handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

Lasse Kongo
2006-06-30, 14:41
Här har ni den optimala tråden för alla oss som spelar tvspel eller är sugna på att börja göra det, diskutera vad ni vill så länge det handlar om konsol, om det sedan är sega mega drive eller xbox 360 spelar alltså ingen roll.

För er som varit med ett tag så är ps3 och xbox360trådarna nu ihopslagna så ni vet det, det blir en ganska trevlig tråd att söka i för er som kanske är sugna på ett spel eller som behöver hjälp med något.

Annars är det bara att fråga på så lär ni få hjälp med precis allt, och inget fanboysnack varken från mig, angellove eller någon annan, sen är det självklart meningen att man ska diskutera och skriva vad man tycker är bra och dåligt osv med de olika maskinerna.

Så; kör hårt och game on!

Mandus
2006-06-30, 14:54
Fan, jag vill köpa ett spel till, har bara PGR 3. Problemet är att det inte finns nåt sånt där riktigt klockrent spel ute för 360:n i mina ögon just nu. Typ som MGS eller GTA till ps2, något som man lägger 600 spänn på utan att tveka. Är inte sugen på att köpa ett spel man tröttnar på efter två dagar. Finns det något siktat i horisonten?

Lasse Kongo
2006-06-30, 15:00
Fan, jag vill köpa ett spel till, har bara PGR 3. Problemet är att det inte finns nåt sånt där riktigt klockrent spel ute för 360:n i mina ögon just nu. Typ som MGS eller GTA till ps2, något som man lägger 600 spänn på utan att tveka. Är inte sugen på att köpa ett spel man tröttnar på efter två dagar. Finns det något siktat i horisonten?

Det är tunt på spelfronten, bäst hitills är helt klart Hitman, sjukt bra!

Prey kommer ju om 2 veckor, vet dock inte hur det är, väntar fortfarande på att demot ska släppas till boxen.

Vafan, COD2 är ju huuuur kul som helst, nu till sommaren kommer ju en special edition, billigare med dessutom! Det är inget att tveka på egentligen, vet inte om du gillar krigsspel men singleläget är sjukt kul och multiplayer ännu bättre =)

mangemani
2006-06-30, 15:03
COD2?du menar inte COD3?COD2 är ju gammalt nu ju.

Lasse Kongo
2006-06-30, 15:06
COD2?du menar inte COD3?COD2 är ju gammalt nu ju.

2an kommer i special edition, typ runt 400:- med lite extraskit till.

3an dröjer nog ett litet tag tills vi matar våra maskiner med.

mangemani
2006-06-30, 15:08
2an kommer i special edition, typ runt 400:- med lite extraskit till.

3an dröjer nog ett litet tag tills vi matar våra maskiner med.

jaha:)..trodde det var 3:an som var det nya COD till xbox360.

ja just ja,on topic,mjo,xbox eller ps3 eller båda,thats the question för mej.

Marran
2006-06-30, 15:11
Som sagt så är Cod 2 väldigt bra.Sedan så tycker jag att Tabletennis är ett skönt lir men det kan dock bli lite väl svårt ibland om man inte rånöter det.Oblivion är ju ett spel som inte lär ta slut på ett tag i alla fall ;) och det är också väldigt bra.

Condemned är mkt bra det med men jag har hört att det ska vara väldigt kort,Har inte klarat ut det själv av nån konstig anledning(vågar inte:em:) men det som jag hitils har spelat av det har jag gillat väldigt skarpt.

Lasse Kongo
2006-06-30, 15:15
Som sagt så är Cod 2 väldigt bra.Sedan så tycker jag att Tabletennis är ett skönt lir men det kan dock bli lite väl svårt ibland om man inte rånöter det.Oblivion är ju ett spel som inte lär ta slut på ett tag i alla fall ;) och det är också väldigt bra.

Condemned är mkt bra det med men jag har hört att det ska vara väldigt kort,Har inte klarat ut det själv av nån konstig anledning(vågar inte:em:) men det som jag hitils har spelat av det har jag gillat väldigt skarpt.

Jag får hem Table Tennis nästa vecka ska bli kul att prova, verkar ballt, fick det gratis, är nog inget spel jag hade köpt.

Condemned är riktigt bra, kort som sagt men underhållande, så jävla otäckt är det inte, lite kuslig känsla för man vet inte vad som lurar bakom nästa hörn...


COD3: http://xboxmovies.teamxbox.com/xbox-360-hires/3134/Call-of-Duty-3-Trailer-in-480p/

Ja jävlar i helvetet...

bluelight
2006-06-30, 15:18
Har Burnout Revenge & amped 3, har haft Kameo, PGR3, DoA, och CoD2! Varvade allihoppa utom DoA som jag bytte in direkt, hängde sig på min box..

Langster
2006-06-30, 15:40
Gamertag: Langster Swe

Spelar typ UNO mest nu. Har ju inte kommit nåt kul på hur länge som helst. UNO är å andra sidan rätt kul. :D

Förbannad över att Prey demot inte kommit än... Testade på datorn men min PC höll på att få stroke av det. :(

Langster
2006-06-30, 15:48
Jag har för övrigt Oblivion, PGR, DOA, Condemed, PDZ, Burnout, Ridge Racer, Tomb Raider, Quake 4, COD 2, Far Cry IP... Får dem rätt billigt.

Bästa spelet jag spelat på 360 är faktiskt Ninja Gaiden Black, vilket nog är ett av de bästa jag någonsin lirat, skaffat en del gamla xbox spel också alltså.

Lasse Kongo
2006-06-30, 16:00
Jag har för övrigt Oblivion, PGR, DOA, Condemed, PDZ, Burnout, Ridge Racer, Tomb Raider, Quake 4, COD 2, Far Cry IP... Får dem rätt billigt.

Bästa spelet jag spelat på 360 är faktiskt Ninja Gaiden Black, vilket nog är ett av de bästa jag någonsin lirat, skaffat en del gamla xbox spel också alltså.

Ninja Gaiden är grymt bra, och så fruktansvärt lätt också :devil:

Langster
2006-06-30, 16:44
Ninja Gaiden är grymt bra, och så fruktansvärt lätt också :devil:
Grejen är ju att när man börjar spela så tänker man "Fan det här är ju omöjligt svårt!!" men sen blir man bättre på spelet. Gillar sånna spel, där det faktiskt krävs lite skills.

Langster
2006-06-30, 16:50
Fan, jag vill köpa ett spel till, har bara PGR 3. Problemet är att det inte finns nåt sånt där riktigt klockrent spel ute för 360:n i mina ögon just nu. Typ som MGS eller GTA till ps2, något som man lägger 600 spänn på utan att tveka. Är inte sugen på att köpa ett spel man tröttnar på efter två dagar. Finns det något siktat i horisonten?
Kommer man bara in i Oblivion så är det helt otroligt bra faktiskt, det räcker långt mycket längre än 2 dagar. Jag är själv inte så intresserad av rollspel i övrigt och när jag började spela så verkade det skitsegt. Men efter ett par timmar var jag hooked! Oblivion funkar nog för alla.

Mandus
2006-06-30, 16:51
Det är tunt på spelfronten, bäst hitills är helt klart Hitman, sjukt bra!

Prey kommer ju om 2 veckor, vet dock inte hur det är, väntar fortfarande på att demot ska släppas till boxen.

Vafan, COD2 är ju huuuur kul som helst, nu till sommaren kommer ju en special edition, billigare med dessutom! Det är inget att tveka på egentligen, vet inte om du gillar krigsspel men singleläget är sjukt kul och multiplayer ännu bättre =)

Jo, av alla demon jag laddat hem och testat så är ju Call of Duty klart bäst. Men jag har redan lirat det på PC och det är ju samma på 360 fast med uppdaterad grafik. Köpte faktiskt G.R.A.W och lirade en tre fyra banor, men det var något som inte klickade, för lite action och för mycket taktik för min del tror jag, så jag sålde det. Table Tennis ska ju vara så sjukt revolutionerande, nån som kan bekräfta det? Finns ju konstigt nog inget demo på det på marketplace....

Mandus
2006-06-30, 16:53
Kommer man bara in i Oblivion så är det helt otroligt bra faktiskt, det räcker långt mycket längre än 2 dagar. Jag är själv inte så intresserad av rollspel i övrigt och när jag började spela så verkade det skitsegt. Men efter ett par timmar var jag hooked! Oblivion funkar nog för alla.


Jag är inget traditionellt rollspelsfreak heller så jag har inte ens laddat ner demon, får väl göra det och testa det!

Langster
2006-06-30, 16:58
Jag är inget traditionellt rollspelsfreak heller så jag har inte ens laddat ner demon, får väl göra det och testa det!
Finns inget demo på det... tror jag.

Jay-Z
2006-06-30, 17:06
Höstens leksak blir klart en Xbox 360. Gears of War verkar galet bra.

Funtar att köpa en plasma i samma veva. *dreggel*

raQblad
2006-06-30, 19:37
Vad härligt med en X360 tråd. Jag tänkte själv köpa en när mina sommarjobbspengar börjar trilla in.
Allting är redan planerat och klart: Var maskin och spel (oblivion) ska köpas och var den ska placeras...

Dock funderar jag fortfarande på om placeringen, ovanpå en hylla över mitt skrivbord (+1m till tak), kan lyckas hålla maskinen någorlunda sval. Jag kikade lite på en sk Intercooler som man fäster på baksidan som enligt undersökningar ska sänka temperaturen med ~10C. 400:-.

Vi får väl se..

Mel
2006-06-30, 19:55
Yo 360 ägare! :hbang:
Mitt gametag är: Nybbe
Spel: PGR3, PDZ, DOA3, GRAW

Marran
2006-06-30, 20:07
Dock funderar jag fortfarande på om placeringen, ovanpå en hylla över mitt skrivbord (+1m till tak), kan lyckas hålla maskinen någorlunda sval. Jag kikade lite på en sk Intercooler som man fäster på baksidan som enligt undersökningar ska sänka temperaturen med ~10C. 400:-.

Vi får väl se..


Det är nog ingen fara med temperaturen.Jag har min ståendes i på en hylla i tv bänken brevid videon med kanske 7-10 cm ledigt åt alla håll och 30 cm till "taket"(nästa hylla) och det funkar utmärkt.

Makk
2006-06-30, 20:10
Trevlig tråd! Själv bröt jag min garanti igårkväll.
Ska flasha spelaren så jag kan spela mina backuper! *rolleyes*

Lasse Kongo
2006-06-30, 20:20
Höstens leksak blir klart en Xbox 360. Gears of War verkar galet bra.

Funtar att köpa en plasma i samma veva. *dreggel*

GOW blir sinnes...

Plasma är givet om man kör 360, blir ungefär lika tillfredsställande som ett samlag.

Btw så är jag lite småsur på att inte Preydemot kan komma, min dator blev sjuk typ när jag skulle prova det häromdan, moste prova Prey snela...

Lasse Kongo
2006-06-30, 20:21
Grejen är ju att när man börjar spela så tänker man "Fan det här är ju omöjligt svårt!!" men sen blir man bättre på spelet. Gillar sånna spel, där det faktiskt krävs lite skills.

Ja, självklart, det är så det skall vara i ett spel.

Faktum kvarstår, Ninja Gaiden är brutalt svårt iaf =)

Jay-Z
2006-06-30, 20:23
Trevlig tråd! Själv bröt jag min garanti igårkväll.
Ska flasha spelaren så jag kan spela mina backuper! *rolleyes*

Har de lyckats modda Xbox 360 nu?

Efter lite googlande verkar det som om det är ett modchip på gång: http://www.devil360.com/

Lasse Kongo
2006-06-30, 20:25
Skulle det finnas intresse av ett "team kolo" på COD?

Finns ju rätt många klaner vi kan utmana, vi måste ju ha högre testonivåer än alla andra tvspelnördar som inte tränar, så vi bör kunna vinna lätt *rolleyes*

Lasse Kongo
2006-06-30, 20:30
För helvete och sånna grejor, ta er tid att kolla in denna.

Jag vill ha spelet nu Epic, fattar ni!!! NUUUUUUUUUUUUU *screwy*

http://xboxmovies.teamxbox.com/xbox-360/3162/Gears-of-War-E3-2006-Demo/

Jay-Z
2006-06-30, 20:32
Såg gameplay från PREY. Galet snyggt. :hbang:

Lasse Kongo
2006-06-30, 20:34
Såg gameplay från PREY. Galet snyggt. :hbang:

Kolla länken ovan då din gamla raggare!

Jay-Z
2006-06-30, 20:56
Kolla länken ovan då din gamla raggare!

Gah! Måste. Ha. Nu. Fan, jag hatar att gå och sukta efter prylar man vill ha. Tack för att du hänger crackpåsen framför mitt ansikte, Lasse! :D

Makk
2006-06-30, 22:21
Har de lyckats modda Xbox 360 nu?

Efter lite googlande verkar det som om det är ett modchip på gång: http://www.devil360.com/

Jajjemen, samsung spelaren har varit knäckt ett tag nu medans Hitachin kom för inte allt för länge sen. Så nu är det bara att flasha om så kan man spela "backupsen". Chip tar för lång tid och kommer antaligen vara för dyrt för mig iaf. Så det blir till att haxxa själv :)

Granatgiraffen
2006-06-30, 22:24
Jajjemen, samsung spelaren har varit knäckt ett tag nu medans Hitachin kom för inte allt för länge sen. Så nu är det bara att flasha om så kan man spela "backupsen". Chip tar för lång tid och kommer antaligen vara för dyrt för mig iaf. Så det blir till att haxxa själv :)

Flashning verkar dock vara lite ostabilt!? Jag har inte gjort det själv visserligen. En kompis gjorde det och nu låser sig hans box titt som tätt och den är allmänt svårstartad. Kanske är han som är kass förstås. Kolla så du har rätt brännare också för dina backups.

Makk
2006-06-30, 22:30
Flashning verkar dock vara lite ostabilt!? Jag har inte gjort det själv visserligen. En kompis gjorde det och nu låser sig hans box titt som tätt och den är allmänt svårstartad. Kanske är han som är kass förstås. Kolla så du har rätt brännare också för dina backups.

Joo, visst är det väl inte 100% ännu, men värt lite arbete för att få det att fungera! Gäller bara att inte slarva bort orginal firmwaren sen när man flashar om. Kan bli jobbigt annars :)

Köpte nyss en ny brännare efter läst vad folk skrivit på andra forum. Så det är lugnt, den ska fungera fiint. Blir nog till att pilla mer med det hela på söndag igen när man har tid.

Lasse Kongo
2006-07-01, 09:01
Preydemo ute nu, 1gb.

grisbil3n
2006-07-01, 09:43
När kommer chippat o klart vara billigt o bra uppskattningsvis?

Lasse Kongo
2006-07-01, 09:54
Inget pirat och chippsnack tack.

Detta är en tråd för oss som betalar för oss.

Makk
2006-07-01, 16:57
Inget pirat och chippsnack tack.

Detta är en tråd för oss som betalar för oss.

Iofs har jag betalat hela paketet inkl. 5 spel och extra tillbehör.

Men, det är ju din tråd så man får väl anpassa sig.

bluelight
2006-07-01, 17:36
Aaah, drar hem PREY & Chromehounds nu!

Till de som har Hitman: Är det prisvärt? Långt?

Lasse Kongo
2006-07-01, 18:47
Aaah, drar hem PREY & Chromehounds nu!

Till de som har Hitman: Är det prisvärt? Långt?

Både Prey och Chrome suger.

Prey funkar väl i nödfall iofsig, men Chrome *spy*

Hitman: Bästa spelet hitills, spelat är inte suuuperlångt, skapligt dock, men det är sjuuuukt stort omspelarvärde i det, du kommer spela om alla banor om och om igen...

Jay-Z
2006-07-04, 08:22
Dead Rising (http://www.gamespot.com/xbox360/action/deadrising/news.html?sid=6153381&autoplay=6153407) :thumbup:

Jay-Z
2006-07-04, 08:22
Jag provade pingisspelet igår. Fan, det var ju assnyggt och upplagt för hetlevrade matcher i soffan. :hbang:

Lasse Kongo
2006-07-04, 10:43
Dead Rising (http://www.gamespot.com/xbox360/action/deadrising/news.html?sid=6153381&autoplay=6153407) :thumbup:

Ett av de spel jag längtar allra mest efter!

Lasse Kongo
2006-07-04, 10:45
Jag provade pingisspelet igår. Fan, det var ju assnyggt och upplagt för hetlevrade matcher i soffan. :hbang:

Det får jag gratis av Bill Gates (ja det är han som skickar det... eller hur...) som plåster på såren för att MS har lepra i fingrarna.

adis
2006-07-04, 11:11
Jag väntar på nya playstation istället :P

raQblad
2006-07-04, 11:31
Det får jag gratis av Bill Gates (ja det är han som skickar det... eller hur...) som plåster på såren för att MS har lepra i fingrarna.Huh? Jag vill också ha..

bluelight
2006-07-04, 12:08
Både Prey och Chrome suger.

Prey funkar väl i nödfall iofsig, men Chrome *spy*

Hitman: Bästa spelet hitills, spelat är inte suuuperlångt, skapligt dock, men det är sjuuuukt stort omspelarvärde i det, du kommer spela om alla banor om och om igen...

Prey var ju asroligt! Skjuta monster = me like!

Mjo, hitmandemot verkar guld, men det hänger sig när man ska snipra ner dom tre gubbarna.. *grr*

Langster
2006-07-04, 13:12
Prey var ju asroligt! Skjuta monster = me like!
Håller med, Prey har jag sett fram emot länge och demot gjorde mig inte besviken.
Hitman däremot, kräks jag på.

Lasse Kongo
2006-07-04, 17:25
Håller med, Prey har jag sett fram emot länge och demot gjorde mig inte besviken.
Hitman däremot, kräks jag på.

Jag älskar Hitmanliret =)

Tur att det kommer spel som passar alla, jag kommer säkert skaffa Prey med i brist på annat...

Idag fick jag en rolig surprise när jag kom hem från jobbet, fått Table Tennis på posten, vad ska man säga, Rockstar är kungar, vilken sjuk spelkänsla, helt sjukt kul!

Marran
2006-07-04, 18:17
Idag fick jag en rolig surprise när jag kom hem från jobbet, fått Table Tennis på posten, vad ska man säga, Rockstar är kungar, vilken sjuk spelkänsla, helt sjukt kul!

Jag sa ju det ;)

Ska byta in Perfect dark zero mot Prey,Hitman eller Fight night 3 inom en snar framtid.Sak såklart tanka Prey demot först.Tänkte i alla fall höra vad ni tycker om Fight night?Är det nått att lägga en peng på eller är det bara skit?

Spelen som jag äger:
Call of duty 2
Condemned
Perfect dark zero
Project gotham racing 3
Table tennis
Fifa world cup 2006(skaffade det i går,grymt skoj med en polare)
Oblivion
Tony hawks american wasteland
Ghost recon(beställt)

Lasse Kongo
2006-07-04, 19:23
Jag sa ju det ;)

Ska byta in Perfect dark zero mot Prey,Hitman eller Fight night 3 inom en snar framtid.Sak såklart tanka Prey demot först.Tänkte i alla fall höra vad ni tycker om Fight night?Är det nått att lägga en peng på eller är det bara skit?

Spelen som jag äger:
Call of duty 2
Condemned
Perfect dark zero
Project gotham racing 3
Table tennis
Fifa world cup 2006(skaffade det i går,grymt skoj med en polare)
Oblivion
Tony hawks american wasteland
Ghost recon(beställt)

Fight Night är ubergrymt bra!

När du har köpt det så pmar du bara mig så ska du få se på knockout :D

Marran
2006-07-05, 11:39
Fight Night är ubergrymt bra!

När du har köpt det så pmar du bara mig så ska du få se på knockout :D


hehe om jag får tummen ur ochskaffar live så lovar jag att bli ägd av dig.*popcorn*

Jay-Z
2006-07-05, 12:42
In-game från CoD 3: http://spel.feber.se/2006/07/video_p_call_of.html

raQblad
2006-07-05, 13:00
Vilket spel rekommenderas när man ska spela flera personer? FIFA? Table Tennis? Anything!

Makk
2006-07-05, 13:04
In-game från CoD 3: http://spel.feber.se/2006/07/video_p_call_of.html

Aaah, det där ser man ju fram emot som fan! Helt frälst av CoD serien.

Marran
2006-07-05, 16:27
Vilket spel rekommenderas när man ska spela flera personer? FIFA? Table Tennis? Anything!

fifa tycker jag är grymt kul att lira 2 på(i samma lag).

Table tennis är också skoj men det är lätt att utklassa sin kompis om han inte har spelat så mkt.Så fifa är mer nybörjarvänligt som sagt.

fight night round 3 ska vara bra med som det har nämnts tidigare i tråden(ska själv skaffa det inom ensnar framtid).

raQblad
2006-07-05, 17:52
fifa tycker jag är grymt kul att lira 2 på(i samma lag).

Table tennis är också skoj men det är lätt att utklassa sin kompis om han inte har spelat så mkt.Så fifa är mer nybörjarvänligt som sagt.

fight night round 3 ska vara bra med som det har nämnts tidigare i tråden(ska själv skaffa det inom ensnar framtid).FIFA 06 eller FIFA World Cup då..? Enda skillnaden är att man i 06 kan spela klubblag...eller? :sleep:

Marran
2006-07-05, 22:30
FIFA 06 eller FIFA World Cup då..? Enda skillnaden är att man i 06 kan spela klubblag...eller? :sleep:

fifa 06 finns väll inte till 360´n vad jag vet?Det är bara world cupochroadto worldcup,och då är det de första som är nått att ha då det andra bara är kvalet till vm.Men som du sa så kan man spela med klubblagen i fifa 06 och vm lagen i world cup.

Lasse Kongo
2006-07-06, 21:29
Jag rekkar fan Table Tennis till alla som tycker om tvspel, oavsett om du inte gillar pingis eller ens sport, jag är inte alls förtjust i sportspel, men jag sätter "Rockstar Table Tennis" som ett av de bästa spel som någonsin producerats.

Söker man runt och tittar på recensioner så ser man, dem är rätt eniga, enda det klagas på i princip är att det saknas typ ett karriärläge, men det har jag glömt nu efter ett antal timmars lirande, och då har jag inte ens börjat spela live än, som är spelets kanske största behållning.

Man lär sig grundkontrollen på 15minuter, sen kan man spela på rätt bra, men djupet i spelkänslan, djuuuupet sanslöst, dra en stenhård boll åt vänster och sätt in 2! skruvar på bollen samtidigt som du preciserar slaget så att det preeeecis hamnar bakom nät och motståndaren får dra upp på läktaren och köpa varmkorv!

Eller dueller på 50-60 eller ja tom 100 slag där den ena smashar och den andra försöker ta emot bollarna, sedan sätter han in ett motslag och gör en stoppboll bakom nät och man får kasta sig fram för att nå bollen, sen är situationen den omvända, nu är det JAG som får försöka häva alla smasher varpå jag sätter en ett välriktat skruvat motslag precis på bordskanten och får motståndaren ur balans och sedan en PANG smashar jag in den på andra sidan!

Detta som står skrivet ovan mina damer och herrar... det är äkta kärlek.

Lasse Kongo
2006-07-13, 20:38
Ingen mer än jag som lirar Table Tennis här?

Har snart klarat allt man kan klara offline så jag ska snart börja krossa live, skulle va kul att möta ngn här om ni lirar det.

Keit
2006-07-13, 20:50
Jag får det imorrn tror jag, eller på måndag. Men jag kommer väl vara rätt värdelös på det :D

Lasse Kongo
2006-07-13, 20:51
Jag får det imorrn tror jag, eller på måndag. Men jag kommer väl vara rätt värdelös på det :D

Aaah grymt, man kommer in i det fort som fan, men det tar ett tag att bli bra, skicka ett pm om du blir sugen på att ta en match.

Spelet fick fan 5/5 i vår lokala tidning här nere, inte speciellt många som får det, det är så grymt!

zoltan_hellhound
2006-07-13, 21:00
Oj trode detta var en tråd om uber konsollen ps3...men det var det inte:D

Lasse Kongo
2006-07-13, 21:41
Oj trode detta var en tråd om uber konsollen ps3...men det var det inte:D

Nae, svårt att ha en tråd där man "äger" något som inte finns än *slap*

zoltan_hellhound
2006-07-14, 06:01
Nae, svårt att ha en tråd där man "äger" något som inte finns än *slap*

Så tänker skaffa räknas inte?? då får du kanske döpa om tråden:D

Lasse Kongo
2006-07-14, 06:07
Så tänker skaffa räknas inte?? då får du kanske döpa om tråden:D

Käft.

Starta en egen tråd istället.

Lasse Kongo
2006-09-01, 10:00
Bump för Solros :cool:

Jay-Z
2006-09-01, 10:04
Vad ska man satsa på, Lasse?


Nej...inte en sån sats...

Lasse Kongo
2006-09-01, 10:06
Vad ska man satsa på, Lasse?


Nej...inte en sån sats...

Vad, spel, konsol?

edit haha snewsk!

n1tro
2006-09-01, 11:27
fyfan vet inte om jag ska köpa ett xbox360 eller PS3... metal gear solid 4 lockar så jävla mkt på ps3, men that's it typ. och så ere playstation.. har haft ps1, ps2 sen releasedagarna.. men nu lockar 360 verkligen ;/

Kwon
2006-09-01, 11:29
Det som lockar mest är väl att kunna krossa folk online på ett FEDT konsol-lir och då snackar jag på de BÄSTA fighting-liren.

Strategi och RPG lirar jag på PC:n, men vill man ha de bästa snurrsparkarna i lir så måste man köra konsol.

Dvs vill man krossa japanerna (proffsen) så måste man köra online.

bluelight
2006-09-01, 11:35
Fifan, tabletennis är så grymt kul!
Halva priset på alla spel och sånt här i en affär som ska lägga ner, ska nog köpa på mig lite :D

Lasse Kongo
2006-09-01, 12:15
Fifan, tabletennis är så grymt kul!
Halva priset på alla spel och sånt här i en affär som ska lägga ner, ska nog köpa på mig lite :D

Table Tennis är nog i mina ögon det mest nyskapande och revolutionerande spel på många många år, det är helt enkelt genialiskt!

Lasse Kongo
2006-09-01, 12:16
fyfan vet inte om jag ska köpa ett xbox360 eller PS3... metal gear solid 4 lockar så jävla mkt på ps3, men that's it typ. och så ere playstation.. har haft ps1, ps2 sen releasedagarna.. men nu lockar 360 verkligen ;/

Gears Of War för fan, Gears Of War, kommer ju smälla den jobbigt uttjatade serien MetalGear på fingrarna med råge!!!

Nästa torsdag får jag äntligen Dead Rising med, slaaaaaaaaaaaaaaaaaktaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :devil: :hbang:

Kwon
2006-09-01, 12:24
Gears Of War för fan, Gears Of War, kommer ju smälla den jobbigt uttjatade serien MetalGear på fingrarna med råge!!!

Nästa torsdag får jag äntligen Dead Rising med, slaaaaaaaaaaaaaaaaaktaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :devil: :hbang:

Vill du ha Dead Rising-guiden i .PDF?

Lasse Kongo
2006-09-01, 12:30
Vill du ha Dead Rising-guiden i .PDF?

NEJ!

Är du galen, guide???

Nu sjönk du i mina ögon *cry*

Kwon
2006-09-01, 12:34
NEJ!

Är du galen, guide???

Nu sjönk du i mina ögon *cry*

Det e sååå jäkla mycket du kommer missa annars! :devil:

Du vill väl maximera gubben alt vara optimal a la King Grub?

Lasse Kongo
2006-09-01, 12:41
Det e sååå jäkla mycket du kommer missa annars! :devil:

Du vill väl maximera gubben alt vara optimal a la King Grub?


neJ :cool:

han är för tunn!

Langster
2006-09-01, 15:12
Gears Of War för fan, Gears Of War, kommer ju smälla den jobbigt uttjatade serien MetalGear på fingrarna med råge!!!

Nästa torsdag får jag äntligen Dead Rising med, slaaaaaaaaaaaaaaaaaktaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :devil: :hbang:
Flera butiker som har Dead Rising inne nu. En del råkade tom sälja det redan nu i veckan. Men då fick de arga telefonsamtal och tog bort det från hyllorna. Synd att man inte var lite mer på hugget!

Solros
2006-09-01, 16:41
Bump för Solros :cool:

Thanks mate, hoppas det ramlar in på måndag! Ett 360, två kontroller, och rockstar table tennis! Sedan blir det till att fixa live och allt sådant med, ska spöa Kongo i TT tänkte jag :devil:

Keit
2006-09-01, 16:44
Thanks mate, hoppas det ramlar in på måndag! Ett 360, två kontroller, och rockstar table tennis! Sedan blir det till att fixa live och allt sådant med, ska spöa Kongo i TT tänkte jag :devil:

Du kan få försöka spöa mig också i TT då *screwy*

Lasse Kongo
2006-09-02, 12:38
Flera butiker som har Dead Rising inne nu. En del råkade tom sälja det redan nu i veckan. Men då fick de arga telefonsamtal och tog bort det från hyllorna. Synd att man inte var lite mer på hugget!

Jo jag vet, har några på friendslisten som har det, svenskar alltså, har ju en del amerikanare också, men de har ju spelat det ett bra tag.

Mig gör det dock inget då jag inte har min box hemma för tillfället, kommer en sprillans ny från Tyskland på tisdag, man får ju inte vara dum...

Lasse Kongo
2006-09-02, 12:40
Thanks mate, hoppas det ramlar in på måndag! Ett 360, två kontroller, och rockstar table tennis! Sedan blir det till att fixa live och allt sådant med, ska spöa Kongo i TT tänkte jag :devil:

Så jävla najs, pma din Gamertag när du har fixat allt sådant!

Då får jag välkomna dig till den bästa av alla världar, 360världen =)

Som avslutning kan jag säga till dig och Keit att om ni vill kan vi satsa pengar på TT vem som vinner alltså, stora pengar.... ;)

Jay-Z
2006-09-02, 12:40
Det där gängspelet då?

Lasse Kongo
2006-09-02, 12:45
Det där gängspelet då?

Ska iväg till en polare sen som köpte det igår, han natta sin grabb tidigt sen satt han uppe till 6 imorse och spela det haha, och då vakna grabben, så han lät lite sliten... men det var rätt bra enligt honom =)

Ren gtakopia dock men en bra sådan, blir inget köp för mig just nu eftersom jag typ bara har tid att spela ett spel i taget :Virro

Men det finns ett gratis demo att ladda hem på marketplace och det har jag provat och det var lovande, gillar man gta så gillar man detta; Gta i gangstermiljö typ+att det går att spela live med.

Men det är det vanliga; langa droger, köra horor, pimpa sig lite, jaga in lite skulder osv.

Haha en sak är dock fränt i livedelen, det finns ingen normal rankning som i många andra livespel, utan ju bättre du är desto större "blingbling" får du, så ser man en med ett enormt smycke vet man att han är grym :laugh:

aliquis
2006-09-02, 14:23
Det som lockar mest är väl att kunna krossa folk online på ett FEDT konsol-lir och då snackar jag på de BÄSTA fighting-liren.

Strategi och RPG lirar jag på PC:n, men vill man ha de bästa snurrsparkarna i lir så måste man köra konsol.

Dvs vill man krossa japanerna (proffsen) så måste man köra online.Men är inte de bästa fightingspelen japanska också så borde det inte vara mer lämpligt med ett ps3 då? men doa, mortal kombat, soul calibur finns till xbox iaf väl..

Solros
2006-09-05, 21:22
Tyckte manualen hvar lite tunn faktiskt, antagligen jag som är CP.
Men hur funkar micen? kan man prata konstant när man spelar? får fan inte fram något när jag kör Tabletennis live.

Någon som vill lira lite TT? SteffiSwede är min tag.

Langster
2006-09-06, 09:55
Men är inte de bästa fightingspelen japanska också så borde det inte vara mer lämpligt med ett ps3 då? men doa, mortal kombat, soul calibur finns till xbox iaf väl..
Det är väl bara Virtua Fighter 5 som är nåt att bry sig om på PS3? För mig är VF typ enda anledningen att jag kan tänka mig en PS3, men jag tänker inte betala 6000:- för det spelet!
Tekken? Är det nån som fortfarande gillar Tekken?
Annars är det ju bara DoA och Soul Calibur som är nåt att bry sig om som sagt.

På 360 finns Street Fighter 2 att ladda hem och det är riktigt kul att sitta och spela mot folk från hela världen som också lirade det på 90-talet. Bästa onlinespelet hittills enligt mig. Flyter faktiskt på som om man spelade offline mot folk med bra uppkopling.
Ultimate Mortal Kombat och Fatal Fury Special kommer också snart för nedladdning! :)

mangemani
2006-09-06, 15:47
vilket ställe på nätet säljer dom billigaste xboxarna(360)?

Lasse Kongo
2006-09-06, 16:12
Tyckte manualen hvar lite tunn faktiskt, antagligen jag som är CP.
Men hur funkar micen? kan man prata konstant när man spelar? får fan inte fram något när jag kör Tabletennis live.

Någon som vill lira lite TT? SteffiSwede är min tag.


om du inte har kommit på hur det fungerar än så kan jag förklara så fort jag loggar in på lajven!

men det är inte alls svårt :cool:

Lasse Kongo
2006-09-06, 16:13
vilket ställe på nätet säljer dom billigaste xboxarna(360)?

inte en aning, men provat www.google.se och skriva in tex xbox 360...

ett annat hett seriöst tips är ju prisjakt.nu

n1tro
2006-09-06, 19:22
Det är väl bara Virtua Fighter 5 som är nåt att bry sig om på PS3? För mig är VF typ enda anledningen att jag kan tänka mig en PS3, men jag tänker inte betala 6000:- för det spelet!
Tekken? Är det nån som fortfarande gillar Tekken?
Annars är det ju bara DoA och Soul Calibur som är nåt att bry sig om som sagt.

På 360 finns Street Fighter 2 att ladda hem och det är riktigt kul att sitta och spela mot folk från hela världen som också lirade det på 90-talet. Bästa onlinespelet hittills enligt mig. Flyter faktiskt på som om man spelade offline mot folk med bra uppkopling.
Ultimate Mortal Kombat och Fatal Fury Special kommer också snart för nedladdning! :)

metal gear solid 4 då ;/... fyfan, har alltid älskat den serien och nu har man köpt ett xbox360. pallad einte vänta mer på ps3 och då går man miste om mgs4

Kwon
2006-09-23, 19:03
LASSE KONGO!

Are You Ready For This? (http://download.gamevideos.com/6378/gv.com.MKAOpeningtrailer_640x360.mov)

Kör högerklicka spara som om den trilskas.

bluelight
2006-09-23, 19:12
Mums, ska iväg och köpa Saints Row någon dag, verkar jäkligt bra, även om det är en kopia på GTA.

Och need for speed: carbon.. *längta*

Vad spelar ni just nu för några spel? Själv kör jag hitman och oblivion.

Lasse Kongo
2006-09-30, 13:42
Själv är jag helt såld på Gudfadern nu, tycker det är 100ggr så bra som Saints Row =)

Gudfadern och Lego Star Wars II äre som rullar just nu...

Men här alltså AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!

Här demar de Assassin's Creed för första gången någonsin till 360 på X06 ooo my lord beeeehaaaaveee!

http://www.gamevideos.com/video/id/6509

Solros
2006-09-30, 15:35
Köpte Burnout Revenge idag! Nu ska det fanimig krockas!!:devil:

bluelight
2006-09-30, 15:38
Köpte Burnout Revenge idag! Nu ska det fanimig krockas!!:devil:

riktigt kul spel :D Bytte dock in mitt mot hitman, mums det med.

Marran
2006-09-30, 15:43
Köpte Burnout Revenge idag! Nu ska det fanimig krockas!!:devil:


Du kommer att ha många roliga timmar framför dig i spelsoffan :)

Edit: nån som har testat doom och marble blast ultra på live arcade och kan säga om dom är värda sina pengar?

Empe
2006-09-30, 15:54
Själv är jag helt såld på Gudfadern nu, tycker det är 100ggr så bra som Saints Row =)

Gudfadern och Lego Star Wars II äre som rullar just nu...

Men här alltså AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!

Här demar de Assassin's Creed för första gången någonsin till 360 på X06 ooo my lord beeeehaaaaveee!

http://www.gamevideos.com/video/id/6509
Det blir väl köpa Gudfadern för mig då. Jag älskar Saints Row, även fast GTA är mer komplext så har Saints Row varit mer underhållande.

Den där demon på Assasin's Creed var ju svinbra, ett måste i spelsamlingen säger jag.

vilket ställe på nätet säljer dom billigaste xboxarna(360)?

Om du har Siba-kort så köp det på siba. Jag köpte mitt där tillsammans med ett spel och fick det billigare än vad bara konsolen (premium) skulle kostat.

dynamo
2006-09-30, 15:57
Assassins Creed verkar riktigt ballt! Om de bara kunde haxxa boxen ordentligt nån gång.

mangemani
2006-09-30, 16:03
assasin creed
blue dragon
the darknes
m.m

är spel som jag verkligen ser fram emot.
demos har utlovats,men har ej kommit än=/

Empe
2006-09-30, 16:23
assasin creed
blue dragon
the darknes
m.m

är spel som jag verkligen ser fram emot.
demos har utlovats,men har ej kommit än=/
Har du köpt din 360 nu?

hio
2006-09-30, 16:28
Köpte en beggad idag, nu är det bara den långa väntan på att få den kvar...

Daniiiel
2006-09-30, 17:01
Någon som kört GHOST? Eller vet om det ens har kommit ut än, funderar ärligt på att köpa xbox bara för det spelet.

Lasse Kongo
2006-09-30, 17:04
Det blir väl köpa Gudfadern för mig då. Jag älskar Saints Row, även fast GTA är mer komplext så har Saints Row varit mer underhållande.

Den där demon på Assasin's Creed var ju svinbra, ett måste i spelsamlingen säger jag.



Om du har Siba-kort så köp det på siba. Jag köpte mitt där tillsammans med ett spel och fick det billigare än vad bara konsolen (premium) skulle kostat.

Tveka inte, Gudfadern är ett sådant spel man bara inte vill sluta spela!

Lasse Kongo
2006-09-30, 17:04
Köpte Burnout Revenge idag! Nu ska det fanimig krockas!!:devil:

=( Jag bytte in mitt Burnout nyligen, synd för det äger verkligen online!

Bra kul offline med iofsig.

mangemani
2006-09-30, 19:05
Har du köpt din 360 nu?


jepp jepp,det var ett tag sen nu.
köpte spelet fight night med,underhållande:)

tobbeg
2006-09-30, 20:58
Jag har suttit och kört mitt PGR 3 en längre tid nu och tröttnar på att det aldrig är några människor inne på live. Nån som har bra förslag på nåt roligt bilspel med livestöd?

Solros
2006-10-01, 09:52
All text på min 360 blir så liten och svår att läsa, märktes extra tydligt i Dead Rising, när man plockade upp saker, så står det ju vad det är (plant etc). Detta var extremt svårt att se tex, lite samma sak i Burnout, när det står att den sparar osv.
Vad kan detta bero på? Jag har en Sony 32-widescreen, och använder orginalsladden till x-boxet för att ansluta till ett av Tv'ns RGB-uttag.

LadyG
2006-10-01, 10:15
Jag har suttit och kört mitt PGR 3 en längre tid nu och tröttnar på att det aldrig är några människor inne på live. Nån som har bra förslag på nåt roligt bilspel med livestöd?

Test Drive Unlimited (http://www.gamerankings.com/htmlpages2/928101.asp)

Lasse Kongo
2006-10-01, 21:59
All text på min 360 blir så liten och svår att läsa, märktes extra tydligt i Dead Rising, när man plockade upp saker, så står det ju vad det är (plant etc). Detta var extremt svårt att se tex, lite samma sak i Burnout, när det står att den sparar osv.
Vad kan detta bero på? Jag har en Sony 32-widescreen, och använder orginalsladden till x-boxet för att ansluta till ett av Tv'ns RGB-uttag.

Mmm rätt stor miss av Capcom enligt mig, jag har hdtv och hade inga problem alls att läsa texten, felet många verkar göra är att de inte testar spelen för både hdtv och "vanlig" tv innan de släpps, jag menar det är nog rätt stor % majoritet som har vanlig tv än sålänge.

Men vissa utvecklare har faktiskt fattat detta som tex Epic som gör Gears Of War, dem ser till att spelet blir samma upplevelse oavsett kukförlängare eller ej i hemmet :D

Lasse Kongo
2006-10-01, 22:09
Mindre än 2 månader kvar.... förbokat sedan länge såklart..

Motorsågen i slutet *dreggel*

http://www.gamevideos.com/video/id/6536

Empe
2006-10-01, 23:43
Mindre än 2 månader kvar.... förbokat sedan länge såklart..

Motorsågen i slutet *dreggel*

http://www.gamevideos.com/video/id/6536
Motorsåg? :confused:

Jag funderar på att köpa ett eller två nya spel nu när jag fått resten av sommarjobbslönen. Någon som har några tips? Livestöd är en självklarhet.

Solros
2006-10-02, 09:59
Motorsåg? :confused:

Jag funderar på att köpa ett eller två nya spel nu när jag fått resten av sommarjobbslönen. Någon som har några tips? Livestöd är en självklarhet.

Burnout Revenge!!
Hur kul som helst i live, och in singelplayer med för den delen! TCHÖÖÖP!

Lasse Kongo
2006-10-02, 11:06
Motorsåg? :confused:

Jag funderar på att köpa ett eller två nya spel nu när jag fått resten av sommarjobbslönen. Någon som har några tips? Livestöd är en självklarhet.

Ja man har som en slags motorsåg på vapnet.

Om du inte har cod2 så är det givet, visserligen kommer 3an snart men det vet man ju inte om det är lika bra, cod2 får du väl dessutom skäpligt billigt nu.

Table Tennis är grymt med, eller vänta tills nya splintercell kommer, blir nog bra både off/online.

Kwon
2006-10-02, 21:04
Yo Kongo!

Nalfaren
2006-10-02, 21:18
Lirandet blev rejält roligare nu iom en nyinförskaffad projektor (panasonic ae900) som har hd upplösning, som tidigare sagt så kan
man äntligen läsa texterna på Dead Rising.

Har spelen
Dead Rising
Dead or Alive 4
Burnout Revenge
Fight Night Round 3

Vad skall man skaffa för spel härnäst?

Kwon
2006-10-02, 21:23
Kongo

Har Xbox Live lir där man kan köra 2 vs 2 online?

Eller 3 vs 3?

Lasse Kongo
2006-10-02, 22:10
Kongo

Har Xbox Live lir där man kan köra 2 vs 2 online?

Eller 3 vs 3?

Olika från spel till spel, 1 vs 1
4 vs 4
8 vs 8 osv

Kwon
2006-10-02, 22:11
Olika från spel till spel, 1 vs 1
4 vs 4
8 vs 8 osv

Finns det 4 vs 4 Beat em up?

Jag tänkte mer att man kunde träna upp ett Kolo-gäng på 4 pers som utmanar 4 proffs i USA/Japan etc o smiskar fedt.

Lasse Kongo
2006-10-02, 22:14
Finns det 4 vs 4 Beat em up?

Jag tänkte mer att man kunde träna upp ett Kolo-gäng på 4 pers som utmanar 4 proffs i USA/Japan etc o smiskar fedt.

Inte så inne på Beat em up faktiskt, men det finns säkert ngt, det finns något för alla =)

Kwon
2006-10-02, 22:40
Tag-Team Wrestling kanske :D

Lasse Kongo
2006-10-02, 22:48
Tag-Team Wrestling kanske :D

I DOA4 har jag för mig det finns tagteam, lär ju va live med isåfall.

Anckarstierna
2006-10-02, 23:36
Om man skaffar xboxen, vad tror ni om Assasins Creed av Ubisoft?

Jay-Z
2006-10-03, 05:37
Om man skaffar xboxen, vad tror ni om Assasins Creed av Ubisoft?

Komme bli grymt. Grymt. Grymt.

Lasse Kongo
2006-10-03, 09:03
Komme bli grymt. Grymt. Grymt.

jag tippar på att spelet kommer bli grymt :D










































































allvarligt, grymt som fan

Lasse Kongo
2006-10-03, 10:14
Så Kwon, kommer du fram till något då.

Jag har fått 2st via nätet att skaffa en 360, och 4st irl som jag känner haha, borde ta % av ms, en gång en försäljare alltid en försäljare :D

Solros
2006-10-03, 11:46
Så Kwon, kommer du fram till något då.

Jag har fått 2st via nätet att skaffa en 360, och 4st irl som jag känner haha, borde ta % av ms, en gång en försäljare alltid en försäljare :D
Jag körde burnout 10 timmar i sträck igår, my eyes hurt! *cry*

Lasse Kongo
2006-10-03, 12:17
Jag körde burnout 10 timmar i sträck igår, my eyes hurt! *cry*

Hehe, jag är sjuk som fan idag, moste till apoteket en sväng, funderar på att samtidigt köpa mig ett spel för att jag tycker så synd om mig själv... vet ifan vad bara, funtar på nya NHL.

bluelight
2006-10-03, 13:42
spelade oblivion igår från 16 till kanske 22-23 :/ tur att man ska träna idag

Kwon
2006-10-03, 13:48
Så Kwon, kommer du fram till något då.

Jag har fått 2st via nätet att skaffa en 360, och 4st irl som jag känner haha, borde ta % av ms, en gång en försäljare alltid en försäljare :D

Blir la en Xbox så man får äran att smiska Kongo lite...

MEN jag måste först kolla om det finns några pra fightinglir.

Helst ska det finnas ett lir man kan designa en gubbe själv, för då skulle jag skapa en gråhårig gubbe me glajjer och kalla han Bosse Ringholm, så kunde du smiska han sen.

Kommer det en ny Xbox te jul? Ska man vänta kanske?

Kwon
2006-10-03, 21:24
Hittade ett online multiplayer tag-team spel Kongo!

Har du detta? Rumble Roses XX

http://media.gigex.com/ss/4506/screens/500/4506_295.jpg

Lasse Kongo
2006-10-04, 13:16
Hittade ett online multiplayer tag-team spel Kongo!

Har du detta? Rumble Roses XX

http://media.gigex.com/ss/4506/screens/500/4506_295.jpg

Hehe har spelat demot, inget vidare, duger väl om man måste ta en snabbronk :Virro

Empe
2006-10-04, 18:28
Imorn ska jag till stan och storhandla. Det vill säga jag ska köpa massa kläder och några spel. Har ni några tips på spel som verkligen är långa. Mycket kvalitativ speltid vill jag ha, och gärna stöd för Live. Inget spel som man tröttnar på efter 10-20 timmar.

Jag testade demot på Burnout Revenge och jag tror nog inte att det är riktigt i min smak. Jag gillar dock racingspel som t.ex. Gran Turismo.

Kwon
2006-10-04, 18:35
Ok Lasse, jag har ej bestämt mig 100, men det börjar närma sig

Vicka lir har du gubben?

LadyG
2006-10-04, 18:37
Imorn ska jag till stan och storhandla. Det vill säga jag ska köpa massa kläder och några spel. Har ni några tips på spel som verkligen är långa. Mycket kvalitativ speltid vill jag ha, och gärna stöd för Live. Inget spel som man tröttnar på efter 10-20 timmar.

Jag testade demot på Burnout Revenge och jag tror nog inte att det är riktigt i min smak. Jag gillar dock racingspel som t.ex. Gran Turismo.

Gå in på Live och ta hem demot på Test Drive Unlimited.

Forza Motorsport 2 finns det nog bara videotrailers på och senaste Need For Speed är jag inte säker på att den finns som demo, men smurfa runt på gamerankings.com och kolla genomsnittsbetygen och recensionerna så kanske du hittar något.

Kwon
2006-10-04, 18:43
Finns det något lir typ Final Fantasy Tactics (liknande system) på Xbox Live?

Inte Final Fantasy utan Final Fantasy tactics med primära och sekundära jobs.

johnnytex
2006-10-04, 18:44
Ok Lasse, jag har ej bestämt mig 100, men det börjar närma sig

Orkar du vänta ett litet tag till? När Wii kommer kanske MS sänker priset? När PS3 kommer de iaf säkert sänka. Det är om du pallar vänta that is.

Lite kuriosa; här (http://www.gon.se/view.phtml?id=6508) har ni ett världsexklusivt MS-avslöjande :( .

Kwon
2006-10-04, 18:47
Orkar du vänta ett litet tag till? När Wii kommer kanske MS sänker priset? När PS3 kommer de iaf säkert sänka. Det är om du pallar vänta that is.

Lite kuriosa; här (http://www.gon.se/view.phtml?id=6508) har ni ett världsexklusivt MS-avslöjande :( .

Jag pallar.

Frågan är om jag inte blir sugen på å skaffa en PS3 då ist LOL

johnnytex
2006-10-04, 18:59
Jag pallar.

Frågan är om jag inte blir sugen på å skaffa en PS3 då ist LOL

Inte när du får se priset :D

Egentligen är det en sinnessjukt dyr leksak. Vad ska de ha för en PS3:a? 6000? Säg du vill ha en kontroll till lillgrabben där hemma plus ett spel. Är vi uppe på 7500 då? Sedan vill du såklart kunna spela över nätet annars suger spelen, då får du punga upp med 1000 till? Så då är vi uppe i 8500 för ett spel som du spelar kanske i genomsnitt 30h? Det är dyra timmar. Jag inser att man kan köpa fler spel och att för varje spel blir speltimmarna "billigare" men då har man samtidigt lagt ner oerhört mycket pengar.

Jag kan fortfarande inte förstå hur jag finasierade mitt Nes beroende när jag typ var 6 år. Jag hade/har massor av spel :D

Empe
2006-10-04, 19:01
Jag pallar.

Frågan är om jag inte blir sugen på å skaffa en PS3 då ist LOL
Köp en krysslåda nu, sen väntar du till nästa höst med att köpa en ps3. Då finns det rejält med titlar att välja bland och alla "babysjukor" med konsolen har hunnit åtgärdas.

Kwon
2006-10-04, 19:21
Jafan, att lira me Lasse K o resten kan man inte banga.

Men finns det några bra lir online då?

Gears of War kanske?

bluelight
2006-10-04, 20:37
mums, sitter och toklirar NFS:Carbon nu! Fyfan vad lovande det verkar vara! Älskar evon

Keit
2006-10-04, 21:01
mums, sitter och toklirar NFS:Carbon nu! Fyfan vad lovande det verkar vara! Älskar evon

Skitig fps dock, typ 20-25 största delen :/ inte bra för ett bilspel *grr*

Empe
2006-10-04, 21:05
Jag "klarade" nyss Saints Row, inte 100% men klarade alla story-uppdragen. Det var ett väldans dåligt slut imo. Någon annan som gjort alla story-uppdrag och vill kommentera slutet? För att inte förstöra för de som inte klarat alla eller som planerar att köpa spelet så skickas spoilers lämpligast via PM.

Lasse Kongo
2006-10-04, 21:07
Nya NFSdemot var ju ingen höjdare, men men man ska aldrig gå efter ett demo har jag lärt mig.

Kwon: jag har väl typ haft de flesta bra spel man kan ha =)

Nu har jag dock sålt av de flesta så de jag har kvar är; Call of duty 2, Table Tennis, Lego Star Wars II (så grymt), Gudfadern och senast inköpt igår NHL 07, sinnesjukt kul med den nya kontrollen, har spelat så att ögonen är fyrkantiga haha.

Jag tycker faktiskt singleplayer är roligast, spelar inte så mycket live, kan va kul ibland men prio för mig är bra offlinespel helt klart.

Kwon
2006-10-04, 21:20
Det enda som talar emot ett Xbox Live-inköp är ju att det e fattigt med fighting.

Det enda som verkar finnas är ju Dead or Alive (förutom Wrestling-spelet)

Langster
2006-10-05, 10:09
Det enda som talar emot ett Xbox Live-inköp är ju att det e fattigt med fighting.

Det enda som verkar finnas är ju Dead or Alive (förutom Wrestling-spelet)
Det görs helt enkelt inte lika många fightinglir nu som för 5-10 år sedan, tyvärr. På PS3 har du VF5 och Tekken 5 (eller vilket nr det nu blir) och that's it.
Gillar du de äldre spelen, som Street Fighter och UMK så finns de (UMK snart) att ladda ner för en billig penning på 360, kommer säkert fler.
Jag gillar nästan retro-fighting mer än de nya som har 1000 moves med omöjliga knappkombinationer. Har blivit bra mycket bättre på SFII nu pga online-spelande än vad jag någonsin var på 90-talet.

Kwon
2006-10-05, 13:42
Jo jag kollade lite, såg att DET ENDA till Xbox var DOA!

Kan det vara så att dagens gamers inte har samma ninja-feber som de hade förr?

Verkar vara mycket mer lir av "Zelda"-karaktär nuförtiden.

Detta lir får mig dock ganska sugen på Xbox Live!

LoPC_ibBJiQ

Enda jag kan klaga på är att vapenbytet sker i MITTEN av skärmen.

AngelLove
2006-10-05, 14:04
Köpte min 360 i söndags (sent jag vet men har länge väntat på prisnedgång men pallade inte vänta mer). Tog Oblivion till och köpte Ghost Recon Advanced Warfighter igår för jag och en polare från UK lirade demot över Live och det var så förbenat roligt.

För mig som inte gillade Morrowind på PC var Oblivion en enda stor chanstagning, den gick dock hem för spelet är riktigt riktigt kul. Nu har jag inte kommit så långt för jag har mest bara kutat runt och utforskat så mycket jag hittat :P

G.R.A.W, har man gillat denna sortens spel på PC innan och lirar med någon som också gillar att var lite mer taktisk än bara tömma magasin och plocka upp health-potions så är det full pott. Sjukt snyggt, flyter otroligt och man får härliga skratt tillsammans.

Tagit hem en del demos med och de som imponerat mest är Test Drive Unlimited och MotoGP 06. Även PGR 3 kommer jag införskaffa då jag gillade tvåan på gamla boXX.
TDU är sinnes, ut på Ninjan, zooma ner i helmet-läge och sen gasa.. Man behöver knappt skaffa båge när man har detta spelet :D
MotoGP är samma stuk, tar ett tag innan man kopplar alla grejer du kan göra (för mig iaf). Luta fram, bak, broms eller broms fram, broms bak... Allting i rasande speed och med idioter som rammar en.. huga

Elveon är ett spel jag inte sett i tråden, grymt snyggt:
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=12773

Assassins Creed är nämnd, det kommer vara ett måste att handla.

Army of Two, är det ett co-op online så tror jag det har potential...
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=13521

Mass Effect (Splinter Cell): http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=13728

Vill ni vara Jedi så går det bra med, http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=13022

Lasse Kongo
2006-10-05, 14:26
Jo jag kollade lite, såg att DET ENDA till Xbox var DOA!

Kan det vara så att dagens gamers inte har samma ninja-feber som de hade förr?

Verkar vara mycket mer lir av "Zelda"-karaktär nuförtiden.

Detta lir får mig dock ganska sugen på Xbox Live!

LoPC_ibBJiQ

Enda jag kan klaga på är att vapenbytet sker i MITTEN av skärmen.


Mmm kommer bli grymt, men den där snutten är ju ej när man spelar live, eftersom du skriver att du blir sugen på xbox live...

Men det kommer säkerligen bli bra grymt live, det kommer vara 4 vs 4 vilket jag tycker ska bli grymt!

Bra många spel idag som skryter med allt från 16 vs 16 till 32 vs 32 osv, men det blir aldrig någon bra känsla när man kör så många då 99% av de man spelar med är okända finniga amerikaner.

4 vs 4 låter spelarna jobba 2 och 2 om man så vill och splitta i 2 grupper, det låter fan så mycket roligare och man kommer verkligen kunna sammarbeta.

Lasse Kongo
2006-10-05, 14:28
Köpte min 360 i söndags (sent jag vet men har länge väntat på prisnedgång men pallade inte vänta mer). Tog Oblivion till och köpte Ghost Recon Advanced Warfighter igår för jag och en polare från UK lirade demot över Live och det var så förbenat roligt.

För mig som inte gillade Morrowind på PC var Oblivion en enda stor chanstagning, den gick dock hem för spelet är riktigt riktigt kul. Nu har jag inte kommit så långt för jag har mest bara kutat runt och utforskat så mycket jag hittat :P

G.R.A.W, har man gillat denna sortens spel på PC innan och lirar med någon som också gillar att var lite mer taktisk än bara tömma magasin och plocka upp health-potions så är det full pott. Sjukt snyggt, flyter otroligt och man får härliga skratt tillsammans.

Tagit hem en del demos med och de som imponerat mest är Test Drive Unlimited och MotoGP 06. Även PGR 3 kommer jag införskaffa då jag gillade tvåan på gamla boXX.
TDU är sinnes, ut på Ninjan, zooma ner i helmet-läge och sen gasa.. Man behöver knappt skaffa båge när man har detta spelet :D
MotoGP är samma stuk, tar ett tag innan man kopplar alla grejer du kan göra (för mig iaf). Luta fram, bak, broms eller broms fram, broms bak... Allting i rasande speed och med idioter som rammar en.. huga

Elveon är ett spel jag inte sett i tråden, grymt snyggt:
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=12773

Assassins Creed är nämnd, det kommer vara ett måste att handla.

Army of Two, är det ett co-op online så tror jag det har potential...
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=13521

Mass Effect (Splinter Cell): http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=13728

Vill ni vara Jedi så går det bra med, http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=13022

Hm, vad menar du med Mass Effect (splinter cell)?

Du är medveten om att det är 2 olika spel va.

Lasse Kongo
2006-10-05, 14:31
En bild på mannen som förmodligen kommer få mig att hoppa över ett och annat träningspass inom en snar framtid haha

http://media.teamxbox.com/events/gallery/47/1159473328.jpg

Lasse Kongo
2006-10-05, 14:33
Intervju med Cliffy B

http://xboxmovies.teamxbox.com/xbox-360/3692/X06-Gears-of-War-Cliff-Bleszinski-Video-Interview/

Jay-Z
2006-10-05, 14:37
Haha. Du är så fett skönt besatt, Lasse. :D

Lasse Kongo
2006-10-05, 14:39
Haha. Du är så fett skönt besatt, Lasse. :D

Nja, det är en stor jävla hobby som kompleterar träningen, träningen är jobbig och sliter på kroppen, medans tvspel är ren avkoppling för mig, men visst lite nördig är man allt men det trivs jag med, min kroppshydda kompenserar nördigheten haha.

PoiZoN
2006-10-05, 17:58
Nu har jag en liten fråga bara. Jag har funderat läänge på att köpa ett X-box och nu när har fått jobb är det inget snack om saken längre :) Men jag undrar vilket det bästa fotbollsspelet är till lådan. Har hört massa om att Fifa inte längre är det bästa, iaf till Ps2. Så jag undrar hur det ligger till till lådan, är det Fifa som gäller eller?

Empe
2006-10-06, 07:13
Fan va tokig ja blev igår när jag kom hem. Köpte Burnout Revenge, Just Cause och 12 månader Live Gold. Började med att köra lite Burnout Revenge (köpte det för din skull Steffi :)) Och det visade sig vara asroligt, så jag satt några timmar med det.

Sen skulle jag så klart testa Just Cause, men då märker jag att ljudet 'hackar'. Ljudet hackar alltså på en helt ny skiva som varit förseglad och inplastad i affären. Så idag blir det att lämna tillbaka och få en ny skiva alternativt ett annat spel.

Blev också bra sugen på att köpa Final Fantasy XI. Men precis när jag skulle gå till kassan kom jag på att det kanske kostar pengar varje månad, då skulle månadskostnaderna bli för höga, så jag dumpade det liret.

bluelight
2006-10-06, 08:23
Fifan vad najs NFS nya AutoSculp är, snacka om att kunna bestämma själv. Mums, läääängtar tills det kommer ut! Camaron är så jävla go och drifta med :D sladdar på ganska bra!

Empe
2006-10-06, 21:51
Fifan vad najs NFS nya AutoSculp är, snacka om att kunna bestämma själv. Mums, läääängtar tills det kommer ut! Camaron är så jävla go och drifta med :D sladdar på ganska bra!

Fan jag tog bort demot :devil:

Hade sån sjuhelvetes huvudvärk igår så jag va helt borta, måste va då jag tog bort demot. Imorn ska jag lämna tillbaka Just Cause, beställde det 110kr billigare på cdon istället. Och med csn-kortet är det ju fraktfritt därifrån :hbang:

Lasse Kongo
2006-10-08, 12:12
http://www.gametrailer.com/umwatcher.php?id=15282

GOW multiplayer

Empe
2006-10-08, 12:16
http://www.gametrailer.com/umwatcher.php?id=15282

GOW multiplayer
Bra att nån håller liv i tråden.
Gears of War antar jag när det står MULTI PLAYER G.O.W
Det verkar så jävla bra. Gears of War + Assassins Creed när de kommer ut.

Edit: Jaha du hade också skrivit GOW, konstigt att det inte synes förrän jag svarat *screwy*

Solros
2006-10-08, 12:26
Började med att köra lite Burnout Revenge (köpte det för din skull Steffi :)) Och det visade sig vara asroligt, så jag satt några timmar med det.

Jo, sa ju det, så grymt kul!! Vi får lira live snart!!

Lasse Kongo
2006-10-08, 12:27
http://gamevideos.com/video/id/6596

Solros
2006-10-08, 12:33
När kommer gears of war och assassins creed? Verkar vara dom två som är nästa självklara inköp!

Lasse Kongo
2006-10-08, 12:36
Bra att nån håller liv i tråden.
Gears of War antar jag när det står MULTI PLAYER G.O.W
Det verkar så jävla bra. Gears of War + Assassins Creed när de kommer ut.

Edit: Jaha du hade också skrivit GOW, konstigt att det inte synes förrän jag svarat *screwy*

Klart, den här tråden dör inte i första taget.

Lasse Kongo
2006-10-08, 12:42
När kommer gears of war och assassins creed? Verkar vara dom två som är nästa självklara inköp!

GOW 17/11

AC kommer väl inte förren 07 någon gång.

Empe
2006-10-08, 13:11
http://gamevideos.com/video/id/6596
Det sprutar fasansfullt mycket blod :hbang:

Testade demot på COD2 igår, ska nog försöka få tag i det billigt nånstans och sen köpa COD3. Tänk om man hade massvis med pengar. Va många spel man skulle köpa då :D

Pepparkakssmurfen
2006-10-08, 16:12
Finns det någon bra svensk xbox360 sida?

Lasse Kongo
2006-10-08, 16:18
Finns det någon bra svensk xbox360 sida?

Nej, ingen bra direkt, men en riktigt bra är på gång...

Kwon
2006-10-08, 16:43
Kan inte du göra en bra Xbox-sida Lasse?

Jag vill läsa alla dina recensioner och vilka spel du får roidrage av. (dvs vilka man skall undvika)

Mvh
//Gösta Ringholm

Lasse Kongo
2006-10-08, 16:44
Kan inte du göra en bra Xbox-sida Lasse?

Jag vill läsa alla dina recensioner och vilka spel du får roidrage av. (dvs vilka man skall undvika)

Mvh
//Gösta Ringholm

Vore assköj, men har inte tid för det tyvärr.

Pepparkakssmurfen
2006-10-08, 16:56
Nej, ingen bra direkt, men en riktigt bra är på gång...

Finns det några bra europeiska sidor då?(på engelska)

Lasse Kongo
2006-10-08, 17:08
Finns det några bra europeiska sidor då?(på engelska)

Jag gillar denna: www.teamxbox.com

Langster
2006-10-09, 09:25
Nya filmer på Gears of War, tror det är från smygpremiären på den där nya motorsågsmassakernfilmen.
http://leech.thewopples.com/gow/
Fan vad fint det ser ut att bli!

Lasse Kongo
2006-10-09, 09:40
Nya filmer på Gears of War, tror det är från smygpremiären på den där nya motorsågsmassakernfilmen.
http://leech.thewopples.com/gow/
Fan vad fint det ser ut att bli!

*dreggel*

Tittade bara på den första men måste glo på alla när ja kommer hem sen, fan så najs det förhoppningsvis kommer bli tjoohoooooo

TheGovernator
2006-10-09, 14:53
Ni har fått mig på fall.
Den 25:e smäller det :D

Empe
2006-10-10, 18:27
Fick hem Just Cause idag, gick fortare än jag trodde.
Förstår inte blekfet? som klagade så mycket på det. Jag tycker det är skithäftigt :D Snart blir det COD 2 o 3, sen GOW och AC. Brorsan har berättat vad jag ska få i julklapp *cry*: Amped 3 :D

Jag längtar redan nu till att få åka snowboard, både på riktigt och på spelet.

Lasse Kongo
2006-10-10, 22:45
Vet inte riktigt vad jag ska säga: http://www.gametrailers.com/player.php?id=8802&type=mov&pl=game

mer än att jag vill ha nu...

Shadow Warrior
2006-10-11, 05:30
Kan någon vara snäll och förklara för mej hur jag emulerar Xbox spel på 360, kör Sudeki just nu så jag vill gärna ha lite extra acceleration i det om det går, sen tänkte jag köra igenom Halo2 med eftersom jag aldrig tagit mej tid till det.

Sen så undrar jag om någon vet nått om nån kommande mus o tangentbord? För det är ju verklgien skandal att kontrollen inte förbättratts sen gammla boxen liksom... och om nu någon vill påstå att den har det så vill jag att denne testar tex Oblivion och därefter Halo och säger mej vad skildnaden är?

LadyG
2006-10-11, 09:02
Det är bara att plugga in ett USB-tangentbord om du vill ha det.

Trådlösa handkontroller är ganska trevliga f ö.

Du måste vara uppkopplad mot Live, sätt i spelet. X360 kollar själv om det finns en kompatibilitetspatch.

Lätt som en plätt.

Shadow Warrior
2006-10-11, 14:35
Det är bara att plugga in ett USB-tangentbord om du vill ha det.

Trådlösa handkontroller är ganska trevliga f ö.

Du måste vara uppkopplad mot Live, sätt i spelet. X360 kollar själv om det finns en kompatibilitetspatch.

Lätt som en plätt.

Aha trodde d skulle vara komplicerat haha, tack för den :)

Empe
2006-10-12, 00:23
Kan någon vara snäll och förklara för mej hur jag emulerar Xbox spel på 360, kör Sudeki just nu så jag vill gärna ha lite extra acceleration i det om det går, sen tänkte jag köra igenom Halo2 med eftersom jag aldrig tagit mej tid till det.

Sen så undrar jag om någon vet nått om nån kommande mus o tangentbord? För det är ju verklgien skandal att kontrollen inte förbättratts sen gammla boxen liksom... och om nu någon vill påstå att den har det så vill jag att denne testar tex Oblivion och därefter Halo och säger mej vad skildnaden är?
Du kan väl ändå inte jämföra xbox-spel med xbox-spel bara på annan konsol. Det är ju speltillverkarna som väljer hur spelet ska se ut, inte konsolen. Jämför du däremot Halo med kommande Halo 3 till 360n så ska du få se en markant skillnad.

Shadow Warrior
2006-10-12, 05:37
Du kan väl ändå inte jämföra xbox-spel med xbox-spel bara på annan konsol. Det är ju speltillverkarna som väljer hur spelet ska se ut, inte konsolen. Jämför du däremot Halo med kommande Halo 3 till 360n så ska du få se en markant skillnad.

Nu var det känsligheten och precisionen på kontrollen jag diskuterade, den har inte blivit bättre, faktum är att endast Bungie och Bethseda har lyckats fått till den och det verkar inte som om hårdvaran (handkontrollen) är bättre på 360 utan det hänger fortfarande på skilcklig programering för att få en mjuk och fin styrning som för den delen inte har så påtaglig styrningshjälp att man känner sej dum.

Angående Halo 3 så tyckte jag inte mellanscekvencen vi fick se var mer imponerande än mellanscekvenseran var i orginalet, att visa en mellanscekvens och sen låta folk tro att det kommer se ut så är ju bara dumt, självklart kommer det se ut så om inte när du styr. 360 har ju ganska simpel prestanda med andra ord vi vet vad den klarar av eftersom det är PC grejjer i skulle man kunna säga så utvecklingen kommer nog inte vara så lång och stor som den vi sett på PS2 fronten, fast även där maxades ju prestandan i ett av det tidigare spelen (MGS2 mf) men endast av specifika spelbolag, 360 är simplare som sagt på gott och ont.

LarsK
2006-10-12, 06:10
Jag ska åka till Usa (Hawaii) i december. Är det någon fördel att köpa en amerikansk Xbox 360 istället för en japansk?
Båda Japan och Usa har 110v och NTSC.

Live konto, kostar det pengar? Vad behövs det till? Vad jag förstått är det för att spela online, men vad mer?

Jag är grymt sugen på GOW efter att ha sett trailern. :thumbup:

backflash
2006-10-12, 09:09
Jag ska åka till Usa (Hawaii) i december. Är det någon fördel att köpa en amerikansk Xbox 360 istället för en japansk?
Båda Japan och Usa har 110v och NTSC.

Live konto, kostar det pengar? Vad behövs det till? Vad jag förstått är det för att spela online, men vad mer?

Jag är grymt sugen på GOW efter att ha sett trailern. :thumbup:


Jag skulle tro att spelen är låsta till regioner. Fördelen med Japan är att de faktiskt ligger i R2 (så som europa) om du tänkt dra förbi här en sväng (där finns converters 110->~220v som tål hyfsat mycket (de kostar hyfsat mycket också), men det är nog bättre att isåfall köpa ett extra nätagg ifall möjligthet finns för detta). Ifall du stannar på hawaii är det med samma tankesätt en amerikansk box som gäller. Och likadant: japansk box i japan. Detta förutsätter att du inte chippar den - isåfall är det nog fritt fram där det är billigast. Där finns en del reg.fria spel ifs, men ja... de är inte direkt jättemånga.

oj det där lät virrigt...
Det andra får någon annan svara på.

Langster
2006-10-12, 10:32
Angående Halo 3 så tyckte jag inte mellanscekvencen vi fick se var mer imponerande än mellanscekvenseran var i orginalet, att visa en mellanscekvens och sen låta folk tro att det kommer se ut så är ju bara dumt, självklart kommer det se ut så om inte när du styr. 360 har ju ganska simpel prestanda med andra ord vi vet vad den klarar av eftersom det är PC grejjer i skulle man kunna säga så utvecklingen kommer nog inte vara så lång och stor som den vi sett på PS2 fronten, fast även där maxades ju prestandan i ett av det tidigare spelen (MGS2 mf) men endast av specifika spelbolag, 360 är simplare som sagt på gott och ont.
Halo 3 var dock i realtime, gjord med den motor som ska driva Halo 3 och körs på en 360. Så hur du menar med att det inte kommer att se ut så förstår jag inte. Det handlar ju inte om pre-rendered PS3-grejer.
Bara för att det är "PC grejjer" i den betyder knappast att spelen inte kommer att fortsätta att bli snyggare och mer avancerade. På PC så försöker ju inte utvecklarna få ut mer prestanda ur gammal hårdvara utan siktar alltid in sig på senaste grafikkorten osv. 360 är trots allt en konsoll, oavsett vad som finns i den och spelen kommer att fortsätta utvecklas under dess livstid i takt med utvecklarnas erfarenheter med hårdvaran. Gamla vanliga Xboxen bestod ju också av "PC grejjer" men jämför grafiken i Halo 1 och 2 så kommer du att se att en dramatisk utveckling skedde under ett par år.
Tror du det är nåt magiskt med komponenterna i andra konsoller såsom PS2 som typ genomgår någon evolution? (Eftersom det inte är PC-grejjer... RAM-minne, processor...)

Har du ens sett Gears of War? Det finns inget som är så snyggt på PC i dagsläget. Det kommer att vara det snyggaste spelet på alla plattformar tills Crysis släpps på PC.

Lasse Kongo
2006-10-12, 10:55
Halo 3 var dock i realtime, gjord med den motor som ska driva Halo 3 och körs på en 360. Så hur du menar med att det inte kommer att se ut så förstår jag inte. Det handlar ju inte om pre-rendered PS3-grejer.
Bara för att det är "PC grejjer" i den betyder knappast att spelen inte kommer att fortsätta att bli snyggare och mer avancerade. På PC så försöker ju inte utvecklarna få ut mer prestanda ur gammal hårdvara utan siktar alltid in sig på senaste grafikkorten osv. 360 är trots allt en konsoll, oavsett vad som finns i den och spelen kommer att fortsätta utvecklas under dess livstid i takt med utvecklarnas erfarenheter med hårdvaran. Gamla vanliga Xboxen bestod ju också av "PC grejjer" men jämför grafiken i Halo 1 och 2 så kommer du att se att en dramatisk utveckling skedde under ett par år.
Tror du det är nåt magiskt med komponenterna i andra konsoller såsom PS2 som typ genomgår någon evolution? (Eftersom det inte är PC-grejjer... RAM-minne, processor...)

Har du ens sett Gears of War? Det finns inget som är så snyggt på PC i dagsläget. Det kommer att vara det snyggaste spelet på alla plattformar tills Crysis släpps på PC.


Det är så pass alltså, har inte så stor koll på PCvärlden.

Dock är jag inte så intresserad av hur spel ser ut, visst är det ingen nackdel att spelen är snygga, men för mig är det endast spelkänsla som gäller, ett spel kan vara hur snyggt som helst men efter 5 min vill man bara slänga skiten, tvärtom finns det fula spel som man kan hänge sig åt timme efter timme för att känslan är superb.

Vad jag vill säga är att GOW verkar kunna leverera på alla plan, jag försöker dock inte tänka på spelet för mycket, orka hypa för mycket, tar bara massa energi som jag inte har :D

Men FYFAN vad jag längtar, slutar tidigt den dagen det släpps och sedan ledig hela helgen, sa någon extremt svarta ringar under ögonen och helt tömd i kroppen :laugh:

AngelLove
2006-10-12, 11:53
Lasse:
Det såg ut som en Splinter Cell-uppföljare och jag tyckte mig se någon text någonstans som det stod SC på... Att det var två olika visste jag ja men trodde de hängde ihop :$

Allmänt:
Har nu köpt Chapter 2 på G.R.A.W online.. Sjukt enkelt och så mycket mer roligt man fick... NICE NIcE NICE... Här skall headshottas ;)

Shadow Warrior
2006-10-12, 17:29
Givetvis kommer en utveckling ske på 360 med eftersom man sattsar på optimering som alla andra konsoler men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna göra nånting mycket snyggare/större än Oblivion med den hårdvaran som sitter i, för att göra det mycket snyggare behöver miljöerna begränsan (tänk Q4) osv...

Och visst tror jag att demot på Halo 3 visades med den grafikmotor och prestanda som spelet/konsolen har, ingen tvekan MEN det är lite skildnad på att visa in game grafik där man styr själv och där man ser på därför kallar jag det en mellanscekvens och därmed sågar jag det, inget bättre än vad sony brukar göra med andra ord.

För övrigt så tror jag GOW kommer suga, ännu ett Quake 4/Doom 3/RTC Wolfenstein/whatever spel.

Ni kommer väl ihåg hur revolutionerande AIn och striderna skulle vara O Wolfenstein? Fiender gömmer sej och söker upp dej osv, funkade det? Var det roligt? Gow kommer falla på samma sätt men ni kommer att gilla det. Ni den ignoranta massan alltså.

För övrigt så tror jag Microsoft och 360 kommer bli det starkaste formatet totalt sett även om uppslutningen i Asien inte kommer bli den bästa, men betydligt bättre än orginalet ingen tvekan.

Jag vet att jag kan va dryg men vafan... nä nu ska jag gå o spela Valkyrie Profile 2 på min kära PS2, sådeså!

Lasse Kongo
2006-10-12, 17:33
Ryktas om att det kommer att bli stöd för divx xvidformat vid nästa uppdatering :thumbup:

mangemani
2006-10-12, 17:37
blir man så tvungen att bita i det sura äpplet och köpa en ny xbox när den där uppdateringen är klar?

Lasse Kongo
2006-10-12, 17:41
blir man så tvungen att bita i det sura äpplet och köpa en ny xbox när den där uppdateringen är klar?

Nej förfan, släpper de en uppdatering så kommer det upp så fort du går in på lajven.

Det har faktiskt hänt en hel del sen ja köpte min för ett år sedan, det känns som de verkligen tänker på att förbättra saker och ting för oss konsumenter.

mangemani
2006-10-12, 17:48
Nej förfan, släpper de en uppdatering så kommer det upp så fort du går in på lajven.

Det har faktiskt hänt en hel del sen ja köpte min för ett år sedan, det känns som de verkligen tänker på att förbättra saker och ting för oss konsumenter.


ok,men den där nya processorn eller vad det nu var(nått hårdvaru iaf),då får man väl så lov att köpa ny eller kan man skicka in den gratis så dom fixar det åt en?

Lasse Kongo
2006-10-12, 17:57
ok,men den där nya processorn eller vad det nu var(nått hårdvaru iaf),då får man väl så lov att köpa ny eller kan man skicka in den gratis så dom fixar det åt en?

Vet inte, men iomed att de byter ut alla som är producerade före årskiftet 06 gratis så finns det nog risk att det kan bli något liknande, hör ett svagt "lurade konsumenter" i bakgrunden annars...

Empe
2006-10-13, 00:23
Givetvis kommer en utveckling ske på 360 med eftersom man sattsar på optimering som alla andra konsoler men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna göra nånting mycket snyggare/större än Oblivion med den hårdvaran som sitter i, för att göra det mycket snyggare behöver miljöerna begränsan (tänk Q4) osv...

Och visst tror jag att demot på Halo 3 visades med den grafikmotor och prestanda som spelet/konsolen har, ingen tvekan MEN det är lite skildnad på att visa in game grafik där man styr själv och där man ser på därför kallar jag det en mellanscekvens och därmed sågar jag det, inget bättre än vad sony brukar göra med andra ord.

För övrigt så tror jag GOW kommer suga, ännu ett Quake 4/Doom 3/RTC Wolfenstein/whatever spel.

Ni kommer väl ihåg hur revolutionerande AIn och striderna skulle vara O Wolfenstein? Fiender gömmer sej och söker upp dej osv, funkade det? Var det roligt? Gow kommer falla på samma sätt men ni kommer att gilla det. Ni den ignoranta massan alltså.

För övrigt så tror jag Microsoft och 360 kommer bli det starkaste formatet totalt sett även om uppslutningen i Asien inte kommer bli den bästa, men betydligt bättre än orginalet ingen tvekan.

Jag vet att jag kan va dryg men vafan... nä nu ska jag gå o spela Valkyrie Profile 2 på min kära PS2, sådeså!

C.U.A.F.R.A.G.T.B.Y.A.G.N.T.D.I.O.T

Shadow Warrior
2006-10-13, 05:36
C.U.A.F.R.A.G.T.B.Y.A.G.N.T.D.I.O.T

Ibland förstår jag inte vad den ignoranta massan säger... :Virro

Langster
2006-10-13, 12:21
Givetvis kommer en utveckling ske på 360 med eftersom man sattsar på optimering som alla andra konsoler men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna göra nånting mycket snyggare/större än Oblivion med den hårdvaran som sitter i, för att göra det mycket snyggare behöver miljöerna begränsan (tänk Q4) osv...

Och visst tror jag att demot på Halo 3 visades med den grafikmotor och prestanda som spelet/konsolen har, ingen tvekan MEN det är lite skildnad på att visa in game grafik där man styr själv och där man ser på därför kallar jag det en mellanscekvens och därmed sågar jag det, inget bättre än vad sony brukar göra med andra ord.

För övrigt så tror jag GOW kommer suga, ännu ett Quake 4/Doom 3/RTC Wolfenstein/whatever spel.

Ni kommer väl ihåg hur revolutionerande AIn och striderna skulle vara O Wolfenstein? Fiender gömmer sej och söker upp dej osv, funkade det? Var det roligt? Gow kommer falla på samma sätt men ni kommer att gilla det. Ni den ignoranta massan alltså.

För övrigt så tror jag Microsoft och 360 kommer bli det starkaste formatet totalt sett även om uppslutningen i Asien inte kommer bli den bästa, men betydligt bättre än orginalet ingen tvekan.

Jag vet att jag kan va dryg men vafan... nä nu ska jag gå o spela Valkyrie Profile 2 på min kära PS2, sådeså!
Jag tycker dock att grafiken i Oblivion skulle ha kunnat vara bättre, ansikten och sånt var inte så värst fina. Det går alltid att designa spel snyggare, det har ju inte bara med tekniska att göra. Men jag är övertygad om att vi kommer att få se mer grafiskt avancerade spel än Oblivion på 360. Det är inte bara hårdvara som utvecklas, även komprimeringstekniker, fysikmotorer osv.
Jag tyckte om Doom 3, Q4 och Wolfenstein. de gav mig minst lika mycket nöje som Oblivion, men under en kortare tid. Och eftersom jag har arbete och annat som tar tid så är det rätt skönt med spel som inte kräver 100 timmar av en. Spel behöver inte vara så otroligt nyskapande, det räcker för mig med skön känsla, bra grafik och att jag tycker att det är KUL att spela. Vad du tror är sofistikerade (???) spel bryr jag mig inte om. Jag har nog spelat minst lika många spel som du och har kört igenom alla gamla FF på SNES (när de var aktuella - bara för att ge dig lite perspektiv på hur mycket äkta gejmer jag är! =)) och jag är så jävla trött på japansk skit.
Gears of War - fet action, bra grafik - Langster är glad.

Att jämföra Halo 3 sekvensen med förenderad "PS3 grafik" är ju ett skämt. Halo 3 gav en inblick i vad man kan förvänta sig grafiskt medans förrenderad grafik ger falska förväntningar. Kan dock inte säga att jag blev så värst imponerad av den sekvensen heller, men det var iaf ärligt. (Och om du verkligen spelat Halo på xbox så kommer du att se att trean ser väldigt mycket bättre ut ändå oavsett om det är mellansekvenser eller inte.)

Langster
2006-10-13, 12:22
Förresten tror jag att vi redan i Alan Wake kommer att få se mer grafiskt avancerade öppna miljöer än vad som fanns i Oblivion.

johnnytex
2006-10-13, 13:27
Förresten tror jag att vi redan i Alan Wake kommer att få se mer grafiskt avancerade öppna miljöer än vad som fanns i Oblivion.

Alan Wake ser riktigt intressant ut. Är det X(box)klusivt för helvarvet eller kommer det till PC senare?

mellanscekvens x 101

Det heter mellansekvens ffs! Du har stavat fel så många gånger att jag inte kunde hålla mig.

Langster
2006-10-13, 13:45
Alan Wake ser riktigt intressant ut. Är det X(box)klusivt för helvarvet eller kommer det till PC senare?
Vad jag vet som kommer det samtidigt till 360 och Vista. (Verkar vara så att Vista kommer att bli ett krav för många spel framöver). Så det är Microsoft exklusivt, inte xbox-exklusivt.

Empe
2006-10-13, 15:02
Har upptäckt med Just Cause att det är omöjligt att ta sig ut från fordon som ligger på sidan. Och ibland går det inte att gå ifrån ett vapen som sitter fast på en bil.

Keit
2006-10-13, 15:13
Phantasy Star Universe OpenBeta ute på marketplace. om ni är intresserade :>

Empe
2006-10-13, 15:34
Phantasy Star Universe OpenBeta ute på marketplace. om ni är intresserade :>
Bra tips, tackar

Kwon
2006-10-13, 17:48
Gears of War är ett sådant powerful lir att man nästan skaffar en Xbox 360 Live-konsol enbart för det.

mangemani
2006-10-13, 18:14
Phantasy Star Universe OpenBeta ute på marketplace. om ni är intresserade :>


bah,man måste ju ha gold medlemskapet för det:(

Keit
2006-10-13, 18:31
bah,man måste ju ha gold medlemskapet för det:(


*tips* Om du nyreggar ett nytt konto på usa/europa/japan Live! så får du en gratis månad guld :) *tips*

mangemani
2006-10-13, 18:32
*tips* Om du nyreggar ett nytt konto på usa/europa/japan Live! så får du en gratis månad guld :) *tips*


please explain how:)

Keit
2006-10-13, 19:13
Hmm, är väl bara att regga en ny hotmailadress eller så, och sen skapar du ett konto med den adressen :S

mangemani
2006-10-13, 19:27
går det verkligen?jag menar,min epostadress är redan registrerad på själva xboxen(den man skriver in när man för första gången reggar sej på liven via xboxen).
om jag nu skulle skaffa ett nytt hotmail konto så skulle det nog inte kunna användas på xboxen pga att min nuvarande hotmail redan är registrerad på den.
men jag tänker logiskt nu...har du själv försökt?hur gjorde du isf?

Keit
2006-10-13, 19:29
nej du kan regga flera emailadresser på en xbox. Jag har 2st europakonton och 1st japankonto :)

Ryska_raketen
2006-10-14, 07:47
Jao , ja tänkte köpa (kanske :/ )

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_ViewStandardCatalog-ProductPaging;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000Bfy tkrFz?CatalogCategoryID=OiLD4QFW_QMAAAEI7LdEyQoQ&filename=productpage_text&windowtitle=Konsol

Hade ni köpt den som har "allt" eller den utan, för att sedan komplettera med det som behövs. vad behövs egentligen?:em:

Empe
2006-10-14, 09:45
Jao , ja tänkte köpa (kanske :/ )

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_ViewStandardCatalog-ProductPaging;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000Bfy tkrFz?CatalogCategoryID=OiLD4QFW_QMAAAEI7LdEyQoQ&filename=productpage_text&windowtitle=Konsol

Hade ni köpt den som har "allt" eller den utan, för att sedan komplettera med det som behövs. vad behövs egentligen?:em:
Köp Premium. För att spela online och kunna spara dina spel så behöver du en hårddisk eller minneskort, bara minneskortet kostar 3-400kr och det är inte ens 1gb stort. Mitt tips är att köpa Premium på en gång, då får du ju headset och trådlös dosa på köpet också.

Ryska_raketen
2006-10-14, 11:33
Köp Premium. För att spela online och kunna spara dina spel så behöver du en hårddisk eller minneskort, bara minneskortet kostar 3-400kr och det är inte ens 1gb stort. Mitt tips är att köpa Premium på en gång, då får du ju headset och trådlös dosa på köpet också.


jag gjorde det nu =) tack tack.

Lasse Kongo
2006-10-14, 14:28
Phantasy Star Online och Splinter Celldemos ute på Marketplace, båda onlinedemos.

PSO har jag inte hunnit testa så mkt men verkar inte vara ngt höjdare, Splinter Cell däremot ger mersmak, fyfan så ångestladdat när man spelar som spion och laddar ner en fil och ska ta sig levande ut med filen *GAH*

Bra skit, blir nog ett köp om kampanjen är stabil.

Ryska_raketen
2006-10-14, 20:09
FAN! Ja kommer inte in på xbox live, när den söker efter ip adress så står det connection failed :/ Pwned e jag. Någon som vet what to do=?

Shadow Warrior
2006-10-15, 09:29
Ok, har testat alla min Xbox spel på 360 nu och det inget av dem funkar, står "This original xbox game is no supported och your Xbox 360"

och sen hänvisas man till Xbox.com/games där jag inte finner någon lista på spel som har stöd, sökte på Halo 2 och där står det att endast map paketet har stöd för 480pi inte spelet i sej som jag trodde var 100% kompetibelt? Nu har jag inte testat just Halo 2 men på Sudeki står det att det har stöd för 480pi men det funkar inte heller...

???

Shadow Warrior
2006-10-15, 12:41
jag hittade listan: http://www.xbox.com/sv-SE/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Då var det precis som jag trodde då... bakåtkompatibiliteten hoss 360 suger stenhårt.

RYSKA_RAKETEN: Stäng av datorn, stäng av elen till din bredbandsgrunka, sätt på den igen och starta din 360, så gjorde jag nyss när den också hävade att IPn var fel, troligtvis för att dator hade den IPn fortfarande trotts att jag dragit ut bredbandssladden (har bara en liksom).

n1tro
2006-10-15, 15:19
jag hittade listan: http://www.xbox.com/sv-SE/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Då var det precis som jag trodde då... bakåtkompatibiliteten hoss 360 suger stenhårt.

RYSKA_RAKETEN: Stäng av datorn, stäng av elen till din bredbandsgrunka, sätt på den igen och starta din 360, så gjorde jag nyss när den också hävade att IPn var fel, troligtvis för att dator hade den IPn fortfarande trotts att jag dragit ut bredbandssladden (har bara en liksom).

mm bakåtkompatibiliteten är inge vidare ;/ .

ps. guns of the patriots, du gillar det, men sitter på ett xbox360? :D eller tillhör du den lyckliga skaran som har råd med båda ? :D. eller i framtiden då, när det släpps ;)

Shadow Warrior
2006-10-15, 16:13
mm bakåtkompatibiliteten är inge vidare ;/ .

ps. guns of the patriots, du gillar det, men sitter på ett xbox360? :D eller tillhör du den lyckliga skaran som har råd med båda ? :D. eller i framtiden då, när det släpps ;)

Jag jobbar hårt för att ha råd att köpa alla konsoler! :D Måste ju ha GOTP även om så Sony går under med den nya konsolen. MGS2 är det andra spelet som jag vill säga har påverkar mej så starkt att det förändrat mitt liv (även om jag inte kan förklara hur)(det första är såklart FF7, behövs nog inte ens nämnas..). Får tårar i ögonen bara jag ser inledningen till MGS2 haha.

Ryska_raketen
2006-10-15, 16:17
jag hittade listan: http://www.xbox.com/sv-SE/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Då var det precis som jag trodde då... bakåtkompatibiliteten hoss 360 suger stenhårt.

RYSKA_RAKETEN: Stäng av datorn, stäng av elen till din bredbandsgrunka, sätt på den igen och starta din 360, så gjorde jag nyss när den också hävade att IPn var fel, troligtvis för att dator hade den IPn fortfarande trotts att jag dragit ut bredbandssladden (har bara en liksom).


tack, ska fan testa det nu!

Empe
2006-10-15, 23:03
HÄR (http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/review/R105771.html) är en recension som stämmer bra på Just Cause.

Nu har jag klarat alla story-uppdrag, och det blev jävligt enformigt i längden. Ska byta in det på Game mot nåt annat roligt som inte är så dyrt.

LarsK
2006-10-16, 02:12
och sen hänvisas man till Xbox.com/games där jag inte finner någon lista på spel som har stöd, sökte på Halo 2 och där står det att endast map paketet har stöd för 480pi inte spelet i sej som jag trodde var 100% kompetibelt? Nu har jag inte testat just Halo 2 men på Sudeki står det att det har stöd för 480pi men det funkar inte heller...
???
Lite relaterad fråga, är det olika upplösningar som krävs av displayn för olika spel? Kan man spela t.ex Gears of War på en 480i TV? Jag har ingen högupplöst TV, bara en projektor som klarar 1080i.

Shadow Warrior
2006-10-16, 05:36
Lite relaterad fråga, är det olika upplösningar som krävs av displayn för olika spel? Kan man spela t.ex Gears of War på en 480i TV? Jag har ingen högupplöst TV, bara en projektor som klarar 1080i.

Man kan inte välja upplösning så vitt jag vet, men kabeln man sätter i TVn avgör ju hurvida upplösningen TVn klarar visas, i en vanlig tv är det ju inte nån mening med att ha annat än scart, men klarar den 480 som du säger så räcker inte scart.

1080 i på projector borde väl funka fint, har alldrig sett det dock men next gen spelen har bara två varianter 700(nånting) och 1080, det sägs att PS3 spelen kommer att vara på den lägre men jag vet inte hur det blev med det...

LarsK
2006-10-16, 05:51
Man kan inte välja upplösning så vitt jag vet, men kabeln man sätter i TVn avgör ju hurvida upplösningen TVn klarar visas, i en vanlig tv är det ju inte nån mening med att ha annat än scart, men klarar den 480 som du säger så räcker inte scart.

1080 i på projector borde väl funka fint, har alldrig sett det dock men next gen spelen har bara två varianter 700(nånting) och 1080, det sägs att PS3 spelen kommer att vara på den lägre men jag vet inte hur det blev med det...
Så det finns inget krav i Xbox 360 eller t.ex Gears of War att lägsta upplösningen för inkopplad display (TV, projector) ska vara 720i/p eller liknande. Det enda som kommer hända om jag pluggar in min Xbox 360 i en vanlig TV är att upplösningen kommer blir låg?

Next gen spel, menar du nästa generations konsoller eller spel för befintliga konsoller? Det hade inte varit särskilt kul om alla spel för Xbox 360 som kommer nästa år kräver 720i som lägsta upplösning, om man inte har en sån TV.

Empe
2006-10-16, 07:18
Så det finns inget krav i Xbox 360 eller t.ex Gears of War att lägsta upplösningen för inkopplad display (TV, projector) ska vara 720i/p eller liknande. Det enda som kommer hända om jag pluggar in min Xbox 360 i en vanlig TV är att upplösningen kommer blir låg?

Next gen spel, menar du nästa generations konsoller eller spel för befintliga konsoller? Det hade inte varit särskilt kul om alla spel för Xbox 360 som kommer nästa år kräver 720i som lägsta upplösning, om man inte har en sån TV.
Next gen kallas det fortfarande bara för att ps3 inte släppts :devil: så fort det släpps så kommer next gen få en helt annan betydelse.

Langster
2006-10-16, 08:29
Så det finns inget krav i Xbox 360 eller t.ex Gears of War att lägsta upplösningen för inkopplad display (TV, projector) ska vara 720i/p eller liknande. Det enda som kommer hända om jag pluggar in min Xbox 360 i en vanlig TV är att upplösningen kommer blir låg?

Next gen spel, menar du nästa generations konsoller eller spel för befintliga konsoller? Det hade inte varit särskilt kul om alla spel för Xbox 360 som kommer nästa år kräver 720i som lägsta upplösning, om man inte har en sån TV.
På standard TV kommer du alltid och bara att kunna spela i 480i. Det har inget med spelen att göra, de är i 720p men samplas till den upplösning som man väljer/TV:n klarar.

Langster
2006-10-16, 08:33
Ok, har testat alla min Xbox spel på 360 nu och det inget av dem funkar, står "This original xbox game is no supported och your Xbox 360"

och sen hänvisas man till Xbox.com/games där jag inte finner någon lista på spel som har stöd, sökte på Halo 2 och där står det att endast map paketet har stöd för 480pi inte spelet i sej som jag trodde var 100% kompetibelt? Nu har jag inte testat just Halo 2 men på Sudeki står det att det har stöd för 480pi men det funkar inte heller...

???
Halo 2 funkar utmärkt, hela spelet, det är dessutom i 480p, hela spelet, vilket gör att man kan spela det med VGA-kabel på monitor om man så önskar.
Jag har Halo 2, Ninja Gaiden Black, Halo 1 och Fable och alla funkar felfritt. Halo 2 och Ninja Gaiden stöder 480p, spelar man dem på monitor så samplas de till den upplösning man valt, vilket blir ett jävla lyft grafiskt!

LarsK
2006-10-16, 08:49
Tack Langster!

AngelLove
2006-10-16, 14:06
Phantasy Star Universe är ju bara så jädrans fett...
Spelat det sedan de släppte demot på Marketplace med en polare från UK och detta kommer bli ett måste-köp. Bara hoppas att de inte kommer ta en månadssumma för att spela. Man pröjsar ju redan för Live-möjligheten. Och dessutom, hoppas karaktären man gjort nu kommer fungare även när spelet släppts, massa timmar annars som "går förlorade" :(

Lasse Kongo
2006-10-16, 14:16
Imorgon, exakt en månad kvar tills GOW kommer...

*tända ljus och rökelse*

Lasse Kongo
2006-10-16, 14:17
Splinter Cell Singleplayerdemo ska komma närsomhelst.

Lasse Kongo
2006-10-16, 14:19
Kom på en till, Rainbow 6 Vegas kommer som demo 23/10.

Fan, kommer sjukt mkt smaskigt nu, kul med demos =)

Lasse Kongo
2006-10-17, 14:42
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=111260&st=1230&searchtime=

Ngn snubbe som lirat GOW, är väl säkert någon skribent.

mangemani
2006-10-17, 14:54
GOW bokat och klart,splinter cell testat,rainbow5 är inte mitt slags spel.
men jag vill ju åt assasin creed,NU:(
hur är det med det spelet egentligen?ska det komma enbart till pc och 360 eller dyker det upp på PS3 med?

Empe
2006-10-18, 11:59
Blev frustrerad igår när inte Live funkade att komma in på. Har inte hunnit testat idag då jag ligger hemma och är dödssjuk, så jag har sovit hela dagen. Ska bli kul att logga in och se ifall det har kommit några nya demos.

Ett annat spel jag tittade på är Import Tuner Challenge (tror det heter så). Vad tror ni om det? Bara en dålig NFS-kopia eller ett hejdundrandes spel med massvis av skoj och stort antal speltimmar framför sig?

Lasse Kongo
2006-10-18, 12:01
Blev frustrerad igår när inte Live funkade att komma in på. Har inte hunnit testat idag då jag ligger hemma och är dödssjuk, så jag har sovit hela dagen. Ska bli kul att logga in och se ifall det har kommit några nya demos.

Ett annat spel jag tittade på är Import Tuner Challenge (tror det heter så). Vad tror ni om det? Bara en dålig NFS-kopia eller ett hejdundrandes spel med massvis av skoj och stort antal speltimmar framför sig?

Svårt att säga eftersom ingen spelat det ännu ;)

Men ett tips: köp och prova *kissass*

Herkulez
2006-10-18, 12:03
Imorgon, exakt en månad kvar tills GOW kommer...

*tända röka och ljus*
:eating:


satt hos polaren och spelade fifa 2006....muhahahah va chef jag är på det, krossade alla 5 polare

Empe
2006-10-18, 12:04
Svårt att säga eftersom ingen spelat det ännu ;)

Men ett tips: köp och prova *kissass*
Köpa från Game och testa sen lämna tillbaka det om det är kasst och säga att ens lillebrorsa inte ville ha det i födelsedagspresent. Eller går de med på att ge tillbaka pengarna utan nån konkret anledning til lvarför man lämnar tillbaka det?

Lasse Kongo
2006-10-18, 12:09
Jag har alltid 10dgrs öppet köp, pengarna tillbaka eller nytt spel på Game.

Vet inte hur det är på andra Game men mig skulle de aldrig våga att säga emot för den delen.

Lasse Kongo
2006-10-18, 12:10
:eating:


satt hos polaren och spelade fifa 2006....muhahahah va chef jag är på det, krossade alla 5 polare

Ofyfan, visste inte att du hade så många polare faktiskt *rolleyes*

Herkulez
2006-10-18, 12:11
Ofyfan, visste inte att du hade så många polare faktiskt *rolleyes*
jag har vunnit pengar

Lasse Kongo
2006-10-18, 12:11
jag har vunnit pengar

Jag suger bra.

Empe
2006-10-18, 12:12
Jag har alltid 10dgrs öppet köp, pengarna tillbaka eller nytt spel på Game.

Vet inte hur det är på andra Game men mig skulle de aldrig våga att säga emot för den delen.
Ska deffa lite sen tar jag på mig brorsans tröja (nej han har inte bara en) sen kan jag gå dit och spänna blicken i dom ifall dom inte ger mig pengarna tillbaka eller ett nytt spel.

Lasse Kongo
2006-10-18, 12:14
Ska deffa lite sen tar jag på mig brorsans tröja (nej han har inte bara en) sen kan jag gå dit och spänna blicken i dom ifall dom inte ger mig pengarna tillbaka eller ett nytt spel.

Ja, eller annars kollar du på kvittot, står det 10dgrs öppet köp behöver du inte lona din brushas tröja :D

Empe
2006-10-18, 15:41
Nu blev jag besviken igen när jag inte kom in på Live. Jag kunde connecta, men när jag skulle leta demos så blev det bajs!!!!!!!!!!!!! *grr*

Langster
2006-10-18, 16:18
Nu blev jag besviken igen när jag inte kom in på Live. Jag kunde connecta, men när jag skulle leta demos så blev det bajs!!!!!!!!!!!!! *grr*
Xbox Live genomgår underhåll. Allt ska funka senare idag.

Langster
2006-10-18, 16:19
Blev frustrerad igår när inte Live funkade att komma in på. Har inte hunnit testat idag då jag ligger hemma och är dödssjuk, så jag har sovit hela dagen. Ska bli kul att logga in och se ifall det har kommit några nya demos.

Ett annat spel jag tittade på är Import Tuner Challenge (tror det heter så). Vad tror ni om det? Bara en dålig NFS-kopia eller ett hejdundrandes spel med massvis av skoj och stort antal speltimmar framför sig?
Jag tror att Import Tuner är en dålig NFS-kopia, sämre än NFS.

Empe
2006-10-18, 16:20
Xbox Live genomgår underhåll. Allt ska funka senare idag.
Stog ju igår kväll att det skulle vara igång kl 8 imorse GMT alltså kl 9 här. Värre än Blizzard imo.

Langster
2006-10-18, 16:22
Stog ju igår kväll att det skulle vara igång kl 8 imorse GMT alltså kl 9 här. Värre än Blizzard imo.
De kanske har problem då? Herregud, klara dig en dag utan Live!

Empe
2006-10-18, 16:25
De kanske har problem då? Herregud, klara dig en dag utan Live!
Inte när jag sitter hemma och är dödssjuk, måste ju ha nånting att göra ffs. Åka runt å stajla bilar på Saints Row är inte så underhållande i längden.