handdator

Visa fullständig version : Få känslor att försvinna


Ungtuppen
2006-06-28, 12:41
Hej. För ett tag sedan gjorde jag en tråd, denna: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70706&highlight=ungtuppen

Då jag där blev uppmanad av några stycken att kanske t o m satsa på det och köra på, 70mil är ju egentligen ingenting om man är störtkär. Well, jag har pratat om det med henne och vi bestämde oss för att tänka över det några dagar.

Jag gjorde det, och jag bestämde mig för att jag kunde köra på, skaffa ett förhållande med denna bruden och träffas varannan helg, på lov och sånt (vi båda går på gymnasiet).

Så snackade vi om det igår. Hon sa att hon inte skulle klara av ett långdistansförhållande helt enkelt, att hon vill kunna träffa sin kille oftare än så. Hon förklarade för mig att bara det inte hade varit ett så långt avstånd så hade hon absolut velat ha mig som sin kille. Hon vill ha mig mycket, och jag vill ha henne, men hon säger att det inte kommer att funka.

Så, dax att försöka komma över helt enkelt. Vi tänker inte bryta kontakten, då vi har en så pass tight relation och har varit vänner längen.

Tips? Hur gör jag? Hur i helvete ska jag få mina kärlekskänslor att försvinna??? Jag blir fan helt knäckt snart, har legat och halvgråtit halva natten.

Officer
2006-06-28, 12:43
Tyvärr men oftast funkar inte det där med att hålla kontakten. Man pratar automatiskt om gamla grejer man gjort tillsammans, man refererar vissa saker hon säger till dig till vissa händelser och då blir det bara svårare för dig. Och för henne.

Att helt bryta upp är bäst om du vill komma över henne.

Och underskatta inte effekten av att hitta en ny tjej så snart som möjligt. Eller åtminstone träffa folk, få perspektiv. Vara social, snacka med andra tjejer. Då kommer du märka att det alltid finns bättre fisk därute än föregående etc :)

userfriendly
2006-06-28, 12:44
LIGG OCH GRÅT!! va trasig o jävlig i några dagar/veckor = snabbaste vägen att komma över! så ligger inget kvar o gror i dig sen

Pudzianovski
2006-06-28, 12:45
Det går bra om du sitter och gråter oxå.

70 mil är inget....;)

gothen
2006-06-28, 12:48
För mig har det fungerat bäst med att bara låte det ta sin tid. Försök vara socialt aktiv också men andra kompisar och så vidare så att du inte bara sitter hemma och drömmer om henne.

Angel
2006-06-28, 12:49
70mil är ingenting om man verkligen vill h a någon..

Pepparkakssmurfen
2006-06-28, 12:49
Skulle hon vara riktigt kär i dig skulle hon aldrig säga något sånt,då hade avståndet inte spelat någon roll.
Det är vad jag tror.

Fettecke
2006-06-28, 12:50
När går du ut gymnasiet, kommer du plugga vidare, tänk på framtiden.

Har du tur så kommer era vägar mötas i era framtida val. om inte så kan du kanske söka jobb på den ort hon bor, eller tvärtom, om ni nu känner så pass starkt för varandra.

Det är inte helt kört.!

Kwon
2006-06-28, 12:51
Ju snabbare du träffar en ny som du blir kär i desto bättre för dig!

Ingen mening att vara Johnny Depp i ett gäng veckor/månader.

Det funkade helt enkelt inte (pga distance), och eftersom du inte har planer att flytta så hoppas jag du finner en ny så fort som möjligt.

Det hjälper dig att komma över den gamla mkt fortare.

Kör hårt tuppen, du är ung!

Ungtuppen
2006-06-28, 12:53
Skulle hon vara riktigt kär i dig skulle hon aldrig säga något sånt,då hade avståndet inte spelat någon roll.
Det är vad jag tror.

Jag vet inte. Det var egentligen först hon som visade sina starka känslor för mig, förklarade för mig hur galet kär hon var i mig och att hon aldrig någonsin skulle komma över mig. Jag hade även haft känslor för henne innan, men helt enkelt hållt tillbaka dom. Men när hon så förklarade detta för mig så kunde jag inte hålla tillbaka dem nå mer.

Vi bestämde oss som sagt för att tänka över det, och hon skulle aldrig klara av det långa avståndet ;/.

Jag vet inte, om hon inte var riktigt kär i mig så borde hon inte sagt så till mig.

Ungtuppen
2006-06-28, 12:57
Ju snabbare du träffar en ny som du blir kär i desto bättre för dig!

Ingen mening att vara Johnny Depp i ett gäng veckor/månader.

Det funkade helt enkelt inte (pga distance), och eftersom du inte har planer att flytta så hoppas jag du finner en ny så fort som möjligt.

Det hjälper dig att komma över den gamla mkt fortare.

Kör hårt tuppen, du är ung!

Ja men jag vet inte. Träffa en ny så snabbt som möjligt, är inte det som att sätta plåster på ett sår bara?

Kwon
2006-06-28, 12:59
Ja men jag vet inte. Träffa en ny så snabbt som möjligt, är inte det som att sätta plåster på ett sår bara?

Kan tyckas, men plåstret kan ju få såret att försvinna helt? (och även skapa nya sår, men det är en annan femma!) :D

Ungtuppen
2006-06-28, 13:01
Kan tyckas, men plåstret kan ju få såret att försvinna helt? (och även skapa nya sår, men det är en annan femma!) :D

Mja, men frågan är om jag kan få ett lyckligt förhållande med någon när jag fortfarande har starka känslor för någon annan...

Ungtuppen
2006-06-28, 13:02
Tyvärr men oftast funkar inte det där med att hålla kontakten. Man pratar automatiskt om gamla grejer man gjort tillsammans, man refererar vissa saker hon säger till dig till vissa händelser och då blir det bara svårare för dig. Och för henne.

Att helt bryta upp är bäst om du vill komma över henne.

Och underskatta inte effekten av att hitta en ny tjej så snart som möjligt. Eller åtminstone träffa folk, få perspektiv. Vara social, snacka med andra tjejer. Då kommer du märka att det alltid finns bättre fisk därute än föregående etc :)

Jag vet att bryta upp helt är det bästa sättet, men det vill jag inte göra, vi känner varandra för väl för det. Det skulle nog knäcka både henne och mig totalt.

Kwon
2006-06-28, 13:03
Mja, men frågan är om jag kan få ett lyckligt förhållande med någon när jag fortfarande har starka känslor för någon annan...

Kan kännas svårt att förstå självklart, men kan andra så kan du! :)

Bästa botemedlet (även om man inte kan tro det just då, just då är det helt otänkbart) är faktiskt att finna en annan.

Eftersom det tydligen inte finns någon metod/väg för er två, så är det det bästa alternativet.

Du kommer mycket snabbare över henne om du träffar en ny som du har/får känslor för, det garanterar jag.

Officer
2006-06-28, 13:04
Jag vet att bryta upp helt är det bästa sättet, men det vill jag inte göra, vi känner varandra för väl för det. Det skulle nog knäcka både henne och mig totalt.


Du _måste_ bryta upp tyvärr, annars kommer du inte komma över henne till 100%. Åtminstone en lång tid framöver!
Jag vet att det är hårt, man har starka band osv, men sånt är livet. Man träffar nytt folk, man lär känna nya och tittar tillbaka och fnissar åt sina tidigare osv.


Mja, men frågan är om jag kan få ett lyckligt förhållande med någon när jag fortfarande har starka känslor för någon annan...


Hur gammal är du? Undrar det eftersom du inte ska bry dig om att var ai ett lyckligt förhållande hit och dit när du är såpass ung som t ex under 25. Du har måånga tjejer kvar att uppleva i livet, mycket nytt folk du kommer träffa. Du kommer få perspektiv. Att binda upp sig för tidigt i tidig ålder gynnar absolut ingen.


Läs min första post i denna tråd. Det är vad Kwon säger med.

Tricklev
2006-06-28, 13:06
Mja, men frågan är om jag kan få ett lyckligt förhållande med någon när jag fortfarande har starka känslor för någon annan...

Nej men poängen är att du inser att just denna tjejen inte är den enda på jorden, Du kommer inse att det finns andra lika roliga, busiga, smarta och sköna tjejer.

userfriendly
2006-06-28, 13:07
70mil är ingenting om man verkligen vill h a någon..
jag tycker 70 mil är mkt om man vill ha ett fungerande förhållande faktiskt..

Nalfaren
2006-06-28, 13:08
70mil är ingenting om man verkligen vill h a någon..

Jag har problem med 6 mil :(
Tycker det är hemskt jobbigt, kommer dock aldrig ta slut pga
en sådan petitess. Men när man i stort sett vill bo ihop med
människan. Men inte kan göra det pga olika anledningar så är
varje minut jobbig om man inte har möjlighet att träffas
exakt när man vill.

Ett ex till mig bodde granne med mig, må hända att jag blev
bekväm.. Men det va ta mig faen det bästa avståendet om
man inte bor ihop ;)

Herkulez
2006-06-28, 13:21
Ett ex till mig bodde granne med mig, må hända att jag blev
bekväm.. Men det va ta mig faen det bästa avståendet om
man inte bor ihop ;)
mitt förra ex bodde granne med mig med, grymt bekvämt =)

stahlberg
2006-06-28, 18:27
Jag håller med dem som säger att ett avstånd på 70 mil inte är oöverkomligt om man verkligen är förälskad i någon. Jag gissar att hon från början ärligt trodde att hon var förälskad i dig. Men vid närmare eftertanke kom hon på att det inte var så. Och nu är avståndet ett bra svepskäl att bli av med dig utan att såra dig för mycket (tror hon, för eftersom hon inte är lika förälskad som du så kan hon inte sätta sig in i hur det känns för dig).

Om ni ska göra slut finns det bara ETT SÄTT att komma över känslorna : ATT HELT AVBRYTA KONTAKTEN.

När du skriver att du inte vill avbryta kontakten helt för att ni fått en så fin relation så är det rena rama svamlet från din sida. Du vill både äta kakan och ha den kvar. Du tror att du ändå kan få henne till sist, om ni har kontakten kvar. Detta är dumheter : du får henne inte, det enda du får är ett längre lidande än om du skulle klippa av banden helt.

Du kan ju alltid pröva henne. Åk hem till henne - oanmäld. När hon öppnat dörren och låtit dig komma in, så säg att du bestämt dig för att flytta de 70 milen till hennes ort. Fråga om ni kan vara ihop då. Se hur hon reagerar : blir hon glad eller verkar hon tveksam.

Är hon tveksam är loppet kört : hon vill inte ha dig. Kastar hon sig om halsen på dig så har du bara en sak att göra : flytta.

Krokodil
2006-06-28, 18:33
mitt förra ex bodde granne med mig med, grymt bekvämt =)
Men det kan bli mardrömsjobbigt om det tar slut på ett dåligt sätt.

Ungtuppen
2006-06-28, 18:37
Jag håller med dem som säger att ett avstånd på 70 mil inte är oöverkomligt om man verkligen är förälskad i någon. Jag gissar att hon från början ärligt trodde att hon var förälskad i dig. Men vid närmare eftertanke kom hon på att det inte var så. Och nu är avståndet ett bra svepskäl att bli av med dig utan att såra dig för mycket (tror hon, för eftersom hon inte är lika förälskad som du så kan hon inte sätta sig in i hur det känns för dig).

Om ni ska göra slut finns det bara ETT SÄTT att komma över känslorna : ATT HELT AVBRYTA KONTAKTEN.

När du skriver att du inte vill avbryta kontakten helt för att ni fått en så fin relation så är det rena rama svamlet från din sida. Du vill både äta kakan och ha den kvar. Du tror att du ändå kan få henne till sist, om ni har kontakten kvar. Detta är dumheter : du får henne inte, det enda du får är ett längre lidande än om du skulle klippa av banden helt.

Du kan ju alltid pröva henne. Åk hem till henne - oanmäld. När hon öppnat dörren och låtit dig komma in, så säg att du bestämt dig för att flytta de 70 milen till hennes ort. Fråga om ni kan vara ihop då. Se hur hon reagerar : blir hon glad eller verkar hon tveksam.

Är hon tveksam är loppet kört : hon vill inte ha dig. Kastar hon sig om halsen på dig så har du bara en sak att göra : flytta.

Hon har redan frågat mig om jag kan flytta dit, och det kan jag inte. Inte som det är nu iallafall.

Diana
2006-06-28, 18:40
Fan så trist att ni inte fick det att funka.. (har för mej jag va en av de ihärdiga i den tråden förrut..) Viktigt att inte kasta sej in i saker föör snabbt nu. Visst ska man undvika att isolera sej och grina FÖR mkt men det är minst lika skit att kasta sej in i massa sociala grejjer bara för att förtränga.. Låt smärtan passera, uthärda den, grina klart och SEN sikta in dej på att träffa ny =)

Som Trickelv skrev oxå är det är alldeles för lätt att snöa in sej i tanke mönster som 'hon/han är den enda på jorden' ;)

Sjön kryllar av firrar :thumbup:

Lycka till :love:

stahlberg
2006-06-28, 18:48
Kan hon flytta? Kan du flytta i framtiden? Kan hon göra det? Kan hon tänka sig ett distansförhållande en tid?

Är svaret nej på alla frågor är det bara att glömma henne.

Ungtuppen
2006-06-28, 18:53
Kan hon flytta? Kan du flytta i framtiden? Kan hon göra det? Kan hon tänka sig ett distansförhållande en tid?

Är svaret nej på alla frågor är det bara att glömma henne.

Kan hon flytta nu? Nej. Kan hon flytta i framtiden? Ja, hon ska flytta bort från hennes stad senare säger hon. Kan jag flytta i framtiden? Ja.

Kan hon tänka sig ett distansförhållande? Som det är nu så vill hon nog inte det. Kan jag det? Ja.

ugglan
2006-06-28, 18:54
Sprit/droger har alltid funkat för mig.

Olsson
2006-06-28, 19:52
70 mil! fan du har ju en utmärkt chans att bli en duktig landsvägscyklist nu :D

Ungtuppen
2006-06-28, 19:52
70 mil! fan du har ju en utmärkt chans att bli en duktig landsvägscyklist nu :D

Tss! Inte tid för skämt nu! :D

Herkulez
2006-06-28, 23:32
Men det kan bli mardrömsjobbigt om det tar slut på ett dåligt sätt.
japp, men som tur var så hann jag flytta 4mil bort :D

dynamo
2006-06-29, 00:44
mitt förra ex bodde granne med mig med, grymt bekvämt =)

Det är väl 2 mil till närmsta granne uppe i Norrland! *popcorn*

Mohaha, jag är snart en riktig 08:a! :D

TrIff
2006-06-29, 03:16
Sprit/droger har alltid funkat för mig.
+1?

Diana
2006-06-29, 13:38
Kan hon flytta nu? Nej. Kan hon flytta i framtiden? Ja, hon ska flytta bort från hennes stad senare säger hon. Kan jag flytta i framtiden? Ja.

Kan hon tänka sig ett distansförhållande? Som det är nu så vill hon nog inte det. Kan jag det? Ja.
Är hon en one in a million? Om ja, så är hon definitivt värd att väntas på! :love:

Metal_boy_
2006-06-29, 13:40
Var ledsen så mycket som behövs. Jag kommer ihåg hur jag försökte hålla det inne och intala mig en massa saker, men då rann det över. Som AP säger också, det är svårt att komma över känslor med regelbunden kontakt.