handdator

Visa fullständig version : Gym i Kalmar?/på Öland?


Domi
2006-07-01, 08:58
Någon som bor där och tränar? eller varit där och tränat?
Tacksam för svar :)

beckman88
2006-07-01, 09:03
Det finns ju dom sk Kalmarkillarna på kollo (Jag, Fatalist, Lallle, MiniMe)
Jag fatalist och Lallle tränar tillsammans på Fitness Center i Kalmar, Bästa gymmet i Småland/öland enligt mig. 250kr i månaden iofs men det är värt det!!

Fatalist
2006-07-01, 10:14
Det finns ju dom sk Kalmarkillarna på kollo (Jag, Fatalist, Lallle, MiniMe)
Jag fatalist och Lallle tränar tillsammans på Fitness Center i Kalmar, Bästa gymmet i Småland/öland enligt mig. 250kr i månaden iofs men det är värt det!!

340:- mate ;)

Mycket fräsch gym dock! Du hittar det mitt inne i stan, i en liten grupp hus som heter Kopparslagaren.

Domi
2006-07-02, 01:37
Tack :thumbup:

xynd
2006-07-11, 18:55
Kalmar AK skulle jag rekomendera.. dom tar 700:- årskort.
Precis fått nya lokaler vid Lars Kagg (bakom simhallen)
En heldel nya maskiner samt löpband & mkt hantlar/stänger och en stor lyftarpark..

Annars Kraftverket ligger i Berga, otroligt trevlig personal och välutrustat gym, minns inte vad dom tar för att träna, men dom är billigare än profit gymmen inne i stan.
checka http://www.kraftverketgym.com

Domi
2006-07-11, 18:57
Kalmar AK skulle jag rekomendera.. dom tar 700:- årskort.
Precis fått nya lokaler vid Lars Kagg (bakom simhallen)
En heldel nya maskiner samt löpband & mkt hantlar/stänger och en stor lyftarpark..

Annars Kraftverket ligger i Berga, otroligt trevlig personal och välutrustat gym, minns inte vad dom tar för att träna, men dom är billigare än profit gymmen inne i stan.
checka http://www.kraftverketgym.com

Tack snälla men jag har redan varit nere. ;)
Men till nästa gång! :thumbup:

SiSenior
2011-07-22, 10:03
Ä*r det fortfarande Kalmar Fitness Center som gäller? Har de ingen hemsida?

Börjar nämligen plugga i Kalmar till hösten.

beckman88
2011-07-22, 10:13
Ä*r det fortfarande Kalmar Fitness Center som gäller? Har de ingen hemsida?

Börjar nämligen plugga i Kalmar till hösten.

Jag kommer själv tillbaka till Kalmar till hösten då jag ska börja plugga till sjuksköterska. Jag har bara varit på Malkars de senaste 3 åren så vet inte riktigt hur de andra ser ut. Men jag kommer att ta en titt innan jag bestämmer mig. Vet du vart du ska bo?

mvh

SiSenior
2011-07-22, 10:17
Jag kommer själv tillbaka till Kalmar till hösten då jag ska börja plugga till sjuksköterska. Jag har bara varit på Malkars de senaste 3 åren så vet inte riktigt hur de andra ser ut. Men jag kommer att ta en titt innan jag bestämmer mig. Vet du vart du ska bo?

mvh

Okej, trevligt :)

Ingen aning om någonting för tillfället. Tackade precis ja. Vet du vart du kommer bo?

Nitrometan
2011-07-22, 10:18
Jag tror på Kalmar AK. En riktig atletklubb med trevliga lokaler.

SiSenior
2011-07-22, 10:20
Jag tror på Kalmar AK. En riktig atletklubb med trevliga lokaler.

Det tvivlar jag inte en sekund på. Men för en annan som är konditionsträningsberoende och föredrar detta inomhus under vintrarna har KAK inte tillräckligt för mig.

SiSenior
2011-07-22, 10:22
Vilken av deras anläggningar är att föredra? Som ligger inne i Kalmar.

jonjoo
2011-07-22, 10:45
Vilken av deras anläggningar är att föredra? Som ligger inne i Kalmar.

Malkars har ett precis nyöppnat som ligger rätt bra till. Kika in www.malkars.se och kolla "malkars västra", dock är det rätt dyrt. Dem har även ett lite mindre gym inne i stan.

SiSenior
2011-07-22, 10:52
Malkars har ett precis nyöppnat som ligger rätt bra till. Kika in www.malkars.se och kolla "malkars västra", dock är det rätt dyrt. Dem har även ett lite mindre gym inne i stan.

:thumbup:

beckman88
2011-07-22, 11:59
Okej, trevligt :)

Ingen aning om någonting för tillfället. Tackade precis ja. Vet du vart du kommer bo?

Jag Kommer att bo i Centrala Kalmar. Blir nog Malkars för mig om dom har bra studenterbjudanden!

SiSenior
2011-07-22, 12:05
Jag Kommer att bo i Centrala Kalmar. Blir nog Malkars för mig om dom har bra studenterbjudanden!

Okej. Centrala malkers då? Vad tar de betalat?

Owe
2011-07-22, 12:11
Varför inte friskis o svettis? Dom har ju ett rätt bra gym numera och brukar vara billiga.

MVH
Owe

SiSenior
2011-07-22, 12:24
Aldrig uppskattat frisk & svettis riktigt, men sen var det många år sedan jag besökte deras lokaler. Ska kolla hur deras lokal i Kalmar ser ut innan jag bestämmer mig.

Petter__Jonsson
2011-07-22, 12:30
Kalmar fitness center heter numera Nordic club och jag skulle inte rekomendera det även om det inte är dåligt på något sätt och de har rätt mycket konditionsmaskiner (vilket jag förstår efterfrågades). Men det är stans minst prisvärda gym.

Kalmar AK är bäst på många sätt, fria vikter, prisvärdhet och stämning.

Friskis och Kraftvereket är också riktigt bra. Friskis har dock väldigt mycket folk så konditionsmaskinerna blir ofta upptagna. Kraftverket har inte lika många medlemmar och bra utrustning och ytor.

Nya Malkars ska vara helt ok sägs det (har inte varit där) men jag gillar inte det inne i centrum.

beckman88
2011-07-22, 12:33
Kalmar fitness center heter numera Nordic club och jag skulle inte rekomendera det även om det inte är dåligt på något sätt och de har rätt mycket konditionsmaskiner (vilket jag förstår efterfrågades). Men det är stans minst prisvärda gym.

Kalmar AK är bäst på många sätt, fria vikter, prisvärdhet och stämning.

Friskis och Kraftvereket är också riktigt bra. Friskis har dock väldigt mycket folk så konditionsmaskinerna blir ofta upptagna. Kraftverket har inte lika många medlemmar och bra utrustning och ytor.

Nya Malkars ska vara helt ok sägs det (har inte varit där) men jag gillar inte det inne i centrum.

Tycker nya malkars känns plastigt. Inte alls samma mysiga känsla om den lilla hardcoregymmet i stan hade för 5 år sedan innan de bytte till technogym. Dock finns det inte mycket bättre utbud om man vill ha trevligt folk, kunniga Pt's. Blir AK eller Malkars, beror lite på vart andra tränar.

Kim1003
2011-07-22, 12:33
Friskis tycker jag är bra och billigt, ligger hyfsat centralt också.

Kalmar AK är det bästa gymmet i stan om man vill ha tillgång till fria vikter och snacka lite skit med gymrävarna, sen är det billigt där också.

Kim1003
2011-07-22, 12:36
Aldrig uppskattat frisk & svettis riktigt, men sen var det många år sedan jag besökte deras lokaler. Ska kolla hur deras lokal i Kalmar ser ut innan jag bestämmer mig.

Friskis har gjort om ganska mycket sen ett halvår tillbaka, så det finns mer yta nu än då. Men på vintern är det ofta överfullt där efter klockan sex.

Rumsren
2011-07-22, 12:45
Kommer att ha nära till både Kalmar AK och Friskis. Är inte så noga med att det ska vara superfräscht eller att det finns ett enormt utbud av konditionsmaskiner. Det enda jag inte gillar är att behöva trängas eller vänta länge på att en övning ska bli ledig ;)

Känns spontant som att det lutar åt Kalmar AK. Är det väldigt mycket folk där på kvällarna?

Petter__Jonsson
2011-07-22, 12:59
Kommer att ha nära till både Kalmar AK och Friskis. Är inte så noga med att det ska vara superfräscht eller att det finns ett enormt utbud av konditionsmaskiner. Det enda jag inte gillar är att behöva trängas eller vänta länge på att en övning ska bli ledig ;)

Känns spontant som att det lutar åt Kalmar AK. Är det väldigt mycket folk där på kvällarna?

Då skulle jag rekomendera Kalmar AK, helt klart!

Det är aldrig jättemycket folk (lite mer folk mellan kl 18 och 20 men inte så att det blir några problem). Antalet tränande känns väldigt lagom tycker jag.

Jag kör på både Kalmar AK och Friskis (brukar bli ca 70% av träningen på KAK och 30% på Friskis). För mig är det den bästa kombinationen i Kalmar och dessutom stans två billigaste gym om man tycker att priset är relevant.

krellik
2011-07-22, 13:06
Atletklubben är underbart om man gillar att träna med skivstänger.

Är man ute efter heta flashiga maskiner så är det fel gym (även fast det har det mesta basic maskinerna)...

Konditionsmaskiner har de inte supermycket men de har iallafall en concept 2 rower vilket är trevligt, en samling cyklar något löpband och nån trappmaskin om jag minns rätt...

SiSenior
2011-07-22, 15:15
Det är inte så att KAK har utvecklat sin konditionsavdelning sen när bilderna tog 2007? Hehe. Låter annars precis som det gymmet jag tränar på nu och älskar.

krellik
2011-07-22, 15:50
Det är inte så att KAK har utvecklat sin konditionsavdelning sen när bilderna tog 2007? Hehe. Låter annars precis som det gymmet jag tränar på nu och älskar.

Dom har nån trappmaskin mer än det man ser på bilden på hemsidan.

SiSenior
2011-07-22, 15:53
Dom har nån trappmaskin mer än det man ser på bilden på hemsidan.

Okej. Ingen crosstrainer?

Petter__Jonsson
2011-07-22, 16:16
Okej. Ingen crosstrainer?

En Crosstrainer har köpts in nyligen, men det finns bara en. Det brukar vara provträning på tisdagar vid 18-19 tiden tror jag. Annars går det bra att komma in när vi har SL-träning måndag, onsdag eller fredag så kan du titta in och se om gymet passar dig

SiSenior
2011-07-22, 16:39
En Crosstrainer har köpts in nyligen, men det finns bara en. Det brukar vara provträning på tisdagar vid 18-19 tiden tror jag. Annars går det bra att komma in när vi har SL-träning måndag, onsdag eller fredag så kan du titta in och se om gymet passar dig

Schysst. Tittar förbi när jag flyttat dit :)

Lavesson
2011-07-22, 16:46
Ska till Kalmar/Öland nästa helg, får väl se om man hittar något gym att träna på då :)

bengdoktor
2011-07-22, 16:50
kör malkars västra, absolut bästa.