handdator

Visa fullständig version : ont i "hjärtat"/bröstet


apa_ola
2006-06-27, 15:29
För några år sedan började jag få ont i hjärtat/bröstet. EKG kollades, jag fick ligga några nätter på hjärtavd. och så. Hade fömodligen haft hjärtsäcksinflammation. Men frågan är om smärtan var relaterad till mina dåvarande problem? Vilade tre månader och gjorde sedan arbets-EKG -inga problem. Jag hade inga fel längre.

Kollar EKG kanske tre, fyra ggr om året. Det ser alltid bra ut nuförtiden. Kollar för att man är lite orolig, + att jag har ont i bröstet ("hjärtat") nästan alla dagar i veckan. Inte konstant, inte någon krampaktig infarktskänsla, utan mer stickande, som med kniv. Kommer då och då undeer dagen. Ofta flera gånger under dagen och kommer i sjok, när det väl börjar.

Därför undra jag varför denna smärta plågar mig? Enligt läkarna är det inte hjärtat iaf. Kan det vara en msukel innanför de vanliga pectoralisarna som värker? Annan idé?

Åse Columbus
2006-06-27, 16:34
tight pectoralis minor.....svår att stretcha själv....gå till massör

AndersHermansson
2006-06-28, 10:11
Det kan vara sura uppstötningar. Det är lätt att förväxla. Testa drick vatten för att se om det hjälper =)

olsson15
2007-03-16, 21:35
jag har också ont i "bröstet" men det sticks inte eller nått sånt det bara gör ont lixsom, inget som hindrar mig från att göra saker. Har det inte jämt men det kommer å går. ibland har jag det inte alls under längre perioder sen får jag det igen :/ Det är inte bara på sidan där hjärtat sitter ibland är det på andra sidan också, Men oftast på hjärt sidan. Nån som vet vad det kan vara?

blekfet2
2007-03-16, 21:39
Kan också få ibland smärtor i bröstet, lite obehagligt men brukar ge med sig på några minuter. Om jag inte minns helt fel så har det ofta varit dagarna efter jag tränat bröst så som sagt ovan kan mycket väl stämma.

olsson15
2007-03-16, 21:42
Har det även om jag inte tränat bröst. Fast det gör ju inte "skit" ont. Men man känner att det gör ont iaf..