handdator

Visa fullständig version : Koppla Datorn till Tv`n?


hobbitar
2006-07-02, 11:04
Jag har två utgångar på mitt grafikkort, "S-out" och "Av-out". Jag vill kunna koppla datorn till Tv`n som endast har två scartutgångar. Vad ska jag köpa för någon sladd?

Officer
2006-07-02, 11:09
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=204701


fniss

Empe
2006-07-02, 11:10
Den ser bra ut AP! Va tvungen att ändra mitt meddelande eftersom din länk va bättre :P

hobbitar
2006-07-02, 11:11
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=204701


fniss

Måste jag köpa ALLT det där, räcker det inte med en sladd?

Jag ska til GeKås och jämte GeKås ligger NetonNet, det borde väl finnas på något av dom ställena?

Officer
2006-07-02, 11:13
Måste jag köpa ALLT det där, räcker det inte med en sladd?

Jag ska til GeKås och jämte GeKås ligger NetonNet, det borde väl finnas på något av dom ställena?


Du behöver en sån stor svart jävel för att köra från din s-out till s-in på Scartadaptern du får med i paketet, och sedan lite audiokablar ut från ditt ljudkort så du får ljud ut till tvn också. Hade du en komposit ut kunde du iaf utesluta den stora svarta s-kabeln och köra på den smalare gula bara och audiokablar.

Empe
2006-07-02, 11:15
Det finns ISOTECH DVD-Kit på NetOnNet, 5-10-15m Jäkla Javascript gör att jag inte kan länka

kneger
2006-07-02, 11:31
köpte ett sånt kit med sladdar, blev inte så bra bild faktiskt..

http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

gör en sån, finns även en svensk guid

http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/

eller så gör dom som jag, köper en xbox som du sätter i nätverket. funkar perfekt om du vill se film och sånt =)

hobbitar
2006-07-02, 12:27
Det finns ISOTECH DVD-Kit på NetOnNet, 5-10-15m Jäkla Javascript gör att jag inte kan länka


Kan du försöka guida mig till produkten här igenom?

hobbitar
2006-07-02, 12:27
Jag tror jag hittade det, 349spänn

hobbitar
2006-07-02, 12:29
Komplett kit för att koppla samman din dator till TV och Stereo.

Innehåller:
- 1st S-video kabel hane-hane 5meter
- 1st Phonokabel hane-hane 5meter
- 1st Adapter 3,5mm-2st Phono
- 1st scartadapter med S-video, composite och audioingångar

OBS kitet kräver att du har ett grafikkort med S-video utgång

LÅTER DETTA BRA?

200 spänn kostade det

kneger
2006-07-02, 12:33
Komplett kit för att koppla samman din dator till TV och Stereo.

Innehåller:
- 1st S-video kabel hane-hane 5meter
- 1st Phonokabel hane-hane 5meter
- 1st Adapter 3,5mm-2st Phono
- 1st scartadapter med S-video, composite och audioingångar

OBS kitet kräver att du har ett grafikkort med S-video utgång

LÅTER DETTA BRA?

200 spänn kostade det
vill du ha dålig bild låter det bra

vill du ha bra bild gör du en sladd som jag skickade länkar till.. kostar mycket mindre också

hobbitar
2006-07-02, 12:35
vill du ha dålig bild låter det bra

vill du ha bra bild gör du en sladd som jag skickade länkar till.. kostar mycket mindre också

Men då måste jag ju ha ett ATI Readon-kort + att jag måste löda ihop grejjerna?

kneger
2006-07-02, 12:38
Men då måste jag ju ha ett ATI Readon-kort + att jag måste löda ihop grejjerna?
aa vaddådå? att löda är ingen kkonst :p

och ati radeon kort behövs bara för inställningarna i windows!

hobbitar
2006-07-02, 12:42
aa vaddådå? att löda är ingen kkonst :p

och ati radeon kort behövs bara för inställningarna i windows!


Mjo det kanske inte är så svårt men jag har inga verktyg till det.¨
Jag kommer mest använda ljudet från datorn till mitt surroundsystem.
Men ibland kan det ju vara kul att visa upp lite roliga filmer som man laddat ner från nätet.

Fettecke
2006-07-02, 12:57
ursäkta om jag kapar tråden lite, men det har relevans tror jag...

jag har kört dator-> TV med olika grafik-kort... men nu med de senaste så blir det bara svartvitt hur jag än beteer mig åt... nån som har tips?

har ett GF 7900GTX, och får bara svartvitt... med olika sladdar också =(och olika inställningar.)

Officer
2006-07-02, 13:21
ursäkta om jag kapar tråden lite, men det har relevans tror jag...

jag har kört dator-> TV med olika grafik-kort... men nu med de senaste så blir det bara svartvitt hur jag än beteer mig åt... nån som har tips?

har ett GF 7900GTX, och får bara svartvitt... med olika sladdar också =(och olika inställningar.)

Testa den andra (eller första, beroende på vilken du använder för tillfället) scartingången på tvn :)

kneger
2006-07-02, 16:25
Mjo det kanske inte är så svårt men jag har inga verktyg till det.¨
Jag kommer mest använda ljudet från datorn till mitt surroundsystem.
Men ibland kan det ju vara kul att visa upp lite roliga filmer som man laddat ner från nätet.
vad har du för grafikkort? har du nvidia använder du TVTool som är enkelt, har du något annat är det knepigt och du kommer inte vilja göra det varje gång du ska visa upp nån filmsnutt!

koppla bara ljudkortet till din receiver istället, mycket enklare. det har jag gjort.

hobbitar
2006-07-02, 16:30
vad har du för grafikkort? har du nvidia använder du TVTool som är enkelt, har du något annat är det knepigt och du kommer inte vilja göra det varje gång du ska visa upp nån filmsnutt!

koppla bara ljudkortet till din receiver istället, mycket enklare. det har jag gjort.

Ja jag har ett NVIDIA Geforce 4. Måste jag ha ett specielllt program för att kunna visa datorn´s bild i Tv'n? Jag trodde bara det var att slå på Scartkanalen i tv'n så kom det fram.

reinholdsson
2006-07-02, 16:30
ursäkta om jag kapar tråden lite, men det har relevans tror jag...

jag har kört dator-> TV med olika grafik-kort... men nu med de senaste så blir det bara svartvitt hur jag än beteer mig åt... nån som har tips?

har ett GF 7900GTX, och får bara svartvitt... med olika sladdar också =(och olika inställningar.)

Brukar/brukade bli så på nvidias kort om man glömde ändra från ntsc till pal.

Gimp
2006-07-02, 23:36
Brukar/brukade bli så på nvidias kort om man glömde ändra från ntsc till pal.

Hmm, fungerade fortfarande inte för mig trots att jag ändrade, svart-vitt hela tiden oavsett inställningar. :furious: