handdator

Visa fullständig version : Bulgarien


Leon
2006-06-30, 08:04
Jag hade tänkt åka på sista minuten semester och jag är sugen på Bulgarien.Är det någon som varit där?vilket ställe är bäst Golden eller Sunny? Hur är stränderna,maten?Behövs det vaccination:em: osv

daja
2006-06-30, 08:47
Varför Bulgarien? Har aldrig varit där själv men bara hört negativt från mina polare som varit där på charter. Det enda är att det är billigt, men maten ska va crap, likaså standarden på hotellen, det ska bara kännas skitigt och majoriteten är ryssar eller svenska teens. Lägg ut nån tusenlapp till och dra åtminstone till Grekland/Spanien/Kroatien.

Nina L
2006-06-30, 08:57
Jag kollade på Luftgrop.se (ett hett tips) och min egen lust att åka dit blev rätt kraftigt förminskad. De som åkt dit verkar inte direkt ha uppskattat det. Jag tror på Kroatien.

Leon
2006-06-30, 09:22
tyvärr är det inte lätt att få med någon på resan heller för ingen vill åka dit:D

hahavaffan
2006-06-30, 09:25
Ayia Napa på Cypern is the shit.

tinus
2006-06-30, 10:01
Usch!!!! Är mitt omdömme om Bulgarien!
Jag var i Golden Sands,det var ifs några år sedan.. Som flera redan sagt,det finns bättre ställen att åka till!;)

sunkan
2006-06-30, 10:24
Billigare och mer party i sunny. Mer sevärheter i golden sands.'

edit: jag startade denna innan jag for, står lite saker där. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70931

grisbil3n
2006-06-30, 10:26
Laxfiske på Kola-halvön tycker jag du ska satsa på istället.

Mr Zero
2006-06-30, 21:39
Har skrivit lite i den här tråden tidigare. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=98264

porja
2006-06-30, 23:02
Lyxiga, vackra Golden Sands och närheten till Varna (Bulgariens andra största stad) :hbang:

Krille 87
2006-06-30, 23:12
Va e syftet med resan? Gärnet eller ta de lungt å gassa i solen?

Dissector
2006-06-30, 23:13
Jag har fått bilden av att svenskar som pratar svenska där får stryk och att man stirrar in i en pistolsmynning vilket hörn man än går runt.

Den där tråden om Bulgarien som finns här nånstans har iallafall avskräckt mig ganska bra :D

EDIT: Den som sunkan länkade till ja

Leon
2006-06-30, 23:14
Va e syftet med resan? Gärnet eller ta de lungt å gassa i solen?
Ligga och slappa på stranden,äta gott och shoppa lite:D

Nizze_
2006-06-30, 23:28
Bulgarien.mine.nu där finner du allt du vill veta ..

Jet
2006-07-01, 12:43
Jag har fått bilden av att svenskar som pratar svenska där får stryk och att man stirrar in i en pistolsmynning vilket hörn man än går runt.

Den där tråden om Bulgarien som finns här nånstans har iallafall avskräckt mig ganska bra :D

EDIT: Den som sunkan länkade till ja

Inget fel på Sunny Beach iallafall, finns betydligt fler idioter på gatorna i grekiska och spanska semesterorter än i Sunny Beach, my opinion iallafall

userfriendly
2006-07-01, 12:47
Golden Sands är jättefint va gäller stränder osv, men VÄLDIGT turistigt. TYp inga bulgarier alls...
åker du dit kan du iof göra utflykter till tex. Varna o Nessebar.

Inte så extremt billigt som man tror, men som sagt vill man bara bada o sola e det perfekt. (Besök gärna Fitness club ;) )

aliquis
2006-07-01, 13:15
Jag hade tänkt åka på sista minuten semester och jag är sugen på Bulgarien.Är det någon som varit där?vilket ställe är bäst Golden eller Sunny? Hur är stränderna,maten?Behövs det vaccination:em: osvEn bekant som är därifrån åker dit idag, så jag kan inte fråga honom D;

Leon
2006-07-08, 07:58
Det blev en resa till Sunny beach i Bulgarien men ingen sista minuten.Har tagit till mig råden angående hotellens standard, så det blev ett fyrstjärnigt som ligger ända nere på stranden. Så nu ser jag fram emot en skön semester.Blir bara en vecka då vi åker till Thailand 10 Dec och är borta 3 veckor.:)

Mr Zero
2006-07-08, 09:53
Det blev en resa till Sunny beach i Bulgarien men ingen sista minuten.Har tagit till mig råden angående hotellens standard, så det blev ett fyrstjärnigt som ligger ända nere på stranden. Så nu ser jag fram emot en skön semester.Blir bara en vecka då vi åker till Thailand 10 Dec och är borta 3 veckor.:)
Vilket hotell?

Leon
2006-07-08, 10:03
Vilket hotell?
Blue Star Majestic blev det!

Saga
2006-07-08, 10:42
Vaccination skall inte behövas. Vi åt av alla mat på alla typr av ställen och blev inte dåliga. Man bör som vanligt inte dricka av kranvattnet. Jag tyckte ett Sunny Beach var perfect för att slappa och äta gott och billigt. Man kan göra trevliga utflykter till Nessebar eller en ridtur i bergen om man lessnar på starnden. Vi hade inga problem med hotfulla människor, som nämts tidigare. Jag åker gärna tillbaka dit.

o.z.z
2006-07-08, 11:06
Sunny Beach
+billigt
+helt ok strand

-jobbiga försäljare inkastare
-fullt med äckliga skalbaggar när jag var där

Jet
2006-08-20, 15:15
Ar i Sunny Beach nu, och kan bara saga att det ar annu battre an forra aret jag var har. Billigt, soligt och schyyst folk. Inga storiga saljare eller inkastare, kollar man pa dem och visar ointresse sa skiter de i en.

Inte ens blivit dalig i magen detta aret, vilket hande lite da och da forra... Och spriten ska vi inte prata om, en Mohito for 30kr..... Kan det bli battre?

aliquis
2006-08-20, 16:14
tyvärr är det inte lätt att få med någon på resan heller för ingen vill åka dit:DJag har en polare som är från Bulgarien, kan försöka övertyga honom ;)

edit: oj, jag hade ju visst skrivit i tråden för länge sedan.

hio
2006-08-20, 16:45
Jet: Låter kanon!

Jag far till Sunny Beach på torsdag :thumbup:

Leon
2006-08-26, 12:26
Bulgarien var kanon,god mat,fina stränder,bra hotell blev ändring iof Blue star victoria.Vi åkte vattenskoter,var på en underbar restaurang med utsikt över hela Sunny.Åker iväg en vecka till den 5 september.:)

Cilia
2006-08-26, 15:28
Bulgarien var kanon,god mat,fina stränder,bra hotell blev ändring iof Blue star victoria.Vi åkte vattenskoter,var på en underbar restaurang med utsikt över hela Sunny.Åker iväg en vecka till den 5 september.:)
Då måste du ju ha varit där samtidigt som Jet?

En vecka till?
Va mycket semester du har, jag blir avis.

s_himself
2006-08-26, 15:32
jag glider iväg till bosnien i 18 dagar nästa fredag :hbang:

Sami123
2006-08-26, 15:43
Aldrig Golden sands säger jag bara..
Var där i 1 vecka och kom hemm i förrgår
Alla där försöker ju bara lura dig på pengar, idioter..

t.ex på hotellet så sa dom åt mig och 2 andra kompisar (dom jag åkte med) att "safety deposit" (kassaskåpen vid receptionen man kan hyra om man har värdefulla saker som pass m.m som man kan ha där)
kostade 200 levas att hyra för 1 vecka.. 200 levas är alltså 1000 svenska kr..
vi tackade då nej och sade att det var rena rånet.
Senare på kvällen samtalades vi med 2 svenskar vid 30-40 års åldern i hotellets bar som sade att de bara kostade 35 levas för dom för 1 vecka, alltså 150 kr..

Så vi gick tillsammans till receptionen och fixade till detta problem..
och så sa receptionisten att: "nej, jag har aldrig sagt att det kostade 200 levas att hyra kassaskåpen, jag sa hela tiden till er att det kostade 35 levas, men ni tackade nej"
Receptionen försökte ju bara lura mig och polarna på pengar för att vi är unga..
Idioter alltså *grr*

Leon
2006-08-26, 16:24
Då måste du ju ha varit där samtidigt som Jet?

En vecka till?
Va mycket semester du har, jag blir avis.
Vi var där tillsammans!:)

porja
2006-08-27, 21:04
Aldrig Golden sands säger jag bara..
Var där i 1 vecka och kom hemm i förrgår
Alla där försöker ju bara lura dig på pengar, idioter..

t.ex på hotellet så sa dom åt mig och 2 andra kompisar (dom jag åkte med) att "safety deposit" (kassaskåpen vid receptionen man kan hyra om man har värdefulla saker som pass m.m som man kan ha där)
kostade 200 levas att hyra för 1 vecka.. 200 levas är alltså 1000 svenska kr..
vi tackade då nej och sade att det var rena rånet.
Senare på kvällen samtalades vi med 2 svenskar vid 30-40 års åldern i hotellets bar som sade att de bara kostade 35 levas för dom för 1 vecka, alltså 150 kr..

Så vi gick tillsammans till receptionen och fixade till detta problem..
och så sa receptionisten att: "nej, jag har aldrig sagt att det kostade 200 levas att hyra kassaskåpen, jag sa hela tiden till er att det kostade 35 levas, men ni tackade nej"
Receptionen försökte ju bara lura mig och polarna på pengar för att vi är unga..
Idioter alltså *grr*


de som gör så här är tiggare...

åk inte till det landet mer, de får skylla sig själva...

Jet
2006-08-28, 11:34
Aldrig Golden sands säger jag bara..
Var där i 1 vecka och kom hemm i förrgår
Alla där försöker ju bara lura dig på pengar, idioter..

t.ex på hotellet så sa dom åt mig och 2 andra kompisar (dom jag åkte med) att "safety deposit" (kassaskåpen vid receptionen man kan hyra om man har värdefulla saker som pass m.m som man kan ha där)
kostade 200 levas att hyra för 1 vecka.. 200 levas är alltså 1000 svenska kr..
vi tackade då nej och sade att det var rena rånet.
Senare på kvällen samtalades vi med 2 svenskar vid 30-40 års åldern i hotellets bar som sade att de bara kostade 35 levas för dom för 1 vecka, alltså 150 kr..

Så vi gick tillsammans till receptionen och fixade till detta problem..
och så sa receptionisten att: "nej, jag har aldrig sagt att det kostade 200 levas att hyra kassaskåpen, jag sa hela tiden till er att det kostade 35 levas, men ni tackade nej"
Receptionen försökte ju bara lura mig och polarna på pengar för att vi är unga..
Idioter alltså *grr*

Men forsok inse att man maste vara mer vaksam utomlands, Sverige ar en skyddad hala. I ett land dar en bartender ex tjanar 100sek per dag, jobbar en sommar och kan sedan leva resten av aret pa det, sa ar det inte konstigt att de forsoker nar de far lage.

Ratt ar det inte, men sa funkar nog tyvarr varlden.

Leon
2006-09-08, 07:28
Jag ar i sunny igen med mina barn,fortfarande helt underbart och nu har jag dessutom upptackt Nessebar, en jattemysig gammal stad.jag tror att det har stor betydelse vilket hotell man bor pa och kan starkt rekommendera Fritidsresors, Blue star Victoria.Hit kommer jag garanterat resa fler ganger.:)

daja
2006-09-08, 07:44
Jag fattar inte grejen med Bulgarien, vad är det jag har missat? Blir allt helt underbart bara för att priserna är bra? Är det finare än Grekland, Italien, Kroatien? Mer kultur? Vad?

mirrranda
2006-09-08, 08:28
Nej fan, Italien, Grekland och Spanien är finare ärligt talat, inom några år kommer Bulgarien att vara nedsmutsat av alla miljoner turister...visst var det mysigt med alla låga priser men dit åker jag inte igen. Italien 'är bättre på alla sätt och vis, där har vi trevligt folk, GOD mat och mycket kultur.

Jet
2006-09-08, 08:34
Nej fan, Italien, Grekland och Spanien är finare ärligt talat, inom några år kommer Bulgarien att vara nedsmutsat av alla miljoner turister...visst var det mysigt med alla låga priser men dit åker jag inte igen. Italien 'är bättre på alla sätt och vis, där har vi trevligt folk, GOD mat och mycket kultur.

Grekland är på de flesta håll ganska skitigt, inte direkt kritvita hus med blåa dörrar och fönsterluckor precis.

Visst alla länder har sin charm, men Bulgarien är nog bäst hittils, framförallt för människornas attityd, som jag alltid upplevt som bra.

h0tp0x
2006-10-17, 22:35
Grekland är på de flesta håll ganska skitigt, inte direkt kritvita hus med blåa dörrar och fönsterluckor precis.

Visst alla länder har sin charm, men Bulgarien är nog bäst hittils, framförallt för människornas attityd, som jag alltid upplevt som bra.


:furious:

:cool:

Krille 87
2006-10-17, 22:49
Bulgarernas attityd var riktigt otrevlig, speceillt servitörerna !!

Jet
2006-10-18, 07:16
:furious:

:cool:

Haha, va fan..... E du här, haha.......

Jet
2006-10-18, 07:16
Bulgarernas attityd var riktigt otrevlig, speceillt servitörerna !!

Var var du någonstans?

daja
2006-10-18, 20:24
Nej fan, Italien, Grekland och Spanien är finare ärligt talat, inom några år kommer Bulgarien att vara nedsmutsat av alla miljoner turister...visst var det mysigt med alla låga priser men dit åker jag inte igen. Italien 'är bättre på alla sätt och vis, där har vi trevligt folk, GOD mat och mycket kultur.
Italien är helt enkelt grymt, där finns det mesta! Bra mat, sol, stränder, kultur, storstäder, fina vyer, trevliga människor, bra vin och då och då jag. :)

Krille 87
2006-10-18, 21:16
Var var du någonstans?¨

Va på Sunny beach !!