handdator

Visa fullständig version : Träningsresa - var?


mini
2006-06-30, 09:35
Är det någon som har tips på ett bra (och gärna billigt) ställe man kan resa till och träna? Någon som testat något gym på Kreta?

paddanboy
2006-06-30, 09:37
Grekland är ju inte direkt billigt. Inte Turkiet eller Spanien heller.

Men det går leva billigt där också, ta något ställe i medelhavski, det finns gym på det flesta orter på ett eller annat sätt.

daja
2006-06-30, 09:38
Är det någon som har tips på ett bra (och gärna billigt) ställe man kan resa till och träna? Någon som testat något gym på Kreta?
Resa till Kreta för att träna, skojar du nu eller!?

mini
2006-06-30, 09:38
Resa till Kreta för att träna, skojar du nu eller!?
Nä, varför skulle jag det?

Piranha
2006-06-30, 09:39
Är det någon som har tips på ett bra (och gärna billigt) ställe man kan resa till och träna? Någon som testat något gym på Kreta?


Grekland är gymtätt och bra.

Annars läste jag om ett ställe i Mexico där man kan skriva in sig på en "camp", amerikanska läkare monitorerar medicinintaget och kollar att du är "frisk", mat instuktörer etc ingår. ( det är en sjuk värld ).

mini
2006-06-30, 09:40
Men det går leva billigt där också, ta något ställe i medelhavski, det finns gym på det flesta orter på ett eller annat sätt.
Och eftersom jag ska åka för att träna efterlyser jag ett bra gym.

jwzrd
2006-06-30, 09:40
Grekland är gymtätt och bra.

Annars läste jag om ett ställe i Mexico där man kan skriva in sig på en "camp", amerikanska läkare monitorerar medicinintaget och kollar att du är "frisk", mat instuktörer etc ingår. ( det är en sjuk värld ).

Det där drömde du i en våt dröm ;)

mini
2006-06-30, 09:42
Grekland är gymtätt och bra.

Annars läste jag om ett ställe i Mexico där man kan skriva in sig på en "camp", amerikanska läkare monitorerar medicinintaget och kollar att du är "frisk", mat instuktörer etc ingår. ( det är en sjuk värld ).
Hade jag haft budget för det vore det skoj. Tyvärr hade nog den extrasemestern jag unnat mig för att se landet "ätit upp" de vinster jag fått av the fatcamp.

Piranha
2006-06-30, 09:43
Hade jag haft budget för det vore det skoj. Tyvärr hade nog den extrasemestern jag unnat mig för att se landet "ätit upp" de vinster jag fått av the fatcamp.


Kos har jag vart på, där finns riktigt gott om gym och bra är dem, Athen också :).

skaparn
2006-06-30, 09:49
Mallorca är det absolut bästa stället för cykling säger de som varit där och man satsar allt hårdare på att skapa en industri kring cyklingen genom att förbättra och förenkla möjligheterna att åka dit på träningsläger.
Har planer på ett träningsläger där i höst när vinter börjar koppla sitt grepp om Sverige. Du kan till och med få hyra cyklar av god kvalitet på plats så slipper du släpa med din egen.

Men nu var det kanske inte det du var ute efter...

daja
2006-06-30, 09:49
Nä, varför skulle jag det?
Du är inte ute efter en kombinerad sol- och träningssemester utan du ska bara träna? Då lär väl knappast Kreta vara det bästa alternativet. Hur bra brukar passen bli i 35-40 graders värme? Har båtluffat runt i Grekland och avverkat över 10-15 öar, hittills har jag inte sett ett enda gym som slår ett "medelbra" gym i sthlm.

mini
2006-06-30, 10:01
Du är inte ute efter en kombinerad sol- och träningssemester utan du ska bara träna?
Klart att jag inte kan träna 16 timmar om dagen, men eftersom träningen är primär och det inte finns så mkt info om det att finna är det det som är min huvudfråga.

Granatgiraffen
2006-06-30, 10:22
Åka för att träna? Jag hänger inte riktigt med. Ta ledigt och träna hemma istället? Köp en present till mig för pengarna som resan skulle ha kostat.

mini
2006-06-30, 10:41
Åka för att träna? Jag hänger inte riktigt med. Ta ledigt och träna hemma istället? Köp en present till mig för pengarna som resan skulle ha kostat.
Har du problem med hur jag prioriterar kan du ju skicka ett pm.

tinus
2006-06-30, 10:44
Jag åker på en kombinerad tränings & solsemester till Turkland imorgon! Återkommer med rapport om en vecka när jag kommer hem.

Ska bli spännande att se hur länge man måste förklara sig i tullen med allt pulver och alla piller i resväskan ;)


Edit: Glömde.. Om du vill åka till Mallis eller Costa Del Sol skicka pm,jag vet några RIKTIGT bra gym där.

mini
2006-06-30, 10:48
Edit: Glömde.. Om du vill åka till Mallis eller Costa Del Sol skicka pm,jag vet några RIKTIGT bra gym där.
Ah, ha en riktigt trevlig resa!
Mallis är ett alternativ jag funderar starkt på.

tinus
2006-06-30, 10:52
Ah, ha en riktigt trevlig resa!
Mallis är ett alternativ jag funderar starkt på.

Finns en mindre ort på nordöstra kusten som heter Cala Ratjada,finns ett väldigt bra Tysk ägt gym där med grym utsikt över Medelhavet. jag tränade där när jag bodde några månader i grannbyn(väldigt mysigt ställe) Cala Mesquida

mini
2006-06-30, 10:56
Ska kollas. Tack för hjälpen.

Metal_boy_
2006-06-30, 11:05
Jävla gnäll. Vad är det för fel i att vilja prova gym utomlands?

"Höhö, varför ska du till Californien och träna i apburarna, så jävla onödigt. Du kan ju lika gärna ta med dig ett par hantlar ut till cykelstället. Billigare också!:Virro "

daja
2006-06-30, 11:06
Klart att jag inte kan träna 16 timmar om dagen, men eftersom träningen är primär och det inte finns så mkt info om det att finna är det det som är min huvudfråga.
men tillräckligt för att du ska kalla det just träningsresa, då ifrågasätter jag starkt att du åker till medelhavet den här tiden på året då det är galet varmt. har själv tränat 10-20 ggr där nere och inte ett enda pass blev vettigt. kan iofs bero på att jag svettas som en galning även här hemma nu. om du kan bör du vänta till sep och dra ner istället, betydligt mindre turister och mycket behagligare klimat som lämpar sig för både bad och träning.

z_bumbi
2006-06-30, 11:42
Ska det vara medelhavet eller funkar vilken ö som helst?

mini
2006-06-30, 11:45
men tillräckligt för att du ska kalla det just träningsresa, då ifrågasätter jag starkt att du åker till medelhavet den här tiden på året då det är galet varmt.
Planen är att resa i slutet av augusti.


Ska det vara medelhavet eller funkar vilken ö som helst?
Jag är öppen för förslag. Behöver inte vara en ö.

z_bumbi
2006-06-30, 12:33
Jag är öppen för förslag. Behöver inte vara en ö.

Mariehamn, Åland. Utmärkt gym och har du tur så lär du dig något om träning vilket bör vara ett av syftena med en träningsresa. Du är ju t o m utomlands.

mini
2006-12-06, 23:16
Jag bumpar den här. Kom aldrig iväg, så nu börjar semesterbehovet verkligen bli akut. Någon som vet något om vädret på Mallorca i januari? Annars är det väl Gran Canaria eller Tenerife som är mest troligt. Bästa orten om man är mer intresserad av natur och kultur än fest?

Fortfarande är träningen central.