handdator

Visa fullständig version : Gillar du Diablo?


keffat_liv
2006-06-27, 22:24
Checka titan quest då: http://www.gamespot.com/pc/rpg/titanquest/index.html?q=titan%20quest

Släpps på Fredag. Precis dödat 2 timmar på det. Är precis som Diablo, riktigt kul! Verkar vara betydligt större än diablo. Har även online play :thumbup:

Zakath
2006-06-27, 22:26
Det verkar intressant tycker jag, kommer nog aldrig bli bättre än Diablo 2, men det kan nog roa i många timmar!

keffat_liv
2006-06-27, 22:34
Det verkar intressant tycker jag, kommer nog aldrig bli bättre än Diablo 2, men det kan nog roa i många timmar!

Någon gång måste diablo 2 slås! Har iaf lyckats hitta ett set item i spelet än så länge! Förhoppningsvis finns det/kommer det unika precis som i diablo. Unika saker osv gör mycket för ett spel.

dynamo
2006-06-27, 22:38
Jo det är roligt och mycket likt Diablo 2 - Lord of Destruction i upplägget. Läste nånstans att den ej kör nån random på kartorna, så tror inte det har samma livslängd riktigt. Det är kul nu åtminstone!

Scratch89
2006-07-05, 07:42
Kartorna verkar inte vara random nej, men eftersom det finns sidequest utefter vägen kanske det bara är praktiskt.

Jag har hört att det ska vara runt 60 timmars speltid per karaktär, och det är ju ett helt ok spel isf! :thumbup:

King Grub
2006-07-05, 07:54
Jag har sällan spelat ett buggigare spel än Titan Quest och kommer inte att fortsätta förrän en patch är släppt. Jag var tvungen att lägga ner efter ett antal timmar, två gånger, när det inte går att ladda en sparad spelfigur efter vissa moment i spelet. Potentialen finns dock.

Kwon
2006-07-05, 08:41
Kommer säkert en patch snart Grub.

Don't despair! :D

Longshot
2006-07-05, 09:00
Apropå Diabloserien. Kommer det en 3a?

dynamo
2006-07-05, 10:29
Läste att det ska komma en patch idag. Om den ordnar upp crasherna vettefaen, men ska iaf se till att man inte blir tvungen börja om pga korrupt savegame.

The big news is that we're finishing up the patch, and we're planning to go live with it on Wednesday, July 5th. The primary fixes will be to network stability, creating a character auto-backup function, and fixing some NPC interactions. We'll have full patch notes for you next week.

http://vnboards.ign.com/titan_quest_tech_support/b23097/97565666/p1/?14

Cerberus
2006-07-05, 11:30
Sjukt grymt spel men det buggar som satan för mig, kraschar emellanåt plus att ljudet försvinner då och då speciellt under monologer. Fast jag bryr mig inte ett dugg om storyn, så jäkla hjärndött spel :D.

Så jävla kul att bara gå runt o slakta allt som gör motstånd.

Är väl lvl 9-10, har inte kunnat lira så mkt för min dator strular med överhettning(ska försöka åtgärda detta ikväll).

Scratch89
2006-07-05, 12:35
Just nu har jag en kvinnlig pil/spjut-krigare som kan resa upp vargar! Hell yeah! :hbang:

Deceiver85
2006-07-05, 13:10
Apropå Diabloserien. Kommer det en 3a?

Det diskuterades kommer jag ihåg, och det ska visst också ha påbörjats lite arbete på det. Dock sågades förslaget vid fotknölarna och sen dess har det legat på is för andra projekt. Jag har svårt att se en Diablo3. Kom igen nu, vi har dödat Diablo två gånger om, någon gång måste vara den sista.

Kwon
2006-07-05, 13:14
Mysiga KrokodilGöbbar!

http://www.titanquestgame.com/screenshots/large/1.jpg

Wennerberg
2006-07-05, 13:33
Vi har spelat det som fan nu på lanet, om man meckar lite som bönne gjorde så slutar det krascha

Avesta
2006-07-05, 13:39
Det diskuterades kommer jag ihåg, och det ska visst också ha påbörjats lite arbete på det. Dock sågades förslaget vid fotknölarna och sen dess har det legat på is för andra projekt. Jag har svårt att se en Diablo3. Kom igen nu, vi har dödat Diablo två gånger om, någon gång måste vara den sista.
Tvåan visade väl att det går med en trea också!

Faktiskt så tror jag att den skulle sälja rätt så bra om det kom ut en 3a, det är många nostalgiker som skulle börja spela igen, te.x jag.

Tomten
2006-07-05, 14:03
Jag har sällan spelat ett buggigare spel än Titan Quest och kommer inte att fortsätta förrän en patch är släppt. Jag var tvungen att lägga ner efter ett antal timmar, två gånger, när det inte går att ladda en sparad spelfigur efter vissa moment i spelet. Potentialen finns dock.

Gissar att du kör med reloaded's crackade .exe fil?

Då får du skylla dig själv att det kraschar hela tiden :D

keffat_liv
2006-07-05, 14:16
Jag har sällan spelat ett buggigare spel än Titan Quest och kommer inte att fortsätta förrän en patch är släppt. Jag var tvungen att lägga ner efter ett antal timmar, två gånger, när det inte går att ladda en sparad spelfigur efter vissa moment i spelet. Potentialen finns dock.

mitt har inte crashat en enda gång. Jag fattar inte vad alla whinar om. Det har skrivits 300 gånger hur man löser problemet och det funkar fint efter det:)

reinholdsson
2006-07-05, 14:23
mitt har inte crashat en enda gång. Jag fattar inte vad alla whinar om. Det har skrivits 300 gånger hur man löser problemet och det funkar fint efter det:)

Var står det?

Kwon
2006-07-05, 17:15
http://img408.imageshack.us/img408/4329/sin7wu.jpg

blasr
2006-07-05, 17:49
mitt har inte crashat en enda gång. Jag fattar inte vad alla whinar om. Det har skrivits 300 gånger hur man löser problemet och det funkar fint efter det:)

Det krashar även med "fixen". Krashade för mig när jag satt och lirade lite igår.

Cerberus
2006-07-05, 17:59
att det kraschar kanske beror på att jag inte kör en laglig version, fungerar köp-versionen perfekt?

villemannen
2006-07-05, 18:12
Är inte första gången i historien ett spel släpps innan det är klart.

Det som har hjälpt många att sänka frekvensen på krashandet är:

I 'properties' för exe-filen markera följande


Run this program in compatibility mode for: Windwos 98 / Windows Me
Disable visual themese
Turn off advanced text services for this program


Samt att dra ner grafikinställningarna till botten.

I mitt fall har det hjälpt en del, kan allitd ladda karaktären. Men det krashar fortfarande ganska ofta när man byter område eller om man klarar en större quest. Möjligt att det är just då det krävs mycket av minnena som saker och ting brakar ihopa.

Trance
2006-07-05, 18:17
Jag hoppas fan att ni testar det "riktiga" spelet och inte en crackad version om ni gnäller över hur stabilt det är.

keffat_liv
2006-07-05, 19:09
Det krashar även med "fixen". Krashade för mig när jag satt och lirade lite igår.

n00b. Har nog spelat 24 timmar utan nån crash:)

villemannen
2006-07-05, 19:29
http://www.titanquest.net/developer-digest/1327-patch-news.html

villemannen
2006-07-05, 19:45
Glömde lägga till den här

http://vnboards.ign.com/titan_quest_tech_support/b23097/97608103/p1/?12

Wennerberg
2006-07-05, 19:57
Funkar skitbra nu sen Björn fixade lite, det har lirats många timmar på vårt lan utan krasch

Kwon
2006-07-05, 20:02
Wennerberg, ta en screenshot o lägg upp en bild på din Biff!

Wennerberg
2006-07-05, 20:03
Wennerberg, ta en screenshot o lägg upp en bild på din Biff!
Orkar inte, gör det sen när vi skall spela hahaha

Otto GROV
2006-07-05, 20:10
Fan va gött älskar diablo,
Detta spel måste införskaffas NU.
Synd bara att man inte har nån dator hemma i lägh för tillfället:cryout: :cryout:
nån som kan skänka mig en dator snnnnnnnääääääälaaaaaaa ja ä fattig*cry*

Scratch89
2006-07-05, 20:23
Är det någon som hittat blacksmithen i tredje (eller kanske fjärde) staden? Det är ett sidequest, och han ska tydligen sälja lite coola vapen till en om man hittar honom. Jag har inte gjort det iallafall.

Wennerberg
2006-07-05, 20:45
Är det någon som hittat blacksmithen i tredje (eller kanske fjärde) staden? Det är ett sidequest, och han ska tydligen sälja lite coola vapen till en om man hittar honom. Jag har inte gjort det iallafall.
Där du är när du kan se han på kartan, som en brön plopp åt nordost, skall du fortsätta in bland träden. Det är vid en bro. Hade också problem med det för det ser ut som man inte kan fortsätta

Scratch89
2006-07-05, 20:51
Där du är när du kan se han på kartan, som en brön plopp åt nordost, skall du fortsätta in bland träden. Det är vid en bro. Hade också problem med det för det ser ut som man inte kan fortsätta
Aah, okay, vid swampsen nånstans? Jag kommer ihåg ploppen, får backa och se. Tack. :thumbup:

Mart|n
2006-07-06, 05:23
http://titanquestvault.ign.com/

Eyejinx has posted on our general forum about the delay of the first patch. It was originally due out today, July 5th. Though the news is a bit grim from that standpoint, Eyejinx did release the patch notes:

* Fixed crash caused by teleporting in multiplayer after players used Rally skill
* Fixed NPC dialogue windows closing when NPC moves to avoid other characters
* Fixed bug with different relic bonuses for different players in multiplayer
* Fixed relic completion sounds propagating to all clients in multiplayer
* Fixed multiplayer lobby UI error with sort arrow
* Fixed a multiplayer lobby crash
* Fixed internet connection problem with custom maps
* Fixed a memory leak
* Improves multiplayer connection reliability
* Improves multiplayer performance
* Improves item auto-placement in inventory
* Added character back-up functionality
* Added option to disable compatibility check

Additionally, Eyejinx reminded players that most will be able to upgrade their game directly from the log in screen by pressing the "update" button. A stand alone copy of the patch will also be available for those with failed compatibility checks.

You can keep tabs on the patch's development on our Tech Support Forum.

Thanks, Eyejinx!

Pata
2006-07-06, 14:59
Imorgon 7 juli verkar patchen komma. Väntar med att testa spelet tills dess.

Köttbullen
2006-07-06, 15:30
Diablo 2 var ju beroende framkallande... vet inte hur många kossor jag har dödat i min barndom för komma upp i lvl...

haha *screwy*

Pata
2006-07-08, 09:22
Jaha den patchen var ju inte särskilt bra. Kraschar fortfarande.*grr*

Cerberus
2006-07-08, 10:39
Jaha den patchen var ju inte särskilt bra. Kraschar fortfarande.*grr*

håller med, fortfarande lika sjukt buggigt. Kraschar lika ofta som innan patchen.

Jobbigt att man måste göra massa grejer i datorn för att detta spelet ska fungera ordentligt...

dynamo
2006-07-08, 10:52
Beställde spelet för några dar sen från play.com, har inte kommit ännu. Är orolig att kopieringsskyddet ändå kommer strula fast man har original, läste att det händer för en del.. Då plir jak syr.

Pata
2006-07-08, 11:50
håller med, fortfarande lika sjukt buggigt. Kraschar lika ofta som innan patchen.

Jobbigt att man måste göra massa grejer i datorn för att detta spelet ska fungera ordentligt...

Jag har inte lyckats spela mer än 5 min innan det kraschat. Vilka tips har ni för att få det att fungera?
Den där win 98 emuleringen funkade inte för mig.

Tricklev
2006-07-08, 12:06
Jag har sällan spelat ett buggigare spel än Titan Quest och kommer inte att fortsätta förrän en patch är släppt. Jag var tvungen att lägga ner efter ett antal timmar, två gånger, när det inte går att ladda en sparad spelfigur efter vissa moment i spelet. Potentialen finns dock.

Någonsin spelat Fallout 2, opatchad?;)

Cerberus
2006-07-08, 17:55
suck, ett helvete att få detta spelet att fungera acceptabelt. Funderar t.om på att köpa det.. :P

MAXX
2006-07-08, 18:18
hur fungerar item systemet. är det som i diablo med magic, rares, unike och sets?

keffat_liv
2006-07-08, 18:19
hur fungerar item systemet. är det som i diablo med magic, rares, unike och sets?

typ. Fast om du har tänkt spela online så är det ändå fucked up.

bolt
2006-07-09, 12:44
Jag är bannad från google, så om någon har en länk till patchen vore det schysst..

dynamo
2006-07-09, 12:48
Jag är bannad från google, så om någon har en länk till patchen vore det schysst..

http://ocs.thq.com/patches/titanquest/PatchStandalone_101_to_108.exe

Om det går segt så finns det flera mirrors listade högst upp på denna sida:
http://www.bluesnews.com/cgi-bin/board.pl?action=viewthread&threadid=68854

bolt
2006-07-09, 12:52
http://ocs.thq.com/patches/titanquest/PatchStandalone_101_to_108.exe

Om det går segt så finns det flera mirrors listade högst upp på denna sida:
http://www.bluesnews.com/cgi-bin/board.pl?action=viewthread&threadid=68854

Underbart! Tack dynamo.

krellik
2006-07-09, 13:52
Någonsin spelat Fallout 2, opatchad?;)

Går inte att jämföra, jag spelade igenom hela fallout 2 opatchad mer än en gång, hade inga störe problem faktiskt.. Men det här crashar en gång i timmen för mej.... worthless

dynamo
2006-07-09, 14:08
TQ har kraschade i snitt en gång i halvtimmen för mig kanske. Då hade jag inte fått min köpta version ännu (har fortfarande inte fått den levererad). Jag spelade tills jag skulle komma till tredje "världen" men när jag gick i portalen så krashade spelet. Jag provade 5-6 gånger (med promenad dit, bossdräpning och allt vad det innebar. Jag gav upp och startar ny gubbe när spelet kommer (förhoppningsvis på måndag). Hoppas det funkar bättre då. Annars lär jag vänta på att nästa patch släpps.

Pata
2006-07-09, 21:10
Patchade med denna efter jag uppdaterat till 1.08. Efter det krashar det inte för mig i alla fall. Glöm inte att editera options.txt i er windowsprfil enligt anvisningar.

http://www.mininova.org/tor/352749

Überbiffen
2006-07-09, 21:49
Jag är iaf såld. :D

TrasMannen
2006-07-10, 08:52
Kan man köra sin singelplayer gubbe på internet sen?
Vilken stad/lvl är ni på?
Jag kör storm caster btw ^^

Sen råkade min polare ut för ett problem. han kan inte styra handen med musen, han har en osynlig muspekare som han kan klicka osv med. men den lilla handen/muspekaren rör sig inte. Nån som haft det problemet?

skaparn
2006-07-10, 09:02
Jag blir lite sugen. Tänker dock vänta på att tio av varandra oberoende spelnördar rapporterar att det är helt buggfritt efter senaste patchen. Det var ett tag sen jag köpte ett spel, och det här kan ju vara något att återuppta konsumtionen med.

Får man valuta för pengarna, eller spelar man igenom det på ett par dygn och sedan erbjuder det inte så mycket mer?

dynamo
2006-07-10, 10:08
Kan man köra sin singelplayer gubbe på internet sen?
Vilken stad/lvl är ni på?
Jag kör storm caster btw ^^

Sen råkade min polare ut för ett problem. han kan inte styra handen med musen, han har en osynlig muspekare som han kan klicka osv med. men den lilla handen/muspekaren rör sig inte. Nån som haft det problemet?

Tror singleplayergubben funkar på inet, vet inte säkert. På en dator uppe i pite är jag den offensiva melee-warriorn vad den nu hette, lvl 27ish och spelet tillät inte att jag laddade babylon, krashade varje gång jag försökte gå igenom portalen.

Har inte upplevt problemet din polare har.

dynamo
2006-07-10, 10:12
Får man valuta för pengarna, eller spelar man igenom det på ett par dygn och sedan erbjuder det inte så mycket mer?

Mja, verkar vara liknande upplägg som Diablo 2 med tre svårighetsgrader och du måste spela igenom första för att få spela igenom på andra. Jag skulle tro du fortsätter med samma gubbe på nästa svårighetsgrad, men kunde inte spela så långt.

Sen går det ju att spela om med andra karaktärer om man vill eller spela multiplayer. Läste nått om att det inte är nån slumpmässig generering av kartor, så just den biten kanske är likadan när du spelar om, och kanske på de olika svårighetsgraderna också.

Sen kan man ju säkert hitta bra loot som man vill prova nyttja med en viss sorts karaktär osv. Verkar dock som man då måste koppla upp i nätverk för att lyckas föra över där.

keffat_liv
2006-07-10, 12:05
"What?? So it'll be like Diablo 1 multiplayer all over again?
This game just went from a definite purchase to nothing for me."

"i'm sorry but you still do not understand it. the lack of closed servers will eliminate any sense of large player community, plain and simple. no trade economy, no playing with strangers, no meeting new people, etc..these things will be absent. there's really no way else to put it."

"But there are no secure servers so you may find that you are playing against people that have hacked characters with all 8 masteries or other skill and attribute "adjustments"."


online e fakkat

High1ander
2006-07-10, 17:42
Spelat har crashat ett par gånger för mig... har 1.08...

Just nu håller man på och maxar och väntar på att få starkaste magierna och skiter fullt i de mindre svagare (hoppas det är så iaf, har inte läst några guider...)

dynamo
2006-07-10, 19:03
Fick spelet idag och körde in patchen. Har spelat i 3 timmar, inte en crash ännu! :D

dynamo
2006-07-10, 22:05
Fortfararande ingen krasch. Är rätt överraskad faktiskt!

Bäst att lägga ner nu så man kommer i säng nån gång.. Level 12 är jag nu iaf, med den översta mage-typen, som har ice-bolts eller vad det nu är. Gick precis in i Parnassus caves eller vad de kan ha hetat, strax efter Delphi.

newb123
2006-07-10, 22:09
Det är bra musik i spelet, men jag spelar det inte.

High1ander
2006-07-11, 01:13
Fortfararande ingen krasch. Är rätt överraskad faktiskt!

Bäst att lägga ner nu så man kommer i säng nån gång.. Level 12 är jag nu iaf, med den översta mage-typen, som har ice-bolts eller vad det nu är. Gick precis in i Parnassus caves eller vad de kan ha hetat, strax efter Delphi.

Jag är där också... Min magiker Stormcaller är über. Kör bara chain lightning på allt... och fet massagestav på alla som råkar överleva...

tano
2006-07-11, 07:35
lär ju inte bli en diablo 3 snart, eftersom de flesta bakom diablo serien har slutat på Blizzard.

Men ni kan ju checka in avhopparnas nya spel Hellgate:London. Det lär bli en riktig goding.

Scratch89
2006-07-11, 07:41
Jag ska testa uppdatera senare efter jag har tränat, och se ifall det fungerar bra. Är väl lvl 15 eller nåt sånt nu.

dynamo
2006-07-11, 07:57
Jag är där också... Min magiker Stormcaller är über. Kör bara chain lightning på allt... och fet massagestav på alla som råkar överleva...

OK, jag kör enbart frost-bolten där, eller ice-shard eller vad den nu kan heta. Jag äger stackarna totalt. Lite trist att det inte blir så mycket motstånd. Det hjälper väl en del att jag hittade ett par set-item handskar med typ +25% faster cast rate och lite annat bus på. :)

Har precis kunnat lägga en på energy shield också, nu kommer jag lägga på mastery nån level för att kunna ta sista frost bolt-rutan.


Btw ni har väl märkt att man kan surrendra skills man lagt ut mot en kostnad i vissa städer (tror Delphi är första)? Man behöver inte på samma sätt ha stenkoll på vart man placerar sina skills i början. Iofs vet jag inte hur kostsamt det är att köpa tillbaka skillpoints, det ökar visst för varje man köper tillbaka.

Pata
2006-07-11, 09:14
Har en Level 11 Spellbreaker. (Theurgist och fighter). Jag gillar kombinationen av spirits lifeleech och fighterns brutala offensiva skills. Spirit har även en grym pet som står och boltar på avstånd medans jag lifeleechar när jag behöver liv. :devil:

Cerberus
2006-07-11, 09:18
Fan e d bara jag som e hardcore warrior :D jag har typ inga spells alls utan bara klickar sönder allt som rör sig :D hahaha.

Lvl 14 e jag.

Scratch89
2006-07-11, 09:21
Fan e d bara jag som e hardcore warrior :D jag har typ inga spells alls utan bara klickar sönder allt som rör sig :D hahaha.

Lvl 14 e jag.
Jag är ju en blandning. Jag skjuter pilbåge och slåss med spjut, samtidigt som jag reser upp aggrovargar som äter upp allt som kommer i min närhet! :thumbup:

dynamo
2006-07-11, 10:04
Fan e d bara jag som e hardcore warrior :D jag har typ inga spells alls utan bara klickar sönder allt som rör sig :D hahaha.

Lvl 14 e jag.

Spelade en sån på en annan dator tidigare, upp till level 27 el dyl. Körde huvudsakligen på dual wield-skillsen. Var skoj! Denna känns betydligt snabbare att levla, men beror kanske helt på att jag har erfarenhet av spelet denna gång.

Nån som känner till nått sätt att flytta gubbar mellan olika installationer (installerade med olika produktnycklar?).

Pata
2006-07-11, 10:27
Fan e d bara jag som e hardcore warrior :D jag har typ inga spells alls utan bara klickar sönder allt som rör sig :D hahaha.

Lvl 14 e jag.

Är dual wield bra? Får man verkligen dubbla skadan eller blir man kappad på något sätt? fundera på att speca upp det.

Cerberus
2006-07-11, 10:28
lol va fan e dual wield? Har jag missat nåt? Jag har bara hackat som fan.

Pata
2006-07-11, 10:50
lol va fan e dual wield? Har jag missat nåt? Jag har bara hackat som fan.
Dual wield är fighter spec. Kör med två 1h vapen istället för 1 vapen o 1 sköld.

High1ander
2006-07-11, 12:38
OK, jag kör enbart frost-bolten där, eller ice-shard eller vad den nu kan heta. Jag äger stackarna totalt. Lite trist att det inte blir så mycket motstånd. Det hjälper väl en del att jag hittade ett par set-item handskar med typ +25% faster cast rate och lite annat bus på. :)

Har precis kunnat lägga en på energy shield också, nu kommer jag lägga på mastery nån level för att kunna ta sista frost bolt-rutan.


Btw ni har väl märkt att man kan surrendra skills man lagt ut mot en kostnad i vissa städer (tror Delphi är första)? Man behöver inte på samma sätt ha stenkoll på vart man placerar sina skills i början. Iofs vet jag inte hur kostsamt det är att köpa tillbaka skillpoints, det ökar visst för varje man köper tillbaka.
Ok :)

Jag blev fan sur när jag såg att man kunde köpa tillbaka sina skills... annars hade jag kört samma grej som dig... Men jag har bara lyckats dö en gång, och det var för jag klanta mig brutalt...

Wennerberg
2006-07-11, 12:39
JAg har en Battlemage, men har tagit bort mina skillpoints och speccat bara på warfareskillsen. Hittat några set-items som äger phat! Vill ha hela obsidian setet.

Scratch89
2006-07-12, 23:58
Hittat en unik båge som jag använder, och ett par set items. Det verkar som om setitems ensamma äger fett ändå, till skillnad från Diablo där de var rätt värdelösa ensamma.

Jarod
2006-07-13, 01:41
Vad är det för systemkrav på det spelet? Jag sitter å lirar Diablo II LOD just nu (igen) och är nästan lite sugen på att va otrogen och testa något nytt.

Kwon
2006-07-13, 02:50
Vad är det för systemkrav på det spelet? Jag sitter å lirar Diablo II LOD just nu (igen) och är nästan lite sugen på att va otrogen och testa något nytt.


Ja, du Jarre, klart du ska.

Men först, liten recension saxad av ngn japan från Titanquest-forumet så du får lite info!


now i want to just saying some justice words,

WHO USE THE RANGE MASTERIES(include anything) ARE:
WANT TO BE THE GREATEST,
LAZY UP-LEVELING,
FINISH AND BECOME LEGENDARY CHAR (SO AWESOME!!!!)
SCARE TO BE DIED
KEEP SKIN
YOU ALL KNOW RANGED PERCENTAGE AND CHANGE TO WIN OF ALL KIND IS BETTER THAN THE MELEE......
YOU ARE SO GENIUS.....
YOU ALL PLAY ALL

AND

THE MELEE ARE:
MAKE IT SELF MORE CHALLENGING,
HAVE A KIND TO HELP PEOPLE, LIKE HELP THOSE RANGES
WHO REALLY MASTER IT, HE WELL BE A GOD,
DIED ALSO BRAVE AS WARRIOR!
IF DUEL WITH RANGES ALSO CAN WIN, THE LOSER NEED TO KEEP THEIR SKIN AND AND AND AND AND AND GO BACK HOME......
MELEE NEVER GIVE UP AT ALL.....

YOU ALL TRY NOT JUDGE THOSE RANGE OR MELEE BEFORE............................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ...........................YOU ARE REALLY BEST OF THE BEST....

HAVE A NICE DAY....

dynamo
2006-07-13, 06:11
Vad är det för systemkrav på det spelet? Jag sitter å lirar Diablo II LOD just nu (igen) och är nästan lite sugen på att va otrogen och testa något nytt.

Minimum System Requirements:

•Windows® 2000 or XP
•1.8 Ghz Intel Pentium IV or equivalent or AMD Athlon XP or equivalent
•512 MB RAM
•5 GB free hard drive space
•64 MB NVIDIA GeForce 3 or equivalent or ATI Radeon 8500 series with Pixel Shader 1.1 support or equivalent
•DirectX® 9.0c compatible 16-bit sound card
•8x or faster CD-ROM drive
•Keyboard, Mouse

Recommended System Requirements:

•Windows XP
•3.0 Ghz Intel Pentium IV or equivalent
•1 GB RAM
•5.0 GB or more free hard drive space
•128 MB NVIDIA GeForce 6800 series or ATI Radeon X800 series or equivalent
•DirectX® 9.0c compatible or Soundblaster X-Fi series sound card
•8x or faster CD-ROM/DVD drive
•Keyboard, Mouse

Required for Multiplayer:

-1 set of discs per computer

-Internet: Cable modem, DSL modem or better for online multiplayer play

-Network: LAN or broadband WAN

dynamo
2006-07-13, 06:15
Men först, liten recension saxad av ngn japan från Titanquest-forumet så du får lite info!

Jag förstod inte så mycket av vad han skrev, men det måste vara jäkligt bra eftersom han skrev med caps!

Tyvärr verkar den bästa meleen vara spirit kopplat med storm, earth och dyl, enligt vad jag läst.

Pata
2006-07-13, 10:54
Tyvärr verkar den bästa meleen vara spirit kopplat med storm, earth och dyl, enligt vad jag läst.

Precis, alltid så tråkigt när kidsen jämt ska hitta den ultimata specen. Skitsamma, det ska vara roligt att spela annars får det vara. Men spirit klassen är kul att spela, jag kombinerar den med fightern.

Scratch89
2006-07-13, 11:41
Vad är det för systemkrav på det spelet? Jag sitter å lirar Diablo II LOD just nu (igen) och är nästan lite sugen på att va otrogen och testa något nytt.
2. Minimum System Requirements
- Windows 2000 or XP
- 1.8 GHz Intel Pentium IV or equivalent
or AMD Athlon XP or equivalent
- 512 MB RAM
- 5 GB free hard drive space
- 64 MB NVIDIA GeForce 3 or equivalent
or ATI Radeon 8500 series with
Pixel Shader 1.1 support or equivalent
- DirectX 9.0c compatible 16-bit sound card
- 8x CD-ROM drive
- Keyboard, Mouse

Scratch89
2006-07-13, 11:42
Hur fasen dödar man Telkine?! Den får ju tillbaka allt sitt liv ju! GRR, hade fått ner den till kanske en tredjedels hp kvar, sen så får den tillbaka allt! GRR *grr27*

dynamo
2006-07-13, 16:20
Hur fasen dödar man Telkine?! Den får ju tillbaka allt sitt liv ju! GRR, hade fått ner den till kanske en tredjedels hp kvar, sen så får den tillbaka allt! GRR *grr27*

Jag gjorde som vanligt bara. Har dräpt den med en dual-wielding warfare snubbe och då gick jag bara fram och yxa tills den dog (jag drog antagligen potions under tiden). Senast dräpte jag den med min Stormwielder eller vad den heter, mage med ice shards. Ställde mig alldeles framför och pumpade iceshards, den dog fort som faen!

Har inte reagerat på att den regennar liv, så kan inte ge nått tips kring det, förutom att dräpa den fortare. :D

Scratch89
2006-07-13, 19:53
Den dog sen tack o lov. Det var tur för den. :D
Bara lvl 18 nu, var det på bossen med. Jag trodde att det var sista bossen, men vad fasen, det verkar finnas tre städer till! Haha, detta spel är ju MYCKET större än Diablo, då akt 1 i Diablo tar en timma eller så, och det har tagit mig 5-6 timmar för att nå andra staden.

Scratch89
2006-07-13, 21:03
Är det bara jag som har problem med att ibland gå ner i grottor? Karaktären stannar precis vid ingången och vägrar prompt att gå ner.

dynamo
2006-07-14, 05:53
Är det bara jag som har problem med att ibland gå ner i grottor? Karaktären stannar precis vid ingången och vägrar prompt att gå ner.

Mjo. Man måste klicka rätt exakt för att ta sig ner ibland. Störande. Men om man provar klicka på lite andra ställen i närheten brukar det gå bra. Ibland kan man behöva gå tillbaka nått steg, så att den kan spåra rätt. Just det där med att förflytta sig till där man klickar är inte särskilt bra gjort i spelet. Den klarar knappt att gå runt nått hinder automatiskt tycker jag.

Pata
2006-07-19, 11:10
Har testat en Assasin nu (Warfare +rouge). Ganska kul om man kör dual wield och snabba vapen. Har mer eller mindre satsat på snabb och hög DPS. Satan vad man röjjer genom trupperna. De flesta mobsen slår man ihjäl på ett slag och det väldigt fort dessutom. Går förtås inte jämför med AOE spells men man tål ju ganska mycket mer än spellcasters också. Just nu är min char som ett ångvält genom fiendens led :D

Har ni hittat någon rolig kombination? Hur många delar av sets har ni hittat? Jag har i princip bara en del till ett set vid L15.

dynamo
2006-07-19, 11:49
Jag kör med Storm-magen där, har inte valt nått annat profession ännu. Lvl tretti-nånting. Har nybörjat på nästa svårighetsgrad men tappade liksom intresset.

Spelet har varit alldeles för lätt än så länge. Jag har inte dött än och då har jag inte lagt nått på liv och skiter i defense osv (iofs varit nära två ggr). Har koncenterat mig på att göra så mycket skada så fort som möjligt.

Tror jag har hittat 4 setitems med denna karaktär. Ett som jag använder.

Får se ifall jag sätter igång med ny karaktär eller om jag fortsätter med nuvarande, eller om jag helt enkelt tar en paus/lägger ner för gott.

Scratch89
2006-07-19, 20:16
Att köra amazon (pil/spjut) och att kunna resa upp varelser (earth?) fungerar rätt coolt iallafall.


Jag är vid näst sista "waypointen" och har besökt det där konstiga templet, och kommit tillbaka till staden genom den hemliga underjordiska gången. Jag ska fortsätta till Wosau (?) Mountain, dock vet jag inte vart jag ska fortsätta. Jag har ju varit överallt, känns det som. Åt vilket håll ska jag?

Kwon
2006-07-19, 20:26
Jag kör med Storm-magen där, har inte valt nått annat profession ännu. Lvl tretti-nånting. Har nybörjat på nästa svårighetsgrad men tappade liksom intresset.

Spelet har varit alldeles för lätt än så länge. Jag har inte dött än och då har jag inte lagt nått på liv och skiter i defense osv (iofs varit nära två ggr). Har koncenterat mig på att göra så mycket skada så fort som möjligt.


Inget fel med det, ibland kan ju "the best defence be a good offense."

Klart, är det för lätt och ingen challenge blir det ju trök.

dynamo
2006-07-19, 20:34
Att köra amazon (pil/spjut) och att kunna resa upp varelser (earth?) fungerar rätt coolt iallafall.


Jag är vid näst sista "waypointen" och har besökt det där konstiga templet, och kommit tillbaka till staden genom den hemliga underjordiska gången. Jag ska fortsätta till Wosau (?) Mountain, dock vet jag inte vart jag ska fortsätta. Jag har ju varit överallt, känns det som. Åt vilket håll ska jag?

Du går ut genom utgången i staden som tidigare var låst, det står en npc där. I östra delen av staden, utgången pekar norrut.

dynamo
2006-07-19, 20:40
Inget fel med det, ibland kan ju "the best defence be a good offense."

Klart, är det för lätt och ingen challenge blir det ju trök.

Ja precis. Det bli väl svårare eftersom, men jag har ju kvar trumf-kortet att välja mitt second mastery och respeca mina skills. Anledningen till att jag inte valt än är för att jag är sugen på att välja cookie-cutter templaten och köra med spirit och skillen där man attackerar med staven i snabb takt. Har läst att att den är uber och nu är det svårt att inte välja den.. Samtidigt vill jag inte välja den för att det blir ju ännu lättare.. Uääääh, orkar inte tänka på det nu, skippar att spela ett tag.

Scratch89
2006-07-20, 00:26
Klarade ut det nu, kom till Epic.
Allting var lekande lätt till sista portalen, cykloperna slaktade mig på ett par slag, och mina vargar var totalt chanslösa.

Sista bossen var svår i början, men sen när jag kom på att jag själv fick vara lockbete och mina varelser fick attackera och inte tvärtom, gick det bra. :thumbup:

Ska börja på en magiker nu. Hur gjorde ni, ni som har kört en sån? Tog ni båda magierna, eller tog ni kanske en magi och defence? Eller vad tyckte ni passade bäst?

Scratch89
2006-07-20, 13:54
*uppdate*

High1ander
2006-07-21, 01:54
Klarade ut det nu, kom till Epic.
Allting var lekande lätt till sista portalen, cykloperna slaktade mig på ett par slag, och mina vargar var totalt chanslösa.

Sista bossen var svår i början, men sen när jag kom på att jag själv fick vara lockbete och mina varelser fick attackera och inte tvärtom, gick det bra. :thumbup:

Ska börja på en magiker nu. Hur gjorde ni, ni som har kört en sån? Tog ni båda magierna, eller tog ni kanske en magi och defence? Eller vad tyckte ni passade bäst?
Jag kör bara en mastery, och funderar vad nästa ska bli sen när denna är full...

Tror inte det blir dubbla magiklasserna...

Scratch89
2006-07-21, 11:56
Jag kör bara en mastery, och funderar vad nästa ska bli sen när denna är full...

Tror inte det blir dubbla magiklasserna...
Kör du Ice Shard eller Thunderbolt som andra attackskill? (Jag antar att du har chainlightning som första, men det är ju cooldown på den)

dynamo
2006-07-21, 12:34
Kör du Ice Shard eller Thunderbolt som andra attackskill? (Jag antar att du har chainlightning som första, men det är ju cooldown på den)

Jag har kört Ice Shard som huvudattack och allt har varit buslätt under normal. Jag dör ibland i pilregnen på nästa svårighetsgrad, men det är inte för att ice shard suger (ännu, den kanske gör det längre fram i spelet).

Har börjat lägga på lightningskillen uppe till vänster för att komplettera, innan detta har jag lagt på skills som ger +%colddmg, samt självklart valt utrustning som ger det också.. Och den dära faster cast-attributet som vissa grejjer har är ju underbart, iaf för såna spam-spells som ice shard.

Scratch89
2006-07-24, 07:58
Vad sjutton! Jag har startat på en ny karaktär (eller ja, magikern) och det är ett uppdrag jag inte hittar, som jag hittade på förra karaktären.
Första landet, fjärde staden, "Goods abandoned". Det är någon kille som sade att han campade bredvid en undead-stad, och han lämnade kvar lite grejor som man fick ta om man hittade. Dock hittar jag inte staden! Var är den? :confused: