handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid kan det tänkas ta för att få en sån här kropp?


Jz2003
2006-06-29, 17:50
Hej!

Min fråga är följande:

Hur lång tid kan det ungefär ta för att få en sådan här kropp?

http://img260.imageshack.us/img260/2857/11508261907753ab.th.jpg (http://img260.imageshack.us/my.php?image=11508261907753ab.jpg)

Självklart skiljer det sig nog från person till person, samt hur bra kost, träning och allt sånt som har med saken att göra.

Men om man följer det någalunda bra och så? vad kan det ta för en person ungefär?

JA! jag vet! personen på bilden är ju inte särskilt "välutrustad" så att säga, utan det är mer lite underhudsfett och muskler?

Jag vill ju självklart mer än så, men skulle vara intressant eftersom jag ligger på en liknande nivå fast jag har mer fett på kroppen vilket gör att "musklerna" inte syns som på killen på bilden.

Kan det vara så att han har en sådan kropp bara för att han simmar måtro? dom som simmar brukar ju ha rätt så okej kroppar.

Tacksam för svar! :bow:

tossefar
2006-06-29, 17:55
Han ser ju väldigt ung ut också. Han har ju en "pojkkropp" med liten del kroppsfett. Det enda du behöver träna för den kroppen är kondition.

adis
2006-06-29, 18:04
Ha lågt kroppsfett samt bara tränat någon sport eller liknande.
Inte mycket gym bakom den.

Kebab-Arne
2006-06-29, 18:15
Inte mycket muskler men ändå mer än att bara sitta framför datorn och dricka jolt cola. Nåväl är inte mycket muskler som behövs däremot avsaknad av kroppsfett och en schysst solbränna.

Slartibartfast
2006-06-29, 18:17
Det behövs gener.

Vissa ser ut sådär utan att ha satt sin fot i ett gym och aldrig sportat. Andra får träna som svin för att se ut sådär.

Gymträning behövs antagligen inte.

Pudzianovski
2006-06-29, 18:41
Det beror ju natuligtvis på hur man ser ut innan. Väger du 120kg får du deffa.

Väger du 40kg får du nog gå upp 3-4 kg.

Axell
2006-06-29, 18:47
Väger du 40kg får du nog gå upp 3-4 kg.
Haha, "jag må väga 43 kg men jag är RIPPED!!!" *flex*

Ärligt talat så har ju alla olika mål och det är lugnt, men jag skulle gärna se att någon postar den bilden som sitt ideal på t-nation bara för att se reaktionerna.

mACKANNN
2006-06-29, 18:53
Det beror ju natuligtvis på hur man ser ut innan. Väger du 120kg får du deffa.

Väger du 40kg får du nog gå upp 3-4 kg.

:laugh:

Tenzu
2006-06-29, 19:12
Det beror ju natuligtvis på hur man ser ut innan. Väger du 120kg får du deffa.

Väger du 40kg får du nog gå upp 3-4 kg.
rofl dagens :D

adis
2006-06-29, 19:31
Det beror ju natuligtvis på hur man ser ut innan. Väger du 120kg får du deffa.

Väger du 40kg får du nog gå upp 3-4 kg.


hahahaha

Nina L
2006-06-29, 19:56
Lägg upp en bild på hur vi kan anta att personen ser ut nu. (Det behöver inte vara en bild på dig själv, men för diskussionens skull vore det fint att se nått i alla fall.)

Så här kanske? :)

http://www.dreamstime.com/thumb_6/11069633702WnO85.jpg

Ninjasmurf
2006-06-29, 19:58
Han se ut som en simmare, så börja simma så ser du nog ut som om några år.

pragmatist
2006-06-29, 20:28
Han se ut som en simmare, så börja simma så ser du nog ut som om några år.

Skulle precis till att säga detsamma, han ser inte ut att ha spenderat någon tid i intimt umgänge med en skivstång över huvud taget. Hans totala avsaknad av traps tyder på det.

nutz
2006-06-29, 20:54
Det beror ju natuligtvis på hur man ser ut innan. Väger du 120kg får du deffa.

Väger du 40kg får du nog gå upp 3-4 kg.


HAHAHAH

Damien Thorne
2006-06-29, 21:00
Han se ut som en simmare, så börja simma så ser du nog ut som om några år.

Det skulle jag också skriva :D

Zakath
2006-06-29, 21:09
Han se ut som en simmare, så börja simma så ser du nog ut som om några år.

Fast med bra styrketräning och lite deff så går det nog på under ett år om man har hyfsade förutsättningar ;)

Arf Pingvin
2006-06-29, 21:18
För en vanlig yngling? Ett halvår, max.

Jz2003
2006-06-29, 21:21
Låter lovande issåfall, om man kan lyckas få en kropp som han på mindre än ett halvår. Även om jag vill mer än så, så låter det ändå lovande. Då kanske man kan få sig en kvinna eller två *flex* *rolleyes*

Damien Thorne
2006-06-29, 21:34
Låter lovande issåfall, om man kan lyckas få en kropp som han på mindre än ett halvår. Även om jag vill mer än så, så låter det ändå lovande. Då kanske man kan få sig en kvinna eller två *flex* *rolleyes*

Japp, det är det som är meningen med livet :D

Caixa**
2006-06-29, 21:39
Jag tycker pojken ser ut att ha en en fin och väldigt typisk simmarkropp (och perfekt solbränna dessutom:thumbup: ) Med stösta sannorlikhet har han tränat en hel del styrka som komplement till simningen. Tror styrketräning ingår i de flesta idrotter faktiskt, och definitivt i simning.

Däremot tror jag det är lite naivt att påstå att man kan få en simmarkropp över en natt, med bara lätt styrketräning och massa deff.. Tror nog pojken har tränat hårt i många år..(förhoppningsvis för att bli duktig också..inte bara snygg)

Så det är bara att se fram emot en jäkla massa timmar i poolen, stirrandes på strecken på kakelgolvet och alla äckliga hårbollar.. Så om några år kanske, efter en semester i solen, kommer du ha en liknande kropp:cool:
(är du däremot bara ute efter en "vanlig" nerdeffad byggarkropp kan det gå betydligt fortare!)

tigerofsweden
2006-06-29, 21:55
Jag tycker pojken ser ut att ha en en fin och väldigt typisk simmarkropp (och perfekt solbränna dessutom:thumbup: ) Med stösta sannorlikhet har han tränat en hel del styrka som komplement till simningen. Tror styrketräning ingår i de flesta idrotter faktiskt, och definitivt i simning.

Däremot tror jag det är lite naivt att påstå att man kan få en simmarkropp över en natt, med bara lätt styrketräning och massa deff.. Tror nog pojken har tränat hårt i många år..(förhoppningsvis för att bli duktig också..inte bara snygg)

Så det är bara att se fram emot en jäkla massa timmar i poolen, stirrandes på strecken på kakelgolvet och alla äckliga hårbollar.. Så om några år kanske, efter en semester i solen, kommer du ha en liknande kropp:cool:
(är du däremot bara ute efter en "vanlig" nerdeffad byggarkropp kan det gå betydligt fortare!)

Då måste jag fråga, på vilket sätt skiljer sig en "simmarkropp" från andra kroppar, snackar vi axelbredd, tuttar, simhud mellan tårna?

Jag fattar inte :em:

Jz2003
2006-06-29, 21:56
Jag tycker pojken ser ut att ha en en fin och väldigt typisk simmarkropp (och perfekt solbränna dessutom Med stösta sannorlikhet har han tränat en hel del styrka som komplement till simningen. Tror styrketräning ingår i de flesta idrotter faktiskt, och definitivt i simning.

Däremot tror jag det är lite naivt att påstå att man kan få en simmarkropp över en natt, med bara lätt styrketräning och massa deff.. Tror nog pojken har tränat hårt i många år..(förhoppningsvis för att bli duktig också..inte bara snygg)

Så det är bara att se fram emot en jäkla massa timmar i poolen, stirrandes på strecken på kakelgolvet och alla äckliga hårbollar.. Så om några år kanske, efter en semester i solen, kommer du ha en liknande kropp:cool:
(är du däremot bara ute efter en "vanlig" nerdeffad byggarkropp kan det gå betydligt fortare!)

Ute efter en fin kropp helt enkelt ;) en kropp jag kan vara stolt över, må den se ut som en simmarkropp eller bara en kropp som kommer från gymmet och är deffad så är jag nöjd också. :hbang: men vill inte ha en deffad kropp om inga muskler finns under skinnet.

Då ser det mer löjligt ut i.m.o eftersom jag varit smal en gång i tiden och det gillade jag inte, nu är jag lite kraftigare fast mer fett på ställen jag helst skulle slippa det :naughty: :laugh:

Caixa**
2006-06-29, 22:13
Då måste jag fråga, på vilket sätt skiljer sig en "simmarkropp" från andra kroppar, snackar vi axelbredd, tuttar, simhud mellan tårna?

Jag fattar inte :em:

Absolut, du är på rätt spår! Nyckelordet står att finna tidigare i tråden :konditionsträning. Simmare får en väldigt typisk kropp, breda axlar, smal midja, slanka, starka muskler på armar och ben och i allmänhet ett rätt lågt bf. Man kan nog säga att de blir mer platta, får mer utdragna muskler än byggarnas mer bulliga former. Musklerna på simmarna syns, men ser annorlunda ut..svårt att förklara bättre..

Men smaken är ju som baken vad man själv anser vara snyggt..

Caixa**
2006-06-29, 22:14
Hehehe:em: Har nog kollat lite för mycket på herrarnas simning tror jag..

Pudzianovski
2006-06-29, 22:18
Absolut, du är på rätt spår! Nyckelordet står att finna tidigare i tråden :konditionsträning. Simmare får en väldigt typisk kropp, breda axlar, smal midja, slanka, starka muskler på armar och ben och i allmänhet ett rätt lågt bf. Man kan nog säga att de blir mer platta, får mer utdragna muskler än byggarnas mer bulliga former. Musklerna på simmarna syns, men ser annorlunda ut..svårt att förklara bättre..

Men smaken är ju som baken vad man själv anser vara snyggt..


Med andra ord behöver man inte träna speciellt mycket för att SE ut så där.

Som alla redan sagt utan du för du är kär i alla simmare. ;)

tigerofsweden
2006-06-29, 22:20
Absolut, du är på rätt spår! Nyckelordet står att finna tidigare i tråden :konditionsträning. Simmare får en väldigt typisk kropp, breda axlar, smal midja, slanka, starka muskler på armar och ben och i allmänhet ett rätt lågt bf. Man kan nog säga att de blir mer platta, får mer utdragna muskler än byggarnas mer bulliga former. Musklerna på simmarna syns, men ser annorlunda ut..svårt att förklara bättre..

Men smaken är ju som baken vad man själv anser vara snyggt..

Okej okej :) Men breda axlar kan man få av styrketräning, smal midja kan man ju födas med, vissa har ju bredare höftparti annars så deffar man ner sig, slanka muskler kan man få med rätt sorts träning ;)

Men visst jag håller med att de ser ut på ett visst sätt och har själv svårt att peka på vad som skiljer dem! Tycker själv det är riktigt snyggt :thumbup:

Axell
2006-06-29, 22:20
Du har snarare kollat för mycket på TV-shop skulle jag säga :). Antingen bygger man muskler eller så gör man inte det. Man kan inte bygga speciella "slanka" muskler.

Caixa**
2006-06-29, 22:21
Ute efter en fin kropp helt enkelt ;) en kropp jag kan vara stolt över, må den se ut som en simmarkropp eller bara en kropp som kommer från gymmet och är deffad så är jag nöjd också. :hbang: men vill inte ha en deffad kropp om inga muskler finns under skinnet.

Då ser det mer löjligt ut i.m.o eftersom jag varit smal en gång i tiden och det gillade jag inte, nu är jag lite kraftigare fast mer fett på ställen jag helst skulle slippa det :naughty: :laugh:

Låter som en sund och bra inställning det där! Så länge du har motivation tror jag inte du kommer ha några problem att få den fina kropp du eftersträvar. Bara att jobba vidare.

Lycka till:thumbup:

tigerofsweden
2006-06-29, 22:25
Du har snarare kollat för mycket på TV-shop skulle jag säga :). Antingen bygger man muskler eller så gör man inte det. Man kan inte bygga speciella "slanka" muskler.

Finns faktiskt olika typer av muskelfiber även utanför tv-shops värld ;)

Axell
2006-06-29, 22:33
Att det finns olika typer av muskelfibrer har väl ändå inte med saken att göra? Det jag säger är att man bara kan göra en muskel större eller mindre, formen den antar är genetisk.

tigerofsweden
2006-06-29, 22:36
Att det finns olika typer av muskelfibrer har väl ändå inte med saken att göra? Det jag säger är att man bara kan göra en muskel större eller mindre, formen den antar är genetisk.

Du kan ju välja vilken typ av muskelfiber som ska aktiveras genom repsantalet och eftersom de har olika tvärsnittsareor så kommer ett högre repsantal antagligen ge muskler som ger intrycket av att vara slanka, men beror väll antagligen mer på att de inte är tillräckligt stora :)

Pudzianovski
2006-06-29, 22:37
Du kan ju välja vilken typ av muskelfiber som ska aktiveras genom repsantalet och eftersom de har olika tvärsnittsareor så kommer ett högre repsantal antagligen ge muskler som ger intrycket av att vara slanka, men beror väll antagligen mer på att de inte är tillräckligt stora :)


Lyssna på Axell istället.

Caixa**
2006-06-29, 22:39
Du har snarare kollat för mycket på TV-shop skulle jag säga :). Antingen bygger man muskler eller så gör man inte det. Man kan inte bygga speciella "slanka" muskler.

Meh.. försökte kolla på tv-shop en gång när jag var sjuk.. men de äckelbrända, slisk-spänniga killarna med el-chocksplattor på magen var så dryga att jag inte stod ut många minuter*rolleyes* .. går fan inte att jämföra med simmare! (även fast simning är rätt tråkigt att kolla på och dessutom riktigt tråkigt att utöva.. hade det inte varit för gobitarna hade jag inte suttit där)

Och jaaaa, jag vet, hur ens muskler utvecklas är genetiskt, man kan inte välja att bygga slanka eller bulliga muskler.. men nog ser en gymnast annorlunda ut än en simmare? Och en 100 meterslöpare än en dansare? Eller har det bara med en viss muskelvolym att göra?

Tror inte man kan skapa allt genom enbart gym-träning.. själva idrotten (övningarna) måste ju påverka med (hållning, smidighet mm..) men men..vad vet jag..

tigerofsweden
2006-06-29, 22:41
Lyssna på Axell istället.

Jaja läs vad ja skriver istället :Virro

Och som damen ovanför mig skriver, nog fan ser gymnaster, simmare osv ut på ett speciellt sätt eller hur? Då kan ju du berätta för mig varför :cool:

Pudzianovski
2006-06-29, 22:44
Jaja läs vad ja skriver istället :Virro

Och som damen ovanför mig skriver, nog fan ser gymnaster, simmare osv ut på ett speciellt sätt eller hur? Då kan ju du berätta för mig varför :cool:

De tränar olika. En gymnast är oftast kort. En simmare oftast lång.
En gymnast tränar väldigt olika mot en simmare. De ser väldigt olika ut oftast.:thumbup:

johnnytex
2006-06-29, 22:44
Simmare får en väldigt typisk kropp, breda axlar, smal midja, slanka, starka muskler på armar och ben och i allmänhet ett rätt lågt bf. Man kan nog säga att de blir mer platta, får mer utdragna muskler än byggarnas mer bulliga former. Musklerna på simmarna syns, men ser annorlunda ut..svårt att förklara bättre..


Det handlar om mängden musklemassa kontra kroppsfett snarare än hur du fått musklerna. Faktiskt. Simmare får inte annorlunda muskler. :)

Valentino
2006-06-29, 22:46
De tränar olika. En gymnast tränar väldigt olika mot en simmare. De ser väldigt olika ut oftast.:thumbup:


Alltså kan man träna sig till olika typer av utseenden på musklerna.

tigerofsweden
2006-06-29, 22:47
De tränar olika. En gymnast är oftast kort. En simmare oftast lång.
En gymnast tränar väldigt olika mot en simmare. De ser väldigt olika ut oftast.:thumbup:

Här generaliserar vi hej vilt ;)

Nej men jag förstår vad du menar, men om muskler är muskler så förstår jag ändå inte hur man urskiljer dem från gymråttor som tränat ett litet tag med lågt kroppsfett :)

Valentino
2006-06-29, 22:50
själva idrotten (övningarna) måste ju påverka med (hållning, smidighet mm..) men men..vad vet jag..


Självklart är det så, annars hade man inte kunnat se en likhet mellan olika kroppar i samma sporter.

Pudzianovski
2006-06-29, 22:50
Alltså kan man träna sig till olika typer av utseenden på musklerna.

Nej. Men kroppar kan se olika ut beroende på hur du tränar den. Mycket axlar, mycket bröst...bara ben......och hur du är bygg genetiskt.

Muskler är muskler. Du tränar...de blir större. Du kan inte ända formen på musklerna.

Pudzianovski
2006-06-29, 22:51
Här generaliserar vi hej vilt ;)

Nej men jag förstår vad du menar, men om muskler är muskler så förstår jag ändå inte hur man urskiljer dem från gymråttor som tränat ett litet tag med lågt kroppsfett :)

Kan du förtydliga din fråga?

Krokodil
2006-06-29, 22:51
Här generaliserar vi hej vilt ;)

Nej men jag förstår vad du menar, men om muskler är muskler så förstår jag ändå inte hur man urskiljer dem från gymråttor som tränat ett litet tag med lågt kroppsfett :)Gymråttorna är större?

tigerofsweden
2006-06-29, 22:52
Kan du förtydliga din fråga?

Vad får dig att tro det var en fråga? Jag ser inget frågetecken?! :) Tänkte bara högt

Valentino
2006-06-29, 22:52
Nej. Men kroppar kan se olika ut beroende på hur du tränar den. Mycket axlar, mycket bröst...bara ben......och hur du är bygg genetiskt.

Muskler är muskler. Du tränar...de blir större. Du kan inte ända formen på musklerna.


Muskeln får olika utseenden beroende på om jag simmar eller håller på med gymnastik? Olika sporter skapar olika utseenden på våra kroppar.

Jag tror vi pratar om varandra :)

Pudzianovski
2006-06-29, 22:54
Muskeln får olika utseenden beroende på om jag simmar eller håller på med gymnastik? Olika sporter skapar olika utseenden på våra kroppar.

Jag tror vi pratar om varandra :)


Ja, jag hänger inte med?

Men jag klargjorde i mitt senaste inlägg vad jag ville ha sagt.

tigerofsweden
2006-06-29, 22:55
Gymråttorna är större?

Notera "som tränat ett litet tag" med de menar ja ett LITET tag :)

Pudzianovski
2006-06-29, 22:55
Vad får dig att tro det var en fråga?

För att du citerade mig. Därför trodde jag det. ;)

Valentino
2006-06-29, 22:58
För att du citerade mig. Därför trodde jag det. ;)


Är citera detsamma som att fråga ? Isf skulle det ju bara bli en jävla massa motfrågor *screwy*

Pudzianovski
2006-06-29, 23:01
Är citera detsamma som att fråga ? Isf skulle det ju bara bli en jävla massa motfrågor *screwy*

:D Jo...men jag tyckte att

Här generaliserar vi hej vilt ;)

Nej men jag förstår vad du menar, men om muskler är muskler så förstår jag ändå inte hur man urskiljer dem från gymråttor som tränat ett litet tag med lågt kroppsfett :)

Efter att ha blivit citerad med ovanstående som eftertext så "trodde" jag att det var riktat till mig...som fråga eller som någor jag skulle kommentera.

Jag äe ledsen om jag misstolkade det. :thumbup:

pragmatist
2006-06-30, 00:12
En muskel som är "slank" är helt enkelt liten. En enskild muskels utseende beror enbart på hur tjock den är. Träning som ger "slanka" muskler är helt enkelt träning som inte bygger muskler särskilt bra. Att simmare man ser på tv har "långa och slanka" muskler beror på att personer med långa armar (och därmed långa muskelhuvuden) tenderar bli bättre simmare.

Det är omöjligt att se på en enskild muskel om den byggts upp med styrketräning, simning eller någon annan sorts träning. Däremot kan man (i viss utsträckning) se på balansen i en persons fysik hur personen fått sina muskler.

Yes
2006-06-30, 00:37
En såndär kropp föds man till. Träning hjälper förstås, men det är inte primärt en fråga om hur stora musklerna är. Det är snarare en fråga om hur/vart musklerna fäster, benstomme m.m m.m. Att bygga mer muskler än honom torde dock inte vara ett livstidsprojekt, men det betyder inte att man kan få en likadan kropp.

bulk fiction
2006-06-30, 02:28
vem fan vill ha en pojkkropp som den. skulle ju känna sig som en jävla bög då. ska sägas att jag är full som ett jävla ägg när detta skrivs men men

Ninjasmurf
2006-06-30, 03:57
Fast med bra styrketräning och lite deff så går det nog på under ett år om man har hyfsade förutsättningar ;)

Fast bara om han håller sig disco :) mycker kabel och maskinövningar och inge ben förutom löpning

jim
2006-06-30, 09:08
vem fan vill ha en pojkkropp som den. skulle ju känna sig som en jävla bög då. ska sägas att jag är full som ett jävla ägg när detta skrivs men men

Ett bra tips är att bespara oss dina åsikter när du är full, kanske även annars...

hallar
2006-06-30, 09:59
Jag förstår inte riktigt vad problemet är. Som jag har förstått det så är killen simmare och jag tycker att han ser ut att ha en sund och hälsosam fysik med antagligen en rejäl kondition på det.

Det är nog så att man kan nå en sådan fysik fortare om man ligger och pumpar på gym men då får man nog inte en lika vältränad kropp med avseende på kondition och även kanske koordination.

Guns n hoses
2006-06-30, 10:09
Ush, vilket rangel.

Yes
2006-06-30, 11:18
Jag förstår inte riktigt vad problemet är.
Grejen är att han förmodligen får fler tjejer än alla i den här tråden tillsammans, fast han är sådär liten. Det i sin tur kan orsaka peniskomplex varpå vissa kastar bajs för att känna sig stora. ;)

paddanboy
2006-06-30, 11:24
Killen på bilden om inte nämns är troligtvis simmare. Kroppen utvecklas och skapar ett utseende efter vad man pysslar med...

Troligen är det svårt att se precis ut så där vid gymträning.

Taririi
2006-06-30, 12:20
Nu vill jag inte sno inlägget, och ber om ursäkt om så är fallet.

På senaste tiden har jag uppmärksammat att många vill se ut som Brad Pitt, från fight club, och nu är det den här bilden. Jag anser att varken Brad, eller pågen på den här bilden, är tillräckligt deffad. Det finns en föraning på muskler och det får bara inte vara så!

Jag såg nyligen filmen "The Machinist" där skådespelaren Christian Bale har lyckats uppnå en ypperlig def. Nu undrar jag hur många Kcal/dag man bör ligga på för att få en såhär fin kropp. Hjälp mig, jag är desperat !

http://img103.imageshack.us/img103/5906/13mz4.jpg (http://imageshack.us)



Än en gång, Christian Bale, Bravo !! :bow:

Fjod0r
2006-06-30, 12:21
Killen på bilden om inte nämns är troligtvis simmare. Kroppen utvecklas och skapar ett utseende efter vad man pysslar med...

Troligen är det svårt att se precis ut så där vid gymträning.

Precis. Det är snarare vart musklerna sitter som är relevant, än hur stora de är. "Hobbybyggare" tenderar väll att tappa symetri till förmån för vissa högt prioriterade kroppsdelar tex bröst, armar.

Och framför allt, hur man är byggd. Du kan ha 2 killar, båda 182cm, 78kg, unegefär samma bf och styrka. Dena ena är snygg den andre är ful. Kolla på en AF/BF/CBB/BB scen, jämstora killar, men ofta mil mellan i termer av "snygghet" i kroppen.

Yes
2006-06-30, 12:33
Och framför allt, hur man är byggd. Du kan ha 2 killar, båda 182cm, 78kg, unegefär samma bf och styrka. Dena ena är snygg den andre är ful. Kolla på en AF/BF/CBB/BB scen, jämstora killar, men ofta mil mellan i termer av "snygghet" i kroppen.
Precis det jag menade tidigare. Den här killen har en naturligt snygg kropp. Knappast stor och grov eller någon BB-fysik, men en snygg kroppsuppbyggnad. Det tränar man sig inte till, även om större muskler och lägre kroppsfett säkert kan göra en snyggare.

Gorilla
2006-07-01, 20:02
Eeeeeey, nu backar vi ett steg här. Snubben är Vattenpolospelare och inte simmare. Vad det egentligen gör för skillnad vet jag inte, men Rätt ska vara rätt.

Vidare så anser jag att jag inte borde ha slutat på simningen. Jag må vara fan så mycket grövre än honom men han är snyggare.

Och nu löper Gorilla till Badhuset!

hultman
2006-07-01, 20:08
Nog fan behöver en otränad yngling träna ett tag för att få den där fysiken. Jag skulle gissa på att det tar 6-12 månader för Average Joe att få den muskelmassan med halvduglig träning och kost, samt låg kroppsfett.

snelhest
2006-07-01, 20:13
amputation av penis är nog en avancerad operation som kan ta lång tid

Grandi
2006-07-02, 18:40
Man kan ju också nämna att det alla skriver om, att det i teorin går att fixa den kroppen på 6-12 månader också ska utföras i praktiken.

Den som deffat på allvar till ca. 8% kroppsfett eller lägre vet att det är lättare sagt än gjort alla gånger. I synnerhet om man vill vara varsam med den muskelmassa man lyckats skaffa sig...

Fjod0r
2006-07-02, 22:22
Man kan ju också nämna att det alla skriver om, att det i teorin går att fixa den kroppen på 6-12 månader också ska utföras i praktiken.

Den som deffat på allvar till ca. 8% kroppsfett eller lägre vet att det är lättare sagt än gjort alla gånger. I synnerhet om man vill vara varsam med den muskelmassa man lyckats skaffa sig...

Vadå 8% kroppsfett? Mer som 15% om du frågar mig.

adis
2006-07-02, 22:30
Grejen är att han förmodligen får fler tjejer än alla i den här tråden tillsammans, fast han är sådär liten. Det i sin tur kan orsaka peniskomplex varpå vissa kastar bajs för att känna sig stora. ;)

Haha du kan seriöst inte tro att han "får fler tjejer än alla i denna tråden tillsammans"
haha! För det första, tror du att en tjej "tar" en för ens kropp så har du fel grabben , för det andra, om du tror att _alla_ eller dem _flesta_ tjejerna gillar sånna kroppar så har du fel där också.
Och sist men inte minst *han har en liten penis*

OCH JA! Man får en hel del kvinnor genom att bara ha en stor penis.

Punkt o slut!

Timme
2006-07-02, 23:08
Det handlar om mängden musklemassa kontra kroppsfett snarare än hur du fått musklerna. Faktiskt. Simmare får inte annorlunda muskler. :)

Precis! johnnytex har rätt. Man kan inte forma musklerna på olika sätt beroende på vilken "sport" man väljer. En muskel kan antingen bli större eller mindre. En muskel kan inte förändrs på något annat sätt...

Timme
2006-07-02, 23:12
En muskel som är "slank" är helt enkelt liten. En enskild muskels utseende beror enbart på hur tjock den är. Träning som ger "slanka" muskler är helt enkelt träning som inte bygger muskler särskilt bra. Att simmare man ser på tv har "långa och slanka" muskler beror på att personer med långa armar (och därmed långa muskelhuvuden) tenderar bli bättre simmare.

Det är omöjligt att se på en enskild muskel om den byggts upp med styrketräning, simning eller någon annan sorts träning. Däremot kan man (i viss utsträckning) se på balansen i en persons fysik hur personen fått sina muskler.


:bow:

Pragmatists inlägg håller alltid hög klass!

Grandi
2006-07-03, 19:36
Vadå 8% kroppsfett? Mer som 15% om du frågar mig.

I mina ögon ser det ut som att han ligger runt 10% kroppsfett, om man inte har stor muskelmassa så ser man inte heller så rippad ut vid de kroppsfettnivåerna. Dock har du rätt i att jag tog i med 8%, det var en överdrift, blev lite väl ivrig att få fram min poäng med hela inlägget *innocent*

Alltså, om det vore så lätt att se så ut, varför är det så få som går runt med en sådan kropp...

Karl_alfred
2006-07-03, 19:38
Den kroppen lär du aldrig få om det inte blir din pojkvän.

Perscitus
2006-07-03, 20:25
Det behövs gener.

Vissa ser ut sådär utan att ha satt sin fot i ett gym och aldrig sportat. Andra får träna som svin för att se ut sådär.

Gymträning behövs antagligen inte.
Så sant som det var sagt. Alla rackar ner på honom för hans minimala muskulatur, men trots det är han förmodligen snyggare än de allra flesta som skrivit i den här tråden tack vare sin genetiska benstruktur och utformning på musklerna. Däremot - om han skulle börja träna skulle han gissningsvis se sanslöst snygg ut. Det är därför jag blir smått irriterad när jag ser sådana genetiskt begåvade personer som inte utnyttjar sin potential. Men är han nöjd så är ju allt frid och fröjd! :)