handdator

Visa fullständig version : Brasilien - Frankrike


Tigerkotten
2006-07-01, 19:58
Blir nog en bra match, Brasilien är ju rätt framåt och Frankrike är farliga vid kontringar.

Cilia
2006-07-01, 20:09
Frankrike har imponerat.
Dom är betydligt bättre än vad jag trodde innan VM, kul.

Tigerkotten
2006-07-01, 20:29
Jämn match än så länge, så kul att se Zidane lira när han är på bra humör. Ser så enkelt ut ibland när han tråklar ur sig från trängda situationer.

Tigerkotten
2006-07-01, 20:46
Önskar att domarna kunde börja blåsa om spelarna i muren springer fram när en frispark ska slås. Sker ju extremt ofta de där framrusningar utan åtgärder, man får göra så vid petningar fast om det är stillastående ska faen inte någon i muren springa framåt.

Frankrike har varit bra i defensiven denna match också.

hultman
2006-07-01, 21:02
Frankrike har ju varit kassa i VM, även om dom haft flyt i ett par matcher. Brasilien kommer att pissa på dom med hård stråle, om de inte spelar sämre än de redan lyckats göra.

Tigerkotten
2006-07-01, 21:13
Frankrike har ju varit kassa i VM, även om dom haft flyt i ett par matcher. Brasilien kommer att pissa på dom med hård stråle, om de inte spelar sämre än de redan lyckats göra.

Kassa under gruppspelet ja, men dom var ju bättre laget i Spanien matchen. Bättre än Brasilien i denna match också.



Förresten HENRY!!!! 1-0

mangemani
2006-07-01, 21:48
uj uj uj,fan vad rättvist.
bye bye brasilien,hem och träna lite mer skott i ribban nu.

Tigerkotten
2006-07-01, 21:49
o där är matchen över! FRANKRIKE! :)

tejpis
2006-07-01, 21:50
:( Så jävla illa, varenda lag jag hejat på har åkt ur..!

Sebbe_H
2006-07-01, 21:51
Helt åt helvete, vilken dålig match Brasilien gjorde.

JustinCredible
2006-07-01, 21:54
Bara tråkiga lag kvar nu*grr*

mangemani
2006-07-01, 21:55
dom överhypade och sämre är ute,nu börjar dom riktiga lagen spela.

Kwon
2006-07-01, 21:55
Fan va sjukt.

Jag som trodde Braz skulle vinna.

Cilia krossar som vanligt med sin prognos.

sanoj
2006-07-01, 21:55
Sorgligt att inte få se Brasilien mer i detta VM, dock en liten tröst att Zidane va så grymt och målet var så snyggt av Henry och Zidane.

BajareN
2006-07-01, 21:57
Vm är över.

Ungtuppen
2006-07-01, 21:58
Suck. Jag hejjade på argentina, dom åkte ut. Jag hejjade på england, dom åkte ut. Jag hejjade på Brasilien, dom åkte ut.

Sebbe_H
2006-07-01, 22:00
Suck. Jag hejjade på argentina, dom åkte ut. Jag hejjade på england, dom åkte ut. Jag hejjade på Brasilien, dom åkte ut.

Vi är lika du och jag.

tinkerbell
2006-07-01, 22:01
Kan inte tro de *cry*

Hoppas på att Frankrike tar hem guldet efter denna vinst.

pragmatist
2006-07-01, 22:01
Så skönt att de självgoda brassarna går på pumpen mot Frankrike igen, och med samma recept dessutom.

Vive la France! :D

mangemani
2006-07-01, 22:04
Så skönt att de självgoda brassarna går på pumpen mot Frankrike igen, och med samma recept dessutom.

Vive la France! :D


:thumbup:

apa_ola
2006-07-01, 22:09
fyfan alltså. Men de får inga sympatier av mig, de får skylla sig själva

Tigerkotten
2006-07-01, 22:09
Saken är att Frankrikes defensiv är så grym, det är därför Brasilien & Spanien har gjort "dåliga" matcher mot de. För att de har gjort brassarna o spanjorerna dåliga.

Viera,Makendele som defensiva mittfältare är rätt tungt att möta :) Zidande var i bra form idag med :]

apa_ola
2006-07-01, 22:11
Saken är att Frankrikes defensiv är så grym, det är därför Brasilien & Spanien har gjort "dåliga" matcher mot de. För att de har gjort brassarna o spanjorerna dåliga.

Viera,Makendele som defensiva mittfältare är rätt tungt att möta :) Zidande var i bra form idag med :]

Visst var defensiven ganska bra, men brassarna har knappast visat något skönspel tidigare i turneringen heller. Alldeles för stelbent och enkelsprårigt...

Krille 87
2006-07-01, 22:49
Ribery måste vara VM:s största utropstecken !!

Edit: Frankrike totalt neutralisera brassarna !! Å vad kul de va att se den gamla goda Zidane igen !!!!!

apa_ola
2006-07-01, 22:51
ja, zidane var motiverad som i fornstora dagar. Gjorde lite publikriande nummer och ville ofta ha bollen:thumbup:

Sebbe_H
2006-07-01, 22:52
Ribery måste vara VM:s största utropstecken !!

Vad menar du?

apa_ola
2006-07-01, 22:56
Vad menar du?

att han är en skräll, kanske. Men han har ju faktiskt en bra säsong i frankrike bakom sig...

Tigerkotten
2006-07-01, 22:59
Hade väntat mig mera av Riberry, han har ju varit jäkligt dålig på att pricka mål när han väl har skjutit. Men han är en speedkula, men kalla han redan nya zidane som en del gör är så fel. Men han kan säkert väldigt bra, han utmanar och kommer ofta i fart o de är alltid svåra för motståndarna att möta.

apa_ola
2006-07-01, 23:01
Hade väntat mig mera av Riberry, han har ju varit jäkligt dålig på att pricka mål när han väl har skjutit. Men han är en speedkula, men kalla han redan nya zidane som en del gör är så fel. Men han kan säkert väldigt bra, han utmanar och kommer ofta i fart o de är alltid svåra för motståndarna att möta.

japp, ribery är duktig. Men några likheter med Zidane, förutom att han spelar fotboll, finns knappast.

Ryska_raketen
2006-07-02, 05:51
Suck. Jag hejjade på argentina, dom åkte ut. Jag hejjade på england, dom åkte ut. Jag hejjade på Brasilien, dom åkte ut.


Så mao du hejar på dom smo vinner ? :Virro


Heja på Frankrike, ja eller varför inte Portugal nu istället ?

stahlberg
2006-07-02, 12:36
VM i fotboll har blivit intressant, och bjudit på flera överraskningar (även om det till sist ändå är ganska väntade lag som spelar i semifinalerna).

Frankrike spelade uselt i gruppspelet. Men mot Spanien och, framförallt, mot Brasilien har laget verkligen spelat upp sig. Det är verkligen roligt att se en gammal storstjärna som Zidane spela som i fornstora dagar. Frankrike seglar på dethär sättet upp som ny favorit till guldet.

Tyskland har hemmaplansfavör, och kämpade ända till slutet mot Argentina. Månne inte tyskarna trots allt klarar av Italien i semifinal. Portugal (som jag själv på förhand sett hade väntat mycket av) har visat sig vara ineffektiva framför mål. Mot ett lika bra franskt lag som det mot Brasilien får nog portugierna på nöten. Å andra sidan fordras det en bra match av Frankrike, och Portugal måste i rimlighetens namn vara betydligt hungrigare.

Ungtuppen
2006-07-02, 12:43
Det skulle vara riktigt kul om Frankrike vann VM-guld. Med tanke på att det är en gammal oldschool-stjärna som Zidanes sista stora turnering.

Baan
2006-07-02, 12:47
Jag tror inte brassarna gjorde någon extremt dålig match, snarare så att dom inte varit bättre den här turneringen och åkte ut mot kvalificerat motstånd. Hittills har dom inte har några grymma motståndare så inte så konstigt att man ändå kunnat leverera mot betydligt svagare lag.

Intressant nog så är tre av lagen som går vidare vad jag förstått lag som inte imponerat innan slutspelet (det folk kallar "kval"), tror det är endast portugiserna som hållit jämn nivå. Vet inte hur bra Italien varit exakt, men tyskarna och fransmännen imponerade inte på något då.

Tror på Tyskland-Frankrike i final, vem som tar den matchen är sjukt svårtippat tycker jag, är Frankrike på g så har dom säkert ett starkare lag än tyskarna, å andra sidan har tyskarna grym form nu och en stabil hemmapublik.

evil
2006-07-02, 15:36
Usch, tre av lagen består av fjollor som ligger och vrider sig i gräset och filmar. Det enda laget som förtjänar att vinna är därför Tyskland.