handdator

Visa fullständig version : Axelskada, hjälp!


pattte 90
2006-06-27, 19:21
Jag har hafft axelskada i nu över ett halvår tror jag...

Jag tog en lång paus från träningen på grund av detta...
För ett tag sen fick jag ett tips av en kompis att jag skulle göra en speciell övning... rotatorcuffel tror jag den hette, axeln blev bättre, nu är den lite sämre igen... känns inte som den övningen kommer kunna återställa min axel helt, och det vill jag!

Vad ska jag göra tycker ni?

Här är övningen för er som undrar vilken jag körde förut och fortfarande kör, den hjälper, men inte helt..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/DBUprightExternalRotation.html

Övningen har hjälpt min axel jättemycket, just nu känns skadan knappt, men den har inte hjälpt mig från skadan helt, nu känns det som att den övningen inte kan hjälpa mig mer, det har blivit lite värre... och om den blir ännu värre, vilket jag tror den kommer bli... vad ska jag göra sen?


Tack på förhand!

Daniel Mattusch
2006-06-27, 19:29
Vart du har ont och hur?

Jag har haft dåliga axlar de senaste åren pga ishockey och hård styrketräning, men vad jag har lärt mig från (mina fall) är att sluta träna helt är de sämsta man kan göra.

Jag har haft allt från skelletskador till blodfyllda axlar och träning har alltid gjort det bättre, självklart har jag vilat vissa perioder men inte för länge.

Du borde satsa på att bygga upp en jämn och stark muskelatur och under lång tid, inte bara slänga på vikter och öka i styrka för att åka på skador igen.

Rehab är det bästa, alt operationer men det är ju de sista man vill.

Daniel Mattusch
2006-06-27, 19:33
Han inte ta edit:

Jag fick hem gummiband från sjukgymnasten, som jag körde side raise och front raise mycket med.

När det väl gick smärtfritt började jag lätt med pressar av olika slag.

Nu har axeln var funktionsduglig i snart 8 månader under kraftiga belastningar.

pattte 90
2006-06-27, 19:49
Vart du har ont och hur?

Jag har haft dåliga axlar de senaste åren pga ishockey och hård styrketräning, men vad jag har lärt mig från (mina fall) är att sluta träna helt är de sämsta man kan göra.

Jag har haft allt från skelletskador till blodfyllda axlar och träning har alltid gjort det bättre, självklart har jag vilat vissa perioder men inte för länge.

Du borde satsa på att bygga upp en jämn och stark muskelatur och under lång tid, inte bara slänga på vikter och öka i styrka för att åka på skador igen.

Rehab är det bästa, alt operationer men det är ju de sista man vill.

Jag har typ ont över mina biceps... tror jag...

Va? kan man operera bort skadan? Gummirepen lät bra också...

Kan man inte typ smörja in axlarna med nån slags salva som hjälper?

pattte 90
2006-06-27, 20:08
Vart du har ont och hur?

Över mina biceps känns det. Det värker tror jag :P...

Rehab är det bästa, alt operationer men det är ju de sista man vill.

Förlåt men jag är lite efter... vad är rehab?

Spope
2006-06-28, 21:15
Rehabilitering

pattte 90
2006-06-29, 01:39
Rehabilitering

Vet inte vad det betyder heller xD...

Skogs-Ina
2006-06-29, 13:20
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rehabilitering

Hoppas du bli klokare!!*rolleyes*