handdator

Visa fullständig version : Spanien - Frankrike


Tigerkotten
2006-06-27, 20:01
Öppen match, men nu kör ju Frankrike med bara 1 forward eller förstår jag fel? Senaste matchen så hade de ju flera, tycker att när Frankrike har spelat enbart med 1forward har varit urusla. Men när det hade flera Trez,Henry och 1 till tror jag så vart de väldigt mycket bättre.

Får se hur denna match slutar. Om Frankrike får igång spelet med alla löpningar så e dom väldigt bra.

Sebbe_H
2006-06-27, 20:03
Kollar, lite segt nu i början tycker jag.

Tack för pm btw :D

Tigerkotten
2006-06-27, 20:25
SUUUUUUUUUUUCK, så jävla idioti att blåsa straff där. Han skulle inte ens kunna göra något speciellt farligt där ffs.

Trist Trist, låt spelarna avgöra matcherna inte domaren. Vissa straffar är helt okej, men den där var så löjlig.

Bra straff dock.

Kebab-Arne
2006-06-27, 20:31
Bra straff dock.

Den mest välplacerade straffen i VM såhär långt av det jag sett. Riktigt snyggt. Vet dock inte riktigt vilka jag hejar på.

Tigerkotten
2006-06-27, 20:34
Den mest välplacerade straffen i VM såhär långt av det jag sett. Riktigt snyggt. Vet dock inte riktigt vilka jag hejar på.

Jag föredrar straff som totti gjorde :)
Jag gillar frankrike, men de har kört så dåligt på senaste tiden. Men jag gillar Torres o Fabregas i Spanien, men Frankrike har ju Henry.. Arsenaaaaaaaaaal!!! :hbang:

Goddaniel
2006-06-27, 20:38
Rackarns =/

Sebbe_H
2006-06-27, 20:38
Faaan va snyggt :D

Tigerkotten
2006-06-27, 20:38
Mål Frankrike! :hbang:

mangemani
2006-06-27, 20:39
äh,rulla in mål...mer sådana mål vill man se http://www.youtube.com/watch?v=KJfW3hrzAz8&search=poland%20colombia

Frantic
2006-06-27, 20:42
Jag tycker straffen var rätt dömd. Klantigt/dåligt gjort av Thuram.

AFanatic
2006-06-27, 20:46
Jag tycker straffen var rätt dömd. Klantigt/dåligt gjort av Thuram.

Håller med, dubbar på hälsenan/vristen är inte skönt.


Snyggt mål av Frankrike.

Tigerkotten
2006-06-27, 21:36
:hbang: :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Goddaniel
2006-06-27, 21:38
Man blir ju så arg när Henry flaxar med sig en frispark efter att ha fått en, i mina ögon, rätt oskyldig armbåge i bröstet, inte ansiktet som han så flitigt höll för samtidigt som han slängde sig mot marken.

Fotbollen är inte vad den har varit =/

Jay-Z
2006-06-27, 21:38
Pinsamt att de får en frispark, pga av en filmning i Rivaldoklass, som sedan resulterar i ett mål. Fair play, my ass.

Tigerkotten
2006-06-27, 21:38
Straffen var inte rätt dömd heller så :booty: :booty:

Goddaniel
2006-06-27, 21:40
Straffen var inte rätt dömd heller så :booty: :booty:

Du menar trampen på hälsenan?

Jay-Z
2006-06-27, 21:40
Straffen var inte rätt dömd heller så :booty: :booty:

Vilken match tittar du på?

Sebbe_H
2006-06-27, 21:41
Vilken skit, håller på spanien.

Tigerkotten
2006-06-27, 21:43
Vilken match tittar du på?

Samma som dig förstår du väl, eller är du så korkad?

Vid straffen var spelaren med ryggen mot målet och hade en spelare i ryggen, kan hålla med om thuram gick lite hårt. Men var knappast en straff.

Sebbe_H
2006-06-27, 21:44
Haha vilket mål, fan

Goddaniel
2006-06-27, 21:44
Samma som dig förstår du väl, eller är du så korkad?

Vid straffen var spelaren med ryggen mot målet och hade en spelare i ryggen, kan hålla med om thuram gick lite hårt. Men var knappast en straff.

Det var ju mer straff än frispark + kort, helt klart.

Edit: Shitfuck

Tigerkotten
2006-06-27, 21:45
3-1 WOHOOOOOOOOOO :hbang: :hbang: :hbang:

In your face :booty: :D

Jay-Z
2006-06-27, 21:45
Samma som dig förstår du väl, eller är du så korkad?




Kalla mig inte korkad, min unge kåte vän.

Daniel Mattusch
2006-06-27, 21:47
Frankrike var bättre totalr över hela 90, trodde jag aldrig innan matchstart.

Tigerkotten
2006-06-27, 21:47
Kalla mig inte korkad, min unge kåte vän.

Ställer du en sådan fråga så tycker jag det. Varför är jag nu din kåte vän då? Var inte så upprörd nu va :]

Tigerkotten
2006-06-27, 21:49
Det var ju mer straff än frispark + kort, helt klart.

Edit: Shitfuck

Var rätt jämt där, men dock så krävs det ofta mera för en straff än för en frispark :]

Goddaniel
2006-06-27, 21:50
Var rätt jämt där, men dock så krävs det ofta mera för en straff än för en frispark :]

Och så krävs det ofta mer för att dessutom få ett gult kort.

WHITEFOLKS
2006-06-27, 21:53
Vieira körde en Rivaldo, han träffade honom inte, iaf inte i ansiktet. Är pinsamt att domarna chansar i sina bedömningar (visst det gör de ju alltid). I straffsituationen kan jag köpa att domaren kan ha sett en eventuell straff men i frisparkssituationen KAN han ju inte ha sett nåt.

Rataxes
2006-06-27, 21:53
Synd. Frankrike var för en gångs skull riktigt bra och vann rättvist, men Spanien spelar helt klart roligare fotboll, så sjukt lätt och kvickt passningsspel i första halvlek, och det var ändå ingenting mot deras gruppspelsmatcher.

blasr
2006-06-27, 21:55
Vieira körde en Rivaldo, han träffade honom inte, iaf inte i ansiktet. Är pinsamt att domarna chansar i sina bedömningar (visst det gör de ju alltid). I straffsituationen kan jag köpa att domaren kan ha sett en eventuell straff men i frisparkssituationen KAN han ju inte ha sett nåt.

Henry var det väl? Patetiskt var det i alla fall.

Jense
2006-06-27, 21:55
rättvist eftersom frankrikes försvar varit ganska hyffsat matchen igenom.. och sen att man tar tillvara på sina situationer är bara härligt.

Svår kvartsfinal mot brassarna. det kommer nog bli en underbar match.

mycket fina kvartsfinaler!
här är min tippning


Tyskland - Argentina: 1
England - Portugal: 1
Ukraina - Italien: 2
Brasilien - Frankrike: 1

Tyskarna från lund vinner hela skiten

Einar
2006-06-27, 21:56
Tigerkotten: det var en solklar straff. Han blev trampad på hälsenan i målgården, en klar målchans tappades bort.

Jag ska till Spanien nästa vecka så jag satt och hoppades på att de skulle vinna. Men Frankrike spelade riktigt bra och var värda segern.

davvan
2006-06-27, 21:57
Trodde spanien skulle ta det hur lätt som helst, fattar iiiiiiiiingenting...

Jense
2006-06-27, 21:58
Tigerkotten: det var en solklar straff. Han blev trampad på hälsenan i målgården, en klar målchans tappades bort.

Jag ska till Spanien nästa vecka så jag satt och hoppades på att de skulle vinna. Men Frankrike spelade riktigt bra och var värda segern.



stämpling på hälsenan och dessutom ett knä i knävecket. solklar straff men vad hjälpte det.

tinkerbell
2006-06-27, 22:00
Frankrike :hbang: Snyggt mål av Zidane !! De är dom värda ...

WHITEFOLKS
2006-06-27, 22:01
Kanske var Henry men är ju skit samma. Jag stör mig på den låga nivå av sportslighet i princip alla spelare ägnar sig åt.

Tigerkotten
2006-06-27, 22:01
Trodde spanien skulle ta det hur lätt som helst, fattar iiiiiiiiingenting...

Spanien blev väl inte riktigt testade under gruppspelet, så de blev rätt hypade pga det.

Jag tror Tysklands defensiv inte är den bästa och att Argentina vinner.

davvan
2006-06-27, 22:08
Jo men 25 matcher utan förlust, dock vet jag inte vilka lag dom mötte men iaf, det är i mina ögon inte illa pinkat på ett rätt så ungt lag.

egge
2006-06-28, 11:59
Brasilien - Argentina i final sa jag innan turneringen, hoppas fortfarande på det. Bronset snor Italien från Portugal (hoppas de klarar England utan Deco och Costinha).

daja
2006-06-28, 12:06
Frankrike :hbang: Snyggt mål av Zidane !! De är dom värda ...
är dom värda det? varför?
har dom spelat bra? har dom spelat juste? har dom spelat en kul offensiv fotboll? har dom tidigare dominerat sina matcher?
fyll i här för det är blankt hos mig

pragmatist
2006-06-28, 12:10
Vore ju roligt om Frankrike hittade tillbaka till formen från -98 då de ju bjöd på högklassig fotbollsunderhållning. Samtidigt kan man ju inte låta bli att tycka lite synd om spanjorerna som spelat roligare och bättre fotboll än hälften av de lag som nu är kvar i turneringen.

Nu sitter jag och hoppas på heleuropeisk final. :D

tinkerbell
2006-06-28, 12:20
är dom värda det? varför?
har dom spelat bra? har dom spelat juste? har dom spelat en kul offensiv fotboll? har dom tidigare dominerat sina matcher?
fyll i här för det är blankt hos mig

Syftade mer på hur de har gått för dom innan, förra VM och EM där dom i stort sett inte gjorde ett enda mål om jag inte minns fel? Åkte redan ut i gruppspelet, och Zidane som ska sluta spela i landslaget och var under stor press (kritiserad).

Så visst är Frankrike värda dit dom tagit sig? Nämligen kvartsfinal efter alla förluster sen innan.

Kul för Frankrike ...

Sen vet jag inte vad du tycker, men så tycker jag iaf, efter två bedrövliga mästerskap lyckas dom iaf nu tillhöra dom "bra" igen.

daja
2006-06-28, 12:24
Syftade mer på hur de har gått för dom innan, förra VM och EM där dom i stort sett inte gjorde ett enda mål om jag inte minns fel? Åkte redan ut i gruppspelet, och Zidane som ska sluta spela i landslaget och var under stor press (kritiserad).

Så visst är Frankrike värda dit dom tagit sig? Nämligen kvartsfinal efter alla förluster sen innan.

Kul för Frankrike ...

Sen vet jag inte vad du tycker, men så tycker jag iaf, efter två bedrövliga mästerskap lyckas dom iaf nu tillhöra dom "bra" igen.
Förstår hur du menar, men eftersom dom spelat så oerhört tråkig och stel fotboll sista tiden kan jag inte ha nån sympati för dom, frankrike behöver en rejäl generationsväxling nu så det blir lite mer plats för alla talanger som finns.

AngelLove
2006-06-28, 12:27
ni behöver inte bekymra er, gud är på väg tillbaka till formen :)

Mancunian til I die

Hoppas på avstängning för filmande Henry

Tigerkotten
2006-06-28, 12:29
Förstår hur du menar, men eftersom dom spelat så oerhört tråkig och stel fotboll sista tiden kan jag inte ha nån sympati för dom, frankrike behöver en rejäl generationsväxling nu så det blir lite mer plats för alla talanger som finns.

Deras 4-5-1 har varit väldigt :sleep: sista matchen i gruppspelet så fick de igång spelet dock men då körde de med 4-4-2 eller 4-3-3 om jag inte minns fel. Då hade dom ej Zidane i laget så de passade bollen mycket fortare inom laget.

Tycker också att de var bättre än Spanien i denna match.

tinkerbell
2006-06-28, 12:30
Förstår hur du menar, men eftersom dom spelat så oerhört tråkig och stel fotboll sista tiden kan jag inte ha nån sympati för dom, frankrike behöver en rejäl generationsväxling nu så det blir lite mer plats för alla talanger som finns.

Jo, det kan jag hålla med dig om. Dom har ju ordentligt bra spelare, Henry gör ju inte mycket, beror ju på att han står ensam där uppe och knappt får boll, dock många offsides som man såg igår kväll.

Sen att man petar Trezeguet som jag tycker är i mycket mycket bättre form än Henry i det franska landslaget kan man ju diskutera, ytterst idiotiskt.

daja
2006-06-28, 12:34
Jo, det kan jag hålla med dig om. Dom har ju ordentligt bra spelare, Henry gör ju inte mycket, beror ju på att han står ensam där uppe och knappt får boll, dock många offsides som man såg igår kväll.

Sen att man petar Trezeguet som jag tycker är i mycket mycket bättre form än Henry i det franska landslaget kan man ju diskutera, ytterst idiotiskt.
Det sjukaste är ju att dom inte lirar med två forwards samtidigt, Henry och Trezeguet tillsammans måste ju bara bli giftigare än det är nu.

tinkerbell
2006-06-28, 12:37
Det sjukaste är ju att dom inte lirar med två forwards samtidigt, Henry och Trezeguet tillsammans måste ju bara bli giftigare än det är nu.

Instämmer helt...

Hoppas de blir bra justeringar inför mötet mot Brasilien.

daja
2006-06-28, 12:39
Instämmer helt...

Hoppas de blir bra justeringar inför mötet mot Brasilien.

Hoppas Brasilien kör över dom totalt ;)
Nej men som helt opartisk önskar man ju bara att man får se bra fotboll, då ser jag hellre Brasilien än Frankrike i nån match till. Brasilien har väl inte direkt spelat lysande dom heller men har ju en helt underbar fotboll när det väl stämmer.
Har du nån koppling till Frankrike eller varför din förtjusning?

Löjtnant Blank
2006-06-28, 12:41
SUUUUUUUUUUUCK, så jävla idioti att blåsa straff där.
:confused:

tinkerbell
2006-06-28, 12:44
Hoppas Brasilien kör över dom totalt ;)
Nej men som helt opartisk önskar man ju bara att man får se bra fotboll, då ser jag hellre Brasilien än Frankrike i nån match till. Brasilien har väl inte direkt spelat lysande dom heller men har ju en helt underbar fotboll när det väl stämmer.
Har du nån koppling till Frankrike eller varför din förtjusning?

Hehe, de spelar ingen roll för mig vem som vinner. Brasilien, Frankrike, Argentina är favoriterna så bara nån av dom tar hem guldet så blir jag nöjd.

Sen så hoppas jag givetvis på bra fotboll som du nämner. Dock synd att Brasilien och Frankrike möts i en kvartsfinal och inte i final bortsett från Argentina.

Ronaldo får börja springa också lite ;)

daja
2006-06-28, 13:46
Hehe, de spelar ingen roll för mig vem som vinner. Brasilien, Frankrike, Argentina är favoriterna så bara nån av dom tar hem guldet så blir jag nöjd.

Sen så hoppas jag givetvis på bra fotboll som du nämner. Dock synd att Brasilien och Frankrike möts i en kvartsfinal och inte i final bortsett från Argentina.

Ronaldo får börja springa också lite ;)

Ja Brasilien och Argentina får gärna gå långt, är lite småsvag för England med trots deras inte alltför roliga spel men dom har en härlig fotboll annars med bra fysik och stora stjärnor med en hel del bollkänsla i en rätt skön mix.
Men shit, såg att det inte var nå fotboll idag. Vad ska man göra då? Har förträngt livet innan fotbolls-vm :)

tinkerbell
2006-06-28, 17:12
Ja Brasilien och Argentina får gärna gå långt, är lite småsvag för England med trots deras inte alltför roliga spel men dom har en härlig fotboll annars med bra fysik och stora stjärnor med en hel del bollkänsla i en rätt skön mix.
Men shit, såg att det inte var nå fotboll idag. Vad ska man göra då? Har förträngt livet innan fotbolls-vm :)

Jo, England håller klass. Beckhams frispark satt fint då de var rätt så länge sedan man såg honom göra något sådant mål, kul! Däremot har dom inte spelat så förvantansfullt på sistone, vet faktiskt inte vad de kan bero på, bara upp med till Beckham så sköter han resten med långbollar, hursom helst...England har inte imponerat ÄN.

Haha... seriöst så har man knappt ingen information om omvärlden när det är VM :)