handdator

Visa fullständig version : Kassaarbete


Purren
2006-06-30, 20:30
Börjat sommarjobba i en matvarubutik nu. Det är väl trevligt och så, men något jag märkt av är att axlarna tar väldigt mycket stryk när man sitter i kassan, speciellt högra axeln eftersom det är främst den jag "lyfter" varorna med på bandet. Hittills känner jag inte alls av det efter ett skift, men under skiftet känns det inte så överdrivet trevligt.

Finns det något jag bör tänka på eller några övningar jag borde köra som kan hjälpa att förebygga en eventuell skada?

Ryska_raketen
2006-06-30, 20:32
Nja, men istället för att LYFTA varan varje gång, så dra den längs bandet ?

Purren
2006-06-30, 20:33
Funkar för en del grejer, men många måste man "räta" ut.

n1tro
2006-06-30, 20:35
har fan jobbat u 3 månader ungefär på ICA, sitter också i kassan och axlarna tar stryk alltså. när böjer bak vänsterarmen för att ta kvitto så klickar det till också typ lite ovanför skulderbladet. blir typ 100 klick per dag eller mer

Pellefant
2006-06-30, 20:47
Detta hände på en stormarknad för rätt många år sedan. Överviktig(relevant?) kassabiträde runt 18-20 år slet ut sin ena arm/axel, sjukskriven ett bra tag, men får ingen ordning på armen/axeln. Kom tillbaka.

Affären bygger en specialkassa åt henne så att hon sitter vänd åt andra hållet, dvs de vänder en kassa.

Resultat: Även hennes andra arm/axel slits ut på något år. :(

Vet inte hur det gick för henne sedan. Trist som tusan iallafall.