handdator

Visa fullständig version : Ang. borttagningen av APs "lidl-tråd"


Sonny
2006-07-02, 19:40
Inte allt för lång tid har förflutit sedan AnabolicProtein startade en tråd om vad som hände på en utav lågpriskedjan LIDLs butiker. Han var upprörd och kände att han ville berätta om sina upplevelser för medlemmarna på Kolozzeum forum, det är trots allt många här som handlar där och kan känna igen sig. Han ville ha lite sympati för att lugna ner sig.

Detta är inget ovanligt fenomen, många här på brädan startar trådar där folk skriver av sig, det kan vara ang. kärleksproblem, ilska eller upplevda orättvisor. Dessa trådar får stanna kvar och frodas medan min gode vän APs tråd, togs bort av en moderator.

Varför frågar jag, togs just denna tråd bort, den var juh till och med humoristisk?

Officer
2006-07-02, 19:42
Väldigt illa gjort av Sverker må jag säga

Kwon
2006-07-02, 19:42
Tyckte det var en suverän tråd där han öppnade sig för oss och berättade hur han kände/känner sig.

Förstår heller inte varför den försvann.

Eller ja, kan det kanske ha att göra med kassören?

Tyckte att det var en bra recension av AP dock, ett tips till mig (och andra) att undvika Lidl.

userfriendly
2006-07-02, 19:43
väldigt offtopic men jag undrar varför de tog bort mitt inlägg där jag skrev att en viss manlig medlem passade i smink (eyeliner). Jag tyckte faktiskt det på RIKTIGT, det va snyggt o menat som en komplimang!?

Officer
2006-07-02, 19:43
Det var ju menat som en jäkla komeditråd men Sverker tyckte i sitt pm att "det inte ligger i kolos intresse att höra om mina upplevelser i butiken"

mistermr
2006-07-02, 19:44
Måste ha missat tråden, vad hände?

Trance
2006-07-02, 19:47
Jag misstänker att det handlar om ordbruket och nämnandet av somalier. Tror Sverker ogillar sådant, har själv fått en tråd borttaget av liknande orsak.

mela
2006-07-02, 19:47
Det kanske var lite för vissa "rasistiska" formuleringar? Som jag själv reagerade på men som jag antog att de va på skämt

Officer
2006-07-02, 19:47
Jag misstänker att det handlar om ordbruket och nämnandet av somalier. Tror Sverker ogillar sådant, har själv fått en tråd borttaget av liknande orsak.


Det var definitivt inte den förklaringen jag fick av han personligen i PMet.

Han sa bara att det inte låg i kolos intresse att höra om vad som hände i butiken. Vilket jävla skitsnack. ag sa SOMALIER, vad fan skulle jag säga? Arab? Svensk? Är det mindre illa då?

mathor
2006-07-02, 19:48
väldigt offtopic men jag undrar varför de tog bort mitt inlägg där jag skrev att en viss manlig medlem passade i smink (eyeliner). Jag tyckte faktiskt det på RIKTIGT, det va snyggt o menat som en komplimang!?

Det togs bort eftersom du skrev det i en bildtråd, utan att bifoga en bild på dig själv i ditt inlägg.

Sonny
2006-07-02, 19:48
Jag kommer inte ihåg exakt vad det stod men jag minns att AP nämnde att kassören var somalier, om det är vad som åsyftas, hur är det rasistiskt?

Kwon
2006-07-02, 19:49
Kanske det att det var tvunget att tillägga att han var somalier.

Om han inte hade skrivit något om det, bara att kassören var otrevlig, hade otrevlig ton (oavsett same eller uzbekistanier), kanske tråden fått leva.

mistermr
2006-07-02, 19:50
Vad hände då?

Trance
2006-07-02, 19:50
Det var definitivt inte den förklaringen jag fick av han personligen i PMet.

Han sa bara att det inte låg i kolos intresse att höra om vad som hände i butiken. Vilket jävla skitsnack,

Det är ju uppenbart att det inte är sant då man ser vilka trådar som faktiskt klarar sig här på Allmänt. Eller så fick han något ryck och specialmodererade några trådar lite och återgår sedan till kost, vem vet.

mela
2006-07-02, 19:50
Jag kommer inte ihåg exakt vad det stod men jag minns att AP nämnde att kassören var somalier, om det är vad som åsyftas, hur är det rasistiskt?

jag tänkte mer på typ "jävla zigenarpåse" som var av dålig kvallitet..

Sonny
2006-07-02, 19:51
Kanske det att det var tvunget att tillägga att han var somalier.Så fort man nämner en persons ursprung eller hudfärg, är man rasist då?

Kwon
2006-07-02, 19:51
Ibland tycker modsen det är ok med Lidl-trådar, ibland inte, det är bara att acceptera och gå vidare.

Ta ett djupt andetag nu alla och fråga er själva:

Hur går vi vidare nu?

Dissector
2006-07-02, 19:52
Finns otroligt många trådar utan något ordentligt givande syfte som får stanna. AP's tråd tycker jag var roligare och trevligare än många andra skräptrådar som får stanna hur länge som helst. Det hände faktiskt ganska mycket dråpliga saker :D

Ville bara lägga min röst i lådan om att AP's trådar ska få stanna lika länge som andra trådar i samma stuk.

Officer
2006-07-02, 19:52
jag tänkte mer på typ "jävla zigenarpåse" som var av dålig kvallitet..


Zigenarpåse är inget rasistiskt uttryck. Det är ett uttryck för en påse av dålig kvalitet avden typen zigenare använde på sin tid - dvs billiga.



Dessutom tycker jag att sverker måste förklara exakt VARFÖr han tar bort trådjäveln o inte bara "vi har inte intresse av att höra ditt gnäll". När det finns hundratals andra gnälltrådar som får överleva

Jorgen
2006-07-02, 19:53
Dessutom tycker jag att sverker måste förklara exakt VARFÖr han tar bort trådjäveln o inte bara "vi har inte intresse av att höra ditt gnäll". När det finns hundratals andra gnälltrådar som får överleva
Skicka ett PM.