast knäcker nog 6x140.


Röstar på 6*140

BigForre
2006-11-02, 14:26
3x150 som du gjorde senast knäcker nog 6x140.

Eller kanske inte. Enligt denna http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

så ger 6x140 ett högre max än 3x150

PLUS

Röstar på 6*140

LIKAMED: Det är individuellt vad som är svårast att utföra, men till och med svårt för sig själv att avgöra vilket som är svårast ibland.

Chaan
2006-11-02, 14:32
Helt klart att 4*5*150 slår bägge

Timme
2006-11-02, 14:37
PLUS



LIKAMED: Det är individuellt vad som är svårast att utföra, men till och med svårt för sig själv att avgöra vilket som är svårast ibland.

Visst är det så. Det är helt individuellt.

BigForre
2006-11-02, 14:38
Helt klart att 4*5*150 slår bägge

Ja det gör det nog, dock bör beaktas att det inte var samma övning, om 4x5x150 är något jag gjort så var det i vanlig marklyft. Senaste veckorna har det körts marklyft stående på viktskiva (vilket även Timme gjort), vilket blir en lite tyngre övning. Ska dock bannemig sätta 4x5x150 från viktskiva om några veckor.

Timme
2006-11-02, 14:51
Ja det gör det nog, dock bör beaktas att det inte var samma övning, om 4x5x150 är något jag gjort så var det i vanlig marklyft. Senaste veckorna har det körts marklyft stående på viktskiva (vilket även Timme gjort), vilket blir en lite tyngre övning. Ska dock bannemig sätta 4x5x150 från viktskiva om några veckor.

Prcis, från plattform blir det hela tynge och jobbigare :)

Chaan
2006-11-02, 15:19
Senaste veckorna har även jag marklyft stående på viktskiva

Ok tack för förtydligandet.

En annan sak jag kom att tänka på. Den träning och de förutsättningar som du jobbar med e nog de som mest liknar mina av dem jag sett hittils på Kolo. Båda jobbar mot allround.

BigForre
2006-11-03, 00:40
Löpning 15 minuter

Stretch

Quadriceps, Tibialis, Biceps, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Har varit inne och fixat och donat hela dagen idag, höll på att få spel så jag drog ut på en kort runda runt 22 snåret. Det gjorde susen och sedan fick jag stretcha lite också så att jag blev glad. Dags att sova...

BigForre
2006-11-06, 23:07
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Pullups
2x7xkv
1x7xkv

Stretchbänk
3x8x50kg

Scottcurl
2x8x14kg

Tricepsextension
1x8x35kg
1x7x35kg

Underarmscurl
2x6x45kg

Underarmssträck
2x6x15kg

Tricepssträck
1x8x12kg
1x5x12kg

Biceps
1x16x10kg

Triceps
1x16x65kg

Sittande vadpresss
3x10x55kg

Stretch

Pectorialis Major, Deltroids Anterior, 2x Biceps, Supraspinatus, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Ett pass från i fredags, körde det direkt på morgonen utan frukost, gainer i bilen på väg till gymmet. Fungerade relativt bra ändå måste jag säga. Sedan plugg och direkt till Kalmar, kommer inte ihåg så mycket annat från passet.

BigForre
2006-11-06, 23:14
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Frontböj
1x6x50kg
1x6x80kg
4x6x90kg
1x5x90kg

Benspark (väldigt långsamt)
2x8x90kg
1x6x90kg

Sittande lårcurl
1x8x60kg
3x8x70kg

Crunches med hantel på bröstet
2x10x30kg
1x8x30kg

Stretch

M. Adductor Magnus (x3), Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 2x20sek

Övrigt: Ett kort benpass idag eftersom jag var bortrest i helgen. Kände av att det var en tung helg och körde därför ett rätt lätt pass. Hade spänningar i ryggen idag, fattar inte att de ska komma så fort jag inte stretchar ett par dagar, känns som att jag inte får ut musklerna tillräckligt för att de så att säga ska få gå tillbaka till sin önskade längd. Tog därför och koncentrerade mig på stretchen av nedre kroppen idag och körde den lite hårdare, framförallt Adductor stretchen. En orolig sak är att jag kände av mitt knä lite i böjen idag, brukar knäppa lite om det men har aldrig kännt det. Ogillade det, får se vad jag gör åt saken. Nu ska jag ta ett varmbad för att få ut ryggen lite till.

BigForre
2006-11-07, 21:05
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 minuter

Träning

Jobbig bänkpress
2x8x50kg
1x7x70kg
4x5x70kg

Flyes
3x8x10kg

Snedbänk i smith
3x7x50kg
1x6x50kg

Press bakom nacken i smith
3x6x30kg

Drag till hakan
5x6x40kg

Stående hantelflyes 45
2x12x7kg
1x10x7kg
1x8x7kg

Stående vadpress (utan jobbigt stopp idag)
4x10x130kg

Baksida axlar i maskin
1x10x30kg
1x8x30kg
1x7x30kg

Stretch

Pectorialis Major, Deltroids Anterior, 2x Biceps, Supraspinatus, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Förklaringen på bänken, körde mycket långsam negativ fas idag. Annars inte mycket att säga om passet.

BigForre
2006-11-08, 19:02
Löpning 4,8 km, 2xElljusspåret Altorp

Stretch
Pectorialis Major, Deltroids Anterior, Biceps, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Tror att jag har fått ett genombrott i mitt löpande. Hade tidigare pass börjat ana lite hur jag kan göra för att slippa ömmandet i tibialis. Sköt idag fram höften ordentligt genom hela passet och ömmandet uteblev. Ska fortsätta att tänka ordentligt på detta passen framöver och se om det löser problemen. Dags för dusch och sedan blir det plugg...

BigForre
2006-11-09, 19:42
Uppvärmning

Nej, jag kände inte för det...

Träning

Marklyft från upphöjning 4cm?
1x8x60kg
1x8x100kg
1x6x130kg
5x5x150kg (Man blir ju tvungen när Timme lyfter så förbannat!)

Chins
3x5xKV+10kg

Stångrodd i cykelstyremaskinen
1x6x50kg
2x5x65kg
1x6x50kg

Ryggresningar
2x8xkv

Omvända ryggresningar
2x8x25kg

Hantelrodd
1x8x40kg
1x5x55kg (småfula)
1x8x40kg

Crunches med hantel på bröstet
3x10x30kg

Stretch

Pectorialis Major, Lats, Biceps, Supraspinatus, (2x) M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Har känt mig lite stel i ryggen senaste 2-3 dagarna, har därför stretchat ordentligt. Får se om det släpper till imorrn nu när ryggen fick jobba lite ordentligt också. Blev ju lite avundsjuk när man läste att Timme skulle få lägge 3or på 157,5kg i platåmark nästan vecka, så jag blev tvungen att öka också trots att jag kör lite högre rep just nu. Gick bra, men är inte 100 nöjd med tekniken, är lite för optimistisk och startar lite för djupt, så höften går upp en aningen innan själv lyftet påbörjas. Resterande passet var rätt bra också, men kändes tungt med dessa 5 set mark, så det blev inte riktigt lika mycket som annars.

BigForre
2006-11-10, 20:15
Löpning 4,8km, 2xElljusspåret Altorp

Stretch

M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x30sek

Övrigt: Att skjuta fram höften gör underverk för min löpning...Var riktigt angenämt idag!!!

BigForre
2006-11-11, 16:42
Uppvärmning

Motionscykel 2-3 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x8x3kg
Arnerotation 2x8x6kg
Innåtrotation 2x8x20kg

Träning

Pullups
1x6xkv
1x5xkv+10kg
3x5xkv+15kg

Stretchbänk (mycket långsam negativ)
3x8x50kg

Scottcurl med hantel
3x8x14kg

Tricepsextension
3x8x35kg

Scottcurl med rep
2x8x40kg

Hantelextension sittande
3x8x20kg

Stående vadpress i smith
3x8x120kg

Stretch

2x M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus, Hamstrings, Lats och Biceps 1x20sek

Övrigt: Skönt pass, var roligt att hänga på vikt i pullupsen. Stretchbänken utfördes läskigt jobbigt med lååångsam negativ, upptäckte att jag touchade bröstet med stången idag, då är det djupa bänk!!! Nu måste jag äta, ska inte till stadion och kika på snowbord i regnet. Sedan några katabola öl (bara ett par dock)...

BigForre
2006-11-12, 19:31
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Benpress (ej fullt djup)
1x8x100kg
1x8x150kg
1x8x190kg
5x8x220kg

Raka marklyft i smith (lätt, mest för att uvärdera och prova på)
5x8x50kg

Benspark
4x8x90kg

Sittande crunches
3x8xfullmag

Crunches med hantel på bröstet
3x8x30kg

Stretch

M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus, Hamstrings och Biceps 1x20sek

Övrigt: Måttligt pass, rätt låg intensitet och så. Fan, trött i ryggen.

BigForre
2006-11-14, 23:05
Nystart, mer vikt, högre intensitet och mer mat...

Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min
Liggande utåtrotation 2x8x3kg
Arnerotation 2x8x5kg

Träning

Bänkpress
2x10x50kg
1x6x70kg
7x6x75

Flyes
3x6x14kg

Snedbänk i smith
1x6x50kg
1x5x50kg
3x4x50kg

Drag till hakan
6x6x40kg

Press bakom nacken i smith
1x6x30kg
2x5x30kg
1x4x30kg

Stående hantellyft 45 grader baksida
2x10x7kg
2x8x7kg
1x7x7kg

Baksida i maskin
3x8x30kg

Stående vadpress i smith 2s2s
2x10x100kg
1x9x100kg

Tid: Omkring 1h 15min

Stretch

Pectorialis Major, Lats, Biceps, Supraspinatus, (2x) M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Idag var tanken att det skulle börja mosas lite hårdare på gymmet ett tag igen, vikterna ska upp i de stora övningarna. Och i övrigt ska det slitas lite hårdare och köras lite mer intensivt och lyftas mer. Gick dock omkring med någon konstig kramartad känsla fram på axeln från igårkväll, den sitter fortfarande kvar. Det gör inte direkt ont utan känns lite "obehagligt" bara. Valde dock att köra på och se vad som hände, gjorde inte ont när jag körde, men det har som sagt inte släppt heller. Passet i övrigt gick riktigt riktigt bra, som natt och dag i förhållande till passen de senaste veckorna det lyftes mycket vikt på relativt kort tid. Bänkpressen körde snabbare men inte ostrikt och 7x75kg är jag väldigt nöjd med, kändes när man skulle gå vidare i övningarna. Hoppas att axeln släpper snart, är lite orolig, skulle dö om det börjar krångla igen för jag känner att jag har potential att nå en fysik till sommarn som jag skulle vara riktigt nöjd med. Nu ska det ätas lite till, för ska inte snåla på det heller tiden framöver, har legat rätt still runt 88kg de senaste 2-3 veckorna.

Timme
2006-11-15, 12:15
Uppvärmning

Nej, jag kände inte för det...

Träning

Marklyft från upphöjning 4cm?
1x8x60kg
1x8x100kg
1x6x130kg
5x5x150kg (Man blir ju tvungen när Timme lyfter så förbannat!)

Chins
3x5xKV+10kg

Stångrodd i cykelstyremaskinen
1x6x50kg
2x5x65kg
1x6x50kg

Ryggresningar
2x8xkv

Omvända ryggresningar
2x8x25kg

Hantelrodd
1x8x40kg
1x5x55kg (småfula)
1x8x40kg

Crunches med hantel på bröstet
3x10x30kg

Stretch

Pectorialis Major, Lats, Biceps, Supraspinatus, (2x) M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus och Hamstrings. 1x20sek

Övrigt: Har känt mig lite stel i ryggen senaste 2-3 dagarna, har därför stretchat ordentligt. Får se om det släpper till imorrn nu när ryggen fick jobba lite ordentligt också. Blev ju lite avundsjuk när man läste att Timme skulle få lägge 3or på 157,5kg i platåmark nästan vecka, så jag blev tvungen att öka också trots att jag kör lite högre rep just nu. Gick bra, men är inte 100 nöjd med tekniken, är lite för optimistisk och startar lite för djupt, så höften går upp en aningen innan själv lyftet påbörjas. Resterande passet var rätt bra också, men kändes tungt med dessa 5 set mark, så det blev inte riktigt lika mycket som annars.

Så himmla bra! 5x5x150 på4cm plattform! Jag ska försöka klara en liten kontring med 3x3x157.5 på 3cm plattform men det är inte riktigt lika fett som din prestation. Vi får se hur mina mark går idag. Du är i alla grym!

Timme
2006-11-15, 12:20
Härliga hantelroddar på 55 förresten. De ska vara tunga och småfula!

Vilka dagar kör du mark på? Det skulle vara roligt om du hade någon film på marken. Jag är nyfiken på att se hurdu lyfter.

BigForre
2006-11-15, 19:41
Löpning 4,8km, 2xElljusspåret i Altorp

Stretch

M. Aduc, Quads, Hamstring, Tibialis, Gluteus (Max, Med, Min), Pecs 1x20sek

Övrigt: Fick nytt sällskap i spåret idag av en polare som jag inte löpt med. Befarade det värsta då han aldrig styrketränar utan bara löptränar och spelar squash (ekonom, verkar vara obligatoriskt för dem att kunna den sporten) och väger knappa 70kg. Och han var bättre än mig, men som tur var hade jag en av mina bättre dagar och bjöd på ordentligt bra löpning. Och fan vad bra det fungerar med tibialis när jag skjuter fram höften. På det hela blev det ett väldigt bra pass med bra tempo eftersom han drog i mig hela vägen...

BigForre
2006-11-15, 19:52
Så himmla bra! 5x5x150 på4cm plattform! Jag ska försöka klara en liten kontring med 3x3x157.5 på 3cm plattform men det är inte riktigt lika fett som din prestation. Vi får se hur mina mark går idag. Du är i alla grym!

Ska du köra dina mark idag? Kikar in lite senare då och hoppas på att få se att målet är uppnått. Sätter du 3x3x157,5 är det inte bara en kontring, det blir nog svårt för mig att lyfta =). Jag var väldigt nöjd med den prestationen. Ska kliva upp lite i vikt nu och om det behövs gå ner lite i repen. Ska ta och mäta skivan nästa gång jag är nere, 4 cm är bara en uppskattning och kanske bara är 3.

Härliga hantelroddar på 55 förresten. De ska vara tunga och småfula!

Vilka dagar kör du mark på? Det skulle vara roligt om du hade någon film på marken. Jag är nyfiken på att se hurdu lyfter.

De var väldigt småfula och bör tas med en nypa salt. Kör enligt plan mark på torsdagar och har iof alltid med mig mobilen som skulle gå att filma lite med, men blir rätt kass kvalitet. Vore egenltigen för egen skull intressant om någon som vet hur man ska lyfta kikar på dem, eftersom jag är helt självlärd. Och nu senast började jag känna av lite teknikmissar (ville ned för långt i starten så att höften klev upp före resten, blev lite skumt och hittade av någon anledning inte rätt djup). Får se om jag vågar lägga ut några filmer här, kanske kanske...

BigForre
2006-11-16, 23:51
Uppvärmning

Nä...

Träning

Marklyft från upphöjning, uppmätt till 5cm *flex*
1x6x60kg
1x6x100kg
1x3x130kg
1x3x150kg
4x3x160kg

Chins
3x5xkv+10kg

Stångrodd
3x6x80kg

Ryggresningar
2x8xkv

omvända ryggresningar
1x8x25kg
1x8x35kg

Hantelrodd
1x6x40kg
1x6x50kg
3x6x55kg (tages med en nypa salt)
1x6x40kg

Crunches med hantel på bröstet
3x6x40kg

Stretch

M. Aduc, Gluteus (Max, med o min), Piriformis, Hamstrings och biceps 1x20sek

Övrigt: Kände mig lite snörvlig och hänig idag. Märktes inte under passet som gick väldigt bra, får se hur jag känner mig imorrn. Marken gick grymt, gick upp lite i vikt och ner lite i rep. Kontrollmätte upphöjningen och blev glad när det visade sig vara 5 cm. Film efterfrågades och det kom jag på efter tredje setet, inför fjärde setet ställe upp mobilen på en bänk rakt från sidan, vilken välte efter två rep, blev väldigt fult, men kanske bjuder på den imorrn eller något. Nu vill jag sova...

Timme
2006-11-17, 09:33
Uppvärmning

Nä...

Träning

Marklyft från upphöjning, uppmätt till 5cm *flex*
1x6x60kg
1x6x100kg
1x3x130kg
1x3x150kg
4x3x160kg

Chins
3x5xkv+10kg

Stångrodd
3x6x80kg

Ryggresningar
2x8xkv

omvända ryggresningar
1x8x25kg
1x8x35kg

Hantelrodd
1x6x40kg
1x6x50kg
3x6x55kg (tages med en nypa salt)
1x6x40kg

Crunches med hantel på bröstet
3x6x40kg

Stretch

M. Aduc, Gluteus (Max, med o min), Piriformis, Hamstrings och biceps 1x20sek

Övrigt: Kände mig lite snörvlig och hänig idag. Märktes inte under passet som gick väldigt bra, får se hur jag känner mig imorrn. Marken gick grymt, gick upp lite i vikt och ner lite i rep. Kontrollmätte upphöjningen och blev glad när det visade sig vara 5 cm. Film efterfrågades och det kom jag på efter tredje setet, inför fjärde setet ställe upp mobilen på en bänk rakt från sidan, vilken välte efter två rep, blev väldigt fult, men kanske bjuder på den imorrn eller något. Nu vill jag sova...

Fy tusan! Du är grym! 4x3x160!:hbang: Och stående på 5cm plattform!

Du är grym och du har kontrat ännu en gång! :cool:

Jag ska försöka med en halv kontring nästa vecka men det når faktiskt fortfarande inte upp till din prestation. 3x3x162.5 på 3cm plattform är målet :)

Jag ska använda 2.5kg mer men du gjorde marken från 5cm plattform och du gjorde 4 set. Jag ska göra 3. Det är ganska jämt! Men än så länge ligger du lite före.

Timme
2006-11-17, 09:34
Film? :D

BigForre
2006-11-17, 10:57
Film...jo det har ju efterfrågats av ett par stycken nu, så jag började känna mig tråkig. Kom på det efter 3 set, ställde mobilen på en bänk rakt från sidan och det blev väldigt kass. Välte efter andra repen och man ser inte hela lyftet. Men tar och slänger in den ändå. Vore kul med lite kritik och åsikter om det går att utvärdera något av denna kassa snutt. Är som sagt självlärd och är säkert tekniskt sätt rätt kass. Ska ta och återkomma med något bättre framöver, om inte senast när det ska testas att lyftas max i vanlig mark.

lAP6hthOjtE

Marklyft 160kg, 4:e setet, 3 rep (varav två ses) från 5cm...

Timme
2006-11-17, 12:43
Jag kan tyvärr inte se filmklippet än eftersom jag är i skolan. Men senare ska jag! coolt med film :D

Timme
2006-11-17, 19:06
Jag måste sticka nu men grymt fina lyft! Såg jätte bra ut!

BigForre
2006-11-18, 11:12
Löpning 2,4km, Elljuspåret Altorp

Stretch

Quads, M.Aductor, Gluteus (max, med, min), Piriformis, Ljumskar, Pecs och Hamstrings 1x20sek

Övrigt: Tog mig en sväng efter plugget igår, var lerigt som fan i spåret och kändes att jag hade genomfört två tunga styrkepass och ett tungt konditionspass tre föregående dagar. Låren byggde upp mjölksyra på en gång och jag kände mig trött. Nöjde mig med ett varv, sedan åkte jag hem tog ett varmt bad, åt middag och sedan blev det saw III med polarna.

BigForre
2006-11-18, 11:14
Jag måste sticka nu men grymt fina lyft! Såg jätte bra ut!

Thanx mate..är säkert svårt att se på en film tagen med mobilkamera, kass vinkel och halvfigur, men konstruktiv kritik tas mer än gärna emot om det skulle vara så.

BigForre
2006-11-18, 20:45
Uppvärmning

Motionscykel 4-5 min
Rotatorcuffarna
Liggande utåtrotation 2x8x3kg
Arnerotation 2x8x6kg

Träning

Pullups
1x6xkv
1x5xkv+10kg
2x5xkv+15kg
1x4xkv+15kg

Stretchbänk (lätt)
3x8x50kg

Tricepssträck
2x8x40kg
1x6x30kg

Sånna dära nedböj mellan två bänkar med vikt på benen
1x10x20kg
1x10x35kg
3x10x45kg

Underarmscurl
4x6x40kg

Smalbänk
2x4x80kg
1x3x80kg

Pushdown
4x6x70kg

Hantelcurl
2x8x17,5kg

Stående vadpress
3x8x100kg

Stretch

Gymmet stängde, så jag drog lite i rumpan när jag kom hem. Alltså dåligt genomförd stretch idag.

Övrigt: Konstigt pass idag, skulle ju gå ner sätta på mig lurarna och trycka igenom passet med hög intensitet. Men det var ju massa folk som var där och det skulle passas och snackas skit å bla bla bla...Inget dåligt pass egentligen men var nog nere i 1h 45min. Biceps var faktiskt lite småsleten sedan förra ryggpasset så tog det lugnt med dem, triceps fick istället jobba lite mer. Aja nu ska jag ut och leka lite...

Timme
2006-11-19, 11:04
Thanx mate..är säkert svårt att se på en film tagen med mobilkamera, kass vinkel och halvfigur, men konstruktiv kritik tas mer än gärna emot om det skulle vara så.


Du tycks ha hittat en teknik som känns naturlig och bra för dig + att det är en väldig bra teknik. Ryggen är rak genom hela lyfte och höfterna ligger i perfekt höjd. Höfterna stiger i samma takt som axlarna/stången vilket är mycket bra.

Sedan har du snygga/grova triceps också *cupid* (lite avis är jag faktiskt)

BigForre
2006-11-19, 12:06
Du tycks ha hittat en teknik som känns naturlig och bra för dig + att det är en väldig bra teknik. Ryggen är rak genom hela lyfte och höfterna ligger i perfekt höjd. Höfterna stiger i samma takt som axlarna/stången vilket är mycket bra.

Sedan har du snygga/grova triceps också *cupid* (lite avis är jag faktiskt)

Hoho, nämen äsch de gammla triccarna :em: ...var roligt att höra att jag inte är helt fel ute av någon som troligen blir påhoppad med marlyftstekniska detaljer lite då och då.

Timme
2006-11-19, 14:34
Hoho, nämen äsch de gammla triccarna :em: ...var roligt att höra att jag inte är helt fel ute av någon som troligen blir påhoppad med marlyftstekniska detaljer lite då och då.

Så dina triccar har nästan alltid varit hyffsat bra då?

haha, menar du att jag blir påhoppad med marklyfts detaljer?

BigForre
2006-11-19, 15:20
Så dina triccar har nästan alltid varit hyffsat bra då?

haha, menar du att jag blir påhoppad med marklyfts detaljer?

Nej, de har egentligen aldrig varit bra. Såg inte helt frånvarande ut på filmen såg jag nu...

Ja, antar att du får veta av Ståhlberg om du gör fel, varför du säkert vet lite vad ett bra och dåligt lyft är. Eller har jag fel? :) ...Fast har iof fått för mig att han ändrat mer på dina böj och din bänk.

BigForre
2006-11-19, 19:00
Dagen då framsida lår fick smaka...

Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min

Träning

Benpress (Ej fulldjup)
1x8x100kg
1x8x150kg
1x8x200kg
4x8x230kg

Frontböj
1x8x50kg
2x6x80kg
5x6x90kg

Benspark
1x10x70kg
1x9x70kg
1x8x70kg

Raka marklyft fritt
2x8x110kg

Raka marklyft i smith
2x8x70kg

Crunches med hantel på bröstet
3x6x40kg

Stretch

Pectorialis Major, Biceps, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus, Hamstrings och Ljumskar 1x20sek

Övrigt: Idag gick det rätt bra på benpasset, jobbigt som fan att gå på frontböjen efter benpressen. Smithen var upptagen när jag skulle köra raka marklyft så jag provade att köra fritt som vanligt, men det är fan så mycket skönare att köra det i smithen. Aja, nu ska jag äta...

Ps. Imorgon är det vilodag, rätt lugnt i plugget och jag har massagetid :)

BigForre
2006-11-20, 17:47
Kroppsdel Vänster Höger

Underarm 33,5 (+3,4 (+2,0)) 33,9 (+2,4 (+1,4))
Överarm 41,3 (+4,1 (+1,2)) 41,9 (+3,5 (+1,0))
Midja 91 (+6,0 (+3,0))
Ben 66,9 (+5,5 (+2,9)) 66,9 (+5,5 (+2,9))
Vader 40,9 (+1,9 (-0,1)) 41,2 (+1,8 (-0,2))
Röv 106,0 (+6,0 (+2,0))
Bröstkorg 110 (+5,0 (+2,0))
Axelvidd 53,5 (+5,0 (+2,7))


Kontrollvägning: 90,0kg (Obs, ej morgonvikt dock nytömd, hungrig och rätt torr...)

Övrigt: Volymmässigt går det över alla förväntningar, visserligen med tryck i ben och triceps sedan helgen, men det här gjorde mig glad. För att förtydliga så är siffrorna inom parentes först sedan starten för 19 veckor sedan och nästa är sedan förra mätningen för 9 veckor sedan. Viktmässigt är det ungefär 3 kilo extra sedan förra mätningen. Det som går att anmärka på är att det nu är empiriskt bevisat det som många påstår, vader lever sitt eget liv (backat sedan förra mätningen trots annars mycket fina ökningar och ett par tre kilo mer kroppsvikt). Ska fundera över hur jag ska lösa det, måste se till att jag får bära shorts i sommar, det blir så varmt med jeans...

Timme
2006-11-20, 18:39
Nej, de har egentligen aldrig varit bra. Såg inte helt frånvarande ut på filmen såg jag nu...

Ja, antar att du får veta av Ståhlberg om du gör fel, varför du säkert vet lite vad ett bra och dåligt lyft är. Eller har jag fel? :) ...Fast har iof fått för mig att han ändrat mer på dina böj och din bänk.


Jo så är det. Marken har han inte behövt ändra något på men bänk och böj ändrade vi lite i :)

Chaan
2006-11-20, 22:16
Shit vad du har byggt. Midja (hehe) ben mm.

Det enda som får mig att gå upp i vikt e fri tillgång till glass :confused:

BigForre
2006-11-20, 23:26
Timme: Då var det rätt som jag hade fått för mig...vi kan helt enkelt sammanfatta med att du är född till en brutal markare :)

Chaan: Var du tvungen att nämna magen först *cry* ...fast blev faktiskt själv positivt överaskad idag. Nej, ökningar kommer inte gratis med 4 styrkepass och två löppass i veckan. Ägnar en hel del tid i köket. Man ska dock inte underskatta glass :hbang:

Chaan
2006-11-20, 23:45
Man ska dock inte underskatta glass :hbang:

Jag vet inte vad jag håller på med just nu men har fått för mig att jag får äta vad jag vill när jag vill och det blir glass nästan varje dag och ibland ett par glassar. Tror det e ett arv från min sambo som jämt dukade fram glass på kvällen. Det enda i min träning som detta förstör e väl pullupsen. Och midjemåttet självklart.

I vilket fall så ligger du och jag på samma mått plus minus några centimeter här och där (jag e dock utspridd på några cm längre längd och väger mer) så faktum kvarstår att din träning (inklusive förutsättningar) e den som mest liknar min av dem jag sett hittils.

Jag provade även att köra styrka 4 ggr per vecka men gick in i väggen :Virro

BigForre
2006-11-21, 23:21
Jag vet inte vad jag håller på med just nu men har fått för mig att jag får äta vad jag vill när jag vill och det blir glass nästan varje dag och ibland ett par glassar. Tror det e ett arv från min sambo som jämt dukade fram glass på kvällen. Det enda i min träning som detta förstör e väl pullupsen. Och midjemåttet självklart.

I vilket fall så ligger du och jag på samma mått plus minus några centimeter här och där (jag e dock utspridd på några cm längre längd och väger mer) så faktum kvarstår att din träning (inklusive förutsättningar) e den som mest liknar min av dem jag sett hittils.

Jag provade även att köra styrka 4 ggr per vecka men gick in i väggen :Virro

Får och får...desto bättre mat desto bättre byggning, men en och annan kaffe och bulle slinker ju ner (eller glass). Kan köra fyra gånger styrka i veckan i alla fall nu vid energiöverskott. Dock sedan förra veckan klev jag upp och kör lite hårdare pass igen, vilket gör att jag planerat in att om 3-4 veckor lägga in en mycket lätta återhämtningsvecka, för just nu går det hårt åt. Det är ju som sagt många faktorer som spelar in om man så att säga orkar med träningen förutom antalet pass varje vecka och kör man riktigt (riktigt) hårt så är nog fyra pass egentligen för dem som hållt på med det här ett litet tag. (Dvs inte för lilla mig)...

Kör hårt man!

BigForre
2006-11-21, 23:32
Uppvärmning

Motionscykel 3-4 min
Liggande utåtrotation 2x8x3kg
Arnerotation 2x8x5kg

Träning

Bänkpress
2x8x50kg
1x6x70kg
7x5x80kg

Flyes
3x6x14kg

Sneda i smith mot nyckelben
4x6x60kg

Drag till hakan
5x5x50kg

Press bakom nacken i smith
3x6x30kg
1x5x30kg

Flyes bör baksida 45 grader
3x10x8kg
1x7x8kg

Baksida i maskin
1x8x37,5kg
1x4x37,5kg (kändes som om något klämdes i armbågen, slutade)

Sittande vadpress (småfula)
3x8x70kg

Stretch

Pectorialis Major, Biceps, Supraspinatus, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus. 1x20sek

Övrigt: Förbannat bra pass igen, på det här presspasset körs det med ordentligt med fart. Bänken förvånade mig nästan faktiskt, 7x5x80kg, att observera är att det är snabba rep utan något som helst stop. Nästa vecka ska jag gå in och försöka 7x4x85kg. I övrigt gick det också bra, ökade i sneda och drag till hakan, snyggt? nja, men det lyftes och det kändes. Fick en liten konstig känsla i vänster bakre delta idag, var inget som kändes riktigt skumt och körde på utan större problem. Helt nytt och berodde säkert på massagen igår, min rygg vill säkert vara ihopdragen och bitter...oj dusch lite mer mat och sova...

Chaan
2006-11-21, 23:51
Får och får...desto bättre mat desto bättre byggning, men en och annan kaffe och bulle slinker ju ner (eller glass). Kan köra fyra gånger styrka i veckan i alla fall nu vid energiöverskott. Dock sedan förra veckan klev jag upp och kör lite hårdare pass igen, vilket gör att jag planerat in att om 3-4 veckor lägga in en mycket lätta återhämtningsvecka, för just nu går det hårt åt. Det är ju som sagt många faktorer som spelar in om man så att säga orkar med träningen förutom antalet pass varje vecka och kör man riktigt (riktigt) hårt så är nog fyra pass egentligen för dem som hållt på med det här ett litet tag. (Dvs inte för lilla mig)...

Kör hårt man!

Jo, man, det tog också ett tag innan jag ens fick för mig att träna 3 dagar av 5 som det gällde i mitt fall. Jag ser det som jag tränat på treans växel (av fem) tidigare under sommaren och lade i fyran nu men då sprack oljetråget. Tyyp.

Hur länge har du tränat seriöst? Det framgår inte alltid av trådstart så jag tar mig friheten att fråga rakt ut.

Jag kan tillägga att jag aldrig tidigare tränat på denna nivå som jag gjorde under någon höstmånad. Riktigt riktigt hårt vet jag inte om det var men tanken var tunga ettor stegade upp i vikt så långt jag kom och ofta var det ju till PB.

Sen när det gäller kosten så går jag inte upp mer än något kilo av denna "fri tillgång till glass" idé heller så jag antar att det e något fel i min ämnesomsättning (upptag snarare)

Bra bänk där :hbang: och det verkar som du har bra koll på bitarna totalt sett.

BigForre
2006-11-22, 20:10
Jo, man, det tog också ett tag innan jag ens fick för mig att träna 3 dagar av 5 som det gällde i mitt fall. Jag ser det som jag tränat på treans växel (av fem) tidigare under sommaren och lade i fyran nu men då sprack oljetråget. Tyyp.

Hur länge har du tränat seriöst? Det framgår inte alltid av trådstart så jag tar mig friheten att fråga rakt ut.

Jag kan tillägga att jag aldrig tidigare tränat på denna nivå som jag gjorde under någon höstmånad. Riktigt riktigt hårt vet jag inte om det var men tanken var tunga ettor stegade upp i vikt så långt jag kom och ofta var det ju till PB.

Sen när det gäller kosten så går jag inte upp mer än något kilo av denna "fri tillgång till glass" idé heller så jag antar att det e något fel i min ämnesomsättning (upptag snarare)

Bra bänk där :hbang: och det verkar som du har bra koll på bitarna totalt sett.

Vad hände när du gick upp på fyra dagar? Skadade du dig eller tappad ork / uteblivna resultat? Det är ju självklart väldigt individuellt hur mycket man kan träna också, men väldigt mycket beror säkert också på yttre faktorer (sömn, mat och i övrigt sunt leverne). Hur fungerar din återhämtning runt träning?

Kort summering av mitt träningsliv. Klev in på ett gym för första gången för omkrin 2,5 år sedan, förstod då inte ett skit. Började tykcka det var roligt och försökte börja träna seriöst ett halår efter det. Lyckades aldrig något bra på grund av stora problem med halsinfektioner, hopp i träningen och otålig liten pojke som ville bli stor fort resulterade i osmart träning och axelinflammation som resultat, blev borta nästan ett halvår. Sedan den här journalen startade har jag opererat bort halsmandlarna, vilket har gjort underverk, som natt och dag. Och jag har insett att jag måste träna med mycket eftertanke för att hålla mig skadefri. Så 2,5 år, ett halår borta och riktigt seriöst sedan den här journalen starade.

BigForre
2006-11-22, 20:14
Löpning 4,8km, 2xElljusspåret Altorp.

Stretch

Pectorialis Major, M. Adductor Magnus, Piriformis, Gluteus Maximus, Medius och Minimus, Hamstrings och Quads. 1x20sek

Övrigt: Ojoj, mina ben var inte med mig idag, 500m??? sedan kom mjölsyran, satan vilket bra benpass vi drog av i söndags. Vilade någon minut efter första varvet och klev sedan på det andra. Fick lite känningar i höger tibialis, troligvis för att jag sjönk ihop lite pga trötthet. Summa sumarum, dåligt pass egentligen, men nöjd att jag tryckte mig igenom det. Hoppas bara att benen är gladare imorgon, de kommer behövas då...

Chaan
2006-11-23, 03:30
Vad hände när du gick upp på fyra dagar? Skadade du dig eller tappad ork / uteblivna resultat? Det är ju självklart väldigt individuellt hur mycket man kan träna också, men väldigt mycket beror säkert också på yttre faktorer (sömn, mat och i övrigt sunt leverne). Hur fungerar din återhämtning runt träning?


Tror jag lider av trötthetssyndrom.

I vilket fall så gick jag in i väggen. Systempåverkan. Förkylningssymptom. Extrem trötthet.

Tråkigt att inte kunna träna hårt.


axelinflammation

Jaså du har haft det.


halsmandlarna

Jaha de kanske man borde fundera på. Fast nej jag tror inte det är dem, då borde de vara ömma. Kul att det hjälpte dig iaf.

BigForre
2006-11-23, 09:18
Tror jag lider av trötthetssyndrom.

I vilket fall så gick jag in i väggen. Systempåverkan. Förkylningssymptom. Extrem trötthet.

Tråkigt att inte kunna träna hårt.


Noterar att inlägget är skrivet 03.30, vilket är ganska sent för att vara en vardag, i alla fall du har ett vanligt arbete eller så. Är du bara trött trots bra sömn, eller beror tröttheten på dålig sömn?

Chaan
2006-11-23, 11:26
Noterar att inlägget är skrivet 03.30, vilket är ganska sent för att vara en vardag, i alla fall du har ett vanligt arbete eller så. Är du bara trött trots bra sömn, eller beror tröttheten på dålig sömn?

Har jobbat skift (kväll) både innan och efter läkarstudier.

Jag är inte bara trött, typ. Onormalt trött e ordet.

Sover skönt och mycket men kan ändå bli skittrött på kvällen tex.

Timme
2006-11-23, 14:58
Forre, jag har ett förslag.

Nu har jag gjort mitt sista markpass från upphöjning. Jag gjorde en 3a på 162.5 (långt ifrån max)

Nu kommer jag att ta bort plattformen och börja öka i vanliga mark.

På onsdag nästa vecka kommer mitt markpass att se ut såhär:
3 reps @ 155
2 reps @ 160
1 rep @ 162.5
3 reps @ 160
2 reps @ 165
1 rep @ 167.5

Jag före slår att du gör samma markpass på onsdag. Sedan så ökar vi 5kg till nästa vecka. Så tävlar vi lite mot varann och sporrar varann. Jag såg att du hade styrka för bra mycket mer än 3x160 i mark på upphöjning

Vad säger du? Jag tror att det kommer att ge vår utveckling en riktig kick!