handdator

Visa fullständig version : Mobilt bredband från Telia?


Bönne
2006-06-27, 18:12
Nå, har någon testat Telias tjänst "mobilt bredband". Så man kan koppla upp laptopen emot internet, var man än befinner sig, så länge man har 3g/gsm-täckning?

Hade en betald rast på nästan tre timmar idag, gick runt till lite butiker, bland annat mobilbutiker och kolla efter sådana tjänster, bästa alternativet verkar vara Telia, som från 89kr/mån, utan bindningstid och startavgift, erbjuder hela obegränsat "surf" mellan sju på kvällen till någon gång på natten, annan tid var det svindyrt, men lär inte använda det annan tid.
:n00b

daja
2006-06-27, 18:15
Nå, har någon testat Telias tjänst "mobilt bredband". Så man kan koppla upp laptopen emot internet, var man än befinner sig, så länge man har 3g/gsm-täckning?

Ja

Bönne
2006-06-27, 18:31
JaNå, hur väl fungerade det för dig?

raZmus
2006-06-27, 18:47
Jag har ett Tele2fastpris abb. med tilläggstjänsten 1gb data. Kör med min Macbook Pro via blåtand till mobilen och det funkar bra tycker jag. :)

Smidigt när man är ute och far och flänger mycket.

daja
2006-06-27, 18:50
Nå, hur väl fungerade det för dig?
tyckte det fungerade över förväntan, har använt det en hel del på tåg, hotell och liknande och det är helt ok.

martin_vbg
2006-06-27, 19:02
Jobbar själv på telia så ni får väl ta det hur ni vill :)

Men de gånger jag testat det har det bara varit positvivt, speciellt med 3G-täckning då går det som ett långsammare DSL, helt klart en bra grej för alla er som sitter på modem idag. Flatrate lina efter klockan sju på kvällarna och dygnet runt på helgerna för 89:- för privatpersoner, kortet som man kan få med går även att använda i en stationär dator om man har ett PCI--->PCMCIA kort.

daja
2006-06-27, 19:04
kanske också borde tillägga att jag också är en aning partisk så jag jobbar på Telia, men det fungerar uppriktigt sagt bra.

martin_vbg
2006-06-27, 19:19
kanske också borde tillägga att jag också är en aning partisk så jag jobbar på Telia, men det fungerar uppriktigt sagt bra.

Jasså var? I butik eller?

daja
2006-06-27, 19:24
Jasså var? I butik eller?
nej, på N&P. själv?

martin_vbg
2006-06-27, 22:40
nej, på N&P. själv?

butik