handdator

Visa fullständig version : Gates Of Metal


STarfish
2006-06-27, 21:16
Någon mer som ska ditt i år? :hbang:

www.Gatesofmetal.se

Fettecke
2006-06-27, 21:27
nej, jag har redan "fyllt mitt huvud med rock" för detta år.
du förstår om du är lite insatt i Sweden rock festival, om inte så kan du plussa ett och ett :D

Jag funderade tidigare på att åka, men det var "bara" 2 band jag ville se, Helloween och thyrfing. på SRF såg jag Gamma Ray, som är en liten del av Helloween. så jag ser mitt helloween behov som avklarat.

Sen kostar det mer i soppapengar än biljetten in gör.

Det finns brister där som gör att jag inte heller vill åka dit... (har vart dit tidigare)

STarfish
2006-06-27, 21:35
Ser mest fram emot Hammerfall och Amophis...

Gamma Ray var ingen höjdare tyckte jag, men jag fick alla deras autografer (bara jag som stod i kön) haha...

Arch Enemy och Nightwish var härligt och se där 2003

Vet du om där finns någonstans att tälta eller ställa en skåpbil i närheten???, orkar inte med tält området igen, jävla massa svin och ingen sömn. Såg där låg en kyrkogård en bit ifrån men kanske är ingen höjdare hahaa

Fettecke
2006-06-27, 21:47
boka hotell. jag bodde på nått billigt ställe i bromölla tror jkag de hette... runt 1 mil utanför...

vartfan hade dom autograf skrivning på SRF då? visste inte om de, såg inga lappar eller nått sånt heller.... jag stog längst fram, de va drag!

har bilder från Sweden rock 06, coh Gates 05 på:
http://www.anderswickman.net/files/v1/default.aspx?p=album&mId=70554751

Jag va rejält besviken på Arch Enemy nu i år iaf. rösten når Inte upp till samma höjd det är på skiva, vilket var den största besvikelsen iaf.

STarfish
2006-06-27, 21:56
boka hotell. jag bodde på nått billigt ställe i bromölla tror jkag de hette... runt 1 mil utanför...

vartfan hade dom autograf skrivning på SRF då? visste inte om de, såg inga lappar eller nått sånt heller.... jag stog längst fram, de va drag!

har bilder från Sweden rock 06, coh Gates 05 på:
http://www.anderswickman.net/files/v1/default.aspx?p=album&mId=70554751

Jag va rejält besviken på Arch Enemy nu i år iaf. rösten når Inte upp till samma höjd det är på skiva, vilket var den största besvikelsen iaf.

Dom stod i en bod nånstans på festivalen 2003 mitt på ljusa dagen, tror inte folk äns visste att det var dom... Eftersom som jag inte var ett större fan så signa dom armen på mig, har bara ett foto på det kvar :Virro

Jag stör mig som fan på kärringen som svimmade när jag var 1 meter från att få Nightwish autografer, bara för den lilla fjortis bruttan svimma så avbröt dom hela skrivningen... jag som till och med köpte ett album dom kunde skriva på.

Men jag läste inga lappar och skit, jag bara hörde talas om Nightwish skulle signa och sen råka jag bara gå förbi Gamma Ray halvtoppad och passade på eftersom där va 0 personer där... skulle knappast köat för dom

Fettecke
2006-06-27, 21:58
du snackar inte om årets SRF alltså ?

Dissector
2006-06-27, 21:59
Hade GRYMT gärna velat se Mayhem, och även Naglfar, men plånboken talar tyvärr emot mig.

STarfish
2006-06-27, 22:00
du snackar inte om årets SRF alltså ?

Nej nej för sören hehee inte Sweden rock utan Gates of Metal 2003

sorry om jag klyda till det haha

Einar
2006-06-27, 22:00
En kompis frågade om jag ville hänga med. Är rätt sugen faktiskt :hbang:

STarfish
2006-06-27, 22:02
En kompis frågade om jag ville hänga med. Är rätt sugen faktiskt :hbang:

Ja det blir fett ös medvetslös! så kan vi ha Kolozzeum tröjorna på oss HAHAAAAAAAAAAA

Sonny
2006-06-27, 22:29
Fan, det där skulle man vilja gå på!

Mayhem, Emperor, Dismember, Naglfar, Thyrfing

aja, det blir Wacken nästa år iaf om inte något oerhört tragiskt händer..

dynamo
2007-02-07, 19:15
ARTISTER - 2007

W.A.S.P.
(info soon)
www.waspnation.com

EVERGREY
Vad ska man säga om ett av Sveriges i särklass bästa och mesta progressive metalband… För jävla bra!
www.evergrey.net

DARK FUNERAL
Ett av Sveriges första Black Metal band - som fortfarande idag ligger i ondskans absoluta topp. De var bokade för Metalbåten 2006 men blev tyvärr tvungna att hoppa av den resan då deras turné förlängdes med ett antal veckor och de istället tillbringade kryssningsdagen med att vara lediga i Polen för att någon galen politiker satte stopp för deras framträdande med argumentet liknande de som hem och skola hade på 80 talet. Dark Funeral har dessutom goda möjligheter att ta sig in i Guiness rekordbok för bandet som nämner "Satan" oftast i sina texter.
www.darkfuneral.se

NAGLFAR
(info soon)
www.naglfar.net

NOCTURNAL RITES
Umeåpojkarna har i flera år legat i topp när det kommer till bästa liveframträdande och med en låtskatt som bara blir större och bättre för varje ny skiva de släpper så bådar det gott inför deras premiär till havs.
www.nocturnalrites.com

MANTICORA
Danmarks svar på Nevermore och Blind Guardian - fast med mer och bättre dubbelstamp och en sångare som har en energi och närvaro i klass med Bruce himself. Så kan och bör man lättast beskriva den danska kvintetten live. Med fem plattor och ett antal livespelningar både i Europa och USA har vi mycket att se fram emot.
www.manticora.dk

SONIC SYNDICATE
Västkust sextetten i Sonic Syndicate för arvet av Göteborgsdödsen vidare. På deras än så länge enda platta "Eden Fire" kan man tydligt dra referenser till både In Flames, At The Gates och nya finska stjärnskotten Children of Bodom. Men med en kvinnlig medlem i bassisten och sångerskan, Karin Axelsson, har bandet möjligheten att utveckla sin personliga stil till något helt unikt.
www.sonicsyndicate.com



http://www.gatesofmetal.se/
http://www.silja.com/sv/specialTrips/specialkryssning-gates-of-metal.htm

Shakemynuts
2007-02-07, 19:22
Boooooh.

Wacken ftw.

dojjan
2007-02-07, 22:41
Är det bara jag som inte fattar var man kollar klara band på den där hemsidan? :smash:

Jag var där för några år sedan iaf, Children of Bodom, Evergrey.. Behöver jag säga mer? :thumbup: