handdator

Visa fullständig version : Ett förslag angående regler på forumet


Trance
2006-07-02, 20:03
Vad sägs om att specifiera reglerna lite mer och numrera upp dem, på så sätt kunna hänvisa till en specifik paragraf vid låsning och borttagning av trådar? Just nu är reglerna lite luddiga och moderatorerna är rätt ojämna i hur de modererar.

Typ: "Din tråd togs bort på grund av regel 2.1, gör inte samma misstag för då åker du på en varning" etc.

sunkan
2006-07-02, 20:04
låter perfekt:thumbup:

Callister
2006-07-02, 20:19
Det låter skitbra! Fan vad skönt det vore med en haxxig källhänvisning till regler vid låsning (a la grub deffguide).

Pudzianovski
2006-07-02, 20:24
Du postade i fel forum.

:thumbup:

Kaboffastar
2006-07-03, 18:39
Jag tror att Sverker, Allan, King Grub, Jorgen, emmzan, z_bumbi, Grahn, Lillgrabben skulle tycka att det var skitbra, riktigt jävla bra om Pez tog tag i det och "skrev om" reglerna. jag tror också att Sverker, Allan, King Grub, Pez, emmzan, z_bumbi, Grahn, Lillgrabben skulle vara possitivt inställda om Jorgen från det blå skulle ta på sig det ansvaret etc etc men nu tror jag inte att någon moderator / admin / forumägare bla bla är värst sugen på att ta tag i det såatteee.. Sätter mian 5 spänn på : "Kommer inte att hända, håll käften eller dra härifrån."

Ninjasmurf
2006-07-03, 19:05
Faktiskt en riktigt bra idé, lätt för nya medlemmar att få en snabb överblick också

userfriendly
2006-07-04, 08:32
superb!!!

Damien Thorne
2006-07-04, 09:29
Sätter mian 5 spänn på : "Kommer inte att hända, håll käften eller dra härifrån."

Det där citatet känner jag igen :laugh:

Scratch89
2006-07-04, 11:43
Det där citatet känner jag igen :laugh:
Ja, först tänkte jag "Fan vad Kaboffastar är kaxig och dryg då!" men sen kom jag på att jag också kände igen det. :D

Kaboffastar
2006-07-04, 18:27
Inge illa menat =))

MilkmaN
2006-07-07, 16:12
Bra idé.

Hur gör man då om det blir låst av en konstig anledning som reglerna inte täcker? Låst enligt §5.6 Övriga regelbrott

jwzrd
2006-07-07, 16:14
Bra idé.

Hur gör man då om det blir låst av en konstig anledning som reglerna inte täcker? Låst enligt §5.6 Övriga regelbrott

Kammar sig.

Kaboffastar
2006-07-09, 22:03
Vore najs med en liten lägesrapport...

Blir det några paragrafer?

MilkmaN
2006-07-12, 18:20
Kammar sig.
:MrT:

Jarod
2006-07-12, 19:19
Vore najs med en liten lägesrapport...

Blir det några paragrafer?


Ta det lugnt nu eller stick härifrån. Begrips!

:D :D :D

Kaboffastar
2006-07-13, 21:01
Ta det lugnt nu eller stick härifrån. Begrips!

:D :D :D

Tur att jag är lugn :smokin:
Annars hade jag behövt dra.

BLIR DET NÅGRA PARAGRAFER ELLER?

:D

Jorgen
2006-07-13, 21:04
Nej

Kaboffastar
2006-07-13, 21:26
Tack för svaret.

Bla bla bla, jag vill helt enkelt veta varför det inte blir några.

Jorgen
2006-07-13, 21:27
Nope, det har vi inte.

Tanken är väl god. Men inte direkt genomförbar. Regelverket hade blivit otroligt omfattande och svårt att förstå.

Kaboffastar
2006-07-13, 21:29
Ok, Jag är med.

Big_Vik
2006-08-27, 20:58
Forumreglerna i sin nuvarande form:

Forumregler - ska läsas av alla!

--------------------------------------------------------------------------------

Kolozzeums forum är avsett för diskussioner rörande träning, kost och kosttillskott samt allmänna diskussioner inom forumets regler (se nedan).

När det gäller dopning och tillhörande prestationshöjande kemiska preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring.

Reklam för andra webbutiker, spam och liknande typer av säljande reklam är förbjudet.

Länkar till andra butiker som säljer likartade varor som Kolozzeum undanbedes. Kolozzeum är ett vinstdrivande företag som erbjuder denna tjänst helt gratis till alla som är intresserade av träning.

Alla typer av personpåhopp eller kränkande inlägg är förbjudet. Detta inkluderar även nazistiska, rasistiska och likartade inlägg.

Irrelevanta nonsensinlägg som inte har med forumet eller en diskussion att göra kommer att raderas. Dvs folk som skriver något helt ovidkommande mest för att jävlas eller förstöra. Upprepningar leder till varning.

När du postar ett inlägg, se då till att du postar det i rätt kategori. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig.

Personer som bryter mot reglerna får en varning beroende på hur grovt vi moderatorer anser att regelbrottet var. Två varningar medför avstängning under en tidsbestämd period. Avstängningen diskuteras alltid mellan moderatorerna och kan inte göras av enbart en moderator.

Moderatorer har rätt att ändra/ta bort inlägg utan förklaring om dom anser att inlägget strider mot forumets regler.

Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum! Sådana trådar kommer att raderas!

För att slippa onödiga trådar om att någons PM-box är full så kommer moderatorerna att obönhörligen tömma boxar som är fulla. Om ni därför har några PM som ni vill spara se till att ni har plats.

Simeplt förslag till ändringar. Har försökt korta ner mindre väsentliga grejer och lagt till på vissa ställen

Ingen lämplig rubrik

1 § Kolozzeums forum är avsett för diskussioner rörande träning, kost och kosttillskott samt allmänna diskussioner inom forumets regler (se § 2-8).

Regler

2 § Diskussioner rörande försäljning eller användning av dopning och/eller tillhörande prestationshöjande kemiska preparat är förbjudna.
Undantag gäller koffein, astmamediciner och liknande. Vid tveksamhet skall moderator kontaktas.

3 § Reklam för andra webbutiker, spam och liknande typer av säljande reklam är förbjudet. Med reklam för andra webbshoppar avses länkar till dessa konkurrerande butiker.

4 § Alla typer av personpåhopp eller kränkande inlägg är förbjudna. Detta inkluderar även nazistiska, rasistiska och likartade inlägg.

5 § Irrelevanta nonsensinlägg som inte har med forumet eller en diskussion att göra kommer att raderas. Med nonsensinlägg menas helt ovidkommande inlägg i syfte att jävlas eller förstöra. Upprepningar leder till varning.

6 § varje inlägg skall postas i rätt forumdel. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig.

7 § Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum!

8 § Alla som följer Metal Boys exempel, dvs. raggar på kvinnliga livsformer kommer vid första förseelsen att varnas och vid upprepande tillfälle avstängas för all framtid (den här är ny :D)

Påföljder

9 § Personer som bryter mot reglerna får en varning beroende på hur grovt vi moderatorer anser att regelbrottet var. Två varningar medför avstängning under en tidsbestämd period.
Avstängningen diskuteras alltid mellan moderatorerna och kan inte göras av enbart en moderator.

Moderatorernas befogenheter

10 § Moderatorer har rätt att ändra/ta bort inlägg utan förklaring om de anser att inlägget strider mot forumets regler.

11 § För att slippa onödiga trådar om att någons PM-box är full så kommer moderatorerna att obönhörligen tömma boxar som är fulla.

Kanske inte vorte så stor skillnad...?

Allan
2006-08-27, 21:12
Det blir inget. Regelverket diskuteras enbart mellan moderatorerna och kommer att vara lika godtyckligt som förr.

Tråd låst

allan