handdator

Visa fullständig version : Skadad!!


MAXX
2002-12-22, 20:41
Faaaaaaaan, har fått en bristning i en sena i knät och kan inte köra ben på flera månader:mad: :cryout:ja kommer att se ut som en stork:cryout: :cryout: :cryout: ...Har ni vart med om något liknande och isåfall hur lång tid tog det för skadan att läka och kunna träna igen?

Åse Columbus
2002-12-22, 20:52
Vilken sena???

Kan du gå?

om du kan gå så kan du med fördel förtsätta med benpress....börja med tom platta...

ja bröt mellanbenstårnas ben.....

läkaren sa minst 6 veckor på kryckor o sedan skulle det ta ca 6 månader....jag tröttnade direkt o gick ner till gymmet efter 2 veckor...efter 2 veckor till så slängde jag kryckorna

Assazel
2002-12-22, 20:59
Okej, och hur ser du ut nu...? :)

Pecca
2002-12-22, 21:08
Åse>
du tränade alltså ben i 2veckor med kryckor:confused: ;)

MAXX
2002-12-22, 21:09
Vilken sena? Senan som sitter under knäskålen..Hela senan har inte gått av men jag har fått en bristning i den sa läkaren...
Kan du Gå?? ja, men det gör ont när jag belastar benet...
Det är nog lite alvarligare än att bryta en liten tå :rolleyes:

Åse Columbus
2002-12-22, 22:39
Men....

det var mellanbenen till tårna.......jag skulle hoppa från en båt upp på en klippa.....missade....

var nog inte riktigt klar där i min förklaring.....min fot mår idag bra...tack!!!

My point var bara det ...att de ibland tar i när det gäller hur länge man behöver vara borta från träningen....gick ner till gymet efter 2 veckor....o började träna ben o sakta började jag med vadträningen

Åse

lassewidda
2002-12-23, 00:03
ja har inte kunnat träna ben på 8 mån och kommer nog inte kunna träna ordentligt på en 6 mån till minst

bröt högra lårbenet

Har (bland annat) problem med samma sena som du verkar ha MAXX... Skadade senfästet och har försökt vila bort det.. men så fort jag försöker komma igång att träna lite så kommer inflammationen i den senan tillbaka..

Se till att inte börja träna för tidigt tycker jag... börja först när du inte känner något av din skada alls längre... det tror jag du tjänar på i längden

MAXX
2002-12-23, 01:01
har nog precis samma skada som dig då.. läkaren trodde att det hade blivigt inflammerat också...blir väll till att köra "disco" närmaste månaderna då:thumbup:

MAXX
2002-12-23, 01:12
http://www.drsquat.com/articles/images/Knee.jpg

Den senan som det står tendons på är det jag har fått en bristning i..

lassewidda
2002-12-23, 14:31
jepp.. precis där pilen pekar på senan är det jag har problem.. hur skadade du dig?

MAXX
2002-12-23, 17:07
Ingen aning faktiskt det var nog ett halvår sen. Men jag har inte gått till någon läkare för än nu:smash: