handdator

Visa fullständig version : högintensiv förbränningsträning?


Sanna
2002-12-20, 18:28
hur långt bör ett högintensivt förbränningspass vara? har hört attman måste hålla på i minst 45 minuter för att man ska bränna fett och för att de ska ge bra effekt ,andra säger att de räcker me 20 minuter för de e efterförbränningen som är den viktigaste o den påverkas inte av hur länge man håller på utan vilken puls man kommer upp i stämmer det? nån som vet om de e nån tidsskillnad s på tex ett intervallpass och ett "vanligt" pass hur länge man måste hålla träna?

Lord_X
2002-12-20, 21:48
45 minuter rask gång räcker gott för att bränna fett.
Vad menar du med vanligt pass? Intervallpass kör man en 20-30 min, i alla fall jag.

Matti
2002-12-20, 21:48
har hört attman måste hålla på i minst 45 minuter för att man ska bränna fett och för att de ska ge bra effekt
Det är en myt. För övrigt lär man inte orka hålla på i 45 minuter om det handlar om högintensiv (intervall)träning.

nån som vet om de e nån tidsskillnad s på tex ett intervallpass och ett "vanligt" pass hur länge man måste hålla träna?
15-20 min HIIT räcker fint, om man orkar med det. Testa ett högintensivt intervallpass själv så kommer du att förstå att man inte orkar hålla på mycket längre än så om man inte är väldigt vältränad.

Sanna
2002-12-21, 16:09
då handlar de alltså om pulsen och inte tiden när de gäller intervallträning.. men om man springer en runda hur är de då,när de inte e intervall, bör man hålla på längre för bra resultat??

Slartibartfast
2002-12-21, 16:10
Fettföbränning sker så fort du rör dig ur fläcken. All rörelse kräver energi.

Cerberus
2002-12-21, 23:25
Hur många kalorier förbränner man under masturbering? :D

Läste på paulun.com att 4min intervallträning ska räcka för förbränning.

MAXX
2002-12-22, 02:09
http://www.*******.se/styrke_traning/artiklar/Max-OT_Cardio_Introduction.asp

:thumbup:

Sanna
2002-12-22, 16:04
tack förr den lärorika länken