handdator

Visa fullständig version : Seriös mail


Achryl
2006-06-27, 21:24
Jag behöver en seriös mail för privat bruk. Problemet är att jag vill ha en förnamn.efternamn@domän.com/se eller förnamn_efternamn@domän.com/se. Mitt namn är relativt ovanligt men gmail och hotmail är upptagna. Vilka fler erbjuder gratis sådan tjänst? Vill ha en så seriös domän som möjligt.

Sebbe_H
2006-06-27, 21:25
Testa efternamn.förnamn då?

King Grub
2006-06-27, 21:26
Hushmail, kanske?

Nu har jag inte kollat upp om det uppfyller samtliga krav, men det kan vara värt att göra. Seriöst, säkert och krypterat.

Fettecke
2006-06-27, 21:29
regga en .se domän, sen kan du fixxa snyggare emailaddresser, en .se domän kostar väll runt 200:-/år tror jag om jag minns ungefärligt rätt.

jakke
2006-06-27, 21:31
yahoo är väll lika seriösa som hotmail..

Nordenator
2006-06-27, 21:33
regga en .se domän, sen kan du fixxa snyggare emailaddresser, en .se domän kostar väll runt 200:-/år tror jag om jag minns ungefärligt rätt.


Domänpriser i SEK
INFO Registrering Årsavgift Flyttning
.se gratis 95:- 25:-

Från B-one.net

Och ja, det skulle se väldigt rent ut, men det känns som en lite halvt onödig utgift.

Dissector
2006-06-27, 22:11
Internetleverantören brukar ju ha ett antal gratis mailkonton till varje internetkonto. Du har väl Telia? Kolla med dom. Jag hade deras ett tag och tyckte det fungerade utmärkt.

christian
2006-06-27, 22:12
Domänpriser i SEK
INFO Registrering Årsavgift Flyttning
.se gratis 95:- 25:-

Från B-one.net

Och ja, det skulle se väldigt rent ut, men det känns som en lite halvt onödig utgift.

Håll er borta från b-one...

Fettecke
2006-06-27, 22:14
Domänpriser i SEK
INFO Registrering Årsavgift Flyttning
.se gratis 95:- 25:-

Från B-one.net

Och ja, det skulle se väldigt rent ut, men det känns som en lite halvt onödig utgift.

Jag menade 100, men skrev fel... sen kan man ju tänka på hur mkt 120:- igentligen är på ett år, det är 38 öre per dag, eller 2 öl på krogen... eller ynka 1kg av ett rejält billigt proteinpulver... Det kan man nog undanvara sig ?

Sen kan man ju använda nått annat än .se, .net är billigare ändå, eller .cjb.net :D

tossefar
2006-06-27, 22:15
Håll er borta från b-one...
+1

scythe
2006-06-27, 22:22
Vad är det för fel på b-one?

christian
2006-06-27, 22:24
Vad är det för fel på b-one?


Börja typ med ngt sånt här:

http://www.google.se/search?hs=LdK&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&q=%22b-one%22+varning&btnG=S%C3%B6k&meta=lr%3Dlang_sv

Achryl
2006-06-27, 22:27
Vi kör vår sida på B-one och det har funkat bra faktiskt, man får väl sätta deras kvalité i förhållande till priset med.

Fettecke
2006-06-27, 22:32
för övrigt så är det ju Bara domänen som ska reggas, inget mer(?).... och domänen handahålls inte rakt av från B-one...

webbhotellet är kanske inte de bästa, men deras kontrollpanel, där man använder mailen funkar ju "bra"

christian
2006-06-27, 22:33
Vi kör vår sida på B-one och det har funkat bra faktiskt, man får väl sätta deras kvalité i förhållande till priset med.

Så länge det går bra, fungerar de. Börjar ngt strula eller du vill säga upp tjänsten osv osv så glöm att ha en dialog, nu kanske de har bättrat sig iofs. Det var ett par år sedan jag fightades med dem.

Bara som en sådan sak att när du registrerar(-de?) en domän med dem, så blev inte du ägaren utan det blev företaget. Det betyder att du måste få dem att skriva över den till dig för att du skall kunna göra ngt annat med den som att peka ett CNAME, annan MX eller bara bryta loss den från b-one. Helt hopplöst var det och det tog några månader innan jag fick full tillgång till min egna domän...

christian
2006-06-27, 22:37
Internetleverantören brukar ju ha ett antal gratis mailkonton till varje internetkonto. Du har väl Telia? Kolla med dom. Jag hade deras ett tag och tyckte det fungerade utmärkt.

Det beror ju på hur mycket man använder sin mail. Den dag man tröttnar på telia och vill byta kanske det är jobbigt att byta e-mail-adress på 15 forum och 20 företag, samt ett dussintal andra ställen man glämt login på.

Jag kör egen domän via joker.com samt dynamisk DNS via everydns.net.
Skulle jag tröttna på att köra egen server hemma pekar jag bara om i DNS:en till den mailprovider jag själv valt ut.

krok
2006-06-28, 01:15
Jag menade 100, men skrev fel... sen kan man ju tänka på hur mkt 120:- igentligen är på ett år, det är 38 öre per dag, eller 2 öl på krogen... eller ynka 1kg av ett rejält billigt proteinpulver... Det kan man nog undanvara sig ?

Sen kan man ju använda nått annat än .se, .net är billigare ändå, eller .cjb.net :D

120 spänn om året e guld för att kunna ha en seriös då tex förnamn@efternamn.se om man nu hade ovanligt efternamn och det inte är reggat